Jump to content

Glenn Helder


Parsifal

Recommended Posts

Hvem glemmer vel Glenn Helder? Jeg ler fortsatt hver gang jeg tenker på han. En av Grahams "klassiske" bomkjøp framover på banen, som ble hyppigere og hyppigere jo nærmere hans avgang man kom. Han kjøpte f.eks. Chris Kywomia samme år!!

 

Helt utrolig hvordan denne mannen havnet hos oss. Han kom fra Arnehem (!) Hvem i Arsenal gadd egentlig å speide på det laget den gang? Haha. Helder spilte 39 ligakamper for oss og skåret nøyaktig like mange som en annen legende, Faxe Jensen. Etter at Wenger tok over, ble han lånt ut til Benfica som ikke ville ha noe mer med han å gjøre enn nødvendig. Til slutt dumpet vi han på NAC Breda! Hans erstatter ble en landsmann som skrev klubbhistorie av helt annen type - Marc Overmars.

 

Legenden vil ha det til at Helder i sin tid i Arsenal var mye mer opptatt av å brenne bort lønnssjekkene sine på raske sportsbiler og skreddere i Savile Row enn å spille fotball. Hobbyer som angivelig Ian Wright introduserte han for i utgangspunktet.

 

Det sies også at han på et senere tidspunkt havnet i den kinesiske toppserien. Han har visstnok et selvmordsforsøk bak seg også.

 

Uansett ønsker jeg han lykke til. Ingen vonde minner, bare et av Grahams mange håpløse kjøp som gjenstår som et komisk minne i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Kaba Diawara du tenker på.

 

Diawara ja..haha...Hadde nesten glemt han. Det var den gangen Wenger prøvde å bygge ungdomsgenerasjon uten å ennå ha lært seg åssen man gjør det. Diawara går jo Nelson Vivas (Bedre kjent som Nelson Vissvass ;)) en høy gang når det gjelder tidenes Wenger-flopp.

Link to comment
Share on other sites

Diawara ja..haha...Hadde nesten glemt han. Det var den gangen Wenger prøvde å bygge ungdomsgenerasjon uten å ennå ha lært seg åssen man gjør det. Diawara går jo Nelson Vivas (Bedre kjent som Nelson Vissvass :huh:) en høy gang når det gjelder tidenes Wenger-flopp.

 

Nå syns jeg du er streng. Hvis du sjekker karrieren til Vivas så var den ganske så imponerende. Han gjorde faktisk ganske mange gode kamper for Arsenal, men hans største problem var at han var veldig fleksibel og ble derfor dyttet rundt i laget hele tiden. Spilte derfor ving, sentral midtbane, midtback og på begge backer. Kom alltid inn som brannslukker når alt skar seg.

Link to comment
Share on other sites

Nå syns jeg du er streng. Hvis du sjekker karrieren til Vivas så var den ganske så imponerende. Han gjorde faktisk ganske mange gode kamper for Arsenal, men hans største problem var at han var veldig fleksibel og ble derfor dyttet rundt i laget hele tiden. Spilte derfor ving, sentral midtbane, midtback og på begge backer. Kom alltid inn som brannslukker når alt skar seg.

 

Jeg syns Vivas var en god spiller jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...