Jump to content

Arsenal vs Rangers


Ole Henrik

Recommended Posts

Mange gode bevegelser i denne kampen. Jeg håper at dette fortsetter når sesongen starter. I fjor var vi alt for ofte for få i boksen ved innlegg og kontringer. Foruten nevnte Wilshere synes jeg Fabregas var strålende i andre. Song var god hele kampen, mens Rosicky og Dudu viser at de fortsatt ha veldig mye fotball i seg. Kroaten imponerer i banespillet, men han er fortsatt litt svak i duellene synes jeg. Ellers var det fint å se at Arshavin leker seg igjen, helt utrolig lobb til Dudu på en touch i første. Merida fortjener også skryt. Han har litt å gå på når det gjelder avslutninger, men kommer ofte i gode scoringsposisjoner og hadde en fin assist til Dudu.

 

Det store spørsmål har dog aldri vært om vi er gode nok offensivt. Defensivt har vi slitt mye og det er fortsatt mye usikkerhet der bak. Vi kan ikke ligge med en så høy linje når Gallas og Silvestre er de to i midten. Almunia hadde noen fine redninger, men er fortsatt noe usikker i feltet. Det ser ut til at vi er nødt til mange enkeltmannsprestasjoner fra de bak for å rette oppi feilene som begås.

 

Det er veldig fint at det flyter så bra offensivt uten at hverken van Persie eller Bendtner hadde en særlig god turnering. I tilegg har vi jo en Vela som jeg tror er spiller som får sitt store gjennombrudd i år. Det store spørsmålet blir som sagt at vi trenger et defensivt rivjern som kan gjøre at de offensive briljante spillerne våre kan konstrere seg om det de gjør best. Song har imponert meg, men han skal jo til AM, må nok spille en del kamper som midtstopper og jeg er usikker på om han klarer å være stabil hele året.

 

Gleder meg til den nye sesongen. Det er som underdgos vi er best. En god start er nøkkelen til suksess, noe jeg tror vi kan få til i år. Vi møter City tidlig i år, det tror jeg kan være bra for oss. Laget dems trenger tid til å tilpasse seg, og jeg tror nok at nytrener-effekten har gitt seg. I starten har vi mange harde kamper. Går den bra, har vi en mindre vanskelig periode fram til vi har mange harde kamper på rad etter nyttår. Gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Må si jeg er glad jeg tok turen inn til Oslo by og bohemen for å se denne kampen. Var gøy å se våre offensive kvaliteter og avslutningsegenskapene til både Eduardo og Wilshere.

 

Spennende å se Watt og Merida som gjorde en bra jobb den tiden de fikk på banen. Merida fikk en assist, og Watt ble tredje sist på ballen ved Wilsheres andre mål etter å ha gitt alt for å holde en ball som var på vei over dødlinja i spill.

 

Faktisk første pre-seasonkampen jeg har sett i år, og det var hyggelig å se Rosicky komme innpå.

Synd Vermaelen og Nasri er skadet, men Vermaelen skal visst bli klar til seriestart. Også Gallas fikk seg en liten skade, men ikke hørt noe om at den var alvorlig...

 

Blir også spennende å følge Gallas-Vermaelen sin utvikling som stopperpar. Tror de kan passe bra sammen(uten tvil mye bedre enn Kolo-Gallas).

 

Neste og siste pre-seasonkamp står for tur mot Valencia. Spørsmålet er om vi bør håpe på seier også i den, eller om vi bør håpe at spillerne våre for seg et lite slag og kommer ned til jorda igjen før åpningskampen i PL.

 

Gleder meg noe sykt til PL-start nå!!!

Link to comment
Share on other sites

Da er ben elfen tilbake fra emirates cup og kan melde om følgende:

-Wilshere ble kåret til banens beste i begge kamper, ikke helt fortjent mot atletico da arshavin scoret to men resultatet ble annonsert før Arshavin sitt andre mål. Wilshere ble også kåret til banens beste mot Rangers og der var det vel ikke noe særlig tvil. Det morsomme er at Wilshere ikke ble kåret til turneringens beste spiller. Det ble Arshavin, litt rart da en spiller på samme lag var bedre enn ham i begge kampene i flg samme jury men nok om det.

