Jump to content

28.09.11 Olympiakos (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Guest Tipuciegheyti

Viktig med seier idag. Mye rot bakover som nevnt flere ganger. Hvis Koscielny/Miquel ikke er klare til kampen mot Spurs og Song nok en gang må ta midtstopperplassen, så håper jeg inderlig at Qocuelin tar plassen på DM. Frimpong fungerer overhodet ikke i den posisjonen da han alt for ofte presser høyt og etterlater seg store rom bakover. Vil gå så langt som å si at hans posisjonering var 70% av grunnen til at vi slet defensivt idag. Det er vel ikke hans skyld for han hadde en god kamp sett bort ifra det. Det som var feil var at han ble satt i den posisjonen som han ikke mestrer.

 

Det var ikke bare negativt å ta fra dagens kamp, men også positivt. Song... Song! Fy fader for en spiller! Han viser nok en gang hvor viktig han er for laget. Jeg kunne bare se èn enkelt feil fra hans side i løpet av hele kampen, og den var liten. Med andre ord; oppimot en perfekt kamp. Soleklart MoM. Andre som var positive idag var Chamakh (med sin arbeidsinnsats og bra spill) og Santos (med en grei defensiv jobb, mål og ellers gode takter i pasningspillet). The Ox skal også nevnes, men han var for slurvete defensivt og skapte mye trøbbel for Sagna. Alt i alt en bra match for han og jeg er sikker på at når han har tilpasset seg spillestilen, så vil han blomstre for fullt og gi hard kamp om plassen til Walcott.

 

Gleder og gruer meg til helgens kamp mot Spurs. Vi har 3 strake seiere og det skal ikke være stort å ta av på selvtilliten. Go Gooners!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Helt enig! Har sansen for Rambo. Syns også han gjorde en god kamp idag bortsett fra et tilfelle hvor han kunne spilt gjennom van Persie.

Bit dere merke i hvor utrolig dårlig han Er til å ta av press på midtbanen. Han sinker spille vårt, noen kaller å roe det ned. Samtidig som han konkurrerer med christian poulsen om verdensmesterskapet i støtte pasninger! Offensivt rettvent Kan jeg like han. Defensivt derimot , skyr dueller, tar ikke av press, seint oppi , lett å passere en mot en ! Men får all del , han Er ung enda!

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Skjønner ikke hvorfor flere av dere synes Sagna spilte dårlig idag. Kan være enig i at han ikke spilte en superkamp, men han var slettes ikke elendig. Grunnen til at høyresiden ikke fungerte bra defensivt var at Chamberlain ikke fulgte løp og backet Sagna på den måten han skulle gjort. Sagna gjorde for det meste det riktige og stolte på at høyrekanten gjorde det han skulle, men det klarte ikke kanten. Hadde Sagna kùn stolt på seg selv og ikke på taktikken, ville det mest sannsynelig ført til panikk i forsvaret og enda mer rot. Husk at det er første kampen de to spiller sammen på samme side og de kjenner hverandre ikke så godt enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så mye å tilføye for øyeblikket annet enn at kritiske øyne i stuen alle var enige om at Rosicky nok en gang skuffer, Chamakh har til tider svært lite konstruktive beveglser uten ball og ser ut til å mangle instinkt og Santos fortsatt sliter noe vannvittig med posisjoneringen til tider. Og soneforsvar på dødball er fortsatt idioti.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med kampen, og jeg gleder meg til helgen.

 

Og til slutt, Song var fantastisk i dag.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva Wenger mener Frimpong har som Coquelin ikke har

 

Man kan virkelig lure. Sagt det tidligere (og tror Coquelin selv har bevist det) at han er en langt langt bedre defensiv midtbane enn Emmanuel Frimpong. Dog føler jeg at Wenger har funnet seg en favoritt i Frimpong og dermed prioriterer han fremfor Coquelin. Det blir hvertfall i mitt syn det eneste sammen med en skade som gjør at Frimpong kan holde Coquelin bak seg i køen.

