Jump to content

2010.02.20 Sunderland H


Mr Chapman

Recommended Posts

Som sagt: Bendtner har dårlig ballkontroll...

 

Med tanke på hvilket lag vi møter, sjansene de har skapt osv, har Arsenal spilt en ganske dårlig kamp...

 

Rart det der med at om man begynner å snakke om noe så slutter det å skje. Vermaelen sluttet å score da alle snakket om at han var en målgjører. Med en gang det ble snakk om Arsenal og målrekord, sluttet laget nesten å score...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply
Rart det der med at om man begynner å snakke om noe så slutter det å skje. Vermaelen sluttet å score da alle snakket om at han var en målgjører. Med en gang det ble snakk om Arsenal og målrekord, sluttet laget nesten å score...

Er det derfor "alle" her inne snakker om alt vi gjør så dårlig?

Hard facts er at vi er i ferd med å ta inn 3p på United.

Works for me.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke noe om vi ikke vinner borte mot Stoke. Det er kanskje tøffeste kampen vi har igjen (sammen med spurs borte)

Vi skal ikke kimse av City hjemme heller, men det er klart det HJELPER?! :P

3p tatt inn på United, 4 +mål tatt inn på United. Ingenting tapt overfor Chelski.

Det hadde vært bedre med 50-0, men med en finger i jorden er dette helt greit.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke noe om vi ikke vinner borte mot Stoke. Det er kanskje tøffeste kampen vi har igjen (sammen med spurs borte)

 

Hjelper ikke å vinne i dag dersom vi ikke vinner neste kamp? Skulle vi kjørt det opplegget hele sesongen hadde det bare vært å tapt alle kampene, for det har jo ingen hensikt å vinne dersom vi taper....

 

Skjønner dog poenget ditt, selv om jeg heller tar 3 poeng på to kamper enn 0p. Jeg synes absolutt det hjelper å vinne i dag, uansett hvordan det går resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner, men dette var langt ifra imponerende.

Sunderland var fryktelig puslete, men kunne fort fått med seg poeng fra denne kampen.

 

Syns det er merkelig at vi også spiller såpass puslete som vi gjør. At vi ikke gir litt mer og har litt mer farta i beina for å prøve å få avgjort kampen mye tidligere. Eboue, Song og Nasri står frem som de beste for meg i dag. Fabregas syns jeg er fryktelig svak om dagen, men får tro formkurven hans snart snur i den riktige retningen igjen. Det trenger vi.

 

Med Eboue på banen så skaper vi i hvertfall mye større problemer for motstanderen enn vi gjør med Sagna på banen. Eboue skaper kaos i Sunderland forsvaret hver gang han kommer fremover.

 

Silvestre og Vermaelen gjør det helt ok. Ikke så mye å gjøre i dag. Silvestre er så klart ikke helt trygg med tanke på at han mangler spilletid, men syns det gikk greit der bak selv om vi sliter defensivt innimellom.

 

Walcott burde kanskje hatt et mål, men ser også på han at han mangler spilletid og trenger å komme seg ordentlig i form. Han får i hvertfall spilletid, og det er viktig for kampene fremover.

 

Godt at vi i hvertfall drar i land tre poeng og tar innpå United :P

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke å vinne i dag dersom vi ikke vinner neste kamp? Skulle vi kjørt det opplegget hele sesongen hadde det bare vært å tapt alle kampene, for det har jo ingen hensikt å vinne dersom vi taper....

 

Skjønner dog poenget ditt, selv om jeg heller tar 3 poeng på to kamper enn 0p. Jeg synes absolutt det hjelper å vinne i dag, uansett hvordan det går resten av sesongen.

Ser det du skriver i andre avsnitt, men det du skriver i første avsnitt er dumt. Alle vet jo hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Sunderland hjemme skal være 3 poeng. Stoke borte er en annen ting.

 

Vinner Manu neste kamp (lett kamp), mens vi taper vår neste (vanskelig kamp), har det ingenting å si at de tapte sin vanskelige kamp i dag, mens vi vant vår lette.

