Jump to content

2010.11.03 Shakhtar Donetsk B


Mr Chapman

Recommended Posts

CL borte er ikke noe verre enn PL borte. Det er bare det at spillerne har en tendens til ikke å gi alt (eller slik som i dag, da de ikke gir noe...). Partizan, Braga og Shakhtar borte er ikke noe tøffere enn Bolton, Everton og Tottenham borte

Prøv selv å reise 10 timer, endre spise- og soverytme, spille med et ekstremt nasjonalistisk- på grensen til hatsk- publikum mot deg. Det er noe helt annet enn å spille kamper i hjemlig liga med vandte omgivelser. Hvorfor tror du ellers at hjemmefordelen er såpass stor i europacup? Kan faktisk ikke sammenlignes

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

For å sitere Sir John; Peter "Snouty" Storey og Bob "Nabbers" McNab skulle ha vært innpå. Ut over det; vi liker oss ikke i Ukraina. Ellers så er det selvsagt for mye sutring i tråden. Tapet er ingen undergang, så langt der i fra. Uansett; bedre å tape nå enn 28 mai 2011 på Wembley.

Link to comment
Share on other sites

Arsene må snart forstå at Bendtner ikke er en spiss man starter med. Han har vel sånn ca aldri scoret et mål før 70 minutter er spilt, samtidig som at han ikke har kondis nok til det. Han tror han er mye bedre enn han er, og er ofte svært arrogant og lite oppofrende i spillestilen. Kunne liksågodt latt JET starte!

 

CL borte er helt spesielt. Det er mye tøffere å reise helt til Ukrainia og spille mot Shaktar enn det er å reise til WHL

Ja, det såg vi jo i april...

Link to comment
Share on other sites

For å sitere Sir John; Peter "Snouty" Storey og Bob "Nabbers" McNab skulle ha vært innpå. Ut over det; vi liker oss ikke i Ukraina. Ellers så er det selvsagt for mye sutring i tråden. Tapet er ingen undergang, så langt der i fra. Uansett; bedre å tape nå enn 28 mai 2011 på Wembley.

Å tape er ikke det som er dritt. Som (nesten) alle her inne sier, er det måten tapet kommer på som er det som er skuffende. Og da skulle det bare mangle at tråden ser ut som den gjør. Det er ikke sutring, men rettmessig frustrasjon!

Link to comment
Share on other sites

Å tape er ikke det som er dritt. Som (nesten) alle her inne sier, er det måten tapet kommer på som er det som er skuffende. Og da skulle det bare mangle at tråden ser ut som den gjør. Det er ikke sutring, men rettmessig frustrasjon!

 

Spot on. Jeg kan også skjønne at å tape det gjør man i ny og ne, men idag var innsatsen så utrolig dårlig. Det er det som skuffer meg, og da må man få lov til å få ut frustrasjonen. Kan heller ikke tenke meg at Wenger er særlig fornøyd i garderoben han heller. Det må gå an å forvente mer enn det vi sa idag.

 

Greit nok at gutta har reist langt og endret det som er av rytmer, det forstår jeg, men man må kunne forvente mer enn det som ble prestert utpå der idag. United vant 3-0 borte mot Bursaspor i går, kan ikke tenke meg det er så utrolig mye lettere å spille i ei tyrkisk heksegryte? Jeg forventer mer enn det jeg så idag.

Link to comment
Share on other sites

Spot on. Jeg kan også skjønne at å tape det gjør man i ny og ne, men idag var innsatsen så utrolig dårlig. Det er det som skuffer meg, og da må man få lov til å få ut frustrasjonen. Kan heller ikke tenke meg at Wenger er særlig fornøyd i garderoben han heller. Det må gå an å forvente mer enn det vi sa idag.

