Jump to content

28.09.11 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Sterkt! Første kampen på lenge hvor vi ikke får panikk bakover mot slutten av kampen på 2-1. Deilig, viktig og nesten perfekt seier. Litt mer konsentrasjon bakover etter 2-0 målet så hadde vi kanskje holdt nullen også. Men virker som om Rice gjorde de riktige endringene i pausen.

 

Synes Chamakh, AOC, Song(MoM) og Santos er de beste i dag.

Til tider var også Rosicky veldig bra, men Song er min MoM helt klart.

 

Chamakh virka friskere enn på lenge og jobbet veldig bra. Får håpe fremgangen hans fortsetter så han kan bli en viktig spiller for oss denne sesongen.

 

Og; Vi var det eneste engelske laget som vant denne runden. Det er noe å ta med videre!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Vi gjorde det unødvendig vanskelig for oss, men det var også mye bra. Fine mål, Song knallgod der bak og endelig litt effektivitet og penetrerende spill framover. AOC veldig positiv, Santos også. Dette var en seier vi trengte. Nå venter erkerivalene til helgen. Måtte seiersrekken fortsette!

 

Til spillerbørsfilen føres det også statistikk over sentrale dommeravgjørelser som er feil (under arket "statistikk"). Lurer derfor på hva folk mener om følgende situasjoner:

- Hva synes folk om handsen til Chamberlain? Straffe eller ikke? (jeg mener ja, men trenger andres meninger også.)

- Hva med backen med gult kort som felte Chamberlain som var på vei inn i farlig rom? Burde han vært utvist. (jeg mener ja, men trenger andres meninger også.)

 

Husk spillerbørs (se signaturen min)

Link to comment
Share on other sites

Godt og ikke minst viktig med seier! :) Syns Santos gjør en knallkamp, spesielt offensivt. Midtbanen var altfor lett å spille seg gjennom, var ingen anker, alle lå på lik linje. Det må bedres, gjør nok også det med Song tilbake der. Godkjent kamp, mange nye spillere inn i laget osv! Mener vår beste var Chamakh, Sagna i andre enden var elendig sammen med Frimpong.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Song er stor i dag igjen. At en mann kan være så dyktig i en posisjon som ikke er hans er utrolig å se på. Fotballklok, sterk og solid kampen igjennom. Per dags dato Arsenal sin desidert viktigste spiller.

I song sin vante sjefsposisjon synes jeg Coquelin har mye mere å by på enn Frimpong. Spesielt posisjoneringen til Frimpong er svak til tider...

Link to comment
Share on other sites

Helt grei kamp. Synes det er noe formløst over måten vi spiller fotball på. Vi skaper ikke trykk framover og vi er aldri helt trygge bakover. Synes denne og det meste av kamper vi spiller tilbringer samfulle 90 minutter "på vippen". Synes ikke vi framstår som et lag hverken med eller uten ball. Jeg tror at mye av den ubesluttsomheten som man ser i siste halvdel av spillet er på grunn av at vi savner faste spillemønster. Det blir litt for mye kreativitet og for lite system

Link to comment
Share on other sites

Vi gjorde det unødvendig vanskelig for oss, men det var også mye bra. Fine mål, Song knallgod der bak og endelig litt effektivitet og penetrerende spill framover. AOC veldig positiv, Santos også. Dette var en seier vi trengte. Nå venter erkerivalene til helgen. Måtte seiersrekken fortsette!

 

Til spillerbørsfilen føres det også statistikk over sentrale dommeravgjørelser som er feil (under arket "statistikk"). Lurer derfor på hva folk mener om følgende situasjoner:

- Hva synes folk om handsen til Chamberlain? Straffe eller ikke? (jeg mener ja, men trenger andres meninger også.)

- Hva med backen med gult kort som felte Chamberlain som var på vei inn i farlig rom? Burde han vært utvist. (jeg mener ja, men trenger andres meninger også.)

 

Husk spillerbørs (se signaturen min)

 

Chamberlain handsen er en 50/50 hands etter min mening. Kan både blåses på og las gå. Ballen treffer høyt oppe på overarmen, og kunne fort blitt blåst på. Heldigvis valgte dommeren å la den gå her.

