Jump to content

2013.01.01 Southampton B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Samme f om walcott scora 3mål sist, i dag har han vært like elendig som sagna

 

Langt ifra like elendig som Sagna.

 

Alle har vært elendige i dag, men en spiller som Sagna skal spille MYE bedre enn dette!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper wenger skylder på at gutta var slitene etter newcastle kampen, som han alltid gjør når ting går skeis.

Så hvorfor klarer alle andre topplag å prestere gang på gang mr.wenger?

 

Bortsett fra bittelitt press på slutten, skapte vi nada, zipp, ingentingen. SKUFFENDE!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen viser en av Wengers store svakheter, hvordan i alle dager Sagna får lov til å fullføre er et mysterium. Må jo være den svakeste kamp av enkeltspiller noensinne. At Wenger stiller med navn og ikke form er tydelig. Og hvordan det er mulig å sette innpå en totalt ubruklig og helt ute av form spiller som Gervinho er et annet. Vi er langt fra friskmeldt etter å ha slått et ræva Reading, en heldig Wigan og et utslitt castle etter ekstra hvile for oss. t vi er totalt underlegne gamleklubben til colahuet i studio er helt helt utilgivelig. Bare håpe Everton tar den siste og ikke yidsa...

 

Utrolig skuffet, for en dag å slutte med snus på...

Link to comment
Share on other sites

I store deler av 2.omgang satt jeg og håpet på at spillerne på Southampton skulle vinne mot Arsenals spillere, for det hadde de fortjent. Jeg sier IKKE at jeg vil Arsenal skal tape, men at de spillerne som spiller med Arsenaldrakta ikke fortjener annet.

Det er bare å innse det: Manu er lysår foran i kvalitet. Det samme kan sies om City. Chelsea og Tottenham er dessverre også langt foran Arsenal.

Det går stort sett på 3 ting: Forsvarsspill, samhandling og sist men ikke minst om lagene har spillere som kan gjøre det lille ekstra mer enn en sjelden gang i blant. Det har de andre 4 lagene. Det har IKKE Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

At han ikke har spilt på 3 kamper har kanskje også vært et bevis på at han ikke har utmerket seg på trening den siste tiden? At han kommer på nå er mer et desperat bytte fra Wenger i håp om at han skal avvenne seg scoringsskrekken.

Er nok sant det du sier her. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Dette var nesten som forventet etter den forrige kampen. Men ser ikke Wenger at han har en masse spillere på banen, som ikke evner å gjøre jobben sin. Szcz reffer medspiller på ett av sine utspark. Det ser ut som han har samme tilslaget som Sagna, når han slår innlegg. Skulle faktisk ikke være mulig å få til så dårlige treff, uten at de hadde på seg tøfler! Gibbs er en svak back, men Sagna er en vandrende katastrofe. Når nissen i soveposen tar av Podolski, istede for Walcott eller Wilshere, skjønner vi hvor dette går. Jag kan umulig tro at Rosicky er så svak på trening, at han ikke fortjener en plass i dette laget.

 

Hva er det Gervinho gjør på banen? Vet nesten ikke sist jeg så en så dårlig forballspiller i Premier League. Enveisbillett til ACN. Om han blir tatt ut da. For det er vel neppe noen som er særlig imponert over han.

 

Det som fint er, er jo at årets første kamp, viser at laget har store, store svakheter, klare mangler og en rekke middelmådigheter med alt for høy lønn. Nå har ikke Wenger mulighet til å gå ut å si at han er fornøyd med stallen, og derfor ikke trenger å handle inn spillere.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det som fortsatt mener at Gervinho er bedre enn Arshavin?

Dårlig forestilling, ingen kreativitet, ingen fantasi.

Swansea(B), Man CIty(H), Chelsea(B) og Liverpool (H) i de 4 neste.

Cupexit og null poeng, anyone?

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på oss og ligagull er måten vi reagerer på press og komme tilbake på dårlige dager. Ligamestre klarer å snu et kampbilde som dette å dra i land 3 poeng, mens vi fortsetter uten mål og mening. De siste 4 kampene har vært et lite skritt i riktig retning, mens dette var et gigantisk skitt tilbake til oktober/november formen. De taktiske grepene Wenger gjorde, eller manglende sådan, viser til hvorfor folk stilte spørsmål rundt hans stilling.

 

Sagna, Wilshere, Cazorla, Podolski, Chamberlain og Walcott var langt under det nivået som vi må få lov til å forvente av dem. Det er det som er største problemet med spillerne vi har. På sitt beste er de glimrende, men bunnivået er så dårlig at vi umulig kan kjempe om pokaler med dem.

Link to comment
Share on other sites

Slett kamp fra vår side. Uavgjort er vel et greit resultat ut fra kampen, og det sier det meste. Vi burde være i stand til å lage mer bry for Soton!

 

Som flere har vært inne på, så ser det ut som om Sagna trenger en pause. Tror aldri jeg har sett ham gjøre to så svake kamper på rad. Når det er sagt, så var det i og for seg positivt å se Gibbs ta seg sammen etter forrige kamp. Selv om jeg mistenker at det gikk på bekosting av det offensive bidraget hans.

 

Skulle gjerne sett Wenger sette inn Rosicky for Cazorla istedenfor å dytte på Ramsey (selv om han har gjort OK innhopp i det siste). Tror Rosickys playmakeregenskaper kunne vippet kampen i vår favør på slutten.

