Jump to content

28.09.11 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

fy382h.jpg

 

Champions League

28.9.2011 - KL. 20.45

Emirates Stadium, London

Kampen sendes på Viasat Motor

 

Arsenal kommer inn til denne kampen med økende selvtillit etter en sterk hjemmekamp mot Bolton. Denne 3-0 seieren var akkurat det laget trengte for å bygge videre på etter en svak sesongåpning. I Champions League har vi allerede vært igjennom en kvalikrunde mot Udinese som resulterte i to seire, mens vi i gruppespillets første kamp borte mot Borussia Dortmund lenge ledet 1-0 inntil et drømmetreff på slutten ordnet poengdeling. I forrige Champions League sesong var Arsenal overlegne på hjemmebane med blant annet 6-0 mot SC Braga, 5-1 mot FC Shaktar Donetsk og 3-1 mot FK Partizan. Grunnet dårlige resultater på bortebane ble vi nr. 2 i gruppen bak nevnte Shaktar, dette resulterte i at vår 16-dels motstander ble Barcelona som også måtte dra hjem fra Fort Emirates med et 2-1 tap etter at van Persie og Arshavin snudde kampen på praktfullt vis. Bortekampen ble en annen opplevelse, med flere omdiskuterte situasjoner og Barcelona sendt videre til neste runde.

 

Forrige gang vi møtte dem var i gruppespillet 2009/10 hvor to sene mål av van Persie og Arshavin sikret seieren hjemme på Emirates, mens vi i bortekampen stilte et svært ung og urutinert mannskap siden avansementet var sikret og tapte 1-0 etter mål av Leonardo tidlig i andre omgang. Noen morsomme opplysninger er at Arsenal aldri har tapt på hjemmebane mot gresk motstand (4 seire og 2 uavgjort), samtidig som Olympiakos har tapt alle sine 9 kampen borte mot engelsk motstand og står med 29 baklengsmål og bare 1 riktig vei.

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen

Diaby

Squillaci

Walcott (tvilsom)

Djourou

Benayoun

Eastmond

 

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: WDLWW

Olympiakos: LWW (spilt bare 3 kamper denne sesongen)

 

Lagoppstilling forrige kamp:

Arsenal

Szczesny

Sagna – Mertesacker – Koscielny – Gibbs

Song – Arteta

Walcott – Ramsey – Gervinho

Van Persie

 

Olympiakos

Costanzo

Modesto – Papadopoulos – Holebas – Marcano

Torosidis – Djebbour

Fuster – Orbaiz – Abdoun

Mirallas

 

Jeg forventer en kamp hvor Olympiakos går ut lavt og prøver å stoppe Arsenals spill ved å overbefolke midten og stenge igjen rommet foran sine egne midtstoppere. Jeg tror nøkkelen til suksess i denne kampen ligger i at kantene våre holder bredden og skaper overtall mot backene. Derfor ønsker jeg nesten mer enn noen gang før at vi starter i 4-4-2 og har Chamack som makker til van Persie slik at vi har noen å slå innlegg mot. Vi så mot slutten av Blackburn kampen at dette samarbeidet kan fungere, så hvorfor ikke gjøre det oftere? Ønsket lag i nevnte formasjon: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Kosicielny, Gibbs, Arshavin, Song, Arteta, Gervinho, van Persie og Chamack. Føler egentlig at Ramsey og Walcott fortjener å starte etter en oppsiktsvekkende god andreomgang mot Bolton, men de får starte på benken: Fabianski, Andre Santos, Qocuelin, Ramsey, Oxlade-Chamberlein, Rosicky og Walcott. Mye fart å sette inn der om ting ikke skulle fungere etter plan A.

 

Lag ditt lag og begrunn hvorfor akkurat de bør starte - kjør diskusjon!

 

En av mine høydepunkt fra Emirates Stadium forrige sesong:

 

Den nye spillerbørsen

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Var det ikke du som ikke kunne lage kamptråd? :P Tipper på en 4-1 seier! :D

Var så effektive på jakta i dag at vi fikk tak i alle tre dyrene vi var tildelt, så da hadde man plutselig mulighet til å lage likevell. Håper du ikke ble lei deg for det? ;)

 

Tror også på seier, men resultatet er vanskelig å tippe siden alt er avhengig av hvem som får det første målet og når det kommer. Skorer vi først i de 15 første minuttene har jeg stor tro på at presset letter på spillerne og vi får se festfotballen vi så sårt savner.

Link to comment
Share on other sites

Tror ting vil flyte litt bedre framover. Andre omgang mot Bolton var forhåpentligvis et steg i riktig retning og fortsetter vi å spille sånn så kommer selvtilliten etterhvert tilbake. Klarer vi å flytte ballen i lengderetningen så bør vi vinne stort, men faller vi tilbake på gamle synder og triller sidelengs og bakover så blir det atter en neglbitende affære. Blir utrolig skuffet hvis vi spiller gåfotball igjen

Link to comment
Share on other sites

Var så effektive på jakta i dag at vi fikk tak i alle tre dyrene vi var tildelt, så da hadde man plutselig mulighet til å lage likevell. Håper du ikke ble lei deg for det? ;)

Neida, går bra for denne gang :P

 

Tror også på seier, men resultatet er vanskelig å tippe siden alt er avhengig av hvem som får det første målet og når det kommer. Skorer vi først i de 15 første minuttene har jeg stor tro på at presset letter på spillerne og vi får se festfotballen vi så sårt savner.

