Jump to content

2014.08.02 Liverpool B


bergkampje

Recommended Posts

Er det første gangen vi ser dette her ? Har noen forferdelige resultater under Wenger, der vi er naive og får svi for det. Det å ikke kunne forsvare seg kollektivt i fotball ender ofte med grisebank mot gode lag. Never ending story, forbauser meg ikke det som skjer, det kommer heller ALDRI til å endre seg under dagens regime.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Er det første gangen vi ser dette her ? Har noen forferdelige resultater under Wenger, der vi er naive og får svi for det. Det å ikke kunne forsvare seg kollektivt i fotball ender ofte med grisebank mot gode lag. Never ending story, forbauser meg ikke det som skjer, det kommer heller ALDRI til å endre seg under dagens regime.

I en slik kamp som dette skal man starte med spillere som jobber defensivt. Altså ikke Özil og Cazorla, men Rosicky og Jenkinson. 5-4-1 med Sagna som midstopper.

 

Wenger har gjort en kjempebrøler hva taktikk angår. Han spiller samme type fotball nå som da laget hadde raske spillere. Nå er laget tregt og da blir det puslete.

Link to comment
Share on other sites

Er det første gangen vi ser dette her ? Har noen forferdelige resultater under Wenger, der vi er naive og får svi for det. Det å ikke kunne forsvare seg kollektivt i fotball ender ofte med grisebank mot gode lag. Never ending story, forbauser meg ikke det som skjer, det kommer heller ALDRI til å endre seg under dagens regime.

 

Man leder ikke PL i begynnelsen av februar uten å kunne forsvare seg kollektivt. I dag er det mental meltdown, det skal jeg si meg enig i, men å trekke slutninger om lagets defensive egenskaper basert på en kamp er tullprat. I tilsvarende oppgjør på Emirates var det vårt kollektive forsvar som totalt nøytraliserte S&S. Det har vi dessverre ikke maktet i dag.

Link to comment
Share on other sites

I en slik kamp som dette skal man starte med spillere som jobber defensivt. Altså ikke Özil og Cazorla, men Rosicky og Jenkinson. 5-4-1 med Sagna som midstopper.

 

Wenger har gjort en kjempebrøler hva taktikk angår. Han spiller samme type fotball nå som da laget hadde raske spillere. Nå er laget tregt og da blir det puslete.

 

 

Håper virkelig Ozil tar seg sammen. Må kanskje vente til neste år.

Link to comment
Share on other sites

Møkkamatch! Vi har hatt noen av dem denne sesongen. Men vi har alltid kommet sterkt tilbake. Det er en grunn til at vi leder serien! Så: Kan vi svare med å banke Moyes & co? I så fall er det en helt grei poengfangst fra to vanskelige kamper!

 

5-1 er stygt. Men det er fortsatt bare 3 poeng tapt. Krigen er ikke over!

Link to comment
Share on other sites

Absolutt det verste jeg noen sinne har sett. Alle er direkte elendige og de verste er katastrofale. Elendig keeper, venstreback og det samme med de på offentlig midtbane. De verste er Giroud og Wilshere. Bidrar med lite og ingenting. Sczc og Arteta bidrar i det minste med sjansen for Liverpool. Ikke overraskende at dette skjer når vi går inn i en tøff periode. Wenger driter seg fullstendig ut nok en gang, når det virkelig gjelder. Alle i hele verden så at dette laget hadde desperate behov for forsterkninger. Men neida, det hentes kun inn en avdanka svenske, som ikke har prestert på fem år. Ikke helt ulikt Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Typisk oss å ikkje vere på i toppkampane. Vi såg det i år mot utd, Chelsea, everton og city, og mange gangar dei siste åra. Noko sv problemet er den totale mangelen på fart og fysikk. Dette må rettast opp i sommar! Ellers blir dette ein kamp det ein del av våre viser negativ karakter. Øzil har gitt opp før han mistar ballen til 3-0 og dette smittar til resten av laget. Det et uansett berre tre poeng som er tapt. Vi må heve oss på onsdag, og da møter vi meir av det samme. Vi får håpe vi har lært....

Link to comment
Share on other sites

Valgte i går kveld å gå på fjellet for å ordne ved til hytta i stedet for det jeg fryktet ville gå til helvete i dag (må være lov å si det om 5-1). Angrer ikke på det i etterkant og tviler på at jeg vil pine meg gjennom kampen i reprise slik jeg har oppfattet kommentarene her inne og på twitter...