 

Det var vel for mye å håpe på med fem seire på rad...

 

Vår beste: Szczesny. Tok seg av det (lille) som kom på en grei måte.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett å slett et RAN fra arsenal sin side, fortjente absolutt ikke noe fra denne kampen.

 

Den skjønner jeg rett og slett ikke. Synes ikke Southampton gjorde seg fortjent til seieren heller. Javnt og tett, få sjanser. Uavgjort et greit resultat, IMHO.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mogleg, men det kunne vi ikkje vite før han kom innpå, det er heile poenget..

Såklart kunne vi vite det. For alle som har fulgt med på Gervinho siden han kom til klubben vet hvilket nivå han leverer på, med noen få glimt av briljanse. Når Wenger da velger å ikke bruke han i de forrige 3 kampene og benker han fra start i denne så kan ikke det tolkes på annen måte enn at han egentlig ikke er god nok og er inne i en nedadgående formkurve.

Link to comment
Share on other sites

 

Den skjønner jeg rett og slett ikke. Synes ikke Southampton gjorde seg fortjent til seieren heller. Javnt og tett, få sjanser. Uavgjort et greit resultat, IMHO.

Enig med elx her. Arsenal skaper ingenting. De må ha hjelp av Southampton for å score. Southampton viser mye større innsats, skaper de sjansene som er i kampen og fortjener noe mer enn 1 poeng!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vår beste: Szczesny. Tok seg av det (lille) som kom på en grei måte.

 

Seriøst? Målet han slipper inn går midt i mål ca 30 cm fra ham. De SKAL en keeper ta. På ene corneren der han redder avslutningen skaper han den farlige situasjonen fordi han ikke er ute og plukker innlegget som er keepermat. Han har helt horrible igangsettinger og gjør som vanlig svært lite ut av seg. Han får 3 på min børs.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett å slett et RAN fra arsenal sin side, fortjente absolutt ikke noe fra denne kampen.

 

Den skjønner jeg rett og slett ikke. Synes ikke Southampton gjorde seg fortjent til seieren heller. Javnt og tett, få sjanser. Uavgjort et greit resultat, IMHO.

 

Nei RAN er det ikke. Pr "min" definisjon så betyr et RAN i fotball at det ene laget blir snytt/tilgodsett med en klar feildømming som avgjør kampen.

 

Når det er sagt så var Soton beste laget på banen, men for meg er det målene som teller og ikke stilen, så derfor er poengdelingen grei nok.

 

PS!! jeg er motstander av "kommentatordømming" der enkelte mener spillet på banen er viktigere for poengfordelingen er det reelle resultatet i scorede mål.

Statistikker er greit nok, subjektiv vurdering av spill er greit nok, men så lenge et av lagene ikke blir snytt for noe som kan avgjøre kampen så er det sluttresultatet som sier hvem som eventuelt fortjener å vinne en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst? Målet han slipper inn går midt i mål ca 30 cm fra ham. De SKAL en keeper ta. På ene corneren der han redder avslutningen skaper han den farlige situasjonen fordi han ikke er ute og plukker innlegget som er keepermat. Han har helt horrible igangsettinger og gjør som vanlig svært lite ut av seg. Han får 3 på min børs.

 

BE

Sier vel strengt tatt mer om utespillernes dårlige innsats enn keeperens gode...

Link to comment
Share on other sites

Seriøst? Målet han slipper inn går midt i mål ca 30 cm fra ham. De SKAL en keeper ta. På ene corneren der han redder avslutningen skaper han den farlige situasjonen fordi han ikke er ute og plukker innlegget som er keepermat. Han har helt horrible igangsettinger og gjør som vanlig svært lite ut av seg. Han får 3 på min børs.

 

BE

For å sette igang oppspill mot fyrtårnene Cazorla, Chamberlain, Walcott og Podolski er enkelt? På målet er han delvis dekket og Southampton spilleren får ikke noe press i skuddøyeblikket, som gjør at han får godt med kraft i avslutningen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Nei RAN er det ikke. Pr "min" definisjon så betyr et RAN i fotball at det ene laget blir snytt/tilgodsett med en klar feildømming som avgjør kampen.

 

Når det er sagt så var Soton beste laget på banen, men for meg er det målene som teller og ikke stilen, så derfor er poengdelingen grei nok.

 

PS!! jeg er motstander av "kommentatordømming" der enkelte mener spillet på banen er viktigere for poengfordelingen er det reelle resultatet i scorede mål.

Statistikker er greit nok, subjektiv vurdering av spill er greit nok, men så lenge et av lagene ikke blir snytt for noe som kan avgjøre kampen så er det sluttresultatet som sier hvem som eventuelt fortjener å vinne en kamp.

 

I flg din definisjon så var det jo et ran. Soton fikk et mål helt feilaktig annulert.

 

BE (som ikke mener dette var ett ran, men som heller ikke ville ha synes det var veldig ufortjent om Soton fikk alle 3 poengene)

Link to comment
Share on other sites

Uff dette er laaaaangt frå det nivået vi ynskjer å vere på. Dessverre er det oftare regelen enn unntaket. Får sjå det som positivt at vi får med oss eit poeng sjølv om vi stort sett er nest best i alt mot ein i utgangspunktet overkommelig motstandar...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...