 

Greit nok at gutta har reist langt og endret det som er av rytmer, det forstår jeg, men man må kunne forvente mer enn det som ble prestert utpå der idag. United vant 3-0 borte mot Bursaspor i går, kan ikke tenke meg det er så utrolig mye lettere å spille i ei tyrkisk heksegryte? Jeg forventer mer enn det jeg så idag.

Bursaspor er nok en letter oppgave, men uansett hadde aldri Manu bajsa sånn på leggen som Arsenal gjorde i dag.

Link to comment
Share on other sites

Spot on. Jeg kan også skjønne at å tape det gjør man i ny og ne, men idag var innsatsen så utrolig dårlig. Det er det som skuffer meg, og da må man få lov til å få ut frustrasjonen. Kan heller ikke tenke meg at Wenger er særlig fornøyd i garderoben han heller. Det må gå an å forvente mer enn det vi sa idag.

 

Greit nok at gutta har reist langt og endret det som er av rytmer, det forstår jeg, men man må kunne forvente mer enn det som ble prestert utpå der idag. United vant 3-0 borte mot Bursaspor i går, kan ikke tenke meg det er så utrolig mye lettere å spille i ei tyrkisk heksegryte? Jeg forventer mer enn det jeg så idag.

Greit nok at det kommer frem litt frustrasjon etter en kamp som dette. Innsatsen burde klart vært bedre, men ikke glem at vi stiller med mange reservelagsspillere fra start. Og spillere som ikke har startet på en stund.

 

Å sammenligne Shaktar mot Bursaspor blir bare feil... Dette var 4. gang Shaktar er med i CL? Iallefall første gang Bursaspor er med. Vil nå si at Shaktar har flere klassespillere enn Bursaspor iallefall...

 

Det positive fra denne kampen er at Walcott scorer, Eastmond, Vela, Bendtner, Rosicky, Wilshere og nevnte Walcott får verdifull spilletid.

Hadde håpet på enda litt bedre innsats som sagt, men 2-1 tap borte mot Shaktar er langt fra dårlig. Vi har Partizan hjemme og Braga borte i de to siste kampene. Det burde bli to seire det, og det er virkelig ikke sikkert Shaktar vinner begge sine to siste. Gruppeseier tror jeg fortsatt vi kan klare, selv om ikke det alltid betyr at vi møter "lettere" motstand i videre spill. Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken gruppe vi møter i videre spill? Men uansett, det blir helt andre kamper videre.

Link to comment
Share on other sites

Å sammenligne Shaktar mot Bursaspor blir bare feil... Dette var 4. gang Shaktar er med i CL? Iallefall første gang Bursaspor er med. Vil nå si at Shaktar har flere klassespillere enn Bursaspor iallefall...

 

Fair enough, bøyer meg så klart der.

 

Men uansett, jeg mener det er alt for labert av spillerne våre idag, og det må det gjøres noe med. Bra at guttene får spilletid, men Eastmond holder så absolutt ikke mål. CL er ikke noe LC hvor vi gunner på med B-lag. Nå har vi dog mye skader, så var kanskje ikke noen annen utvei. Skulle uansett mye heller sett Lansbury utpå der enn Eastmond.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror mangelen på en lederskikkelse var utslagsgivende i dag. Det var ingen som satt frem brystkassa og skrek "come on lads". Som jeg etterlyste i pausen mener jeg at dette i kveld burde være Rosicky/Squillaci sitt ansvar, men det er vel vanskelig å delegere ett ansvar som baserer seg på personlige egenskaper. En tung kveld som i kveld krever tydeligvis en inspirator, for spillerne virket umotiverte i dag. Det var nok av talent på banen i dag til å vinne kampen, men det ble aldri noe ro i laget etter at Shaktar satt inn støtet. Godeste Vermaelen hadde nok bidratt til å rette gutta inn på rett spor igjen. Men det er så sånn det en gang er når skadelista er lang som et vondt år. Det blir spennende å se hvilken 11'er vi klarer å stable på beina mot Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

men uansett hadde aldri Manu bajsa sånn på leggen som Arsenal gjorde i dag.