Link to comment
Share on other sites

Et godt resultat. Det defensive arbeidet er svakt til tider.

Frimpong er definitivt ingen Song og etterlater seg store hull og gjør det vanskelig

for forsvaret.

Song og WS er de 2 store i går,men også Arteta gjør en fin figur...igjen.

Håper Kos er tilbake mot tottene for vi trenger Song på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Et godt resultat. Det defensive arbeidet er svakt til tider.

Frimpong er definitivt ingen Song og etterlater seg store hull og gjør det vanskelig

for forsvaret.

Song og WS er de 2 store i går,men også Arteta gjør en fin figur...igjen.

Håper Kos er tilbake mot tottene for vi trenger Song på midtbanen.

Synes backfireren og spesiellt stopperne klarer seg bra. Både Song og Per er rolige typer som ikke får panikk under press. Forsvarsproblemene skyldes en midtbane som ikke fungerer. Som nevnt skaper Frimpong mer problemer for oss enn for motstanderen, men synes også at vi mangler struktur i det defensive arbeidet. Blir litt hawaiipreg over hvordan midtbanen jobber bakover. Hvis man sammenligner med hvordan midtbanen til Bayern fungerte mot City så er det forholdsvis åpenbart at vi ikke helt vet hva vi driver med i det leddet. Det blir for mye individuelt og for lite samhandling noe som gjør at backfireren får uheldige arbeidsforhold. Nesten litt skummelt å se hvor avhengige vi er av at Song spiller DM

Link to comment
Share on other sites

Det var fordi Wenger blandet seg ved å få Primorac til å ringe Rice og dermed hindre han i å lede laget alene. Hadde han gjort det, så hadde Arsenal vunnet. Slik vi alltid gjør når han leder laget alene :P

 

Det stemmer nok ikke, etter som det var mot Udinese hjemme at dette skjedde. Vi har ikke vunnet alle kampene hvor Rice har hatt hovedansvaret, men vi har aldri tapt en kamp hvor han har hatt hovedansvaret.

Link to comment
Share on other sites

Synes backfireren og spesiellt stopperne klarer seg bra. Både Song og Per er rolige typer som ikke får panikk under press. Forsvarsproblemene skyldes en midtbane som ikke fungerer. Som nevnt skaper Frimpong mer problemer for oss enn for motstanderen, men synes også at vi mangler struktur i det defensive arbeidet. Blir litt hawaiipreg over hvordan midtbanen jobber bakover. Hvis man sammenligner med hvordan midtbanen til Bayern fungerte mot City så er det forholdsvis åpenbart at vi ikke helt vet hva vi driver med i det leddet. Det blir for mye individuelt og for lite samhandling noe som gjør at backfireren får uheldige arbeidsforhold. Nesten litt skummelt å se hvor avhengige vi er av at Song spiller DM

Helt klart. det er midtbanen som svikter mye på det defensive.

Link to comment
Share on other sites

En svært viktig seier. Tror faktisk vi må ha full pott på hjemmebane for å vinne gruppa. Marseille og Olympiakos borte blir tøft.

 

Mitt inntrykk av kampen var at vi fortsatt ikke kan å forsvare oss kollektivt og er shaky baki der spesielt etter 2-0 målet og resten av 1. omgang.

Blir litt bedre i 2.omg., men føler meg aldri trygg på at vi klarer å holde tett. Spiller for spiller er det bra, men som kollektiv blir jeg oppgitt over hvor uoppmerksom det går an å være på f.eks. dødballer. Olympiakos' reduseringsmål er et ekstremt godt eksempel på det. Følg med! Men det er selvsagt ikke lett å organisere seg med ballwatching og dodgy soneforsvar som ingen behersker.

Hvorfor vi alltid begynner kampene bra og faller sammen i lengre perioder i kampene er det bare manager og spillere som kan svare på. Jeg tror fortsatt det er mye nerver utpå der pga. tidligere svake resultater.

