Jump to content

2013.27.08 Fenerbahce H


Umlaut

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13Arsenal vs Fenerbahce fenerbahce.png?2012-13

Champions League kvalifisering, Emirates Stadium

Tirsdag, 27. august, 2013, 20:45

Kampen vises på Viasat4.

Andre kvalifiseringsrunde i Champions League. Motsatt oppgjør endte 3-0, etter mål av Kieran Gibbs, Aaron Ramsey og Olivier Giroud. Med det har vi et svært godt utgangspunkt for å kvalifisere oss til Champions League-spill for 16. gang på rad!

Skader:
Koscielny (75% sjanse for å spille)

Chamberlain

Arteta

Miyaichi

Vermaelen

Diaby

Odds @ Unibet:
1.40 - 4.40 - 7.50

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Mitt foretrukne lag:
Szczesny

Jenkinson-Koscielny-Mertesacker-Monreal

Wilshere-Ramsey

Gnabry-Rosicky-Podolski

Giroud

Er for tidlig til å begynne å spare spillere mener jeg, men siden vi har en så tynn tropp må vi nesten vurdere å spare noen. Regner med at eventuelle nye kjøp ikke kan brukes i denne kampen, da vi allerede har sendt inn en tropp. Går dette veien setter vi inn Sanogo og Zelalem FØR det har gått 75-80 minutter, Wenger. Så kan vi sette inn en annen senere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Viktig ikke å spare på noe som helst. Vi må sikre seieren. Skårer vi et må de ha fem - så utgangspunktet er maksimalt.

Jeg tror det er en fordel med mange kamper i styarten - vi får spilt oss inn.

 

Scorer vi ett, så må de ha fire. Jeg har trua på at vi går videre.

Link to comment
Share on other sites

Det har skjedd større mirakler tidligere enn av vi skulle klare å rote bort denne 3-måls ledelsen. Kampen på Craven Cottage ble tung grunnet blandingen av styrtregnet og at Fulham reduserte til 3-1, men det virket ikke som om det dukket opp noen nye skader og derfor skjønner jeg ikke hvorfor man skal bytte ut store deler av laget. Om Koscielny er spilleklar bør han og Mertesacker få fortsette for å bygge relasjoner og finne formen - og det samme gjelder backene. Forsvarslinjen og samhandlingen må trenes på i kamp og da bør man utnytte enhver mulighet for terping. Ramsey er en evighetsmaskin og kan løpe i det uendelige, mens Wilshere behøver spilletid for å bygge seg gradvis opp mot det vi alle vet han er kapabel til. Fremover på banen er Giroud i en flytsone og kan ikke stoppe å score, og Podolski fikk helt sikkert en god følelse etter de to scoringene på lørdag. Da er det igjen to plasser hvor Walcott har vært skadeutsatt og spilt mye, mens Cazorla virket tung i beina mot slutten av forrige kamp. Der vil jeg ha inn Rosicky som ble byttet ut og fikk litt mindre spilletid mot Fulham, samt Gnabry/Ryo på vingen.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Wilshere

Gnabry - Rosicky - Podolski

Giroud

Nå er det vanskelig og forutse bytter siden det kan dukke opp skader, men ser for meg at Monreal, Frimpong og Sanogo vil få en del spilletid i andreomgangen når de 11 som startet har puttet et par mål og lagt den evt. tvilen om avansement død.

 

Edit:

@MickTheGooner 34 m

LATEST: Fenerbache will be missing Mehmet Topal, Emre Belözoglu & Joseph Yobo from the return leg at Arsenal. The trio are injured.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg håper definitivt at Wenger sparer sårbare spillere i denne kampen. Vi MÅ ta Spurs til helgen. Jeg vil derfor at Wilshere og Santi begynner på benken.

 

 

Sitat fra Wengers pressekonferanse: "It will be stability in the team," he said. "Maybe one or two who are a bit injured [will be rested], but 95 per cent of the team who played at Fulham will play [on Tuesday] night.”

 

Samtidig sier han at Wilshere helt sikkert vil spille i morgen, men ikke om det er fra start eller som innbytter - samt at Koscielny er tilbake i troppen. Om det er 2 stk. som blir hvilt vil jeg tippe på Walcott og Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg håper definitivt at Wenger sparer sårbare spillere i denne kampen. Vi MÅ ta Spurs til helgen. Jeg vil derfor at Wilshere og Santi begynner på benken. Samtidig må Wilshere få kamptrening, så etter 60 min må han inn!

Blir gøy å få se Zelalem sin debut i Champions league!

 

 

Hvis vi skal vinne mot Spurs til helgen er det muligens lurt å starte med Wilshere fra start? Pdd. er han ikke god nok til å starte for oss så da er det bedre at Ramsey/Rosicky får hvilt seg fremfor han.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi bør spare Sagna og Gibbs fra start og muligens også Cazorla. Med forbehold om at Kocielny er 100% klar. Han bør ikke risikeres da vi trenger farta hans på søndag.

 

Jeg ville startet med:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker- Kocielny - Nacho

Ramsey - Wilshere

Walcott - Rosicly - Podolski

Giroud

 

Håper også at spillere som Gnabry, Zelalem og Sanogo er med på benken og at Zelalem får sin debut.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig i lagoppstillingen i dag. Her burde mange flere ha blitt hvilt.

 

Og Fabianski burde få tillit i dag.

 

BE

 

Enig i den første, men den andre er jeg uenig i BE. Szczesny har stått godt (selv om han gå en farlig retur ut i feltet mot Fulham) de siste to kampene nå. Da blir det tullete i mine øyne å droppe han.

 

Burde dog vært droppet etter den første kampen mot Villa hvor han var elendig.

Link to comment
Share on other sites

Han stod godt i siste kampen enig i det. Synd han ikke gjorde en god nok jobb på målet han slapp inn. For der var han (ikke fullt) så gode gamle stenshy.

Men poenget med at Fabianski skulle stå er ikke for å vrake ham, men for å hvile ham (selv om det er tidlig i sesongen).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Han har vel ett poeng :) Hva han skal ut i enden av feltet og duellere for vet ingen andre enn han. Men han rettet greit opp med refleksene på strek senere.

Giroud virker litt daff idag, han burde utnytte hvert minutt å bevise nå. Ellers imponerer sagna meg, ble lurt en gang, men ellers god.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...