 

Ett Unitedlag som klarte kun uavgjort hjemme mot Rangers som er ett svakere lag enn Shaktar, og ett United som klarte bare 1-0 hjemme mot Bursaspor som er ett langt svakere lag enn Shaktar som vi slo 5-1 hjemme?

 

De fleste lag sliter på bortebane i Ukraina. Det er ikke uten grunn at Shaktar ikke har tapt en eneste kamp på sitt nye stadion.

Link to comment
Share on other sites

Ett Unitedlag som klarte kun uavgjort hjemme mot Rangers som er ett svakere lag enn Shaktar, og ett United som klarte bare 1-0 hjemme mot Bursaspor som er ett langt svakere lag enn Shaktar som vi slo 5-1 hjemme?

 

De fleste lag sliter på bortebane i Ukraina. Det er ikke uten grunn at Shaktar ikke har tapt en eneste kamp på sitt nye stadion.

Du bør ha fått med deg at det er MÅTEN vi taper på, ikke at vi taper, som gjør meg frustrert/skuffa. Så uintressert som Arsenal var i dag, opptrer ikke United!

Link to comment
Share on other sites

Du bør ha fått med deg at det er MÅTEN vi taper på, ikke at vi taper, som gjør meg frustrert/skuffa. Så uintressert som Arsenal var i dag, opptrer ikke United!

 

Jeg har da vitterlig sett United spille kamper der de fremstår like uinteressert som det Arsenal gjorde i går. At United gir 100% i hver eneste kamp, er en myte. De har sine kamper hver eneste sesong de også, som Arsenal har, der de fremstår som fullstendig uinteresserte.

 

Jeg skjønner at du er frustrert/skuffet over måten Arsenal tapte på i går. Men denne glorifiseringen av United som kommer hver gang vi har en slik kamp, skjønner jeg ingenting av

Link to comment
Share on other sites

Det som er litt trist er at formatet gruppespillet i Champions League har i dag gjør at man knapt merker at vi tapte en fotballkamp i går. Etter tre kamper (for ikke å si etter trekningen av gruppen) var det temmelig klart for alle at vi vinner denne gruppen om vi vil det. Gruppespillet er blitt en ren transportetappe for de "store" klubbene i Europa. München, Real Madrid og Chelski er videre etter 4 kamper - ikke akkurat noen bomber - og vi burde vært det, men "pytt" det er to kamper til og ordne det på og en av dem er hjemme... Det er såklart artig for Maccabi Haifa å få være med en gang i blant (og jeg gleder meg naturligvis stort over RBK når de får), men Maccabi er rangert som #100 i Europa (og RBK #87) for tiden. Hva med Niger (ikke Nigeria, nei) i fotball-VM, de er #100 på FIFA-rankingen nå..? Ikke at jeg har svaret på hvordan CL-gruppespillet bør gjennomføres, men spenningsmomentet for meg de siste to kampene er i hovedsak om spillere som JET, Szczesny, Eastmond, Lansbury og kanskje Nordtveit får litt nyttig erfaring. Synd å si det, men det vises jo også på laguttak, spillere og Wengers kommentarer etter kampen at behandlingen gårsdagens kamp fikk nok var nærmere en treningskamp enn hvilken som helst seriekamp.

Link to comment
Share on other sites

Synd å si det, men det vises jo også på laguttak, spillere og Wengers kommentarer etter kampen at behandlingen gårsdagens kamp fikk nok var nærmere en treningskamp enn hvilken som helst seriekamp.

