Jump to content

2013.01.06 Swansea B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Omkamp er definitivt ikke godt nok mot dette Swansea-laget. Vi har jo også mye tøffere kampprogram.

Gibbs, Wilshere, Ramsey og Koscielny er gode i dag. Kosc skal ha for at han har tatt Vermaelen-rollen i laget, den oppoffrende stopperen som faktisk tør å ta i et tak.(En rolle Vermaelen ikke har brukt i år, har virket som han ikke lenger vil ofre alt for Arsenal..)

Link to comment
Share on other sites

Jævlig underholdene, og syns vi alt i alt gjør en meget god andreomgang. Det som ergrer meg er at vi ikke klarer å tette igjen bak når vi har ledelsen!! Men vi lå jo under, så uavgjort tar jeg med et smil. Alikevel svært bittert når vi hadde ledelsen.

 

Jaja, mer fotball og mer Arsenal å se på, hvertfall! :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal pleide å være et lag folk ble glad i på ggrunn av hvordan de spilte. Slik de spiller i disse dager, er Arsenal et lag som kan få folk til å mislike fotballsporten! Dritkjedelig å se på. 0-0 kampen mellom Norge og Slovenia i EM 2000 blir rene festen i forhold til det dette laget leverer!

Helt enig. 7-3 over Newcastle,5-2 og 7-5 over Reading,3-3 mot Fulham,5-2 over tottene 2-2 idag..dritkjedelig.

 

Det som irriterer mer er den totale mangel på markering på frispark og corner imot.

Link to comment
Share on other sites

Syntes igjen at mangelen på en skikkelig defensiv midtbane viser seg som en stor svakhet. Det sekundet Swansea bryter forbi Cazorla - Wilshere og setter fart mot Arteta så er han rådløs og blir forbigått og har dermed eksponert forsvaret totalt. Når man også skal ta med at Gibbs plutselig ruser frem til midtbanen gang på gang som gjør at Koscielny må dra mer ut til venstre så blir det ekstremt farlig når Swansea kommer i fart mot målet vårt.

 

Skuffet i dag, men det er jeg nesten hver gang jeg ser Arsenal spille for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey viser nok en gang at han ikke på noe vis er god nok. Må være frustrerende for Rosicky å se dette uke etter uke. Sagna og Gibbs er direkte elendige bakover. Sagna er i tillegg like dårlig fremover. Szczecny er ikke god nok til å forsvare en plass i startoppstillingen til et lag som Arsenal. Det er trist å se Wengers mangel på grep i kamp etter kamp. Podolski viser sin klasse, og det er vel ingen som helst tvil om at han bør spille en mer sentral rolle i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Du er den aller første jeg har hørt si noe som:Arsenal et lag som kan få folk til å mislike fotballsporten!

 

Det er definitivt ikke kverulerende...men totalt uenig i den påstanden din.

Link to comment
Share on other sites

Der er vi vanvittig heldige! Szczesny åpner opp hele målet og gambler på innlegg

 

Indeed. Det skal han bare ikke gjøre.

 

Denne bør vi vinne. Vi skal ha straffe - TIndali treffer Ramsey såvidt, og det holder.

Men vi har fått mange "softe" straffer i det siste, så det er på en måte greit. Sterkt å klare å snu kampen, men vi kunne og

burde hatt flere mål, hadde vi vært bedre på de avgjørende siste valgene/avleveringene. Så får jo Swansea corner

og den sitter. Jeg har sagt det mange ganger før - Det er bare tilfeldig og flaks at vi ikke har sluppet inn mer mål

på dødball med den idiotiske sone-markeringen vår. Her fikk vi en i sekken når 3-4 spillere står fullstendig fri og de kan trille

ball og gjøre mål inne i straffefeltet vårt (!) Bartley hadde en i tverra i første også. Jaja, still in the hat som Seaman sier

 

Trekningen live ! : http://ilehav.busine...t.com/cha1.html

 

 

EDIT : Går vi videre møter vi Brighton borte. Ikke akkurat en drømmetrekning, men det kunne vært værre.

