Jump to content

2013.01.06 Swansea B


Mr Chapman

Recommended Posts

Hater FA Cupen, handler om å ha flaks i trekningene.

 

Jeg elsker FA Cupen. Bra at vi har en cup i England med noe prestisje, det har de ikke i mange andre land. Kamper som i går, når Macclesfield slår Cardiff og når Luton slår Wolves, det er nydelig å se på den gleden.

 

Jeg som selv er en stor fan av engelsk non-league, syns FA Cupen er noe av det morsomste med en engelsk sesong. Fa Cupen reddet også min "andre klubb" Exeter City tilbake i 2005 fra konkurs da de klarte uavgjort på Old Trafford, og fikk hjemmekamp i returoppgjøret.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Ingen av oss Gooners nei, fordi vi stort sett aldri kommer lengre, men de som er involvert i kvart, semi og finalen er det selvsagt stort. FA Cupen er uansett alltid stort for engelskmenn, uansett hvilke lag som deltar og uansett når.

Link to comment
Share on other sites

Betyr temmelig mye for spillerene hvertfall. En FA cup hadde vært ypperlig sammen med 4. plass i ligaen. Muligens det ville gitt spillerene og trenerstaben (Wenger) litt blod på tann før neste sesong også.

 

Er jo flere lag som har begynt å sanke troféer etter å ha vunnet en av cupene. Arsenal i 87 bla.

 

Ellers står jo FA cupen i 79 som et meget stort øyeblikk i Arsenals historie også. Har bla. vimplene som ble solgt på Wembley den dagen i 79' med pokalen på Arsenal vimpelen hengende på veggen rett ved siden av PC-en her. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært noe å oppleve det ja. Var nok 10 år forut min tid forøvrig. Fikk vimpelene av bestefaren min for 13 år siden eller noe slikt. :)

 

Har mistet litt av gnisten sin, men for lokalsupporterene så er det nok fortsatt stort. Og for spillerene som sagt er det nok også stort, men det viktigste er hvordan en pokal kan sette gnist i laget og klubben igjen. Det kan propellere oss videre til noe stort muligens, men det får vi ikke vite før vi vinner noe. Begynner snart å nærme seg et tiår siden sist og det merkes.

Link to comment
Share on other sites

2-2 er helt greit. Det er nivået Arsenal ligger på for tiden, rett og slett. Kjipt å se hvor fort vi havner på panic station efter ledermålet. Men dét er hverken noe nytt eller overraskende.

 

Vi har nå en jevn stall med mange gode spillere. Men uten Fabregas og van Persie har vi ikke lenger noen som er fantastiske. Klarer du å finne noen slike i januar, Wenger? Hvis ikke kan det bli nok en mager vår, er jeg redd.

Link to comment
Share on other sites

2-2 er helt greit. Det er nivået Arsenal ligger på for tiden, rett og slett. Kjipt å se hvor fort vi havner på panic station efter ledermålet. Men dét er hverken noe nytt eller overraskende.

 

Vi har nå en jevn stall med mange gode spillere. Men uten Fabregas og van Persie har vi ikke lenger noen som er fantastiske. Klarer du å finne noen slike i januar, Wenger? Hvis ikke kan det bli nok en mager vår, er jeg redd.

 

Vanskelig å finne de i januar, men uansett så er de utenfor vår liga. Ikke betaler vi de nok og ikke er vi villige til å bla opp for spillere innenfor den kategorien.

 

Den eneste måten vi får slike spillere på pdd. er å kjøpe de mens de er unge og talentfulle. Deretter vente 3-6 år før de virkelig slår til, men det sekundet de virkelig slår til så har vi ikke høye nok lønninger til å overbevise de til å være nok et par-tre år til uten å spille om troféer så vi må selge de.

Link to comment
Share on other sites

FA Cupen før megasvært før ja. Skulle gjerne levd på den tida :P (80-tallet f eks).

 

Nå er det ikke det samme lenger. Bare å se på tilskuertallene for denne runden. Triste tall.

Joda, FA-cupen var svær da (jeg mener den fremdels er stor) . Til og med ligacupen hadde en viss betyding da.