Og ikke kom med klisjeen om at det finnes ingen lette kamper. Alle vet hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Var sinnsykt nervøs mot slutten, og magefølelsen sa at vi kom til å klumse det til. Heldigvis fikk vi straffe og jeg kunne endelig sette meg i sofaen. Langt ifra en godt gjennomført kamp, men vi gjør det vi må og vinner. Selv synes jeg dette burde vært punktert til pause, slik at vi kunne sluppet oss litt fri og satt inn et par til. Men jeg er godt fornøyd med seier, og spesielt deilig er det at Man Utd taper mot Everton.

 

Chelsea vinner som forventet, men vi er med i gullkampen igjen. Nå MÅ vi slå Stoke neste helg!

Link to comment
Share on other sites

Deilig å ha en trygg keeper mellom stengene igjen!

 

Herregud for en uttalelse, men jeg kan bare være enig. Skremmende!!

Silvestre er en tikkende bombe.

Elleres er godt å se at vi har penetration - EXECUTION!! Not!

 

Vel til tross for de innlysende manglene drar vi inn 3 nye poeng og henger på så godt vi kan.

 

Blir nesten tullete av å tenke på hva dette laget kunne utrettet med:

Wilson/Radford

Jennings/Macdonald

Seaman/Wright

 

....eller noe lignende.

 

Well I'm still happy and smiling! :P

Link to comment
Share on other sites

Ser det du skriver i andre avsnitt, men det du skriver i første avsnitt er dumt. Alle vet jo hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Sunderland hjemme skal være 3 poeng. Stoke borte er en annen ting.

 

Vinner Manu neste kamp (lett kamp), mens vi taper vår neste (vanskelig kamp), har det ingenting å si at de tapte sin vanskelige kamp i dag, mens vi vant vår lette.

Og ikke kom med klisjeen om at det finnes ingen lette kamper. Alle vet hva jeg mener.

 

Mulig det bare er jeg som er pirkete. Skjønner hva du mener, men synes at du burde presisere at det du mente var at dersom vi taper neste kamp og united vinner sin, så er vi tilbake på samme differanse mellom de to lagene. Dagens seier er ikke ubetydelig i en litt større sammenheng selv om vi taper neste.

 

Dog velger jeg å glede meg over at vi nå bare ligger to poeng bak, så får vi bekymre oss for Stokekampen når den tiden kommer.

:P

Link to comment
Share on other sites

- Sunderland skulle hatt to spillere utvist.

- Arsenal burde avgjort dette lenge før.

- Å ha Mikael Silvestre i forsvar er galskap, savner Gallas nå

 

... men er selvsagt strålende fornøyd med tre poeng :P !

Hørte Silvestre hadde fått ny kontrakt. Det er vel du fornøyd med... :P

Link to comment
Share on other sites

Stort sett en bra kamp av gutta. Syns vi e litt uheldig med de sjansene vi får, og i dag burde vi kanskje ha hatt 5-6 mål. Eboue er et friskt pust sammenlignet med Sagna, og jeg håper han får mere spilletid fremover. Ellers så er det gledelig og se at Theo finner formen mer og mer. Sylvestre sliter big time i dueller, men Sunderland slo jo bare langballer. Utrolig kjedelig fotball av Sunderland, selv om de nesten lyktes ved et par anledninger.

 

Fabregas, Eboue, Vermaelen og Nasri var de som virkelig imponerte meg i dag. Vi får håpe at Chelsea går på flere smeller :P

Link to comment
Share on other sites

lettet over at det ble tre poeng, men egentlig er dette mye av det samme vi har sett hele tiden; Arsenal skapere sjansene både for seg selv og motstanderne! :P Og de har som vanlig nok av sjanser å begrave motstanderen, men det klarer de ikke. Og de dominerer dette nok til å vinne med mange mål. Men de mangler skarphet i avgjørende situasjoner. Men at de vant kan jo bidra til at laget får den selvtilliten som trengs. Og de er definitivt med i kampen om gullet. Det er fortsatt langt frem.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett en bra kamp av gutta. Syns vi e litt uheldig med de sjansene vi får, og i dag burde vi kanskje ha hatt 5-6 mål. Eboue er et friskt pust sammenlignet med Sagna, og jeg håper han får mere spilletid fremover. Ellers så er det gledelig og se at Theo finner formen mer og mer. Sylvestre sliter big time i dueller, men Sunderland slo jo bare langballer. Utrolig kjedelig fotball av Sunderland, selv om de nesten lyktes ved et par anledninger.

