Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2013


Stefanb

  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

"Higuaín skal ha kostet Napoli 37 millioner, men avhengig av ulike bonuser, kan summen stige til 40 millioner "

 

Synes prisen var stiv.

 

Men må si at wenger driver et sjansespill her. Dersom real madrid kommer inn f med et bud (gud forby) , så vil vel suarez og liverpool heller foretrekke real enn oss.

 

Da er vel Rooney neste..

Link to comment
Share on other sites

Get real.. topp-spillerne i verden går for slike summer.

 

Som Øystein Sunde synger: Sånn er´e bare

Da er suarez hverfdall verdt 45 +++

 

Han har x faktor, noe som higuain ikke har. Sistevnte hadde også bedre spillere rundt seg..

Link to comment
Share on other sites

Da er suarez hverfdall verdt 45 +++

 

Han har x faktor, noe som higuain ikke har. Sistevnte hadde også bedre spillere rundt seg..

 

Suarez er jo verdt rundt £50m når man tar markedet i betraktning.

 

Higuain har x-faktor jo. Han scorer på sjanser særdeles få andre scorer på. Suarez har x-faktor mtp. at han klarer å skape egne sjanser, men som oftest så brenner han disse sjansene. Forhåpentligvis bedrer det seg hvis han ender opp i Arsenal.

 

Satser på at vi ender opp med Suarez, Gustavo og Bernard. Å ja. Optimist!

Link to comment
Share on other sites

£20m for Downing og £18m for Henderson må heller ikke gå i glemmeboka. Så laughable. Haha!

 

Ellers syntes jeg at oppførselen til Suarez gjør at han dropper hakket under til rundt £45-50m. Cavani gikk for £55m (som Liverpool folka har nevnt), men i motsetning til Suarez har oppførselen hans vært ekstrem profesjonell karrieren gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Klink 50 mill pund på bordet. I følge styret har vi mer en god nok råd til det. Face it, prisene på slike spillere med den x faktoren og ferdigheter ligger på . Samtidig er det et meget positivt signal til fansen når man henter diamanten til en av rivalene, et boost for spillerene også. Krysser fingrene for Suarez til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

£20m for Downing og £18m for Henderson må heller ikke gå i glemmeboka. Så laughable. Haha!

 

Ellers syntes jeg at oppførselen til Suarez gjør at han dropper hakket under til rundt £45-50m. Cavani gikk for £55m (som Liverpool folka har nevnt), men i motsetning til Suarez har oppførselen hans vært ekstrem profesjonell karrieren gjennom.

 

Helt enig i din verdivurdering. Jeg heller mot $45 mill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi aldri i verden betaler noe slikt. Aldri! Måtte jeg ta feil.

 

Det har vært gnuing og Arshavin er vårt største kjøp knapt over 15 mill. Så skal dette gå tregangeren? Nei, spill for å roe fansen og bare si at vi prøvde men fikk ikke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi aldri i verden betaler noe slikt. Aldri! Måtte jeg ta feil.

 

Det har vært gnuing og Arshavin er vårt største kjøp knapt over 15 mill. Så skal dette gå tregangeren? Nei, spill for å roe fansen og bare si at vi prøvde men fikk ikke til.

 

Tror du virkelig at Wenger, Gazidis og styret sitter rundt middagsbordet og koker i sammen ett slikt komplott? "La oss by, uten at vi mener noe med det, bare så vi kan holde fansens for narr". Skal man tro BBC så har vi økt med ca £10 mill fra første til andre bud. Hva om faktisk Liverpool hadde godtatt budet? Hva hadde skjedd med konspirasjonsteorien din da? Jeg tviler også sterkt på at vi ender opp med en signering i £30-£40 mill klassen, så jeg er forsåvidt enig i innledningen av innlegget ditt. Allikevel syns jeg avslutningen av innlegget blir litt i overkant paranoid

Link to comment
Share on other sites

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2013/jul/24/arsenal-luis-suarez-liverpool

 

Hvorfor byr Arsenal på Liverpool? Fordi vi kan, og fordi vi har berettige forhåpninger om at et bud faktisk vil nå fram. Selv om kontraktssituasjonen til Suarez divergerer litt fra den til van Persie sist sommer, gav fjorårets Judas-overgang et godt bilde av hvilken makt spilleren og dens agent sitter med i overgangssituasjoner.

 

Får håpe det går i boks. I utgangspunktet synes jeg selv £40 mill er for høyt for Suarez. Personlighet og ujevnhet foran boksen trekker ned. Kan ikke skjønne at han skal være verdt £20-25 mill mer enn Higuain.

Link to comment
Share on other sites

Men må si at wenger driver et sjansespill her. Dersom real madrid kommer inn f med et bud (gud forby) , så vil vel suarez og liverpool heller foretrekke real enn oss.