-Jeg kan også melde om at stort sett alle Arsenaldraktene som ble trykket ble trykket med 23 Arshavin på ryggen. Halvannen time i kø gjorde at jeg rakk å se en del drakter bli trykket. Jeg så ingen RVP og ingen Cesc og alle som stod og trykket hadde svære bunker med 23 Arshavin liggende ved siden av seg. Det var det eneste navnet de hadde.

-Utover dette kan jeg desverre melde om at det ikke var fullsatt. Husker ikke helt tallene men mener det var ca 54000 på lørdag og ca 57000 å¨søndag. er det finanskrisa som har slått inn? I flg. noen reklamer så skulle alle billettene til Valencia kampen kun koste 10 pund? Latterlig billig, det kan bety at jeg enten er feilinformert eller at arsenal sliter med å selge billetter om dagen.

-Den spilleren som fikk soleklart størst applaus når han entret banen var Arshavin, det var nesten så de andre så litt missunnelige ut.

-Da Sanchez Watt kom inn på banen virket det som om stort sett ingen på stadion visste hvem han var, hehe. merkelig atmosfære da han entret banen.

-Etter pokalutdelingen så gadd ikke Arsenal laget å ta en hel runde rundt banen en gang, alle gikk ganske raskt i garderoben unntatt Eboue (som hadde kuppet pokalen). Han løp og poserte sammen med ballgutter publikum etc.

-Eduardo er jævlig god, og gjør veldig mye riktig.

-Arshavin, Eduardo og Cesc sitt samarbeid fungerte meget godt mot Rangers.

-Song var en gigant

-Denilson jobber hardt men har noen fryktelig dårlige ballmiss.

-Mannone er ikke Arsenal materiale (med mindre wenger vil fortsette trenden han har startet med å bruke dårlige keepere).

-Rangers fansen var helt fenomenale både før under og etter kampene, jeg har aldri hørt så herlig stemning på stadion noensinne tidligere.

-arsenal fansen var for det meste stille.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da er ben elfen tilbake fra emirates cup og kan melde om følgende:

-Wilshere ble kåret til banens beste i begge kamper, ikke helt fortjent mot atletico da arshavin scoret to men resultatet ble annonsert før Arshavin sitt andre mål. Wilshere ble også kåret til banens beste mot Rangers og der var det vel ikke noe særlig tvil. Det morsomme er at Wilshere ikke ble kåret til turneringens beste spiller. Det ble Arshavin, litt rart da en spiller på samme lag var bedre enn ham i begge kampene i flg samme jury men nok om det.

-Jeg kan også melde om at stort sett alle Arsenaldraktene som ble trykket ble trykket med 23 Arshavin på ryggen. Halvannen time i kø gjorde at jeg rakk å se en del drakter bli trykket. Jeg så ingen RVP og ingen Cesc og alle som stod og trykket hadde svære bunker med 23 Arshavin liggende ved siden av seg. Det var det eneste navnet de hadde.

-Utover dette kan jeg desverre melde om at det ikke var fullsatt. Husker ikke helt tallene men mener det var ca 54000 på lørdag og ca 57000 å¨søndag. er det finanskrisa som har slått inn? I flg. noen reklamer så skulle alle billettene til Valencia kampen kun koste 10 pund? Latterlig billig, det kan bety at jeg enten er feilinformert eller at arsenal sliter med å selge billetter om dagen.

-Den spilleren som fikk soleklart størst applaus når han entret banen var Arshavin, det var nesten så de andre så litt missunnelige ut.

-Da Sanchez Watt kom inn på banen virket det som om stort sett ingen på stadion visste hvem han var, hehe. merkelig atmosfære da han entret banen.

-Etter pokalutdelingen så gadd ikke Arsenal laget å ta en hel runde rundt banen en gang, alle gikk ganske raskt i garderoben unntatt Eboue (som hadde kuppet pokalen). Han løp og poserte sammen med ballgutter publikum etc.