Når det er sagt er det oppløftende å se at de nye spillerne presterer såpass bra og at vi scoret på våre to første sjanser. Mertesacker ryddet unna og var som Song viktig i klareringsfasen. Andre Santos var ikke god mot Blackburn, men langt bedre nå. Scorer sitt første Arsenal-mål og bidro i perioder mye offensivt. Bra med ball.

Oxlade-Chamberlain er fersk på dette nivået, men den scoringen viser hva som bor i han. Coming star. Trodde kanskje Park skulle få sjansen, men det kommer nok. Arteta gjør kanskje ingen stor kamp, men blir likevel svært viktig for oss utover sesongen..spesielt med Wilshere ute såpass lenge.

 

Det var på midtbanen vi sleit mest synes jeg. Rosicky og Arteta gjør en ok kamp, men blir litt for like og dype løp bakfra uteblir. Frimpong har vi sett bedre før. Sleit med å komme opp i motspiller og etterlot seg mye rom. Ikke helt på hugget og det ble litt "Denilson-jogging" isteden for full trøkk.

Vi savner Wilshere's krigerinnstilling og evne til å se og spille framover syns jeg.

Arshavin er som alltid veldig ujevn. Går på en del løp med ball, men er direkte lat defensivt og satte en offensiv Santos i problemer baki der. Chamahk gjør grovjobben på topp og viser absolutt bedring. Mangler litt foran mål bare.

 

Vi vinner kampen og det er selvfølgelig bra. Litt vel mye variasjon fra de veldig gode til de hårreisende dårlige prestasjonene i en og samme kamp, men det er vel der vi er i øyeblikket.

Det vi sliter mest med er press på ballfører defensivt, kollektiv organisering på dødball og noen ganger tempoet offensivt. Luk vekk vendinger hjemover og støttepasninger samt øke presisjonen så er vi der.

 

Vi må nok opp et par hakk for å slå Tottene. Syns ikke vi har noe bra tak på dem lenger og det er på tide vi får de ned under jorda igjen..der de hører til...i kloakken :D

Link to comment
Share on other sites

La oss se det på denne måten;

 

Vårt B-lag vinner hjemme i CL mot Hellas sitt topplag. ManU sitt B-lag spiller uavgjort hjemme mot Sveits sitt topplag. Kan vi ane at vi faktisk har bedre bredde i stallen enn hva ManU har, men at ManU har en klart bedre første 11'er????

Link to comment
Share on other sites

La oss se det på denne måten;

 

Vårt B-lag vinner hjemme i CL mot Hellas sitt topplag. ManU sitt B-lag spiller uavgjort hjemme mot Sveits sitt topplag. Kan vi ane at vi faktisk har bedre bredde i stallen enn hva ManU har, men at ManU har en klart bedre første 11'er????

 

Manu har ikke en klart bedre førsteellever enn oss, basta!

Link to comment
Share on other sites

Manu har ikke en klart bedre førsteellever enn oss, basta!

 

Szczesny < de Gea

Sagna < ManU har jo hatt ufattelige mange forskjellige spillere på høyrebacken, men bortsett fra Jones som virker å være på vei til noe virkelig stort så er det få i verden som matcher Sagna.

Mertesacker > Ferdinand/Jones Tenkte jeg skulle slenge med en begrunnelse her. Det kan fort vise seg at Mertesacker er den knallstopperen vi håper han er, men utifra prestasjonene hittil så holder jeg fortsatt en knapp på Ferdinand og Jones. Sistnevnte har vært outstanding omtrent i hver eneste kamp hittil for United.

Vermaelen > Vidic

Gibbs/Santos > Evra

Walcott > Nani

Song < Fletcher/Carrick

Arteta/Wilshere - Anderson/Cleverly

Gervinho - Young

van Persie - Rooney

Chamakh > Hernandez/Welbeck/Berbatov

 

 

Det er hvertfall mitt syn på det når jeg prøver å være upartisk. United har generelt sett en bedre forsvarsrekke enn oss, men på høyrebacken sliter de litt. Dog er Evra overlegen alt vi har på venstreback.