Har tenkt å satse en del penger på oss i denne kampen, Olympiakos er et dårligere lag enn de var for et par år siden og det burde være tre poeng på hjemmbane her.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Gleder meg til kampen og har stor tro på seier! Håper laget ser slik ut:

 

Fabianski

 

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

 

Cocuelin - Rosicky

 

Chamberlain - Park - Arshavin

 

Chamakh

 

Tipper AW velger ut et mer toppa lag med tanke på at vi dreit oss ut i fjorårets CL-gruppespill, men det er lov å håpe. Er veldig ivrig etter å se mer av spillere som Cocuelin, Park, Santos og Oxlade-Chamberlain. Håper, om ikke alle, at flere starter kampen mot Olympiakos :)

Link to comment
Share on other sites

Dette bør være en grei kamp. Viktig med seier på hjemmebane og ikke minst for å fortsette å bygge opp selvtillit.

Håper på dette laget i 4-4-2 formasjon:

Szczesny

Sagna-Mertesacer-Koscielny-Santos

Gervinho-Song-Arteta-Arshavin

Chamack-Van Persie

Subs:Fabianski,Gibbs,Ramsey,Chamberlaine,Park,Rosicky,Frimpong.

 

Regner med at det blir slik, i 4-2-3-1 formasjon:

Szczesny

Sagna-Mertesacer-Koscielny-Gibbs

Song

Ramsey-Arteta

Gervinho-Arshavin

Van Persie

 

Tips:3-0 Van Persie, Arteta, Arshavin

 

GO GUNNERS!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Skader:

Wilshere

Vermaelen

Diaby

Squillaci

Walcott (tvilsom)

Eastmond

 

Nok en gang en kjempebra kamptråd! Keep up the good work.

I tillegg til de nevnte skadene så er vel også Benayoun og Djorou fortsatt ute tror jeg. Jeg har ikke sett noen vedrørende Walcott, men det er vel tvilsomt om han starter etter å ha gått ut med noe som skal ha vært en kneskade sist. Dersom ikke Walcott er med så er vel det mest sannsynlige at Arshavin starter på venstre og Gervinho på høyre. Utover det så bør vi kunne stille samme lag som mot Bolton, men regner vel med at Wenger gjør en eller to bytter til. I så fall er det vel mest sannsynlig at Santos kommer inn for Gibbs og Rosicky for Ramsey. Greit med litt rotering på laget for å få i gang flere + litt mindre slitasje på spillerne. Slett ikke umulig at Coquelin tar plass på benken i stedet for Frimpong også. De har vel byttet litt på der i det siste og det kan gjerne Wenger fortsette med for min del. Dersom Walcott ikke er med i troppen så håper og tror jeg at Park kommer inn i troppen.

 

Altså tror jeg vi starter slik:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Santos

Song - Arteta

Gervinho - Rosicky - Arshavin

RVP

Benk:Fabianski,Gibbs, Miquel, Coquelin, Chamberlain, Park, Chamakh

 

Vi MÅ vinne denne for ikke å komme på etterskudd i CL også, og gjerne med noen mål slik at vi kan ha en liten målforskjell å gå på ifht Dortmund og Marseille. Dersom vi får inn et tidlig mål så kan det bli virkelig morsomt på onsdag. Har på følelsen at RVP er i gang nå og ser ikke bort fra at scorer igjen på onsdag og muligens mer enn ett også :DD

Link to comment
Share on other sites

Må ikke bli for b-preget her. Olympiakos har vært med i flere år nå, og de har absolutt ikke bare søppel i troppen sin. Kan huske at vi senest i 2009 tapte mot de når vi tøffa oss med b-lag. Tror det blir viktig å få en ordentlig seier her, både for videre spill i CL og for moralen i gruppa sin del.

 

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Santos

Coquelin-Song

Gervinho-Rosicky-Arshavin

van Persie

 

Et par utsiftniner fra sist, men dette skal være godt nok til å høvle Olympiakos.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over, kan ikke bli for mye bytter av spillere, men noen må det bli. Er viktig å få igang flere spillere + unngå skader på nøkkelspillere. Håper på dette laget:

 

Marouane Chamakh

 

Gervinho-Andrey Arshavin-Alex Chamberlain

Aaron Ramsey-Mikel Arteta

 

Andre Santos-Laurent Koscielny-Per Mertesacker-Carl Jenkinson

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips: 2 - 0, Arteta, Gervinho

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til de nevnte skadene så er vel også Benayoun og Djorou fortsatt ute tror jeg. Jeg har ikke sett noen vedrørende Walcott, men det er vel tvilsomt om han starter etter å ha gått ut med noe som skal ha vært en kneskade sist.

