Jump to content

Venstreback 2011/12


termax

Hvem kommer til å få flest kamper på venstreback?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er det noe vi virkelig trenger er det en ny venstreback, det siste vi trenger er uerfarne spillere som Gibbs og Traore som ikke har vist noe som skulle tilsi at de kan levere over en hel sesong. For å unngå mer usikkerhet i den bakre fireren trenger vi en erfaren venstreback som har levert på dette nivået, f.eks en Jose Enrique.

 

Helt enig. Syns det er rart visst Wenger ikke gjør noe med denne plassen.

Det ser ikke ut som vi får noen ny midtstopper med pondus, da bør Wenger

ihvertfall få inn en rutinert,stødig og god venstreback i ypperste klasse.

Vet ikke om Enrique er mannen,men får vi inn soe i Sansom/Winterburn/Cole

klassen skal jeg være fornøyd.

Vil ha prima spiller inn på denne plassen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vært veldig tydelig på at Gibbs skal spille. Derfor tror jeg ikke det kommer inn en ny og etablert venstreback.

Men at Traore skal vikariere, gjør meg nervøs!

 

Personlig ser jeg et større potensiale i Traore. Han er litt råere, raskere og har meget gode innlegg. Begge skyter godt. Gibbs er slik jeg ser det flinkere til å posisjonere seg defensivt. Det skal sies at jeg ikke har sett Traore spille for Juventus.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ser jeg et større potensiale i Traore. Han er litt råere, raskere og har meget gode innlegg. Begge skyter godt. Gibbs er slik jeg ser det flinkere til å posisjonere seg defensivt. Det skal sies at jeg ikke har sett Traore spille for Juventus.

I følge Traoré selv har han visst blitt drillet på dette. Blir spennende å se om han har lært noe om det defensive arbeidet etter sin tid i Serie A.

 

Likevel mener jeg fortsatt at det ikke bare er enkeltspillere som bør drilles mer på det defensive. Klarer man ikke å forsvare seg mer som et lag, slik som feks forsvaret og midtbanen som gikk 11(?) kamper uten baklengs i CL(skal man synse litt her så er det veldig mye takket være en viss Keown), så vil det ha lite eller ingenting å si om hver enkelt spiller er verdensklasseforsvarere i utgangspunktet. Litt rotete skrevet, men jeg tror det burde gå an å skjønne?

 

Inter under Benitez feks slet veldig med det defensive selv om de allerede året før hadde vunnet CL med Mourinhos defensive drilling.

 

Det jeg ønsker meg mest av alt er enda bedre samhandling i forsvaret og skikkelig kommunikasjon.

Som et eksempel var den siste eller nest siste kampen til Start så å si totalt uten kommunikasjon, og hva skjedde? Jo de ble rundspilt og fikk lite til som lag.

 

Selv om mange mener at angrep er det beste forsvar, så er det enda viktigere med defensiv trygghet. Det er en grunn til at Barca feks er verdens beste angrepslag nettopp pga deres knallharde defensive jobbing i førstepressledd. Enda har ikke motstanderlagene helt funnet ut av hvordan de skal klare å holde på ballen skikkelig, selv om det i teorien er ganske enkelt. Får de ballen gjennom førstepressleddet er det enten vidåpent i mellomrommet mellom stopper og midtbane eller gigantiske bakrom.

 

Tilbake til VB-posisjonen. Jeg er veldig usikker på hvem jeg helst vil se på plassen, men tror både Gibbs og Traoré kan utvikle seg som veldig gode venstrebacker. Blir også spennende å se om Botelho kan utfordre disse to noe særlig. Er det noen som har fulgt med på ham i Spania?

Link to comment
Share on other sites

Personlig ser jeg et større potensiale i Traore. Han er litt råere, raskere og har meget gode innlegg. Begge skyter godt. Gibbs er slik jeg ser det flinkere til å posisjonere seg defensivt. Det skal sies at jeg ikke har sett Traore spille for Juventus.

