Jump to content

2010.11.03 Shakhtar Donetsk B


Mr Chapman

Recommended Posts

gun__1288599577_adriano_luiz.jpg

 

Etter den sene, men deilige seieren over West Ham på lørdag, forsetter sesongen i morgen når vi reiser til Ukraina for å sikre avansementet fra gruppespillet i Champions League.

 

Shakhtar Donetsk er motstanderen, og som de fleste vet, slo Arsenal laget hele 5-1 på Emirates for to uker siden. Eduardos nåværende klubb, er det nest beste laget i gruppa vår, og selv om de ble enkel match i London, kan morgenkveldens bortekamp vise seg å bli meget vanskelig for Wenger & Co. I helga varmet Shakhtar opp med å beseire FC Dnipro Dnipropetrovsk på bortebane, lagets kanskje viktigste og beste spiller, Luiz Adriano, ble matchvinner i den kampen. Selv om Shakhtar har vist seg som langt sterkere enn de to andre utfordrerne i gruppa, Braga og Partizan, vil ukrainerne med tap i morgen, kanskje stå A-poeng med portugisiske Braga, og trener Mircea Lucescu vil nok mer enn gjerne unngå det.

 

Arsenal er turneringens mestscorende lag, og en seier i morgen vil nok ikke bare sikre avansementet, men mest sannsynlig også gruppeseieren, noe som betyr 1. seeding i treknignen av 8.delsfinalen. Men først venter en heksegryte uten like i Øst-Europa, og nå som kaptein Cesc Fabregas har blitt tvunget til å melde frafall til kampen, og Alex Song, Andrey Arshavin og Denilson er usikre, kan denne bli mer spennende enn hva Wenger egentlig ønsker. Laget er uansett sterkt og uansett hvilken ellever som entrer banen i morgen, skal det være fult mulig å komme hjem til Nord-London med tre poeng i bagen. Vi har også Jack Wilshere tilbake igjen, og engelsmannen, som spikret ny kontrakt med klubben i går, har meget gode sjanser for å gå rett inn i startelleveren igjen.

 

Prøver meg på et lag, men det er som sagt vanskelig å tippe, dette laget er tatt i betraktning at hverken Song, Denilson eller Arshavin blir friskmeldt i tide:

 

Fabianski

Sagna - Koscielny - Squillaci - Clichy

Wilshere - Manu Eboue - Rosicky

Nasri - Chamakh - Walcott

 

Er veldig vanskelig å spå noe. Kanskje får unggutter som JET eller Lansbury muligheten? Bendtner får kanskje muligheten mens Chamakh får en pause. Tror det blir spennende i morgen. God kamp, gooners. :)

 

Wenger kommer vel til å ha en pressekonferanse i kveld, og da får vi vite status på diverse spillere. Håper noen ord blir sagt om Diaby, som mistet kampen på lørdag grunnet en ankelskade.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Nok en gang en fantastisk kamptråd Wilshere!

Mener det er unødvendig og stille med helt toppet lag i denne kampen, noen spillere kan få en pause osv. Er sikker på at vi skal klare og få til et godt resultat uansett, selv om det blir en veldig jevn kamp. Vi er et utrolig godt Champions League lag, og det tror jeg vi får se imorgen. Håper på dette laget fra start:

 

Fabianski

 

Eboue-Koscielny-Djourou-Clichy

 

Rosicky-Wilshere

 

Walcott-Nasri-Vela

 

Bendtner

 

Lykke til alle Goonere! :)

Link to comment
Share on other sites

Om vi vinner denne kampen, må det vel være rom for at Szczesny får spille resten av kampene i gruppespillet?

 

Njaaa - Fabianski har ikke noe spesielt mere rutine enn Szczesny har - og hvis Fabianski fortsetter å prestere, så er det uhyre viktig for han å kunne spille kamper uten press og bare slappe av. Så jeg håper han fortsetter å prestere, og at han da fortsetter å stå alle kamper i PL og CL - så kan Den yngste av polakkene stå LC og FAC

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi kjører en fin blanding denne kampen av klare førstevalg og spillere som trenger kamptrening.

Spillere som Song, Arshavin, Chamakh og Nasri er spillere jeg håper enten starter på benk eller får slippe.

Cesc er allerede ute.

 

Klarer vi uavgjort mot Shaktar er vi videre, men jeg håper vi går for seier.

