Jump to content

2013.23.11 Southampton H


termax

Recommended Posts

1 av 5 kamper som har kampstart klokken 16:00 i morgen. Håpløst oppsett det er i Premier League altså!

 

Satser på at vi vinner med et mål fra super-sub Walcott, men dette blir nok ikke en lett kamp. Soton har vært meget imponerende så langt i år.

Link to comment
Share on other sites

Endelig kamp igjen. Håper Özil trer igjennom Walcott til en 2-0 seier:) Må se på pc fra hytta imorgen men bare å benke seg med øl som vanlig. Dette blir spennende som alltid og godt å være i gang igjen. Tenkte meg over på en kamp etter nyttår, noen med tips til reisepakker eller best å fikse selv?

Link to comment
Share on other sites

Endelig kamp igjen etter en landslagspause som var sjelden spennende for min del som var til stede på Stade de France og fikk med en viktig 3-0 seier og avansement til VM. Nå er det full fokus på Arsenal og inngangen mot det viktige advent-/juleprogrammet. Noe som er svært gledelig i tillegg til at vi topper tabellen, er at Walcott har returnert til troppen og vil være på benken i dag. Samtidig så er Podolski og Chamberlain ca. en måned unna, og kan gi en boost om de blir klare til lille juleaften og kampen mot Chelsea. Om jeg skal tippe laget i dag så blir det disse 11:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Wilshere - Özil - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Vermaelen, Jenkinson, Monreal, Rosicky, Gnabry og Walcott

 

Om jeg hadde fått viljen min så ville Gnabry startet på høyrekanten i stedet for Wilshere for å få inn en litt annen type spiller som tørr og kan utfordre fra kant. Har vært livlig og god når han har fått spilletid, og er sammen med Walcott den som kan true bakrommet og gi Shaw noe å jobbe med defensivt. Med 5 sentrale midtbanespillere blir det fort trangt og enklere å forsvare seg mot - og med Schneiderlin og Wanyama sentralt for Southampton kan det bli 90 minutter med trykk mot veggen.

Link to comment
Share on other sites

Er en sånn kamp vi skal ha i dag ja.. 2x briljante forsøk som begge går stolpe og ut. Får bare ikke håpe det blir som West Ham hjemme i 2007 hvor vi voldtok de i samtlige minutter, men allikevel så vant West Ham etter et mål på deres eneste skudd i hele kampen.. :P

Link to comment
Share on other sites

Arteta må skjerpe pasningsspillet! Ellers en OK omgang, med litt flaks hadde vi hatt to mål til, for noen avslutningsforsøk av henholdsis Wilshere og Ramsey.
Allikevel viser Soton hvorfor de er i toppen, vi kan ikke ta lett på dette, og må nok score mål.
Rodriguez og Lallana ser farlige ut idag.

Link to comment
Share on other sites

 

I en kroppsduell kanskje ja, men vi vet alle at Flamini hadde kommet flyvende inn med en takling og lagt Wanyama i gresset.

 

True that!

 

Det har vært en jevnspilt og tøff førsteomgang og ballen har vært mye i lufta, noe som ikke teller til vår fordel. Begge lag har hatt sine perioder, men vi var farligst frempå og noterte oss for to gigantiske sjanser og ett mål. Ikke ufortjent, men dette tror jeg kommer til å bli ett bikjeslagsmål til siste sekund. Dette er virkelig en kamp der Walcott kan få muligheten til å løpe i fra et Southampton som presser usedvanlig høyt.

 

Sagna og Giroud får + i margen for innsatsen i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Herlig at vi fortsetter å ta 3 poeng. Særlig hjemme _må_ vi nesten vinne hver eneste kamp om vi skal ha en sjanse på ligaen. Vi har jo sagt det helt siden vi flyttet fra Highbury at Emirates må bli vårt "fort". Forhåpentligvis er dette begynnelsen på noe stort.

Forøvrig aldeles herlig å kunne se en Arsenal kamp uten å ha nervene i høygir! Denne sesongen har det vært ekstremt få kamper hvor jeg har regelrett vært på randen av hjerteinfarkt. Usedvanlig trygge bakover og med Szczesny i knallform så er vi enda et steg nærmere der vi trenger å være.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...