 

Fabregas, Eboue, Vermaelen og Nasri var de som virkelig imponerte meg i dag. Vi får håpe at Chelsea går på flere smeller :P

 

var vel trolig en av fabregas sine svakeste kamper. svært mange pasningsfeil, og lite innvolvert. song er god bakover, men har 4 forsøk på pasninger fremover, som alle selvsagt går til en motspiller. almunia gjør en god jobb. det samme gjør vermaelen. eboue klart arsenals beste i dag. silvestre er fryktelig svak. gjør detmeste feil, og lykkes vel egentlig bare med holdingene sine. livsfarlig å stille med han. nasri er ok, og walcott vil som vanlig mye mer enn det han har ferdigheter til. er uansett lenge siden han har gjort det såpass bra. fryktelig synd at det ikke finnes en målfarlig spiss i stallen... denne kampen bør være avgjort i løpet av det første kvarteret.

Link to comment
Share on other sites

Eboue er faktisk en meget god ving.

 

Eboue har blitt veldig god til å vente ut motstanderne. Holde på ballen lengst mulig og komme seg ned mot linja. Hvis resten av spillerne våre er flinke til å fylle opp foran mål og være bevegelige så vil det skape store målsjanser.

 

I kamper mot antatt svakere lag spesielt på hjemmebane tror jeg det vil være smart å bruke Eboue på høyreback, ettersom han er vesentlig bedre offensivt enn Sagna.

 

Eboue har virket positiv i det siste når han har kommet innpå, så det lover godt. Ellers syns jeg også Nasri begynner å nærme seg toppformen og det lover godt.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng mot et svakt Sunderland.

 

Synes Eboue og Nasri viser meget gode takter. Walcott gjør en syvmilsteg fremover i forhold til hva han har vist tidligere, litt synd at han har Sagna kvalitet på innleggene sine...

 

Satt med hjertet i halsen på slutten og ventet bare på å få en i trynet, men heldigvis fikk vi straffen som gjorde at hjerterytmen kom ned på et normalt nivå igjen.

 

Kampen viser det vi vet, at vi er verdensmester i å spille trekanter, og å tråkle oss inn mot boksen, men så er det stopp.

 

Okkesom 3 poeng til oss 0 poeng til Utd fin fin lørdagskveld hittil.

Link to comment
Share on other sites

En meget bra gjennom kamp. Gjennomgående i dag var at ingen gjorde en dårlig kamp, og at vi hadde et lag på banen som fungerte bra sammen. Jeg var spent på kampen etter jeg så lagoppstillingen, men syntes dette lagutvalget i ettertid var klokt av Wenger. Selv om Walcott og Bendtner kunne spilt bedre og vi har bedre spillere på disse posisjonene, medfører farten til Walcott og styrken til Bendtner at spillere som Nasri, Fabregas og Ramsey får mer plass og mange fler valg. Vi blir mer uforutsigbare og kan spille på fler strenger.

 

Av spillerne sine prestasjoner er jeg spesielt fornøyd med Nasri og Eboue. Nasri viste sin klasse igjen etter å ha hatt en dårlig måned. Eboue syntes jeg burde være en del av førstelaget da jeg mener han kanskje er den beste kant/back spilleren vi har en mot en på kant. Bendtner er fortsatt ikke i toppform, men med han på banen blir lag nødt til å spille bredere i forsvar siden vi faktisk kan skåre et mål på et innlegg. To spillere som har skuffet mye i år, Clichy og Almunia, gjorde en veldig god kamp. Clichy var tilbake til der han var for to år siden. Og Almunia var god i alle situasjoner. Jeg var spesielt godt fornøyd med igangsettningene. Jeg var vel egentlig innstilt på at Silvestre ikke ville gjøre en kanonkamp, bortsett fra to situasjoner syntes jeg han gjennomfører en bra kamp. Vermaelen viser at han klarer spille på et høyt nivå i alle kamper.

 

Fortsetter vi å bygge på denne kampen trur jeg vi kan gå ubeiseret gjennom resten av sesongen. Og mulig er Walcott tilbake i god form til sesongslutten. Syntes det var en oppløftene forestilling og håper på det beste fremover!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...