 

 

 

 

Marca har jo vært ute med mye bull før, men la oss håpe dette stemmer: "Real Madrid won’t sign Suarez even if he begs" - http://gossip.ladyarse.com/arsenal/2013/07/25/marca-claim-real-madrid-wont-sign-suarez-even-if-he-begs/

 

Har selv en litt ambivalent holdning til denne overgangen. Synes jo Suarez er en ufyselig kar, men samtidig er han nettopp den verdensklassesigneringen vi har mast om i flere år. Han ville unektelig tilført laget enormt mye, både med tanke på ferdigheter og optimisme hos de andre spillerne.

 

Signerer vi denne karen og er heldige med skader går vi inn i en ny sesong med de beste forutsetningene på lenge.

 

COYG

Link to comment
Share on other sites

 

Tror du virkelig at Wenger, Gazidis og styret sitter rundt middagsbordet og koker i sammen ett slikt komplott? "La oss by, uten at vi mener noe med det, bare så vi kan holde fansens for narr". Skal man tro BBC så har vi økt med ca £10 mill fra første til andre bud. Hva om faktisk Liverpool hadde godtatt budet? Hva hadde skjedd med konspirasjonsteorien din da? Jeg tviler også sterkt på at vi ender opp med en signering i £30-£40 mill klassen, så jeg er forsåvidt enig i innledningen av innlegget ditt. Allikevel syns jeg avslutningen av innlegget blir litt i overkant paranoid

 

Skal man tro Skysports, BBC osv så var Higuain her på medical også. Vi vet alle at vi aldri la inn bud engang, noe som er bekreftet av Real.

Så skal man ha det til at vi setter ny overgangsrekord med mange gangeren for en spiller som har bitt andre og er dømt for rasisme de siste to årene?

JEG mener det ikke henger på greip, og ja... Hvis de virkelig er ute å byr feks 40mill + 1 pund så tror jeg det blir sagt at vi prøvde men det ikke gikk. For vi vet alle at Liverpool ikke selger til en rival for den summen, vi må høyere noe jeg iallefall ikke tror skjer.

 

Mulig jeg er blitt litt paranoid, men når wenger og styret går så hardt ut som iår, og vi er straks i august uten en eneste signering så blir det bare værre. Vi har hørt Wengers ord tidligere ang at kjøp kan ødelegge allerede innkjørte spillere. Her tror jeg litt av kjernen ligger, kjøper vi en TOPPSPISS blir Giroud annenfiolin. Kjøper vi en meget god midtbanespiller blir feks Wilshere/Ramsey ett hakk bakover. Slik jeg forstår Wenger er dette noe han er livredd for, særlig når det kommer til unge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Interessen rundt Higuain var reell. Mulig det aldri kom et bud fra oss når det ble klart at RM ville ha 32 millioner pund for han.

 

Suarez er en "Bergkamp-signering". Noe mange har etterlyst. Det koster skjorta, men skulle overgangen komme i orden så vil det bringe optimismen tilbake samt at man sender signaler om at 7 magre år skal bli etterfulgt av 7 fete. Ferdighetsmessig er Suarez midt i blinken for oss. Han er en boksåpner som kan skape masse på egenhånd og jeg er ikke i tvil om at han vil lykkes på banen. Spørsmålet er vel heller om bagasjen hans blir igjen i Liverpool eller om han tar den med til London.

Link to comment
Share on other sites

Luis Suarez: Would be a good fit at Arsenal in a variety of roles

 

When it comes to the big ones, Giroud was a disappointment. Only Van Persie was presented with more clear opportunities to score than the Frenchman last season. The difference is that the Manchester United striker also netted 17 of his clear-cut openings. Giroud successfully converted just four.

 

Indeed, of those players who enjoyed the most big chances to score in the Premier League last term, Giroud had by the far worst conversion rate - finishing just 17 per cent of those opportunities. The identity of the man who was the most reliable at converting from those situations is intriguing - it was that man Suarez.

Link to comment
Share on other sites

Liten feil i logikken til Sky. Dersom det stemmer at Giroud bommet på 19 store sjanser og scoret på 4 blir totalen hans 23. Mao 6 på lista som har flere store sjanser enn Giroud. Forsvarer selvfølgelig ikke at han bommer så ofte, men det er ikke riktig at Giroud hadde nest flest store sjanser

Link to comment
Share on other sites

Så den i etterkant, men orket ikke å redigere innlegget for å påpeke det. Uttellingsprosenten stemmer dog fortsatt, men det som uroer meg litt er at Giroud kom til såpass få store sjanser.

Nå syntes jeg vi slet en del med kreativiteten, men allikevel så forventer jeg at en spiss for Arsenal kommer til minst 30+ store sjanser i løpet av en sesong. Når lag som Wigan og WBA ligger i samme sjiktet mtp. klare målsjanser så vet man at ting ikke er helt der de skal..

Forhåpentligvis ender vi opp med Suarez og Bernard som kan bolstre oss der.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...