Shaktar på deres hjemmebane blir knallhardt, men jeg tror dette laget kan klare å vinne eller iallefall klare uavgjort:

 

Fabianski

Sagna-Koscielny-Djourou-Clichy

Wilshere-Denilson/Eastmond-Rosicky

Walcott-Bendtner-Vela/Eboue

 

Benk: Szczesny, Squillaci, Song, Nasri, Chamakh, Eastmond/Denilson, Eboue/Vela

 

Selv om det ikke er det beste laget vi kan stille er det flere av disse spillerne som kan trenge både kamptrening og å få sjansen til å bevise hva de kan.

 

Uansett, COYG!!

 

(edit: evt Diaby om han blir klar inn for Eastmond eller Denilson)

Link to comment
Share on other sites

1. Går kampen på Viasat Motor som alltid?

2. Dette blir ikke lett.

3. Føler meg trygg når vi har Wilshere på laget, da han kan tette litt av tomrommet etter El Capitan.

 

EDIT: Song, Denilson og Arshavin rakk heller ikke oppgjøret.

Link to comment
Share on other sites

The Line-Ups

 

Shakhtar Donetsk

 

Pyatov, Hubschman, Jadson, Luiz Adriano, Willian, Eduardo, Gai, Rat, Chygrynskiy, Srna, Rakitskiy

 

Subs: Khudzhamov, Kucher, Kobin, Stepanenko, Douglas Costa, Alex Teixeira, Marcelo Moreno

 

Arsenal

 

Fabianski, Eboue, Squillaci, Djourou, Clichy, Eastmond, Wilshere, Rosicky, Nasri, Walcott, Bendtner

 

Subs: Szczesny, Sagna, Koscielny, Vela, Chamakh, Emmanuel-Thomas, Lansbury

Link to comment
Share on other sites

Den mest elendige omgangen jeg har sett på lenge. Vi blir leika med av dette laget i denne omgangen. Eboue og Clichy har direkte skyld i begge målene, og må opp flere hakk. Eastmond klarer ikke henge med. Offensivt er vi utrolig svake, og har strengt tatt ikke hatt en eneste sjansen bortsett fra målet til Walcott. SLETT innsats.

Link to comment
Share on other sites

clichy er en tulling

 

Vanvittig naivitet i spillet til Clichy. Andre gangen på kort tid hvor han gjør lignende tabbe (gjorde noe lignende mot City og Richards). Eastmond har uflaks med selvmålet, men syntes han er vanvittig treig, ellers syntes jeg han har spilt forholdsvis brukbart.

 

Eboué syntes jeg forøvrig har vært veldig svak, men det kan jo ha noe med å gjøre at han har Walcott foran seg som gjør det defensive arbeidet litt vanskeligere.

Link to comment
Share on other sites

Unødvendig å gi fra seg alt initiativ og ekstremt dårlig av Clichy på scoringen. Han har jo godt med tid for å dytte den ballen til innkast. Svakt forsvarspill og også svakt av Eastmond som ikke plukker opp sin mann i midten.

Bendtner må ut og Chamakh inn. Det er masse av rom for spissen å gå i, men dansken er litt for glad i å trekke ned i stedet for å gå i rommene som åpner seg. Mister dermed alle muligheter for raske stikkere gjennom forsvaret som ga oss 5 mål i forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Den mest elendige omgangen jeg har sett på lenge. Vi blir leika med av dette laget i denne omgangen. Eboue og Clichy har direkte skyld i begge målene, og må opp flere hakk. Eastmond klarer ikke henge med. Offensivt er vi utrolig svake, og har strengt tatt ikke hatt en eneste sjansen bortsett fra målet til Walcott. SLETT innsats.

Shaktar er et svært godt lag og kampen på Emirates gav på ingen måte et bilde av hva de er gode for, så det er en grunn til at vi sliter.

Link to comment
Share on other sites

Shaktar er et svært godt lag og kampen på Emirates gav på ingen måte et bilde av hva de er gode for, så det er en grunn til at vi sliter.

 

Det har jeg da heller aldri sagt. Poenget er at selv om Shakthar er gode, skal vi være mye bedre enn det jeg har sett i den første omgangen. Det er ikke akseptabelt å bli rundspilt i 45 minutter av dette laget, så bra er de ikke. håper gutta hever seg i andre.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg da heller aldri sagt. Poenget er at selv om Shakthar er gode, skal vi være mye bedre enn det jeg har sett i den første omgangen. Det er ikke akseptabelt å bli rundspilt i 45 minutter av dette laget, så bra er de ikke. håper gutta hever seg i andre.

Det er bortebane i CL. Det er tøft å få med seg et resultat, spesielt med tanke på hvor mange som er på skadelista for oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...