I Europa hadde vi serievinnercupen, der kun ligamestre var kvalifisert. Vi hadde cupvinnercupen der kun cupmestrene var kvalifisert og vi hadde uefacupen (for lagene som nesten nådde opp) som var den "laveste" rangerte cupen (på 80-tallet). Uefa-cupens forgjenger har sin historie også, men nok om det. Nå har vi et par Europacuper med inflasjon av lag, der du ikke trenger å vinne noe for å få delta.

 

Tilbake til 80-tallet. Fa-cupen var stor og for svært mange så tror jeg at den rangerte langt over de europeiske cupene. For de fleste lagene i England er den fremdeles stor, men for (fansen til ) de store klubbene så kan det virke som at Europa (CL) nå har tatt over denne plassen.

Etter min mening så er den største tabben FA har gjort de seneste årene at de la cupfinalen til en vanlig serierunde-helg og ikke lar den være avslutningen på den hjemlige sesongen. Det at finalen nå "konkurrerer" med vanlige seriekamper mener jeg er å nedgradere dens betyding (fra FA sin side).

 

PS!! Fa-cupens finale i 1979, som ble nevnt over, er vel den enkeltkampen i min supporterhistorie som rangerer høyest sammen med seriefinalen på Anfield 10 år senere.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe galt med byttene. Vi kjører kampen fullstendig i andre omgang, før og etter Podolski kommer inn. Vi snur kampen også, men forsvaret driter seg ut. Handler ikke bredden i stallen, handler om at vi ikke kan forsvare oss. Blir fysisk uvel av å se andrescoringen til Swansea i reprise.

Link to comment
Share on other sites

2-2 er helt greit. Det er nivået Arsenal ligger på for tiden, rett og slett. Kjipt å se hvor fort vi havner på panic station efter ledermålet. Men dét er hverken noe nytt eller overraskende.

 

Vi har nå en jevn stall med mange gode spillere. Men uten Fabregas og van Persie har vi ikke lenger noen som er fantastiske. Klarer du å finne noen slike i januar, Wenger? Hvis ikke kan det bli nok en mager vår, er jeg redd.

 

Godt oppsummert!

 

Det er skremmende å se hvordan de gang på gang totalt mister hodet når de leder. Takler det rett og slett ikke. Enda mer skremmende er det at dette har pågått i lang tid. Det må da for pokker være mulig å holde hodet kaldt og samtidig bli mye mer fandenivoldsk i disse situasjonene?

 

Fabregas og van Persie er nevnt, men du verden som jeg savner spilere som Vieira og Adams. Gutter som viste hvor skapet skulle stå.

 

Surt med omkamp når vi omsider klarte å snu dette. Bortsett fra Ivan Gazidis og regnskapssjefen, så er det ingen i AFC som er tjent med denne omkampen.

Link to comment
Share on other sites

Herlig video ! En ting er sikkert, han har en hel masse kvaliteter fremover. Lett å se at han har spilt høyere på banen tidligere. Er bedre på innlegg på Sagna, men også han kan forbedre seg der. Hjemover? Synes ikke han gjør seg bort. Som oftest stødige opptredener. Er personlig ikke så flink til å se hvor godt forsvarere posisjonerer seg osv, og om dette evt er en mangelvare hos Gibbsy, så det får noen andre ta seg av - men jeg er fan av mannen !

Link to comment
Share on other sites

Har hvert fall forbedret seg kraftig i luftspillet denne sesongen. Hodestryken har alltid vært en av Sagnas fremste egenskaper, fint om man får det samme med Gibbs også.

 

Lagde denne også i farten i går. Ganske meningsløs video ettersom han knapt var borti ballen, men Podolski viste i alle fall fram målinstinktet. :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=Rv7nSrgT0YM

Link to comment
Share on other sites

Virker som om det blir minimalt med endringer på laget. Wenger har vel mer eller mindre bekreftet at Wilshere kommer til å spille.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Ramsey - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Podolski

Walcott

 

Kan dette være aktuelt kanskje? Skulle helst at Cazorla fikk hvilt seg (Arshavin). Kunne også gitt Sagna en pause (Jenkinson). Og mulig også at Wilshere kunne startet på benken (Coquelin). Men da hadde vi nok tapt.

 

Tror vi vinner. Forventer i alle fall seier hvis vi kjører på med toppet lag. 2-0.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...