Jump to content

Andre Santos


Umlaut

Recommended Posts

http://news.arseblog.com/2011/08/arsenal-linked-with-andre-santos/

 

andre_santos-460x250.jpg

Personal information

Full name: André Clarindo dos Santos

Date of birth: March 8, 1983 (age 28)

Place of birth: São Paulo, Brazil

Height: 1.80 m

Playing position: Left back

 

Kan se ut til at dette er den forsvarsspilleren Wenger ønsket å hente. Han har 22 landskamper for Brasil og har spilt fast der i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Positivt hvis det kommer en ny venstreback nå.

 

Men etter det jeg kan huske og har hørt er Santos like dårlig defensivt som Clichy eller kanskje enda værre. :blink:

Fordelen er det offensive med klassisk brasiliansk teknikk, bra driv, skyter hardt og er god på dødballer. Scorer noen heftige mål innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Positivt hvis det kommer en ny venstreback nå.

 

Men etter det jeg kan huske og har hørt er Santos like dårlig defensivt som Clichy eller kanskje enda værre. :blink:

Fordelen er det offensive med klassisk brasiliansk teknikk, bra driv, skyter hardt og er god på dødballer. Scorer noen heftige mål innimellom.

Hvis han er trygg med ballen i beina så er han allerede bedre enn Clichy defensivt

Link to comment
Share on other sites

Hvis han er trygg med ballen i beina så er han allerede bedre enn Clichy defensivt

Vet ikke all verden om denne karen, men det har vel kommet et par rimelig bra venstrebacker ut fra Brasil tidligere. Denne Santos ser ogsaa ut som en plugg! Vi trenger flere hardhauser!

Link to comment
Share on other sites

Positivt hvis det kommer en ny venstreback nå.

 

Men etter det jeg kan huske og har hørt er Santos like dårlig defensivt som Clichy eller kanskje enda værre. :blink:

Fordelen er det offensive med klassisk brasiliansk teknikk, bra driv, skyter hardt og er god på dødballer. Scorer noen heftige mål innimellom.

 

En aldrende brasse??? Jeg er usikker på dette. Er det bra å hente en brasse som ikke kan kommunisere med resten av laget?

Nei, dette håper jeg inderlig ikke det blir noe av. Hadde han vært noen år yngre, ville han kanskje vært motivert for å lære språket...

 

Leighton James! Eventuelt en annen britisk konkurrent til Gibbs!

Link to comment
Share on other sites

En aldrende brasse??? Jeg er usikker på dette. Er det bra å hente en brasse som ikke kan kommunisere med resten av laget?

Nei, dette håper jeg inderlig ikke det blir noe av. Hadde han vært noen år yngre, ville han kanskje vært motivert for å lære språket...

 

Leighton James! Eventuelt en annen britisk konkurrent til Gibbs!

 

Har vi kommet så langt at 28 er blitt en aldrende alder i fotballen? Jeg vil kalle det en smule rutinert. Glad vi ikke bare fyller laget opp med 19 åringer.

 

Og hvorfor skulle vi heller hente denne James? Lei av ukjente spillere nå. :P

Link to comment
Share on other sites

En aldrende brasse??? Jeg er usikker på dette. Er det bra å hente en brasse som ikke kan kommunisere med resten av laget?

Nei, dette håper jeg inderlig ikke det blir noe av. Hadde han vært noen år yngre, ville han kanskje vært motivert for å lære språket...

 

Leighton James! Eventuelt en annen britisk konkurrent til Gibbs!

Du mener sikkert Baines. :)

Og jeg tror og haaper brassen er bra nok. Masse erfaring som er noe vi trenger.

Tvi-tvi for enda ett-par signeringer!

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor skulle vi heller hente denne James? Lei av ukjente spillere nå. :P

 

Bare som en kurositet - Arsenal forsøkte å kjøpe denne Leighton James fra Burnley, men de forlangte så vidt jeg husker nesten £300.000 for han. Vi endte opp med å kjøpe Peter Marinello for en tredjedel, og akkurat den handelen er også den direkte årsaken til at jeg sitter her og skriver i dag.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig nå det gjelder denne Andre Santos, så er det en typisk Wenger sak. En spiller på lavpris grunnet spesielle omstendigheter i Fenerbache. Brasiliansk ving, omskolert til back. Hurtig teknisk offensivt og sikkert mer suspekt defensivt. På den annen side, det samme kan sies om Dani Alves. Vel, det styrker oss i det minste, i alle fall i teorien.

Link to comment
Share on other sites

22 landskamper for Brasil tyder på kvalitet. Det er tydelig Wenger har snudd i venstreback uttalelsen sin og det er

MEGET gledelig ! Har ikke sett allverden av han, men med skadesituasjonen rundt Gibbs og Traore sin ustabilitet, sier jeg ja takk usett !

 

Traore er solgt :o

Link to comment
Share on other sites

På høy tid!

 

Velkommen til oss Santos! Må ærlig innrømme at jeg ikke kjente noe særlig til deg fra før av, men etter å ha sett på en rekke skrytevideoer på youtube så tror jeg at du vil være en velkommen tilkomst til en sårt trenge klubb! :D :D :D

 

(Da mangler vi bare tre spillere til så er jeg strålende fornøyd (mertesacker, Hazard og cahill / samba)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...