Jump to content

2013.01.06 Swansea B


Mr Chapman

Recommended Posts

Swansea v Arsenal

The FA Cup, Liberty Stadium

Sunday, January 06, 2013, 14:30

 

 

Siste sjansen til å vinne noe denne sesongen? Eller; realitiske sjansen hvert fall. Årets FA Cup-ferd starter altså i Wales, hvor vi møter et Swansea-lag som har imponert mange siden de rykket opp i 2011. Dette blir uten tvil en vanskelig kamp. Kun en måned siden Swansea ydmyket oss på Emirates, og rett før jul holdt til Man Utd til uavgjort på Liberty Staidum. Men, utilnærmelige er de ikke; forleden klarte de nemlig ikke å slå Aston ViIla på hjemmebane. Så en umulig oppgave er det ikke.

 

Orbinho ‏@Orbinho

Arsenal have never lost a Third Round #FACup tie in the Wenger era

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Jenkinson* - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Coquelin - Arteta

Walcott - Rosicky - Podolski

Giroud

Hvis jeg skal tippe lag. Jenkinson er usikker grunnet skaden, men håper han er fit til denne kampen. Også på tide at vi får se Rosicky igjen syntes jeg. Wilshere burde få en liten kamp på benken fra start ditto det samme med Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Swansea hjemme på Libery Stadium, med kampen mot oss på Emirates friskt i minne, er en svært vanskelig oppgave. Det er 7 dager til neste kamp og god tid til restitusjon, så hvis det ikke er noen av førstelagsspillerne som sliter med småskader vil jeg se et toppet lag. Det viktigste vil være å få Mertesacker tilbake i forsvarsfireren igjen etter å ha stått over et par kamper med sykdom. Swansea kan være et lag som det er smart å starte med Walcott på topp imot siden de delvis ligger høyt i presset med forsvarsrekken sin og etterlater seg rom å jage i.

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Enig i lagoppstillingen din Unbeaten, men som alltid så vil jeg se Podolski sentralt bak Walcott og Cazorla ute på kant. ;)

 

Ellers har vi tapt 2 kamper på rad mot Swansea. Jeg regner med gutta går ut på banen med holdningen "ikke faen om det blir 3 på rappen".

Link to comment
Share on other sites

Har trua på seier imorgen. Tror og håper gutta er skikkelig revansjelystne etter det forsmedelige hjemmetapet mot The Swans på Emirates. Ønsker Rosicky fra start - og Cazorla på kant. Podolski er også en mulighet, men disse gutta har virket noe slitne i det siste.

 

Sagna fortjener bare å bli benket.

Link to comment
Share on other sites

Enig i lagoppstillingen din Unbeaten, men som alltid så vil jeg se Podolski sentralt bak Walcott og Cazorla ute på kant. ;)

Både Podolski og Cazorla er spillere som trives best i midten der de får involvert seg mest i spillet. Det som burde vært mulig er å la de skifte roller underveis i kampen, og spesielt hvis kampbildet er slik at vi sliter med å trenge igjen forsvaret til Swansea. Dette har nesten vært helt fraværende hittil i sesongen, og tidligere med Arshavin når Arshavin var på kant, så man kan nesten undre seg om Wenger "nekter" rolleendringer på eget initiativ...

Link to comment
Share on other sites

Monsterbakken i Val Di Fiemme, jaktstart i Oberhof, hoppukeavslutning i Bischofshofen og FA-cup på Liberty = En helt OK søndag i sofaen

Jeg beundrer de som digger vintersport!

Jeg blir så rastløs av å se på det at jeg hopper nesten ut av vinduet for å få litt spenning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg beundrer de som digger vintersport!

Jeg blir så rastløs av å se på det at jeg hopper nesten ut av vinduet for å få litt spenning.

Haha, samme her. Det samme gjelder for øvrig håndball. Men skjønner at de som liker skisport/håndball har mye glede i livet. :)

 

Lagoppstillinger ute snart. Vi har aldri før røket ut i 3. runde av FA Cupen under Wenger. Skal den ryke i kveld? Tipper uavgjort og omkamp jeg.

Link to comment
Share on other sites

Frykter ramsey i denne kampen.

Er det noen som har statistikk de siste 2 årene når vi har starter med ramsey? Jeg har en følelse at det er en elendig statistikk!

 

Håper uansett lag at vi slår tilbake idag

Har ikke statistikk over det, men jeg vet at Ramsey var den spilleren som skapte nest flest målsjanser for oss forrige sesong.

 

Gjør meg ingenting om Ramsey starter idag. Han kan umulig være dårligere enn det Wilshere har vært.

Link to comment
Share on other sites

Laget til Swansea: Vorm, Tiendalli, Chico, Bartley, Davies, Britton ©, de Guzman, Ki, Routledge, Dyer, Graham

 

Laget til Arsenal: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Arteta, Wilshere, Ramsey, Walcott, Cazorla, Giroud

Ingen Michu, ingen Hernandez, ingen Williams og Bartley tilbake på Emirates.Blir gøy. Ser ut til at vi tar denne turneringen mer seriøst enn Swansea gjør--

Link to comment
Share on other sites

Har ikke statistikk over det, men jeg vet at Ramsey var den spilleren som skapte nest flest målsjanser for oss forrige sesong.

 

Gjør meg ingenting om Ramsey starter idag. Han kan umulig være dårligere enn det Wilshere har vært.

 

Ja det kan godt hende. Jeg bare minns svært få seiere de siste år og mange uavgjort/tap. Mulig jeg husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...