-Eduardo er jævlig god, og gjør veldig mye riktig.

-Arshavin, Eduardo og Cesc sitt samarbeid fungerte meget godt mot Rangers.

-Song var en gigant

-Denilson jobber hardt men har noen fryktelig dårlige ballmiss.

-Mannone er ikke Arsenal materiale (med mindre wenger vil fortsette trenden han har startet med å bruke dårlige keepere).

-Rangers fansen var helt fenomenale både før under og etter kampene, jeg har aldri hørt så herlig stemning på stadion noensinne tidligere.

-arsenal fansen var for det meste stille.

 

BE

 

Flott oppsummering BE.

 

Ingen tvil om at vår største spiller for tiden er Arshavin. Jeg er fortsatt nesten målløs av beundring over at Wenger klarte å hente ham for den prisen han gjorde.

 

Var på cupen i fjor -el var det året før, går litt i surr for tiden- og det var ikke helt fullt da heller. Tror nok vi skal være godt fornøyd med rundt 55` på en treningsturnering. Virket som om det var rimelig god stemning på alle kampene våre.

Link to comment
Share on other sites

Kunne jeg få en rapport på Rosicky, ben elfen?

 

Klart du kan Sir john.

 

Rosicky, så usedvanlig frisk ut. Han hadde en meget god touch, et fint blikk. Han hadde ingen problemer med tempoet på spillet og var veldig uredd. Man kunne ikke se på ham at han ikke har spilt på halvannet år.

Det er med stor glede jeg kan meddele om at Rosicky er tilbake for fullt.

 

En annen ting som kom klart fram av Rosicky er hans spilleglede. Han virket over happy av å løpe rundt ut på der og tok seg god tid til å vinke til publikum etc. Mannen er godt likt på Emirates, ingen tvil om det.

 

Ved en skadefri tropp ser jeg for meg følgende spillere på midten og på topp.

 

-------------Song------------

------Cesc--------Rosicky...

Bendtner----------Arshavin

----------Eduardo----------

 

Mao, ingen plass til hverken Rvp eller Nasri.

Song rydder alt. Det er helt utrolig hvor flink han er til å lese spillet.

De resten 5 kan spille skjorta av hvem som helst.

 

Hvis vi finner en backup for Song og en dritgod midtstopper til så tar vi gull.

La Arshavin og Eduardo bytte på å score på frispark så blir det helt topp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg håpet du ville si. Har kun sett klipp fra Emirates Cup, men syntes også Rosicky virket å være på hugget. Han kan sammen med Eduardo bli brikkene som bryter denne "uavgjortforbannelsen". Disse to kan virkelig regnes som nye signeringer. Det ser meget lovende ut.

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg håpet du ville si. Har kun sett klipp fra Emirates Cup, men syntes også Rosicky virket å være på hugget. Han kan sammen med Eduardo bli brikkene som bryter denne "uavgjortforbannelsen". Disse to kan virkelig regnes som nye signeringer. Det ser meget lovende ut.

 

Jeg tror at mye av det også sitter i hodet på spillerne. Ved endel av uavgjortkampene i fjor synes jeg ikke vi hadde gutsen til å trykke på de siste minuttene for å skaffe oss seieren. Var for mange spillere som "slo seg til ro med" uavgjort og ikke kjempa nok om å vinne kampen.

 

Er alle spillerne skikkelig fyra opp før sesongen og klarer å holde trykket kan vi få mer poeng enn ifjor. Her tror jeg vi har mye å lære av Man U. Virker som spillerne der er innprenta med at "vi skal vinne". Der mener jeg AF er god til å holde trykket oppe hos spillerne!

 

Men det er selvsagt spennende med Rosicky og Eduardo på plass igjen! Klarer vi å holde alle spillerne friske blir det bra, det tviler jeg på at vi klarer, så vi er nødt til å forsterke med et par kvalitetsspillere til!

Link to comment
Share on other sites

Kunne jeg få en rapport på Rosicky, ben elfen?

 

Klart du kan Sir john.