 

Hadde han backen gult fra før av? Det fikk jeg ikke med meg. Det er et soleklart gult kort i seg selv, men dommeravgjørelsen er vel grei, siden han allerede hadde gult. Det er jo ofte man har sett dommere la slike situasjoner gå om spilleren allerede hadde gult fra før.

 

Jeg mener begge to altså er 50/50-situasjoner, som kunne gitt enten straffe eller rødt kort.

Vi fikk fordelen med den ene, mens Olympiakos fikk fordelen med den andre. Ikke noen særlige dommertabber etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Mener vår beste var Chamakh, Sagna i andre enden var elendig .....

Trodde jeg hadde en bra stream, men forstår at jeg må ha vært i drømmeland og sett syner.

Chamakh, Bestemann? Sagna, vår dårligste?????

På min "børs" så var begge sånn passe!

 

Til tider mye rot av våre spillere, ikke minst før pause. Betraktelig bedre etter hvilen. Ox viser sitt potensiale, men var ujevn i dag.

Song viser seg i dag som ett av våre beste kort defensivt.

 

Men jeg satt til tider med hjertet i halsen, og ventet på utligningen, men når enden er god så er vel egentlig alt godt.

 

Konklusjon: Pasienten blir sakte men sikkert bedre!

Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg hadde en bra stream, men forstår at jeg må ha vært i drømmeland og sett syner.

Chamakh, Bestemann? Sagna, vår dårligste?????

På min "børs" så var begge sånn passe!

 

Skal være enig i at jeg overdrev Chamakh! Men syns han var en av de beste :) Men står for mitt på Sagna, han og Frimpong syns jeg var dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain handsen er en 50/50 hands etter min mening. Kan både blåses på og las gå. Ballen treffer høyt oppe på overarmen, og kunne fort blitt blåst på. Heldigvis valgte dommeren å la den gå her.

 

Hadde han backen gult fra før av? Det fikk jeg ikke med meg. Det er et soleklart gult kort i seg selv, men dommeravgjørelsen er vel grei, siden han allerede hadde gult. Det er jo ofte man har sett dommere la slike situasjoner gå om spilleren allerede hadde gult fra før.

 

Jeg mener begge to altså er 50/50-situasjoner, som kunne gitt enten straffe eller rødt kort.

Vi fikk fordelen med den ene, mens Olympiakos fikk fordelen med den andre. Ikke noen særlige dommertabber etter min mening.

Enig at begge situasjonene ikke er så lette å bedømme her og nå. Husk at det IKKE er DOMMERTABBER som blir registrert, MEN FEILAKTIGE dommeravgjørelser. Skal ikke se bort ifra at dommeren lot den handsen gå ettersom backen muligens burde vært utvist noen minutter i forkant. For meg er begge situasjonee temmelig klare isolert sett hvis de var slik jeg husker dem (fikk ikke studert dem nok i reprise). Noen flere som har en formening?

Link to comment
Share on other sites

Syns Ramsey får ufortjent mye kritikk. Han hadde ingen god dag i dag nei, men han var på langt nær vår verste. I forrige kamp mot Bolton hadde han 2 målgivende og et gjennomspill som endte i mål. Han er fremdeles et talent, og kan bli en veldig viktig spiller for oss allerede denne sesongen. Tar jeg ikke feil er det han som står med flest målgivende så langt denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Syns Ramsey får ufortjent mye kritikk. Han hadde ingen god dag i dag nei, men han var på langt nær vår verste. I forrige kamp mot Bolton hadde han 2 målgivende og et gjennomspill som endte i mål. Han er fremdeles et talent, og kan bli en veldig viktig spiller for oss allerede denne sesongen. Tar jeg ikke feil er det han som står med flest målgivende så langt denne sesongen

 

Helt enig! Har sansen for Rambo. Syns også han gjorde en god kamp idag bortsett fra et tilfelle hvor han kunne spilt gjennom van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Skal være enig i at jeg overdrev Chamakh! Men syns han var en av de beste :) Men står for mitt på Sagna, han og Frimpong syns jeg var dårlige.

