Jump to content

2013.23.11 Southampton H


termax

Recommended Posts

Flott seier. Vi glitrer ikke veldig, men har perioder med bra spill. Takk til Boruc og Fonte som regelrett gir oss 2 mål i dag.

Wilshere spilte bedre enn på lenge, og virker å være på vei til å finne formen igjen. Likevel er det fortsatt et langt stykke igjen. Fint å se Walcott tilbake.

Giroud jobber som en helt på topp. Cazorla jobber og prøver, men får litt lite til i dag men godkjent.

Ramsey har en bra kamp.

Özil blir litt usynlig til tider, men glimter til nå og da. Arteta jobber og styrer midtbanen greit. Gibbs fortsetter å spille bra på venstrebacken og det er lett å se hvorfor han starter foran Nacho. Koscielny var stabilt god i dag med Mertesacker som er god og trygg defensivt med unntak av et par situasjoner. Sagna veldig god defensivt og er med fremover en del. Szczesny stabil i mål og nok en "Clean Sheet". Veldig bra for selvtilliten.

 

3 viktige poeng i kampen om toppen på en middels god dag.

 

Nå er det Marseille i midtuka og bortekamp mot Cardiff neste helg. Begge kampene kan bli harde, men spesielt Marseille hjemme bør vi ta 3 poeng mot.

Link to comment
Share on other sites

Finfint resultat. Ok prestasjon. Det kunne fort vært en ganske annerledes og frustrerende aften, hadde det ikke vært for ligaens til nå gjerrigste keeper, Boruc.. Først slipper han inn mål fra Begovic, og så dette. Merkelig! At vi er der klare til å cashe inn er likevel det viktigste. Vi vinner jevne bataljer, og har bare én uavgjort så langt. Det er et meget godt tegn!

Link to comment
Share on other sites

Flott resultat. Nesten så boruc setter vann på kampfiksing mølla. Merkelig de første 20 min. Uansett godt resultat på en dårlig dag. Arteta i førsteomgang var i mine øyne horribelt. Flaks de ikke utnyttet. Men vi hadde nå to stolpeskudd som begge hadde fortjent bedre skjebne. Happy for resultatet !

Link to comment
Share on other sites

Deilig !!

 

Lyst til å gi spesielt Szcezny ros. De siste sommerene har jeg ønsket ny keeper. Mener han ikke har vært stabil nok. Vært bedre denne sesongen og

idag hadde han noen viktige inngripner. Uvurderlig for oss å ha en keeper som er aktiv og solid i feltet. Spesielt med den oppstillingen vi har på def. dødball…...

Håper han fortsetter i samme spor og at vi ikke trenger ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Fader så gode vi er på å sette offsidelinja for tiden. Begynner å se hvor viktig Mertesacker er nå. Hele forsvarsrekka gjør det formidabelt. Midtbanen mer på det jevne; enkelte feilpasninger og balltap, men også delikate saker som kunne gitt oss uttelling. Jeg er også veldig fornøyd med at Giroud putta to i dag, han trengte det etter å ha vært litt mindre skarp i de siste kampene. Southampton er virkelig ikke uten kvaliteter, så dette var meget overbevisende av oss. Title contenders nå eller?

Link to comment
Share on other sites

Title contenders nå eller?

Skal gi deg et skikkelig svar på det når vi har gjort unna desemberkampene mot Manchester City og Chelsea siden de er våre største utfordrere. Blir viktig at vi vinner kampene mot Cardiff, Hull og Everton før vi skal ut i den ekstremt viktige bortekamp mot nevnte Manchester City bare 3 dager etter bortekamp i Champions League mot Napoli. Tar vi poeng på Etihad har vi 9 dager fri frem til Chelseakampen mens de skal ut i ligacupen. En seier da til julegave vil gi stor tro på seriegull.

Link to comment
Share on other sites

Finfin seier. Liker at vi virker såpass solide. Kampen blir preget av det første målet. Vi kontrollerer kampen, men uten spillere som Walcott og Podolski så er vi fullstendig tannløse på kontringer. Blir godt å få de to tilbake i godt slag.

Link to comment
Share on other sites

En kamp med tusen småfeil fra nesten alle involverte, dommerene inkludert. Southampton gjorde de største, og vi vinner på det.

Registrerer at vår nye £42M mann fortsatt holder Bendtner ute fra sin plass på høyrevingen, men benken venter vel nå da Walcott kommer tilbake?

Ja, litt ironisk, men jeg er ikke helt overbevist om at løsningen med å fordrive Özil fra det sentrale for å få plass til bade Ramsey, Wilshere og Cazorla samtidig er til lagets beste.

Link to comment
Share on other sites

Det var mye rusk i går ja. Vår lille spanske kjæledegge var en av de aller værste, og bidro med svært lite konstruktivt og flere farlige balltap. Samarbeidet mellom Cazorla og Özil lar vente på seg da begge to foretrekker å befinne seg i samme rom. Er det en korrelasjon mellom Cazorlas retur og Özils formdupp? Det blir meget spennende å se hvordan Wenger komponerer angrepsrekken når alle er skadefrie. Vil han fortsette med altfor mange sentrale midtbanespillere for å holde på ball, eller vil han slippe til våre mer utpregede kantspillere for å holde bredde og skape rom?

 

Men, til tross for mye rusk i går så tar vi tre poeng mot laget som holdt tredjeplassen på tabellen. Vi har vist ved en rekke anledninger at vi kan spille glimrende angrepsfotball denne sesongen, så at finspillet uteblir bekymrer meg ikke. Vi tar tre poeng i "black november", og det er alt som teller.

Link to comment
Share on other sites

Tre gode poeng i en svak kamp. Wilshere og Ramsey synes jeg fortsatt ikke når sitt beste når begge spiller. Håper å se Özil inn sentralt for en av de (Wilshere pr. nå), og Walcott på kanten. Blir nesten flau når jeg ser Bendtner varme opp. Han har ingen ting å bidra med!

Link to comment
Share on other sites

Tre gode poeng i en svak kamp. Wilshere og Ramsey synes jeg fortsatt ikke når sitt beste når begge spiller. Håper å se Özil inn sentralt for en av de (Wilshere pr. nå), og Walcott på kanten. Blir nesten flau når jeg ser Bendtner varme opp. Han har ingen ting å bidra med!

 

Det er en ganske stor sannsynlighet for at han har mye mer å bidra med enn oss her inne som mener han har ingenting å bidra med :)

Link to comment
Share on other sites

Det er en ganske stor sannsynlighet for at han har mye mer å bidra med enn oss her inne som mener han har ingenting å bidra med :)

 

Ikke vær så sikker du..

 

 

Forøvrig viser Cazorla hvordan man vender vekk spillere som setter inn høyt press på en ypperlig måte:

 

ibxwoSvW5ZF1Yg.gif

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...