Link to comment
Share on other sites

Stor framgang frå forrige kamp. Vilje til press på ballførar sjølv om vi gjere det så halvvegs inn i mellom at swansea trillar seg lett forbi våre to fremste ledd. Meir bevegelse utan ball og vi skapar bra med sjansar. Det er likevel utruleg mykje smårusk i dette laget. Enkle taktiske og tekniske feil osv...

Link to comment
Share on other sites

Du er den aller første jeg har hørt si noe som:Arsenal et lag som kan få folk til å mislike fotballsporten!

 

Det er definitivt ikke kverulerende...men totalt uenig i den påstanden din.

Poenget er at dess større oppturene er, dess større er nedturene. Arsenal har vært kjent som det laget som spiller best fotball i england. Da er det klart det merkes ekstra når laget spiller dårlig og planløst.

Link to comment
Share on other sites

Stor framgang frå forrige kamp. Vilje til press på ballførar sjølv om vi gjere det så halvvegs inn i mellom at swansea trillar seg lett forbi våre to fremste ledd. Meir bevegelse utan ball og vi skapar bra med sjansar. Det er likevel utruleg mykje smårusk i dette laget. Enkle taktiske og tekniske feil osv...

 

 

Dette kommer jo av at vi spiller den fotballen vi gjør,den er enormt krevende. Litt slurv eller man ikke har dagen skal det lite til før det blir mange mange balltap. Ofte skjer dette i kritiske faser av spillet. I stedet for å gjøre det enkelt,bare klarere når man er under sterkt press,så la midtbanen jobbe det opp igjen.

Vi burde ligge mye mere kompakt med laget,og kontre i lengderettning når sjansene byr seg. Enkel og grei fotball som fungerer. Men Wenger skal ha det til å se "pent" ut. Dette er viktigere en resultater også for han.

Link to comment
Share on other sites

Trenger absolutt ikke å svartmale denne forestillingen, selv om det var et jævlig irriterende mål vi slapp inn helt på slutten. Første omgangen var kjedelig som den har til vane å være denne sesongen, mens jeg synes vi spilte en formidabel andre omgang. Swansea er gode med ball, så det presset vi klarer å skape etter at vi havner under er imponerende. Jeg skrek selv etter bytter i det 60. minutt, men Wenger holdt seg kald og byttet bare innpå Podolski, noe som skulle vise seg å være et godt valg. 2-2 borte mot Swansea, utgangspunktet nå er uansett bedre enn hva det var før matchen. Alt i alt en ok forestilling. I tillegg blir vi snytt for et soleklart straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Venstresiden var bra med Gibbs spesielt og Ramsey som Wenger da klarte å ta av banen. Midtforsvaret var det ikke, spesielt Per. Koscielny heller ikke feilfri, men hans feil er mindre synlige. Det er for alt lite power i midtbanen, spesielt etter Wilsheres tilbakekomst. Arteta/Song var et godt par. Arteta/Wilshere er det ikke. Mest fordi Wilshere gjør det han er best til. Han er en utpreget offensiv spiller. Arteta blir alt for mye alene når motstanderene med enkle kombinasjoner suser gjennom våre ledd. Ikke minst mangler vi matchvinnende ferdigheter både fremst og bakerst. Giroud jobber godt, men han er ingen matchvinner. Szczesny er helt middelmådig. Podolski gjør et ok innhopp. Hverken Walcott eller Cazorla hadde dagen. Forskjellen er at Cazorla prøver ting, Walcott gjorde ikke det. Furtet han på vingen? Da gjenstår å si noe om Sagna. Han var vesentlig bedre enn sist, men han var også i praksis helt alene på høyrekanten. Alt er ikke Sagnas feil.

 

Wenger er Wenger på godt og vondt. Også i denne kampen. Alt i alt får jeg vel være noenlunde fornøyd, men det er ikke mye av det du viser meg som imponerer meg for tiden Arsene. Du lever på gamle meritter og akkurat nok lysglimt til at mange fortsatt tror på deg. Jeg ønsker å gjøre det, men får det ikke til lenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...