Jump to content

2011.07.13 Malaysia XI B


Mr Chapman

Recommended Posts

gun__1309960382_training06072011_17.jpg?ic=cb060eT

Oppkjøringen i gang: Spillerne er tilbake på trening og reiser nå til Asia. Første motstander er Malaysia XI.

Malaysia XI v Arsenal FC

Onsdag 13. juli 2011, avspark 14:45 norsk tid

Kampen sendes direkte på Arsenal Player

De 23 utvalgte som er med til Asia:

Wojciech Szczesny

Vito Mannone

Sebastien Squillaci

Johan Djourou

Kieran Gibbs

Carl Jenkinson

Laurent Koscielny

Andrey Arshavin

Marouane Chamakh

Ryo Miyaichi

Armand Traore

Thomas Vermaelen

Bacary Sagna

Theo Walcott

Alex Song

Jack Wilshere

Tomas Rosicky

Denilson

Aaron Ramsey

Emmanuel Frimpong

Samir Nasri

Carlos Vela

Robin van Persie

 

Hvilket lag tror dere Wenger velger å mønstre i førstekampen? Er spent på å se Miyaichi selv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Eboue, er han også skadet?

 

Slik jeg har forstått det, så kan Jenkinson spille på begge sider. Vil han fungere mer som en reserve for Sagna, siden det er kun en høyreback (mot tre valg på venstreback) i denne troppen?

Ellers blir det spennende, om Wenger lar de som er mest tvilsomme og som må ta steget/vise seg frem få mange muligheter. Tenker da på Vela og Traore som har vært i klubben noen år, men som aldri har tatt nivået helt. Traore er vel nå nesten 3.valg på venstre back, med kjøpet av Jenkinson?

 

156018_Arsenal.jpg

 

Slik kunne jeg godt tenkt meg en formasjon til den første kampen.

Minuset vil være at det kanskje vil bli litt lite kantspill, og at vi kanskje blir for sentrert i spillet. Det er kanskje ikke noe nytt.... Tror også savnet etter en "playmaker" kan bli synlig, om rytmen stopper opp i de to fremste rekkene.

 

Jeg håper med en slik oppstilling at Persie, Theo, og Arshavin, vil jobbe som en enhet, og bytte på å gå i rom/møte ball/bytte posisjon. Dette skaper variasjon, og vil gjøre det vanskeligere å markere de ut. Viktig at Wilshere og/evt Ramsay stadig tar løpene frem i rommet bak, slik at det ikke blir for store rom og for mye ansvar på de tre på topp.

 

Midtbanetrioen vil skape en god defensiv balanse og dekke opp store rom på dette området, som igjen kan gi backene frie tøyler på løp fremover.

Nasri har jeg utelatt, siden jeg ønsker å sette et eksempel. Skriv ny kontrakt, ellers kan vi ikke garantere plass om du har planer om å gå på free transfer neste sommer.....

Link to comment
Share on other sites

Leser navnene i troppen. Gleder meg til å se laget spille igjen. Mange gode fortballspillere.

Registrerer at Bendtner, Almunia og Fabianski ikke er med i troppen. Kan det bety noe salg. Kan Mannone være tenkt som annenkeeper?

 

Fabianski trengte mer trening for å bli fit, mens Bendtner og Almunia er i forhandlinger med andre klubber.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg stort! Liker treningskamper, føler at sesongen nærmer seg :) Tror ikke vi får se spillere som RVP i den første kampen, vi har vell brukt et litt redusert lag i den første treningskampen de siste årene? Gleder meg til å se Ryo og Jenkinson spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Vil noen av kampene fra Asia-touren sendes på Premier League-kanalen?

 

Kjenner en ny sesong nærmer seg nå!

Etter en kort sjekk på tvguiden så ser det dessverre ut til at kampen ikke blir vist.

Men vi for håpe det dukker opp noen streams til kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Etter en kort sjekk på tvguiden så ser det dessverre ut til at kampen ikke blir vist.

Men vi for håpe det dukker opp noen streams til kampen :)

Arsenal player viser alle kampene i Asia. Koster 35kr for en måned

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alle dager er Denilson med? han har jo ønsket seg bort i sommer

 

 

Denilson? Fordi det er ingen kjøpere antar jeg. :angry:

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor han er med. JET eller noen andre skulle heller vært med istedet for den "dritten" der. Særlig etter han sa han ville vekk og mente han var en "vinner".

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen er tatt litt ut av kontekst da. Leste du i det hele tatt intervjuet i sin helhet?

 

Denilson er heller ikke "dritt", hvis han holder seg skadefri og kommer opp på det nivået han hadde i 09/10-sesongen og delvis 08/09-sesongen er han en utmerket squadspiller. Kan bli utrolig viktig i bortekamper ettersom han er meget flink til å balansere midtbanen, spesielt når Song skal leke altmuligmann.

 

Se på den regjerende mesteren. De har en spiller som Gibson, som hele tiden blir slaktet av supporterne, men som gir jernet hver gang han spiller og som viser seg å være nyttig for dem innimellom.

