Jump to content

2011.07.13 Malaysia XI B


Mr Chapman

Recommended Posts

Her er mine synspunkter etter en kamp mot en motstander som viste seg å være heller dårlig:

 

Syns Jenkinson ble tatt på farta en del ganger, reddet av Vermaelen og Song opptil flere ganger

Syns Walcotts touch manglet idag og at han var litt vel 'enkel'

Syns Ryo var grei, gjorde ikke stort utav seg og hadde trodd han skulle få til mer på "hjemmebane"

Syns Gibbs hadde posisjoneringsvansker og slet også med å holde seg spillbar, Traore hakket vassere, men ikke mye...

Syns Arsha sitt innlegg var klasse!

Syns Vela er veldig frisk og er en artig spiller, håper han slår gjennom i år.

Syns Rosicky er bedre enn på lenge, viser at han trives bedre i et lavere tempo enn det er i Premier League.

Syns Frimpong og Song viser grei innsats uten å utmerke seg(Ikke lett å utmerke seg som DM når motstanderen knapt klarer angripe.)

Syns at reservene viser seg mer lystne enn a-lagsspillerne og at vi ofte får bedre resultat jo flere unge, uerfarne spillere som spiller for oss i preseason.

 

Edit: Har forøvrig full forståelse for at det er første preseason kamp og at det tar litt tid å få i gang gutta. Syns det var en grei første kamp, sikker og solid seier, men med enkelte ting å plukke ved.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Ja, målet var pent! Tror Ramsey virkelig kan bli en viktig brikke denne sesongen, spesielt hvis Nasri og/eller Fabregas velger å pakke kofferten.

 

Fikk ikke sett mer enn de første fem av kampen, men det virket som det var en grei gjennomkjøring for våres del.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å se gutta i aksjon igjen. Med tropiske spilleforhold og mange tunge bein etter sommeravbrekket så forventet man vel en temposvak og lite "elektrisk" afære. Og det var nettopp det vi fikk servert. Farlig å konkludere for mye etter en slik kamp, så jeg lufter heller forsiktige betraktninger.

 

- Carlos Vela, som alltid, god i sesongoppkjøringskamper. Lavere tempo og større rom gir Vela tid til å showcase sitt ferdighetsregister. Meget godt førstetouch og avslutningsferdighetene er av ypperste klasse. Men han ser nesten handikappet ut når han får ballen på høyrefoten og må bli mer besluttsom og mindre egoistisk foran kassa. Uansett; last chance saloon for mexicaneren.

 

Miyaichi: Positiv debut fra japaneren. Litt preget av anledningen fra start, men kom seg veldig utover i førsteomgang. Jobbet hardt for laget og var ofte spillbar. Også, som ventet, blendende teknikk og ekstrem hurtighet. Men han er nok, basert på dagens kamp, et stykke unna førstelaget foreløpig.

 

Gibbs: Slet voldsomt med posisjoneringen, og det er nettopp dette som tidligere har fått meg til å tvile på unggutten. Er redd savnet av Clichy blir merkbart utover sesongen. Traore imponerte imidlertid, men jeg har mine tvil på om han kan gjenskape en slik prestasjon mot sterkere motstand. Vermaelen som LB?

 

Chamakh: Vet det kun er snakk om en vennskapskamp, men dette var skrekkelig dårlig av Chamakh. Mot såpass fysisk underlegen motstand så skulle man forvente at marokkaneren skulle komme bedre fra det. Ser fortsatt ut til å mangle selvtillit og jeg er mener Wenger seriøst bør vurdere å hente inn en ny spiss. Vi trenger flere enn RvP som scorer jevnt og trutt, og jeg tviler på om Chamakh noen gang blir en målgarantist.

Link to comment
Share on other sites

Merket forøvrig ingen forbedring når det gjelder det defensive. Song presset oppover som i fjor og etterlot seg store rom til tider (mot et bedre lag enn Malaysia ville dette vært langt verre selvfølgelig) samt at backene (da særlig Gibbs og Jenkinson) ofte stod feilplassert. Dog reddet Jenkinson seg inn gjentatte ganger mens Gibbs ikke var like heldig.

