Jump to content

Terroraksjonen i Oslo


Hedly

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

For en katastrofe. Det som skjer i Oslo og Utøya idag er jævlig, rett og slett jævlig. Mine tanker går til familie, venner og alle pårørende.

 

EDIT: Politet har bekreftet at 7 stykker er drept totalt idag...

 

Tror det var 7 i Oslo bare. Utøya har det vell ikke kommet noe tall på enda så vidt jeg vet..

Link to comment
Share on other sites

Tror det var 7 i Oslo bare. Utøya har det vell ikke kommet noe tall på enda så vidt jeg vet..

Stemmer. De meldte først at 7 var døde både i Oslo og på Utøya, men politiet bekreftet at dette kun var i Oslo. Frykter at dødstallene kommer til å stige utover kvelden... :(

Link to comment
Share on other sites

Tror det var 7 i Oslo bare. Utøya har det vell ikke kommet noe tall på enda så vidt jeg vet..

 

Virker som det er en del usikkerhet rundt om dette. Noen sier 7 drept i Utøya, noen sier 7 drept i Oslo og noen sier 7 drept totalt. Ettersom jeg forsto er det mange flere omkommet inne i bygningen som bomben gikk av i, men disse vil ikke hentes ut og identifiseres før teknikere av et eller annet slag får gjort noe.

 

Utrolig mange forskjellige teorier som er ute å går nå. Ser at VG melder at en youtube-video skal ha advart om dette siden Søndag. Det var polakker som la ut den videoen. Nasjonen er i kaos, og vi må alle stå sammen om dette.

Link to comment
Share on other sites

Tror det var 7 i Oslo bare. Utøya har det vell ikke kommet noe tall på enda så vidt jeg vet..

 

According to witnesses who had spoken to the national broadcasting service, the Utøya shooter had gathered a number of young delegates around him by shouting "Come here! Come here!", following which he basically just gunned them down

 

 

Hvis det der stemmer så er det bare vanvittig sykt. Det er jo ikke hva man betegner som terror heller, men mer hva en mentalt forstyrret person kunne gjort.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

According to witnesses who had spoken to the national broadcasting service, the Utøya shooter had gathered a number of young delegates around him by shouting "Come here! Come here!", following which he basically just gunned them down

 

 

Hvis det der stemmer så er det bare vanvittig sykt. Det er jo ikke hva man betegner som terror heller, men mer hva en mentalt forstyrret person kunne gjort.. :unsure:

 

Jeg hørte fra ei som var intervjuet på TV som fortalte at mannen på Utøya skal ha kommet inn og spurt ungdommene om dem hadde hørt om angrepet i Oslo, og hvordan dem hadde reagert på dette. Mannen skal ha sagt at han ble sendt for å holde dem trygge, for så å trekke opp maskingeværet. Helt forferdelig. :(

 

EDIT: Det siste ryktet som går nå er at mannen som ble pågrepet på øya ikke vil si noe om det ligger en bombe på øya, men at to nye store hendelser vil skje snart. Som sagt, bare et rykte, men en verdens tragedie er et faktum. Norge vil aldri bli det samme igjen.

Link to comment
Share on other sites

According to witnesses who had spoken to the national broadcasting service, the Utøya shooter had gathered a number of young delegates around him by shouting "Come here! Come here!", following which he basically just gunned them down

 

 

Hvis det der stemmer så er det bare vanvittig sykt. Det er jo ikke hva man betegner som terror heller, men mer hva en mentalt forstyrret person kunne gjort.. :unsure:

 

Herregud, tragisk! Det sies at politiet tror det er en sammenheng mellom disse to hendelsene.

Link to comment
Share on other sites

Den syke mannen som drepte unger på Utøya er nå i avhør med politiet. Skal visstnok være en nordmann.

Håpet de skulle ta han i live. Jeg vil se jævelen og glede meg over at han skal tilbringe resten av sitt liv i et fengsel alene, uten noen venner eller noen å snakke med. Det er sikkert samme mann som står bak bomba i sentrum også. POT har kontroll på islamistene, men lokale gærninger er det værre med. Det må være noen som er alene eller kanskje to personer. Umulig at en større organisasjon får til noe slikt uten å bli oppdaget

Link to comment
Share on other sites

Håpet de skulle ta han i live. Jeg vil se jævelen og glede meg over at han skal tilbringe resten av sitt liv i et fengsel alene, uten noen venner eller noen å snakke med. Det er sikkert samme mann som står bak bomba i sentrum også. POT har kontroll på islamistene, men lokale gærninger er det værre med. Det må være noen som er alene eller kanskje to personer. Umulig at en større organisasjon får til noe slikt uten å bli oppdaget

 

Tror jeg og. Utrolig ''uproff'' bombing å, om jeg skal si det slik. Midt i ferien der mange ikke er på jobb osv. Så jeg tviler sterkt på Al-qaida.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg og. Utrolig ''uproff'' bombing å, om jeg skal si det slik. Midt i ferien der mange ikke er på jobb osv. Så jeg tviler sterkt på Al-qaida.

Helt enig. Henger ikke på greip at Al-Quida skulle angrip AUF-leiren eller plassert en bombe i regjeringskvartalet. Må være en lokal gærning

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig trist.

 

Det som også er verdt å nevne er det hatet som er mot ikke-etniske nordmenn i Oslo nå for tiden. Folk er forbanna, og sikre på at det er innvandrere o.l. som står bak dette. Dette er ikke tiden for hat, men tiden for samhold og kjærlighet. Vi trenger å støtte hverandre mer nå enn noen annen gang. Det er også forbløffende ironisk at det visstnok skal være en nordmann som har avfyrt skudd på Utøya.

 

Vern om hverandre, og jeg håper iallfall alle her på forumet er i trygghet.

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig trist.

 

Det som også er verdt å nevne er det hatet som er mot ikke-etniske nordmenn i Oslo nå for tiden. Folk er forbanna, og sikre på at det er innvandrere o.l. som står bak dette. Dette er ikke tiden for hat, men tiden for samhold og kjærlighet. Vi trenger å støtte hverandre mer nå enn noen annen gang. Det er også forbløffende ironisk at det visstnok skal være en nordmann som har avfyrt skudd på Utøya.

 

Vern om hverandre, og jeg håper iallfall alle her på forumet er i trygghet.

Helt enig. Har slettet en haug med folk fra Facebook som skreik om feilsått innvandringspolitikk og islam. Det er en enslig tulling som står bak. Dette er vår Columbine eller Oklahoma

 

*edit*

Så vidt jeg forstår så er det nå bekreftet at det er en person av norsk oprinnelse som står bak.

Link to comment
Share on other sites

At en landsmann kan gjøre noe slikt mot sitt eget land og sin egen regjering er helt vanvittig. Til helvette med alle som i dag raser mot innvandringspolitikken i Norge, rettsystemet og ikke etniske nordmenn.

 

v6ZqD.jpg

 

Et bilde sier mer enn tusen ord. Dette varmer.

I dag er jeg en stolt nordmann. Jeg er stolt over vår statsminister og vårt demokrati. Jeg sier som Stoltenberg; Ingen skal bombe oss til taushet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...