Har lagt de til på skadelisten nå, glemte dem av i farten. De skulle vell være aktuelle til kampen mot Tottenham, skulle de ikke?

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å se hvor ovenpå enkelte har blitt etter en 3-0 seier mot tabelljumbo Bolton. Toppet mannskap og intet mindre forlanger jeg.

Det vil være helt essensielt for laget vårt utover høsten at forsvarsfireren lærer hverandre å kjenne, og da kan man ikke endre den hver kamp. Vi skal være gode nok til å filleriste grekerne, men vi er vår egen værste fiende. Jeg håper på følgende lag:

 

WS, Sagna, Mertesacker, Kos, Santos, Song, Arteta, Gervinho, Arshavin, AOC, RvP i den vante formasjon.

 

Kontinuitet er nøkkelordet, og det vil man aldri oppnå dersom man skal sende ut b-laget i hytt og pine. Ramsey kan få hvile, han er ikke klar til å spille kamper på så jevn basis. La Arshavin få sin etterlengtede mulighet sentralt i banen. OX hopper inn for Walcott. Dersom vi leder 4-0 til pause kan Rosicky, Frimpong og Park få prøve seg i 2.omgang. Jeg håper så inderlig at formkurven fortsetter i riktig retning og at vi knuser de forbaskede grekerne som er i ferd med å føre oss inn i en ny finanskrise!

 

 

COME ON YOU ARSENAL!!!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å se hvor ovenpå enkelte har blitt etter en 3-0 seier mot tabelljumbo Bolton. Toppet mannskap og intet mindre forlanger jeg.

Det vil være helt essensielt for laget vårt utover høsten at forsvarsfireren lærer hverandre å kjenne, og da kan man ikke endre den hver kamp. Vi skal være gode nok til å filleriste grekerne, men vi er vår egen værste fiende. Jeg håper på følgende lag:

 

WS, Sagna, Mertesacker, Kos, Santos, Song, Arteta, Gervinho, Arshavin, AOC, RvP i den vante formasjon.

Syns som deg at Mertesacker og Santos må få spille seg inn i forsvaret, om JD, Jenkinson eller Fabianski kommer inn på stopper, høyreback eller keeper ser jeg ikke på noen katastrofe sånn sett så lenge ikke alle tre kommer inn og ødelegger rytmen bakover. På midten syns jeg du har valgt rett system, bortsett fra at jeg gjerne vil ha inn Chamakh for VP siden jeg er livredd for en skade på Robin akkurat nå. Dessuten syns jeg at Marouane har vist stigende tendenser i år.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det vel Miquel fra start samt Oxlade-Chamberlain og Arshavin. Walcott er jo også bekreftet ute så regner da med at Miyaichi kanskje får en plass på benken?

 

Uansett latterlig mange skader. Dog haltet jo Koscielny i nærmest 60 minutter mot Bolton så er ikke helt overrasket over at han hadde en skade på lur..

Link to comment
Share on other sites

Etter hver kamp mister vi 1-3 spillere med skade, fullstendig absurd!!! Håper inderlig noen i klubben snart innser at noe drastisk må gjøres slik at dette ikke fortsetter (mindre ballbesittende spillestil, mer fysisk/styrke trening?.... ikke vet jeg men noe må gjøres!!!!!)

 

Blir vel noe sånt mot grekerne da:

 

Szczesny

Sagna

Mertesacker

Djourou :(

Gibbs

 

Rosicky

Arteta

Song

Frimpong (tipper Ramsey får en pause)

Arshavin

 

Van P

 

Seier her er absolutt helt nødvendig, vi trenger mer selvtillit før Spurs til helga (huff ser ikke at vi tar poeng på WHL)

Link to comment
Share on other sites

Med Koscielny, Gervinho og Walcott ute så blir det noen endringer. Djorou er vel også ute, da det ble sagt før kampen mot Bolton at han var ute en uke og aktuell til Spurs-kmapen.

Miquel skulle egentlig ha spilt reservelagskamp i går, men ble tatt av like før start så regner med at Koscielny ble skadet på trening i går. Ryo spilte 60 min for reservne i går så da tviler jeg på om han er med i troppen. Med disse oppdateringene så tror jeg vi starter slik

 

Szcescny

Sagna - Mertesacker - Miquel - Santos

Song - Arteta

Chamberlain - Rosicky - Arshavin

RVP

 

Bør være mer enn godt nok til å slå grekerne. Innhopp av Park, Chamahk og Coquelin om ingen blir skadet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Tror Miquel skadet seg på oppvarmingen i går, så går rykter (på Twitter) om at song kommer til å spille CB.

 

Huff... Hvis det stemmer så er 5/6 av førstelagsstopperne våre ute med skade på samme tid. Ganske utrolig. Blir vel Song og Mertesacker som stoppere og Qocuelin tar plassen til Song på DM. Er vel ikke så ille stopperpar det, men likevel. Er glad det er Olympiakos og ikke et topplag vi møter i kveld! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...