Jump to content

2014.08.02 Liverpool B


bergkampje

Recommended Posts

Liverpool vs Arsenal

Barclays Premier League

Lørdag 07 februar

Anfield kl 13.45

Yes, prøver meg på en kamptråd til i med at ingen har lagd noen ennå.

Storkamp på Anfield Road til lørdag, vi kan enten rykka fra Liverpool og få en 11 poengs ledelse,

vi kan selvfølgelig også tape, og da vil vi være 5 poeng foran. Her er det vel uansett bare seier som

er godt nok, i med at Chelsea og City har "enkle" kamper, og vi har ikke råd til å avgi poeng.

For oss så skal Areta, Chambo og Wilshere være tilbake, selv om Wilshere fortsatt er usikker.
For Liverpool er Sakho, Agger og Leiva ute av førstelagsspillere.

Den fryktede duoen Sturridge og Suarez må temmes på samme måte som på Emirates, den gangen

gikk det veldig bra, og bildene av en svært frustrert Sturridge var herlige. Nøkkelen til seier her

ligger i det defensive, denne duoen MÅ stoppes, offensivt er jeg ikke redd for at vi ikke skal klare

å skape noe, det gjør vi garantert, forsvaret til Liverpool er ikke aller tiders, og våre offensive

spillere må klare å skape noe mot dette forsvaret, det krever allikevel at alle har en god dag på jobben.

Ellers er vi i god PL-form om dagen, vi har funnet 5 av de 6 siste kampene, med unntak av

uavgjort mot Soton har vi gjort en meget god jobb og leder "form-tabellen" de siste 6 kampene.

Liverpool på sin side har kun vunnet 3 av de siste 6 kampene, et tap og to uavgjort. Derimot

er hjemmeformen meget god med 5 seire på de siste 6 kampene, uavgjort mot Villa i en svak

kamp for noen helger siden. Borteformen vår er også god, med 4 seiere på de siste 6 kampene,

tapet var mot City og uavgjort som nevnt mot Soton.

Jeg gleder meg veldig til kampen og har trua på seier, med vi må definitivt være på hugget fra

første minutt og ikke la Suarez og Sturridge komme til sjanser. Suarez har for øvrig hatt en liten

"formdupp" de siste kampene, har bare scoret 1 mål på de siste 3 kampene. Håper denne

"formduppen" vedvarer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Satser på dette laget hvis Wilshere og Gibbs er fit for fight:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Wilshere

Chamberlain - Özil - Cazorla

Giroud

Kunne ikke vært mer enig i det laget Stefan!

Poldi inn etterhvert og knuser inn en suser i krysset eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Enrique og Johnson er vell også skadet for Liverpool, som åpner for at de starter med Kelly og Flanagan på benkene - i et allerede svakt forsvar. Som Stefan viser med sin lagoppstilling tror jeg det vil være viktig å starte med Chamberlain den ene kantrollen for å få inn bredde i spillet og en annen spillertype. Podolski er lite direkte og Gnabry er fortsatt veldig ustabil i prestasjonene - naturlig nok tatt alderen i betraktning. Enn annen viktig faktor vil bli å ha høyt balltempo og mye bevegelse i midtbanen. Med Gerrard i den nye ankerrollen får de mindre fart og mobilitet enn med Lucas Leiva, og Henderson/Allen vil få mye rom å dekke opp. For vår del defensivt så vil Sturridge eller Suarez konstant ligge på offsidelinjen og jakte på enhver ball uansett hvor håpløs den måtte være - og dermed må Mertesacker/Koscielny ligge i balanse og kontrollere løpene samtidig som begge backene ikke går hodeløst i angrep. Det jeg frykter mest og ser på vår svakhet i denne kampen er farten til Arteta hvis/når Suarez får ballen i mellomrommet, der spanjolen ofte blir hengende etter og kan pådra seg tåpelige frispark og gule kort.

 

Mignolet

Kelly - Skrtel - Toure - Flanagan

Gerrard

Henderson - Allen

Sterling - Sturridge - Suarez

Link to comment
Share on other sites

Enrique og Johnson er vell også skadet for Liverpool, som åpner for at de starter med Kelly og Flanagan på benkene - i et allerede svakt forsvar. Som Stefan viser med sin lagoppstilling tror jeg det vil være viktig å starte med Chamberlain den ene kantrollen for å få inn bredde i spillet og en annen spillertype. Podolski er lite direkte og Gnabry er fortsatt veldig ustabil i prestasjonene - naturlig nok tatt alderen i betraktning. Enn annen viktig faktor vil bli å ha høyt balltempo og mye bevegelse i midtbanen. Med Gerrard i den nye ankerrollen får de mindre fart og mobilitet enn med Lucas Leiva, og Henderson/Allen vil få mye rom å dekke opp. For vår del defensivt så vil Sturridge eller Suarez konstant ligge på offsidelinjen og jakte på enhver ball uansett hvor håpløs den måtte være - og dermed må Mertesacker/Koscielny ligge i balanse og kontrollere løpene samtidig som begge backene ikke går hodeløst i angrep. Det jeg frykter mest og ser på vår svakhet i denne kampen er farten til Arteta hvis/når Suarez får ballen i mellomrommet, der spanjolen ofte blir hengende etter og kan pådra seg tåpelige frispark og gule kort.

 

Mignolet

Kelly - Skrtel - Toure - Flanagan

Gerrard

Henderson - Allen

Sterling - Sturridge - Suarez

Cissokho har startet de to siste kampene på venstreback, så det er vel sannsynlig at det blir han der i denne kampen og? Flanagan på høyre side.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Arteta, Wilshere, Chamberlain, Özil, Cazorla, Giroud

 

Bommet med 1. Sies at Gibbs visstnok ikke er 100% helt ennå. Er i mine øyne den eneste forklaringen på hvorfor spanjolen starter i dag. Har vært rimelig svak de par siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...