Link to comment
Share on other sites

Typisk oss å ikkje vere på i toppkampane. Vi såg det i år mot utd, Chelsea, everton og city, og mange gangar dei siste åra. Noko sv problemet er den totale mangelen på fart og fysikk. Dette må rettast opp i sommar! Ellers blir dette ein kamp det ein del av våre viser negativ karakter. Øzil har gitt opp før han mistar ballen til 3-0 og dette smittar til resten av laget. Det et uansett berre tre poeng som er tapt. Vi må heve oss på onsdag, og da møter vi meir av det samme. Vi får håpe vi har lært....

......................................................................................................

Vi har ikke lært, for dette skjer gang på gang i de siste 8 sesongene iallefall. Det skjer i store kamper, der vi skal være offansive at vi mister evnen til å forsvare oss skikkelig, så kommer det balltap høyt i banen, og det ender med kontringer mot. Dette er jo gjeeeeeeeeeeesp det samme som har vært problemet hele tiden.

Mot litt dårligere motstand så er ikke dette samme faktor, derfor ender vi ofte i store problemer mot gode lag.

Link to comment
Share on other sites

Ok kamp de siste 70 minuttene. Langt i fra strålende, men jeg synes vi matchet dem greit etter 4-0. Kos, Arteta, Ox og Cazorla får godkjent av meg. Det gjør vondt, men vi topper ligaen og skal spille fire hjemmekamper nå. Gleder meg.

Jeg oppførte meg som en stakkars "medgangssupporter" i dag og slo av etter 3-0, så jeg fikk selvsagt ikke med meg de siste 70 minuttene, men å matche en motstander som i praksis har avgjort kampen finner jeg absolutt ingen trøst i. Var matchingen et resultat av at Liverpool slakket litt av eller av at Arsenal plutselig ble SÅ mye bedre? Skal jeg tippe, uten å ha sett det, så tror jeg på det på det første alternativet.

 

----------------

 

Ingen ting hadde vel smakt bedre enn en fullstendig revansj i FA-cupen om 8 dager, men Liverpool er favoritten i den kampen slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oppførte meg som en stakkars "medgangssupporter" i dag og slo av etter 3-0, så jeg fikk selvsagt ikke med meg de siste 70 minuttene, men å matche en motstander som i praksis har avgjort kampen finner jeg absolutt ingen trøst i. Var matchingen et resultat av at Liverpool slakket litt av eller av at Arsenal plutselig ble SÅ mye bedre? Skal jeg tippe, uten å ha sett det, så tror jeg på det på det første alternativet.

 

Liverpool roet ned, presset ikke så høyt, men vi kom oss til få muligheter, Chambo og Jack hadde noen fine raid, selv om jeg synes at Jack prøvde seg litt for ofte fikk vi et par frispark på det og fikk vel kommet oss greit inn i kampen igjen. Mertesacker skulle muligens hatt en straffe, men Liverpool var vel nærmere ett mål til enn vi var.

Link to comment
Share on other sites

Özil er utrolig lite vant til å spille slike kamper (hvor Arsenal blir kjørt). Derfor har han ikke blitt avslørt. Nå er han definitivt avslørt. En god del lette balltap, faller lett og får korrekt ikke frispark. Laget virker litt blaserte og det er definitivt slik at innsatsen og innstillingen var bedre hos Liverpoolspillerne i dag enn hos Arsenalspillerne

Link to comment
Share on other sites

Jepp, dette var elendig, jeg orka ikke mer i min überfyllesyke tilstand, det ble for vondt på 4-0 så da gikk jeg over til 5000-metern, det var mer behagelig. Har uansett trua på at vi kan reise oss, det er MYE å bevise til United-kampen, her må vi reise kjerringa, det tror jeg faktisk vi klarer. Flaks at city gikk på en smell borte mot Norwich! Vi er fortsatt med, men vi må da for satan begynne å prestere i toppkampene.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Liverpool viste mye av det vi manglet i dag. Høyt tempo i spillet sitt, mye fart i laget og høy intensitet og innsats fra samtlige.

 

Savnet av Ramsey og Walcott er rett og slett enormt.

 

Ja, tempo er definitivt et problem. Men det største problemet er ikke at ballen ikke går fort nok i seg selv, men at spillerene ikke er raske nok til å spille slik.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...