Chamakh var god. En av våre beste. Han jobber og sliter enormt. Hadde resten av laget lagt ned samme mengde arbeid så hadde vi feid all motstand av banen. I dag løp han 1km mer en snittet på laget og som spiss vitner det om en enorm aksjonsradius

Link to comment
Share on other sites

Bra poeng. Sist kamp vant han 1-1 mot dortmund

 

BE

 

Det var fordi Wenger blandet seg ved å få Primorac til å ringe Rice og dermed hindre han i å lede laget alene. Hadde han gjort det, så hadde Arsenal vunnet. Slik vi alltid gjør når han leder laget alene :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget fornøyd.

Vi er i ferd med å komme i gang igjen med en sesong som jag har store forventninger til.

 

Og jeg gleder meg veldig til å gå inn på børsen til Magnus og gi vår beste og etter min mening viktigste spiller 10. Tror aldri jeg har gitt 10 før, men velger å kline til i dag.

Alex Song - jeg bøyer meg i støvet - makan til spiller.

Link to comment
Share on other sites

Det var fordi Wenger blandet seg ved å få Primorac til å ringe Rice og dermed hindre han i å lede laget alene. Hadde han gjort det, så hadde Arsenal vunnet. Slik vi alltid gjør når han leder laget alene :P

Jeg skjønner. Pussig at han ikke lærte av sine feil da han gjorde akkurat samme greie mot udinese og fikk to kampers karantene

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sitter igjen etter denne kampen med flere posetive opplevelser. Laget fremstår mer gjennombruddshissig enn tidligere, mye takket være løpene som Southampton duoen Chamberlein og Walcott har gjort de siste kampene. Enn annen som viste gode offensive sider i dag var nykommeren Andre Santos, løpet og samspillet foran 2-0 målet er av høy klasse, selv om scoringen blir litt heldig hvor ballen spretter. Også Arshavin fikk vist at han er på gang igjen med noen gode løp som kunne endt med mål. Chamack gir oss noe annet enn van Persie, vi får mer muskler, hodestyrke og for meg jobber Chamack bedre som førsteforsvarer enn nederlenderen. Tror at vi kunne fått en utmerket duo med de to på topp sammen, med arbeidskraft og teknikk/målfarlighet. Enn annen som skal få litt skryt er "The OX", fremover på banen er han allerede på høyde med Walcott, men mangler fortsatt litt på arbeidet bakover. Men kan ikke klage noe siden han bare er 18 år og har god tid til å tilpasse seg en kants arbeidsoppgaver.

 

Forsvaret fremstår kampen sett under ett solid med tanke på utskiftingene vi stadig må gjøre. Song fremstår bunnsolid sammen med Mertesacker, mens backene Sagna og Santos får noen problemer mye grunnet manglende støtte fra kantene. Det området vi slet mest i løpet av denne kampen var rommet til Frimpong, som ikke fremstår som en ren deffansiv midtbanespiller. Når han da spiller sammen med Rosicky og Arteta får han problemer på kontringer siden disse oftest henger igjen bak ballfører.

 

Ellers må jeg nevne noe som jeg setter stor pris på, og det er hvordan Pat Rice instuerte laget i slutten av kampen. Han stod konstant på sidelinjen og peket og ropte, noe som er ganske forskjellig fra Wengers dype sittestilling hvis spillerne presses bakover. Ønsker å se mer av dette fremover, siden det er åpenbart spillerne behøver instukser og tips når hodet begynner å koke.

 

3 poeng er notert og vi kan nå fokusere mot Tottenham kampen som må og skal vinnes!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, mulig jeg er litt ute å sykler nå, men det er jo god trening i det også!

Sykler? Du er ute å snorkler uten snorkel!

 

Forøvrig godkjent av gutta idag. Song er MoM, mens Sagna var unormalt svak. Ekstremt mange balltap. Santos var veldig positiv, det samme var Rosicky og Chamakh. Arteta jobber hardt som vanlig - i ferd med å få meg ny favoritt!

