Jump to content

2013.01.01 Southampton B


Mr Chapman

Recommended Posts

Southampton v Arsenal

Barclays Premier League, St. Mary's Stadium

Tuesday, January 01, 2013, 18:30

 

Finnes ikke en bedre måte å starte det nye året på enn å se Arsenal hente hjem tre poeng fra St. Mary's. Fire strake i ligaen nå, og med tanke på kampprogrammet vi har i januar, så er vel dette en match som helst bør vinnes. Uten at det blir lett; Southampton er kanskje det tredje dårligste laget i Premier League, men de kan spille fotball og leverte senest en imponerende oppvisning borte mot Stoke. Vi er likevel favoritter, og vi slo dem 6-1 i det første møtet mellom lagene på Emirates i september.

 

Vanskelig å si om det blir mange endringer på laget. Kun tre dager siden forrige kamp, men det er mulig Wenger sender utpå et sterkt mannskap her, og så heller hviler spillere i FA Cupen til helga. Ikke vet jeg hva han tenker, men blir ikke overrasket om laget er det samme som slo Newcastle, kanskje med unntak av Per inn for Kos igjen. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Ser for meg at vi starter slik mot Southampton:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Mertesacker inn for Koscielny om han er frisk, Jenkinson inn for Sagna og Giroud inn for Chamberlain. Walcott trekkes ned på kant, men i en friere rolle.

Link to comment
Share on other sites

Første post på et år. Jammen ikke dårlig. :P

 

Håper på akkurat samme lag som de tre siste kampene bortsett fra Mertesacker inn. Muligens Koscielny inn for Vermaelen eller Jenkinson for Sagna, men thats it. Særlig de offensive spillere vil jeg se mer av selv om jeg ønsker Podolski inn sentralt.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Wilshere

Chamberlain - Podolski - Cazorla

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Utifra lagoppstillingen så er det nok Podolski på venstrekant igjen, men skal ikke klage når mannen har vært knallgod der den siste tiden. Tror bare han hadde vært litt mer involvert og kunne skapt mer på egenhånd sentralt ovenpå hva han allerede gjør ute på kanten.

 

Anyway: Artig med Walcott igjen på topp. Håper han har en knallkamp sammen med resten av spillerene, men jeg frykter at Per blir et savn og jeg håper Sagna og Gibbs er litt stødigere bakover enn i forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er plutselig mertesacker ute av forsvaret? Han var syk sist, men jeg syntes virkelig ikke de bak der gjore sakene sine så bra at han ikke kunne tatt plassen i midten igjen...

 

Ellers fint lag, det er dette vi har for tiden å rutte med, håper walcott fortsetter der han slapp!

Link to comment
Share on other sites

Med en kombinasjonen av kveldskamp og enkle seire til Tottenham, Manchester United og City blir jeg ikke overrasket om vi klarer å gjøre dette til et bananskall.

 

Arsenal i et nøtteskall dette her. Vi går som ofte på blemmer når de andre lagene vi konkurrerer mot alle sammen taper poeng eller alle vinner og vi trenger fulle 3 poeng for å holde følge.

 

Håper at kampen i dag er starten på noe nytt og ikke bare unntaket som bekrefter regelen. :)

 

Hvorfor er plutselig mertesacker ute av forsvaret? Han var syk sist, men jeg syntes virkelig ikke de bak der gjore sakene sine så bra at han ikke kunne tatt plassen i midten igjen...

 

Er det en spiller som absolutt ikke burde ha mistet plassen sin så er det Mertesacker. Tipper han fortsatt ikke er helt tilbake etter sykdom og det er derfor han ikke starter i dag.

Link to comment
Share on other sites

Verdt å følge med på Luke Shaw forøvrig. Har blitt linket ganske greit til oss det siste året og særlig de siste dagene. Kun 17 år gammel.

 

 

Har full kontroll på ox

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...