 

Rosicky, så usedvanlig frisk ut. Han hadde en meget god touch, et fint blikk. Han hadde ingen problemer med tempoet på spillet og var veldig uredd. Man kunne ikke se på ham at han ikke har spilt på halvannet år.

Det er med stor glede jeg kan meddele om at Rosicky er tilbake for fullt.

 

En annen ting som kom klart fram av Rosicky er hans spilleglede. Han virket over happy av å løpe rundt ut på der og tok seg god tid til å vinke til publikum etc. Mannen er godt likt på Emirates, ingen tvil om det.

 

Ved en skadefri tropp ser jeg for meg følgende spillere på midten og på topp.

 

-------------Song------------

------Cesc--------Rosicky...

Bendtner----------Arshavin

----------Eduardo----------

 

Mao, ingen plass til hverken Rvp eller Nasri.

Song rydder alt. Det er helt utrolig hvor flink han er til å lese spillet.

De resten 5 kan spille skjorta av hvem som helst.

 

Hvis vi finner en backup for Song og en dritgod midtstopper til så tar vi gull.

La Arshavin og Eduardo bytte på å score på frispark så blir det helt topp.

 

BE

 

 

Tror du ikke RvP ville gjort en bedre jobb på høyresida enn Bendtner? Bendtner er jo uten tvil en spiller med potensiale, men den posisjonen har RvP herjet på på landslaget.

 

Eller var RvP helt borte under cupen?

Link to comment
Share on other sites

Rvp spilte vel kun 1 omgang og var ganske anonym, men det er ikke det som er grunnen til at han ikke er med på mitt lag. Det er rett og slett at jeg synes Bendtner er en bedre lagspiller og flinkere på flere områder enn Rvp. rvp er en meget god individualist, ikke fullt så god lagspiller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Rvp spilte vel kun 1 omgang og var ganske anonym, men det er ikke det som er grunnen til at han ikke er med på mitt lag. Det er rett og slett at jeg synes Bendtner er en bedre lagspiller og flinkere på flere områder enn Rvp. rvp er en meget god individualist, ikke fullt så god lagspiller.

 

BE

En litt pussig ting å si om spilleren med flest assist sist sesong! Hva har forresten Bendtner utrettet på kanten? Bare lurer :P

Link to comment
Share on other sites

Rvp spilte vel kun 1 omgang og var ganske anonym, men det er ikke det som er grunnen til at han ikke er med på mitt lag. Det er rett og slett at jeg synes Bendtner er en bedre lagspiller og flinkere på flere områder enn Rvp. rvp er en meget god individualist, ikke fullt så god lagspiller.

 

BE

En litt pussig ting å si om spilleren med flest assist sist sesong! Hva har forresten Bendtner utrettet på kanten? Bare lurer :P

Når du er fuss i alt av frispark kornere og straffespark skal det bare mangle at han ikke ender opp med noen mål og assits.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Rvp spilte vel kun 1 omgang og var ganske anonym, men det er ikke det som er grunnen til at han ikke er med på mitt lag. Det er rett og slett at jeg synes Bendtner er en bedre lagspiller og flinkere på flere områder enn Rvp. rvp er en meget god individualist, ikke fullt så god lagspiller.

 

BE

En litt pussig ting å si om spilleren med flest assist sist sesong! Hva har forresten Bendtner utrettet på kanten? Bare lurer :P

Når du er fuss i alt av frispark kornere og straffespark skal det bare mangle at han ikke ender opp med noen mål og assits.

 

BE

Nå var det vel strengt talt ikke på dødballer at Van Persie la opp sine assist. Og vist jeg ikke tar helt feil så var han ikke bare arsenals toppskorer, men også premier leagues beste mht assist.. Han ble også kåret til årets spiller i arsenal, så at du tar han ut til fordel for den unge dansken har jeg liten forståelse for. Lurer fortsatt på hva du mener at Bendtner har utrettet når han har spilt på kanten? Nå har mann alle forskjellige syn på spillere og oppfattelse om hva som skjer på banen. Skulle Van Persie få en skade i kommende sesong skal vi ikke se bort fra at Bendtner ender opp der du ser det for deg. Og da får vi evt se om han gir samme resultat som nederlenderen..