Link to comment
Share on other sites

Song er blitt en så utrolig god fotballspiller at jeg ikke har ord. I dag kan han ikke ha slått et pass feil. Tar et lite forbehold da min stream falt ut de første minuttene av andre omgang. Måten han beveger seg og skaffer seg rom og posisjoner med og uten ball er unikt. Dessuten er han for tiden en av få som slår på ball og dermed hever tempoet. I dag tar han med seg sine beste egenskaper som midtbanespiller, blander det med klokskap og duellstyrke og dermed tilfører han forsvarsspillet en ny dimensjon. Jeg har alltid rost ham, men han er fortsatt i stand til å overraske meg med kvaliteten i spillet sitt.

 

Forøvrig var Chamack og Mertesacker gode. Etter litt startproblemer kom også Santos og Arshavin bedre med. TR gjør noen rare valg, men godkjent. Ox-Chamberlaine er urutinert og skaper endel problemer for Sagna. De to fant aldri rytmen sammen. Sagna kan skylde seg selv litt også da han litt for ofte tømte fremover og lot Ox være dekning. Resten får godkjent uten nærmere kommentarer.

 

Fin seier, bygger selvtillit og fikk hvilt spillere før søndag. Det blir en skikkelig test som jeg tror vi vinner hvis Kosc er tilbake og Song igjen kan vinne midtbanen. Starten på vår sesong hadde sett veldig mye bedre ut hvis Song ikke hadde dummet seg ut mot N'castle

Link to comment
Share on other sites

Ingen spesielt god prestasjon fra de rødhvite i dag. Vi ser til tider ut som et amatørlag defensivt, og målet vi slipper inn må vel være av de billigste noensinne på dette nivået. Rett og slett fullstendig latterlig.

 

Offensivt viser vi glimtvis hva vi kan, men med så store rom burde vi være i stand til å gjøre mer ødeleggelse. Problemene skyldes ubesluttsomhet i den siste tredjedelen av banen og helt unødvendige balltap i midtbaneleddet da vi hadde mulighet til å slå kontra. Nettopp disse balltappene var svært hyppig i dag og med det havet av rom vi gir motstanderene våre så er det livsfarlig. Et bedre lag ville straffet oss.

 

Chamberlain scorer et flott mål og viser prov på en meget god innleggsfot. Endeproduktet virker allerede å være på plass for unggutten. Forsvant litt ut av kampen i andreomgang, men det er forståelig.

 

Song var kampens gigant og viser at han er en bedre midtstopper enn de fleste som bekler den rollen for Arsenal. "We only got one song" synger vi, men vi skulle gjerne hatt to. For midtbanen hang ikke helt i sammen uten kameruneren. Ser flere mener han er vår viktigste spiller, og det er jeg enig i.

 

Sagna spilte sin svakeste kamp på to år, minst. Men som vår mest stabile aktør de siste månedene så vil jeg tro at han er tilbake på sitt vante nivå allerede til helgen. Og det må han strengt tatt være, for da vil han bli terrorisert av en ikke helt ukjent waliser...

 

Santos klarte seg godt på sin venstreback og til tross for at Arshavin bisto begrenset på den venstresiden så klarte han stort sett å rydde unna greit.

 

Ellers så vil jeg gi kred til en ballsikker Arteta, men litt vel ballkjælende Arteta. Synes han av og til holder litt for lenge på ballen. Var store rom å slå gjennombruddspasninger i og jeg vet om en annen spanjol som ville holdt lekestue på midten der i dag...

 

Dette burde også vært en kamp for Arshavin, men han ser ut til å være blottet for selvtillit. Mye merkelige touch som også skyldes at han ikke er helt konsentrert. Skjønner ikke hvorfor en så rutinert spiller med så mye å bevise ikke er mer spillesugen.

 

Uansett, tre poeng er tre poeng. Vi ligger godt ann i gruppa og vi var det eneste engelske laget som stakk av med tre poeng denne runden. Moro!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...