 

Klart, vi kunne nok hentet en bedre spiller enn dritten Denilson til å være utfordrer til Song/Wilshere, men vi er ikke Real Madrid eller Man City heller. Vi har visse økonomiske betingelser å holde oss til. Ingenting hadde gledet meg mer om Denilson jobber knallhardt i sommer og slår grusomt tilbake mot kritikken i august.

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen er tatt litt ut av kontekst da. Leste du i det hele tatt intervjuet i sin helhet?

 

Denilson er heller ikke "dritt", hvis han holder seg skadefri og kommer opp på det nivået han hadde i 09/10-sesongen og delvis 08/09-sesongen er han en utmerket squadspiller. Kan bli utrolig viktig i bortekamper ettersom han er meget flink til å balansere midtbanen, spesielt når Song skal leke altmuligmann.

 

Se på den regjerende mesteren. De har en spiller som Gibson, som hele tiden blir slaktet av supporterne, men som gir jernet hver gang han spiller og som viser seg å være nyttig for dem innimellom.

 

Klart, vi kunne nok hentet en bedre spiller enn dritten Denilson til å være utfordrer til Song/Wilshere, men vi er ikke Real Madrid eller Man City heller. Vi har visse økonomiske betingelser å holde oss til. Ingenting hadde gledet meg mer om Denilson jobber knallhardt i sommer og slår grusomt tilbake mot kritikken i august.

 

Jepp jeg leste intervjuet. Og fyren har ikke akkurat den største selvinnsikten når det gjelder sine egne ferdigheter som fotballspiller og som faktisk ikke yter i nærheten av 100% når han er på banen. Virker som en koselig fyr, men det er ikke hva man vil ha i klubben når man skal prøve å vinne troféer.

 

Det nivået Denilson holdt i 09/10 var ikke akkurat imponerende og bortsett fra en halv sesong i 08/09 (forøvrig var dette sesongen hvor vi holdt på å dette ut av topp 4) så har han gjentatte ganger på rundt 150 ganger vist at han ikke innehar et nivå som er godt nok for Arsenal. At han balanserer midtbanen er bare tull. Han klarer ikke å markere spillere (aldri sett en spiller som er så merkverdig dårlig på å følge løp fra motstanderens midtbane når han spiller rollen som DM) og har heller absolutt ikke noe tempo i kroppen. Det eneste han er god på er å holde spillet flytende når vi allerede er 1-2 mål oppe i ledelsen fordi han er utrolig god på småspill.

 

Vi kunne fått Alou Diarra for €4M og Mamadou Diarra er f.eks. tilgjengelig på en bosman. Spillere som er så vanvittig mye bedre enn hva Denilson er. Og forøvrig når har jeg sagt noe om en utfordrer til Song her eller ikke? Når det er en spiller som vil vekk fra klubben så burde heller en annen ung spiller få sjansen fremfor en spiller som trolig aldri vil være god nok til annet enn når vi skal kontrollere inn kamper og spilleren er i "crab mode".

 

Du nevner Gibson og hvor mye slakt han får av United supporterne og allikevel er han en spiller som er langt langt bedre enn hva Denilson er pdd., men allikevel en spiller jeg aldri ville sett i klubben.

 

Et annet tegn på Denilson er at klubben faktisk ikke har mottatt et eneste bud på fyren i løpet av sommeren selv om de vet at spilleren vil vekk og klubben er villig til å kvitte seg med han. Det sier kanskje litt?

 

Jeg har skjønt forlengst at du har en forkjærlighet for Denilson og jeg skulle gjerne sett at fyren beviste meg feil, men jeg tviler. Fyren har rett og slett ikke tempo nok til å spille i Premier League og burde komme seg til Serie A, Bundesliga eller en annen dårligere liga.

Link to comment
Share on other sites

Den uttalelsen er tatt litt ut av kontekst da. Leste du i det hele tatt intervjuet i sin helhet?

 

Denilson er heller ikke "dritt", hvis han holder seg skadefri og kommer opp på det nivået han hadde i 09/10-sesongen og delvis 08/09-sesongen er han en utmerket squadspiller. Kan bli utrolig viktig i bortekamper ettersom han er meget flink til å balansere midtbanen, spesielt når Song skal leke altmuligmann.

 

Se på den regjerende mesteren. De har en spiller som Gibson, som hele tiden blir slaktet av supporterne, men som gir jernet hver gang han spiller og som viser seg å være nyttig for dem innimellom.

 

Klart, vi kunne nok hentet en bedre spiller enn dritten Denilson til å være utfordrer til Song/Wilshere, men vi er ikke Real Madrid eller Man City heller. Vi har visse økonomiske betingelser å holde oss til. Ingenting hadde gledet meg mer om Denilson jobber knallhardt i sommer og slår grusomt tilbake mot kritikken i august.

Denilson har et helt ok skudd. Men syntes det ble vel mange feilpasninger siste sesong. Og farlige feilpasninger også.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team to play Malaysia XI: Szczesny, Gibbs, Jenkinson, Koscielny, Vermaelen ©, Wilshere, Song, Ramsey, Miyaichi, Walcott, Chamakh

 

Bommet altså med Traore, Sagna, Frimpong og Rosicky, men uansett et spennende lag.

 

Arsenal "debuten" til Miyaichi og Jenkinson forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...