 

Gibbs hadde en forferdelig bom ifht posisjonering mot MalaysiaX. Jeg er litt usikker på om en tenåring bør få et så stort ansvar. Jeg synes det er noe spennende med Traore, men hver gang han tar den der touchen på ballen før han drar den med seg.... åh, så lite hensiktsmessig det er i det defensive arbeidet!!!!

Link to comment
Share on other sites

I følge Traoré selv har han visst blitt drillet på dette. Blir spennende å se om han har lært noe om det defensive arbeidet etter sin tid i Serie A.

 

Likevel mener jeg fortsatt at det ikke bare er enkeltspillere som bør drilles mer på det defensive. Klarer man ikke å forsvare seg mer som et lag, slik som feks forsvaret og midtbanen som gikk 11(?) kamper uten baklengs i CL(skal man synse litt her så er det veldig mye takket være en viss Keown), så vil det ha lite eller ingenting å si om hver enkelt spiller er verdensklasseforsvarere i utgangspunktet. Litt rotete skrevet, men jeg tror det burde gå an å skjønne?

 

Inter under Benitez feks slet veldig med det defensive selv om de allerede året før hadde vunnet CL med Mourinhos defensive drilling.

 

Det jeg ønsker meg mest av alt er enda bedre samhandling i forsvaret og skikkelig kommunikasjon.

Som et eksempel var den siste eller nest siste kampen til Start så å si totalt uten kommunikasjon, og hva skjedde? Jo de ble rundspilt og fikk lite til som lag.

 

Selv om mange mener at angrep er det beste forsvar, så er det enda viktigere med defensiv trygghet. Det er en grunn til at Barca feks er verdens beste angrepslag nettopp pga deres knallharde defensive jobbing i førstepressledd. Enda har ikke motstanderlagene helt funnet ut av hvordan de skal klare å holde på ballen skikkelig, selv om det i teorien er ganske enkelt. Får de ballen gjennom førstepressleddet er det enten vidåpent i mellomrommet mellom stopper og midtbane eller gigantiske bakrom.

 

Tilbake til VB-posisjonen. Jeg er veldig usikker på hvem jeg helst vil se på plassen, men tror både Gibbs og Traoré kan utvikle seg som veldig gode venstrebacker. Blir også spennende å se om Botelho kan utfordre disse to noe særlig. Er det noen som har fulgt med på ham i Spania?

 

Helt enig ang samhandling og struktur. Desverre ser det ut til at Wenger, om ikke neglisjerer, så ihvertfall har altfor liten fokus på det. Derfor er det hyperviktig at vi får inn en venstreback som er mer robust, stødig, rutinert og tryggere på seg selv enn hva Gibbs og Traore er. Men desverre, desverre, desverre bli ikke det noe av...

 

Hvis valget viser seg å bli en suksess ved at Gibbs holder seg skadefri og får en god sesong blir det veldig enkelt at de som ikke er med i "debatten" å lovprise Wenger for å satse på Gibbs. Og skulle det skje kan man være 100 % prosent sikker på at disse kommentarene kommer ;) Men jeg er spent på å høre, på forhånd, argumentene til de som mener at Wenger velger riktig ved å satse på en skadeutsatt og ustabil Gibbsy.

 

Er det riktig å gamble på en av plassene i den bakre 4'ern når vi forsvarsmessig har slitt i så stor grad som vi har gjort? Eller kanskje man kunne brukt pengene man fikk for Clichy og dermed ikke tapt noe på det....? Jeg fatter det bare ikke, og det gjør meg jævelig fortvila for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Gibbs er en god løsning som cover,men han er utrolig langt bak spillere som f.eks Cole.

Kjekt å satse på ungutter,men defensivt tror jeg dessverre dette blir en bom av Wenger.

Gibbs kan definitivt bli bra,men foreløpig er han ikke god nok for førsteelleveren til Arsenal.