Link to comment
Share on other sites

Det var vel også mye VP sin fortjeneste at det ble CL på oss i år.

Han var den store store lagspilleren i perioden uten Fabregas.

Van Persie er en mye bedre playmaker enn Bendtner er.Overblikket til VP og de lure pasningene er ikke Bendtner i nærheten av ennå.

Men Bendtner har vært meget god i pre-season kampene.

Bra det er konkurranse om plassene.

Link to comment
Share on other sites

Rvp spilte vel kun 1 omgang og var ganske anonym, men det er ikke det som er grunnen til at han ikke er med på mitt lag. Det er rett og slett at jeg synes Bendtner er en bedre lagspiller og flinkere på flere områder enn Rvp. rvp er en meget god individualist, ikke fullt så god lagspiller.

 

BE

En litt pussig ting å si om spilleren med flest assist sist sesong! Hva har forresten Bendtner utrettet på kanten? Bare lurer :P

Når du er fuss i alt av frispark kornere og straffespark skal det bare mangle at han ikke ender opp med noen mål og assits.

 

BE

Nå var det vel strengt talt ikke på dødballer at Van Persie la opp sine assist. Og vist jeg ikke tar helt feil så var han ikke bare arsenals toppskorer, men også premier leagues beste mht assist.. Han ble også kåret til årets spiller i arsenal, så at du tar han ut til fordel for den unge dansken har jeg liten forståelse for. Lurer fortsatt på hva du mener at Bendtner har utrettet når han har spilt på kanten? Nå har mann alle forskjellige syn på spillere og oppfattelse om hva som skjer på banen. Skulle Van Persie få en skade i kommende sesong skal vi ikke se bort fra at Bendtner ender opp der du ser det for deg. Og da får vi evt se om han gir samme resultat som nederlenderen..

 

Det er helt i orden å være uenig med meg. Det har jeg ingen problemer med, men jeg tror nok du tar feil når du sier at Vps assists ikke i hovedsak kommer på cornere og frispark i innleggsposisjon. Det er jeg rimelig sikker på at de gjør.

Og en annen ting. Jeg sier ikke at Van Persie er dårlig, jeg tror bare at han ikke passer perfekt inn i vår spillestil, altså raskt langs bakken, få touch, mye bevegelse og skape rom for andre etc.

Van Persie har noen kvaliteter helt i verdenstoppen. Det er innlegg og skudd (og evnen til å skape rom slik at han får skutt) , resten er han ikke forferdelig god i. Jeg ser for meg at han kunne passe helt perfekt i Italia, der spillet ikke går like fort og enkeltmannnsprestasjoner er mer i fokus.

Bendtner derimot, han løper veldig mye, veldig riktig, og evner å avlevere ballen på få touch, og i tillegg er han god på hodet samt at jeg synes han er en god avslutter og en svært intelligent spiller.

 

Summasumarium tror jeg Bendter passer Arsenal bedre enn Van Persie, men jeg ser ikke bort ifra at Van Persie er en bedre spiller enn Bendtner for de fleste klubber (dog tviler jeg på det også).

 

Var det mer oppklarende?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at Van Persie er dårlig, jeg tror bare at han ikke passer perfekt inn i vår spillestil, altså raskt langs bakken, få touch, mye bevegelse og skape rom for andre etc.

Van Persie har noen kvaliteter helt i verdenstoppen. Det er innlegg og skudd (og evnen til å skape rom slik at han får skutt) , resten er han ikke forferdelig god i. Jeg ser for meg at han kunne passe helt perfekt i Italia, der spillet ikke går like fort og enkeltmannnsprestasjoner er mer i fokus.

Bendtner derimot, han løper veldig mye, veldig riktig, og evner å avlevere ballen på få touch, og i tillegg er han god på hodet samt at jeg synes han er en god avslutter og en svært intelligent spiller.

 

Summasumarium tror jeg Bendter passer Arsenal bedre enn Van Persie, men jeg ser ikke bort ifra at Van Persie er en bedre spiller enn Bendtner for de fleste klubber (dog tviler jeg på det også).

