Jump to content

OL i Sotsji


bergkampje

Recommended Posts

Vet ikke hvor interesserte folk er i vinteridrett her på forumet, uansett, nå som OL åpnes om

et par timer må vi vel nesten ha en OL-tråd!

 

Her det bare å kjøre debatt, gratulere, snakke om dopede russere eller andre østblokkland osv osv.

 

Jeg satser ihvertfall på utforgull til Aksel allerede til søndagen, eneste som er kjipt er at det

går allerede klokken 8 på morgenen, alt for tidlig til søndag å være!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Utfor er vel en av mine høydepunkt, men vel tidlig på en søndag ja:)

Ellers er jeg spennt på tv2. Hører de ikke kan ha mer enn 12min reklame i timen. Kanskje det ikke gjelder før etter åpningssermonien ikveld? For når det var sendinger igår var det en som tok tiden på reklamer innenfor en time: 21min

 

Merker også det blir å evt se Northug vinne gull for så å få servert svette reklamer sekunder etterpå. Synd NRK ikke kunne holdt på dette, når de først har lisenskroner og har vært fantastiske på produksjonen frem til nå.

 

Edit: Skal også sies at helgens kamp mot Liverpool passer pefekt inn i skjema. Hadde vært værre om vi hadde 16 kamp.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å oppklare litt om reklametiden. "Norsk lov" sier at det kun er lov med 12 minutter reklame i løpet av en time på tv. Dette gjelder kun kanaler som sender fra Norge, slik som TV2. TV3 sender ikke fra Norge og er derfor fritatt fra dette så vidt jeg har skjønt.

Men så kommer et men, disse tolv minuttene er kun for reklame fra andre. Så de kan i tillegg kjøre egenreklame som det heter. Altså når TV2 reklamerer, med for eksempel "Se hva som skjer", for sine egne programmer går ikke dette under de 12 minuttene.

Dette gjelder alltid. I går, før seremoni, etter seremoni og i juni.

Tror det skulle bli ca. sånn.

Kjekt med en kjæreste som studerer medievitenskap, og som jeg har måttet høre før eksamen :)

 

Om OL: Jeg gleder meg! Et av de største høydepunktene. Langrenn, alpint og nå ski/snowboard slopestyle er mine favoritter. Jeg blir nesten like engasjert som under fotballkamper. Jeg er nok en over gjennomsnittlig sportsidiot, og elsker spesielt vinteridretter sammen med fotball!

 

Blir fantastiske to uker!

Link to comment
Share on other sites

Bare for å oppklare litt om reklametiden. "Norsk lov" sier at det kun er lov med 12 minutter reklame i løpet av en time på tv. Dette gjelder kun kanaler som sender fra Norge, slik som TV2. TV3 sender ikke fra Norge og er derfor fritatt fra dette så vidt jeg har skjønt.

Men så kommer et men, disse tolv minuttene er kun for reklame fra andre. Så de kan i tillegg kjøre egenreklame som det heter. Altså når TV2 reklamerer, med for eksempel "Se hva som skjer", for sine egne programmer går ikke dette under de 12 minuttene.

Dette gjelder alltid. I går, før seremoni, etter seremoni og i juni.

Tror det skulle bli ca. sånn.

Kjekt med en kjæreste som studerer medievitenskap, og som jeg har måttet høre før eksamen :)

 

Om OL: Jeg gleder meg! Et av de største høydepunktene. Langrenn, alpint og nå ski/snowboard slopestyle er mine favoritter. Jeg blir nesten like engasjert som under fotballkamper. Jeg er nok en over gjennomsnittlig sportsidiot, og elsker spesielt vinteridretter sammen med fotball!

 

Blir fantastiske to uker!

 

OK! greit å vite angående reklameminuttene, håper tv2 fikser dette på en grei måte slik at vi som seere ikke går glipp av viktige ting. I verste fall kan man

vel sende en kjapp reprise av stavknekken, utforkjøringen, fallet på isen osv. Men ganske sikker på at jeg kommer til å savne NRK allikevel.

Under feks tour de france er det nesten litt deilig med reklamepauser, men der skjer det heller ikke så mye spektakulært i løpet av de

6-7 timene på sykkel. Derimot kan det hele tiden skje noe spektakulært under feks alpint, skiskyting, sprint, ja egentlig i de fleste idretter,

bortsett fra 10000 meter skøyter(noe jeg forresten gleder meg til, håper Sven Kramer får sitt gull denne gang!).