 

På midtbanen har de f.eks. både Nani og Valencia på høyrekanten som jeg mener begge er overlegne Walcott mens jeg mener at Song egentlig overgår alt av sentrale midtbanespillere av hva United har. Dog holder Carrick, Anderson, Fletcher og Cleverly det nivået Arteta og Wilshere som regel har prestert på (litt tidlig å dømme egentlig ennå ang. Arteta og Wilshere for å være ærlig).

 

På topp så har vi van Persie som er verdensklasse. Rooney er også verdensklasse. Dog i 4-4-2 så har Rooney en partner i enten Hernandez eller Berbatov. Førstnevnte tok PL med storm og viste seg å være en meget giftig spiss. Sistnevnte endte som toppscorer i PL forrige sesong, men ble benket for Hernandez (sier vel litt om spissrekka til United når de attpåtil har Welbeck og Owen inni der også). I motsetning har vi Chamakh og Park. Chamakh har vært i begredelig form siden november og har kun scoret 1 mål i PL siden da. Park har fortsatt til gode å debutere i PL så der er det også for tidlig å sammenligne.

 

 

Min konklusjon er at United generelt sett har et bedre lag enn oss og det verste av alt er at snittalderen faktisk er lavere enn det vi har pdd. også.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny < de Gea

Sagna < ManU har jo hatt ufattelige mange forskjellige spillere på høyrebacken, men bortsett fra Jones som virker å være på vei til noe virkelig stort så er det få i verden som matcher Sagna.

Mertesacker > Ferdinand/Jones Tenkte jeg skulle slenge med en begrunnelse her. Det kan fort vise seg at Mertesacker er den knallstopperen vi håper han er, men utifra prestasjonene hittil så holder jeg fortsatt en knapp på Ferdinand og Jones. Sistnevnte har vært outstanding omtrent i hver eneste kamp hittil for United.

Vermaelen > Vidic

Gibbs/Santos > Evra

Walcott > Nani

Song < Fletcher/Carrick

Arteta/Wilshere - Anderson/Cleverly

Gervinho - Young

van Persie - Rooney

Chamakh > Hernandez/Welbeck/Berbatov

 

Keeperplassen - Pr dags dato har vi bedre første keeper, men knepent.

Forsvar - Første rekken til ManU er bedre enn vår, og også mer samspilt. Andre rekken er nok ganske lik.

Midtbane - ManU hakket vassere på første rekke. Andre rekke er Arsenal bedre (også den lagdelen vi har flest spillere)

Angrep - Første rekken til ManU er world class. Rooney er en bedre spiss en Persie, og mindre utsatt for skader. Andre rekke ganske likt, men kanskje en liten fordel ManU

 

Jeg holder fremdeles en knapp på at første elleveren til ManU er bedre enn vår, men at vi har en litt jevnere og bredere stall. Dette er spiller for spiller, men som lagenhet så er ManU godt foran oss pr dags dato. Dessverre....

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp av Song. Rosicky og Santos var også gode. Chamberlain viser seg frem innimellom, og viser at han er verdt å satse på. Ellers synes jeg at Chamakh jobbet svært godt. Fortsatt ikke funnet scoringsformen, men viser at den nærmer seg. Ellers var det en kamp som Arsenal burde ha gjort det bedre i. Spesielt med tanke på mål :P

Link to comment
Share on other sites

Du har krokodillegapene feil vei :P

 

Å nei. Haha :)

 

Sånn går det når man har hatt en nærmest søvnløs uke på rappen :P

 

Slik skal det da se ut:

 

Szczesny > de Gea

Sagna > Alle United's høyrebacker

Mertesacker < Ferdinand/Jones

Vermaelen < Vidic

Gibbs/Santos < Evra

Walcott < Nani

Song > Fletcher/Carrick

Arteta/Wilshere - Anderson/Cleverly

Gervinho - Young

van Persie - Rooney

Chamakh < Hernandez/Welbeck/Berbatov

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...