 

Midtstopperene gamblet også på offside som vanlig og en enkel ball "over the top" var det eneste som virket å true oss. Lurer på hvordan dødballene er, men er også temmelig sikker på at det ikke har skjedd noe mirakel her heller.

Link to comment
Share on other sites

Grei gjennomkjøring mot ok motstand pluss vi fikk se et par lekre mål. Spennende å se Jenkinson og Miyachi i aksjon. Ser bra ut. Får håpe sistnevnte kan får arbeidstillatelse innen sesongstart og kan bli. Flott at Walcott og Vela fant nettmaskene og vi ser hvor gode de er når de får de riktige gjennombruddspasningene.

Spillerne virker fornøyde med å besøke et nytt kontinent ihvertfall. Kanskje ikke så rart når de blir mottatt som kongelige. Blir mer reising, men de skal jo ikke være der så veldig lenge.

 

Blir spennende å følge sagaen Nasri/Fabregas videre selv om vi er dritt lei spekulasjonene. Wenger sier han skal beholde begge, men hvis et saftig bud kommer er jeg usikker på om det skjer.

Følger man ryktene er de frustrerte og vil bort, mens Wenger mener de er happy i Arsenal.

Nasri spilte bra i dag, men ser på ansiktet hans at han ikke helt ønsker å være der.. Virker som Wenger har planer om å la han gå gratis neste sommer.

Men hvis noen forsvinner i sommer tror jeg det blir Nasri. Fabregas tror jeg ikke leverer søknad om avskjed og er også med "stuck" med 4 år igjen på kontrakten.

Med Gervinhos ankomst er vi bra dekket offensivt kommende sesong. Kunne tenkt meg en spiss til, men planen er nok at Chamahk, Vela og delvis Walcott skal backe RVP på spissrollen. Men da må flere enn Van Persie begynne å putte tosifret i ligaen.

 

Jeg er desto mer bekymret over forsvaret og om det blir forsterket. Enig med det Stefan B observerte.

Gibbs/Traore gjorde seg ikke bort i dag, men selv i en kamp som dette mot antatt svakere motstand ser vi de sliter med posisjonering. Jeg har vanskelig for å se at de to er gode nok som venstrebacker. Ihverfall pr. dags dato. Traore bør etter min mening drilles som ving (dårlig defensivt) og vi bør kjøpe en ny venstreback. Vi vet jo Gibbs er for ujevn i prestasjonene og blir skadet i løpet av sesongen. Vermaelen er nødløsning, men vi trenger han på stopperplass.

Bare i denne kampen så vi at den bakre fireren ble shaky selv om det var første kamp etter ferien og ble byttet mye på laget. Med en gang er det sykdomstegn på samhandlingen og en usikkerhet vi MÅ få visket bort.

Litt feil å vurdere bare ut i fra denne kampen, men i mine øyne trenger vi definitivt en ny stopper og en venstreback. Squillaci bør fortsatt selges.

Wenger har klart og tydelig sagt at det skal forsterkes defensivt og det blir for dumt hvis så ikke skjer. Det ihvertfall dumt å vente til 1 sept. Da har vi allerede spilt CL-kvalik. og møtt våre hovedkonkurrenter i PL.

 

Et par riktige og gode kjøp til nå så kan dette blir festlig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen, men er det slik at vi spiller sånn som vi alltid har gjort med mye posession og lite fremdrift...?? leste en kommentar om at det er lite framdrift og mye knøling foran mål, vi trenger mange sjanser for å score osv. og problemer også defensivt.

 

Klarer vi å utvikle spillet vårt til å bli enda bedre eller skal vi drive og stange foran en forsvarsmur også neste sesong? Jeg synes at vi tidligere var mye hissigere til å spille gjennombruddspasninger og mye mer i lengderetning (som drillo sier)...

 

Jeg er litt skeptisk til om vi skal fortsette og spille slik vi gjør eller om vi må utvile spillet i andre retninger!?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...