Link to comment
Share on other sites

Bare for å oppklare litt om reklametiden. "Norsk lov" sier at det kun er lov med 12 minutter reklame i løpet av en time på tv. Dette gjelder kun kanaler som sender fra Norge, slik som TV2. TV3 sender ikke fra Norge og er derfor fritatt fra dette så vidt jeg har skjønt.

Men så kommer et men, disse tolv minuttene er kun for reklame fra andre. Så de kan i tillegg kjøre egenreklame som det heter. Altså når TV2 reklamerer, med for eksempel "Se hva som skjer", for sine egne programmer går ikke dette under de 12 minuttene.

Dette gjelder alltid. I går, før seremoni, etter seremoni og i juni.

Tror det skulle bli ca. sånn.

Kjekt med en kjæreste som studerer medievitenskap, og som jeg har måttet høre før eksamen :)

 

Om OL: Jeg gleder meg! Et av de største høydepunktene. Langrenn, alpint og nå ski/snowboard slopestyle er mine favoritter. Jeg blir nesten like engasjert som under fotballkamper. Jeg er nok en over gjennomsnittlig sportsidiot, og elsker spesielt vinteridretter sammen med fotball!

 

Blir fantastiske to uker!

 

Aha! Tipper han tok tiden fra OL sendingen gikk over i "reklame" inkl tv2 sine egene reklamer ja. Uansett hårreisende at man ser nesten like mye "reklame" som sending iløpet av en time. TV3 er grusomt, det går ikke an å se på blandt annet film der.

 

Takk for oppklaring. Jeg frykter at de klipper vekk medaljer når en overraskelse kommer i en øvelse. Noe av det interessante med NRK var at man fikk se ALT! De viste vel alle grener uten stopp (nett tv på mindre populære øvelser). Dette kommer jeg til å savne. De skal få en sjanse, men ser for meg at de pauser i stafetten og noe skjer... Da burde det bli ramaskrik

Link to comment
Share on other sites

Laget et lite skjema for moro skyld! Mulighet for å sjekke sine tippekunnskaper. Det er selvfølgelig stor mulighet for juks, men regner med at man ikke er så kjip.

Orket ikke alle øvelsene, så valgte de mest kjente, og mange med norske sjanser! Det er også preget av øvelser jeg digger!

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ah60iwlGSVyQdHhVQ1Jfdlh5WGQ4Y05XU0tBVzc5eXc#gid=0

 

Bare å kline inn noen navn hvis det frister! Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg fulgte med på var slopestyle fordi jeg var syk og det ikke gikk noe annet interessesant på TV-en.

 

Eneste sporten jeg har interesse av å se på TV er og blir fotball. Hvis ikke så er det dørgelige greier for min del!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kvinnestafetten og siste etappe av herrestafetten. Det ga meg null. Null glede, nerve, nada. Jeg kommer ikke til å kaste bort tid på å se annen sport enn Arsenal eller Arsenalrelatert sport. Jeg ser litt på andre lag for å lære våre rivaler å kjenne eller se på spillere som er aktuelle for oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kvinnestafetten og siste etappe av herrestafetten. Det ga meg null. Null glede, nerve, nada. Jeg kommer ikke til å kaste bort tid på å se annen sport enn Arsenal eller Arsenalrelatert sport. Jeg ser litt på andre lag for å lære våre rivaler å kjenne eller se på spillere som er aktuelle for oss.

 

Personlig liker jeg å se fotball av høy klasse/god underholdningsverdi. Ser praktisk talt det meste av PL og en god del av La Liga, Serie A og Bundesliga hvis jeg har tid.

 

Arsenalrelatert er selvfølgelig det som gir meg mest, men så lenge det vakre spillet blir spilt så er jeg interessert. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Personlig liker jeg å se fotball av høy klasse/god underholdningsverdi. Ser praktisk talt det meste av PL og en god del av La Liga, Serie A og Bundesliga hvis jeg har tid.

 

Arsenalrelatert er selvfølgelig det som gir meg mest, men så lenge det vakre spillet blir spilt så er jeg interessert. :)

 

Du glemte den franske ligaen ;D

 

Hvertfall når PSG spiller mot Monaco.

Link to comment
Share on other sites

Du glemte den franske ligaen ;D

 

Hvertfall når PSG spiller mot Monaco.

 

I did not. ;)

 

Pleide å se mye fransk fotball, men syntes nivået generelt sett har falt. Klubber som Monaco og PSG interesser meg ikke noe spesielt og bortsett fra de er det ikke så mange spennende spillere i Frankrike lenger uansett, men kan se en kamp i ny og ne hvis det passer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...