 

Men dette er en holdning man ikke burde hatt til kampen mot Shaktar. Hadde vi vunnet i går, hadde vi ikke bare vært garantert videre. Vi ville også vært gruppevinnere. Da hadde man kunnet stille juniorlaget i de to siste kampene. Problemet nå, er hvis man ønsker å oppretteholde førsteplassen i gruppen, så må vi ta de to siste kampene på alvor. Og det frykter jeg at Wenger og laget ikke gjør. Bortekampen mot Braga kommer 3 dager etter det som mest sannsynligvis blir en meget tøff hjemmekamp mot Tottenham. Jeg ser for meg at vi kommer til å stille ett lag mot Braga, som ikke akkurat kan regnes som noe toppet lag. Og akkurat det kan fort koste oss førsteplassen i gruppen, som gir fordelen av å spille hjemme i andre kamp i første runde av cupspillet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da vitterlig sett United spille kamper der de fremstår like uinteressert som det Arsenal gjorde i går. At United gir 100% i hver eneste kamp, er en myte. De har sine kamper hver eneste sesong de også, som Arsenal har, der de fremstår som fullstendig uinteresserte.

 

Jeg skjønner at du er frustrert/skuffet over måten Arsenal tapte på i går. Men denne glorifiseringen av United som kommer hver gang vi har en slik kamp, skjønner jeg ingenting av

 

Det engelske laget i denne runden som ga 100% var chelsea. Selv når de ledet 2-0 hjemme virket de sylskarpe. Imponert.

Link to comment
Share on other sites

Men dette er en holdning man ikke burde hatt til kampen mot Shaktar

...

Og akkurat det kan fort koste oss førsteplassen i gruppen, som gir fordelen av å spille hjemme i andre kamp i første runde av cupspillet.

Jeg er ikke uenig, men samtidig forstår jeg hvorfor Wenger (min påstand) tenker slik, eller iaf. disponerer som han gjør. Jeg er 100% sikker på at vi går videre fra gruppespillet - og 99% sikker på at vi vinner gruppen. Men, vi har jo tidligere også sett at det ikke nødvendigvis prioriteres knallhardt for å vinne gruppen med påfølgende kommentarer som "If you want to win it you need to beat everyone anyway" når man trekker e.g. Barca i cupspillet... Det gjelder ikke bare Arsenal, men også andre "store" lag. Som eksempel kan vi jo bar se på at en halv/nestenskadet Cesc fikk hvile i går, mens en tydelig skadet Cesc spilte første kamp mot Barca sist sesong...

 

Gruppeseier betyr også at vi får møte en gruppetoer som presumptivt er svakere enn en annen gruppevinner, noe som også er et godt argument for at gruppeseier bør være en viktig priotering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig, men samtidig forstår jeg hvorfor Wenger (min påstand) tenker slik, eller iaf. disponerer som han gjør. Jeg er 100% sikker på at vi går videre fra gruppespillet - og 99% sikker på at vi vinner gruppen. Men, vi har jo tidligere også sett at det ikke nødvendigvis prioriteres knallhardt for å vinne gruppen med påfølgende kommentarer som "If you want to win it you need to beat everyone anyway" når man trekker e.g. Barca i cupspillet... Det gjelder ikke bare Arsenal, men også andre "store" lag. Som eksempel kan vi jo bar se på at en halv/nestenskadet Cesc fikk hvile i går, mens en tydelig skadet Cesc spilte første kamp mot Barca sist sesong...

 

Gruppeseier betyr også at vi får møte en gruppetoer som presumptivt er svakere enn en annen gruppevinner, noe som også er et godt argument for at gruppeseier bør være en viktig priotering.

Enig. Vi slår Shaktar på innbyrdes og vi bør ha gode muligheter til å ta med oss 6 poeng i de to siste. Synes det var riktig av Wenger å "nedprioritere" denne. Selv om vi hadde stilt med de beste tilgjengelige så ville dette blitt en svært tøff match å ta poeng i

Link to comment
Share on other sites

Helt tydelig at vi manglet Denilson i denne, noen og enhver oppdaget sikkert hvor viktig vår brasilianer er for dette laget, heldigvis er han klar igjen på søndag :angry:

 

Jepp. Var ikke som om vi manglet Fabregas, Koscielny, Sagna, Song og Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...