Han er ikke god nok defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Ære være Wenger for å gi Gibbs muligheten. Selvom jeg synes dette er nifst, tror jeg Rice og Wenger vet hva de gjør. Gutten må ha kvaliteter som gjør dem trygge på avgjørelsen. Så da er det bare å glede seg. Vi har nå flere britiske spillere på laget!

 

Jeg er også tilhenger av å ha briter i laget, men ikke når det gjelder Gibbs i denne situasjonen her. Med Dixon, Adams og Keown ved Gibbs sin side hadde jeg ikke vært i tvil, men sånn som ståa er nå trenger vi en som er bedre, mer rutinert og sikrere på seg selv enn hva Gibbsy er. Jeg synes han er utrolig usikker, stressa og nervøs. Og på toppen av det hele er han meget skadeutsatt. Pri.1 burde etter forrige sesong være å få stabilisert en solid 4`er som kan spille tilnærmet alle kampene. Med alle skadene til Gibbs og hans ujevne prestasjoner ferskt i minne, tror jeg ikke dette trekket av AW er med på å skape en slik sterk enhet... :-|

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig snakker man pent om medspillerene sine.

 

Ikke at Gibbs ikke er talentfull, fit og god teknisk, men hvis Vermealen likevel mener vi trenger en ny venstreback, så sier han ikke det i et intervju på arsenal.com.

 

True.. En skadefri Gibbs tror jeg kunne erstattet Clichy uten problemer, er bare det at Gibbs aldri får nok kamper på rad til å bevise dette..

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker med Gibbs er at han kommer til å tilføre uendelig mye mer framover enn det Clichy gjorde. Tror nok det defensive vil bli bedre etterhvert også. Kan umulig bli moe særlig værre bakover enn Clichy

Link to comment
Share on other sites

Det jeg liker med Gibbs er at han kommer til å tilføre uendelig mye mer framover enn det Clichy gjorde. Tror nok det defensive vil bli bedre etterhvert også.

 

Spørsmålet er om vi har tid til å vente på dette. Mitt mening på det er nei. Ikke når vi sliter fra før av i de bakre ledd.

 

Vi slapp inn 43 mål forrige sesong. Så mange mål har vi ikke sluppet inn på mange år. Likevel virker det som vi IKKE skal kjøpe nye midtstopper og vår lengstjenende spiller i klubben blir erstattet av en skadeplaget Gibbs med 13 Premier League-kamper under beltet... Det lukter ikke akkurat gull av det. Det er et sjansespill Wenger ikke burde bedrive.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om vi har tid til å vente på dette. Mitt mening på det er nei. Ikke når vi sliter fra før av i de bakre ledd.

 

Vi slapp inn 43 mål forrige sesong. Så mange mål har vi ikke sluppet inn på mange år. Likevel virker det som vi IKKE skal kjøpe nye midtstopper og vår lengstjenende spiller i klubben blir erstattet av en skadeplaget Gibbs med 13 Premier League-kamper under beltet... Det lukter ikke akkurat gull av det. Det er et sjansespill Wenger ikke burde bedrive.

Som andre har påpekt så er over halvparten av de målene vi slapp inn på dødball. Vi slipper lite inn under åpent spill. Tror ikke vi blir nevneverdig svekket på dette området med Gibbs istedet for Clichy. På den annen side så blir vi jo heller ikke bedre.. :)

Link to comment
Share on other sites

Som andre har påpekt så er over halvparten av de målene vi slapp inn på dødball. Vi slipper lite inn under åpent spill. Tror ikke vi blir nevneverdig svekket på dette området med Gibbs istedet for Clichy. På den annen side så blir vi jo heller ikke bedre.. :)

 

Nettopp:)

 

Når Wenger sa han var misfornøyd med de defensive etter siste kamp regnet jeg ikke med at vi skulle selge vår faste venstreback og erstatte han med 2.valget. Nå er ikke Gibbs noe dårligere enn Clichy, men det er en grunn til at Clichy likevel var fast. Gibbs var jo konstant skadet.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...