Jump to content

2013.01.06 Swansea B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Liker laget! Håper Ramsey får spille i rollen bak Giroud, og vi får se Cazorla ute på kanten i dag. Flaks for oss at ikke Michu spiller, men tror uansett at det kommer til å bli en tøff kamp i Wales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er rart at Walcott tar frisparkene, når Cazorla står rett ved siden av og det er en så gunstig situasjon

Helt enig. Virker som om Arsenal selger seg (gjør alt de kan) for at Walcott skal signere. Arsenal har 3-4 spillere på banen som er bedre på frispark enn Walcott, så...

Link to comment
Share on other sites

Likar ikkje heilt dette "Barcelona-inspirerte" høge presset vi driver med.. Altfor lite aggressivitet og Mertesacker i midten bak kan bli katastrofalt, er eg redd..

Mer redd for at vi spiller helt uten bredde i øyeblikket, Walcott løper innover hver gang og Ramsey(som har en ganske bra kamp) kutter av og går inn i mellomleddet. Vi trenger en Ox eller Gervinho nå, så får vi heller ta av Walcott. Tror det er større sjanse for en Giroud-dag i dag.

Edit: + med tanke på vingene til Swansea er det viktig at vi har en naturlig breddeholder eller at Walcott bytter kant fordi Sagna er ikke helt rask nok til å være eneste breddeholder og å ta igjen Swansea på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal pleide å være et lag folk ble glad i på ggrunn av hvordan de spilte. Slik de spiller i disse dager, er Arsenal et lag som kan få folk til å mislike fotballsporten! Dritkjedelig å se på. 0-0 kampen mellom Norge og Slovenia i EM 2000 blir rene festen i forhold til det dette laget leverer!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner seriøst ikke hvorfor Wenger velger å hemme laget og ødelegge mer for Ramsey ved å spille han ute på kanten istedet for å dytte Cazorla ut på kant og Ramsey inn sentralt. Hva er det han tenker med? Er ikke rart at Ramsey sliter med formen og selvtilliten når Wenger har bestemt seg for at Ramsey aldri skal spille bak spissen lenger.

 

Ellers må jeg si at jeg ikke skjønner Giroud. Han er stor, treg og tung. Allikevel fungerer han ytterst dårlig som targetman. Han er god på hodet, men han klarer aldri å ta ned ballen på brystet og spille den til lagkamerater. Ikke klarer han å ta løp i bakrom heller. Han er rett og slett ikke noe "outlet". I så fall så klarer i det minste Walcott å løpe i bakrom og selv om han ikke vinner de hodeduellene Giroud gjør så har det egentlig ingenting å si fordi det er aldri noen bak Giroud igjen heller..

Link to comment
Share on other sites

Syns Ramsey har vært positiv i dag. Mener vi burde plassere han bak Giroud i andre omgang. Tror han kan tilby Giroud/Walcott mer enn det Santi kan for øyeblikket. I tillegg til å tilby spissene våre pasninger, kan også Ramsey true forsvarssfireren med løp inn i 16-meteren når Giroud/Theo har ballen. Det gjør ikke Cazorla, og det er skadelig for angrepsspillet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har vært ok. Ikke overraskende vært involvert i de få sjansene vi har hatt. Gjør mye mer ut av seg enn Walcott. Er egentlig bare å bytte Walcott ut.

Santi og Walcott er visst fredet på dette forumet. Under middels kamp av begge to. Ingen som har frimerke på Cazorla i dag og da forventer jeg at Cazorla skal dominere, noe han ikke gjør, er Ramsey som viser seg fram i mellomrommet.. Har lyst til å se en Gervinho i alle fall i andre omgang, muligens en Tomás og.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke noe om at jeg syntes Ramsey er under pari eller noe slikt. Syntes han prøver og er positiv, men ofte så blir han litt utilpass og kommer ikke helt til rette ute på kanten. Når man derimot har Cazorla som har spilt et par hundre ligakamper ute på kanten i løpet av karrieren og teknisk sett er en kantspiller så er det veldig rart at en sentral midtbane/offensiv midtbane blir plassert ute på kanten fremfor han.

 

At Ramsey bak Giroud vil kunne tilby mer enn Cazorla er jeg enig i. Har sagt flere ganger at jeg også helst vil se Podolski bak Walcott/Giroud da Cazorla aldri gjør løp i bakrom og alltid trekker mot ball fremfor å løpe mot åpent rom. Er også en grunn til at jeg maser såpass om en kreativ midtbanespiller/kantspiller til.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med Stefan. Vært noe positivt fra han, men ingen kjempeomgang, verken for han eller noen av de andre utpå der. Hva Wenger ser i Ramsey som kant fatter jeg bare ikke. Det er ikke Ramseys feil, men Wengers. Hvorfor på død og liv bruke Ramsey der ute når han kan gå inn og Cazorla kan gå utpå kant. Fatter det faen ikke.

 

En svak omgang, forventer bedring i andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...