 

Jeg er enig med mye av det du skriver her. Det kan godt hende Bendtner er mannen å satse på i kommende sesong og i årene som kommer fremfor VP i en slags førsteelver, men Bendtner har til nå hatt to svakheter. Han brenner for mange sjanser og han er for dårlig teknisk (to egenskaper som henger sammen, og som kanskje er litt i motstrid til det du skriver om at han er en god avslutter). Det er jo klart at manglende effektivitet også tildels kan tilskrives manglende rutine, men jeg mener Bendtner må vise klare fremganger på disse områdene dersom han skal vippe VP ut av førsteelveren. Men at han er ung, og bør ha mulighet til å rette på disse svakhetene, det tror jeg også. Time will show...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at Van Persie er dårlig, jeg tror bare at han ikke passer perfekt inn i vår spillestil, altså raskt langs bakken, få touch, mye bevegelse og skape rom for andre etc.

Van Persie har noen kvaliteter helt i verdenstoppen. Det er innlegg og skudd (og evnen til å skape rom slik at han får skutt) , resten er han ikke forferdelig god i. Jeg ser for meg at han kunne passe helt perfekt i Italia, der spillet ikke går like fort og enkeltmannnsprestasjoner er mer i fokus.

Bendtner derimot, han løper veldig mye, veldig riktig, og evner å avlevere ballen på få touch, og i tillegg er han god på hodet samt at jeg synes han er en god avslutter og en svært intelligent spiller.

 

Summasumarium tror jeg Bendter passer Arsenal bedre enn Van Persie, men jeg ser ikke bort ifra at Van Persie er en bedre spiller enn Bendtner for de fleste klubber (dog tviler jeg på det også).

 

Jeg er enig med mye av det du skriver her. Det kan godt hende Bendtner er mannen å satse på i kommende sesong og i årene som kommer fremfor VP i en slags førsteelver, men Bendtner har til nå hatt to svakheter. Han brenner for mange sjanser og han er for dårlig teknisk (to egenskaper som henger sammen, og som kanskje er litt i motstrid til det du skriver om at han er en god avslutter). Det er jo klart at manglende effektivitet også tildels kan tilskrives manglende rutine, men jeg mener Bendtner må vise klare fremganger på disse områdene dersom han skal vippe VP ut av førsteelveren. Men at han er ung, og bør ha mulighet til å rette på disse svakhetene, det tror jeg også. Time will show...

Jeg vet at folk ikke er like begeistret for Bentdners avslutningsegenskaper som jeg er og derfor presiserte jeg at jeg syntes han er en god avslutter. Jeg er ikke enig i at Bendtner er dårlig teknisk. Han har god teknikk på mottak/medtak, fantastisk teknikk på headinger (ref: mot tottenham) og fine gjennombruddspasninger, alt i alt synes jeg at jhan har god teknikk.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk enig med ben elfen her. Jeg synes også Bendtner har god teknikk. "Langt" unna de med aller best teknikk, selvfølgelig, men han har det som trengs til å bli en klassespiss. Se bare på medtaket og avslutningen hans mot Dynamo Kiev i fjor i CL som gjorde at vi gikk videre fra gruppespillet.

Han er fortsatt litt ustabil, men det er nok liten tvil om at han er en bedre lagspiller(jobber for laget) enn RvP som er mer en individualist.

 

At han kan forbedre seg både på avslutninger og besluttsomhet skulle bare mangle med tanke på alderen hans. Er veldig få spisser som har dette på topp når de er så gamle som han. I fjor hadde han en enorm fremgang(mest av alt på denne siden av nyttår) på arbeidsinnsats, noe som er gledelig siden han tidligere virket å være lat og litt for høy på seg selv.

 

Som hodespiller er han allerede bedre enn Adebayor(som altfor ofte feilberegner og ender med å hoppe for tidlig) og spensten hans er upåklagelig.

 

Tror Bendtner kan ende opp med å få et skikkelig gjennombrudd denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...