Jump to content

Nedrykk?


Simbad

Recommended Posts

Akkurat nå er det utrolig spennende i bunnen av tabellen. Både Hull, Castle, WBA, Boro, Sunderland og til og med P'Mouth ligger an til å kunne rykke ned. I dag slo Castle Boro 3-1 i en viktig nedrykkskamp.

 

Både WBA og Boro har 31 poeng hver, mens Castle og Hull har 34. Sunderland har 36 og Pompey har 38. Både Blackburn og Bolton har 40, men trenger kun ett poeng på to kamper for å holde seg.

 

Newcastles siste kamper

Newcastle - Fulham

Aston Villa - Newcastle

 

Hulls siste kamper

Bolton - Hull

Hull - Manchester United

 

Middlesbroughs siste kamper

Middlesbrough - Aston Villa

West Ham - Middlesbrough

 

WBAs siste kamper

West Bromwich - Liverpool

Blackburn - West Bromwich

 

Sunderlands siste kamper

Portsmouth - Sunderland

Sunderland - Chelsea

 

Portsmouths siste kamper

Portsmouth - Sunderland

Wigan - Portsmouth

 

Boltons siste kamper

Bolton - Hull

Manchester City - Bolton

 

Blackburns siste kamper

Chelsea - Blackburn

Blackburn - West Bromwich

 

Blir uansett en veldig spennende avslutning, og jeg håper WBA og Castle holder seg. Som kampprogrammet antyder kan både Bolton og Blackburn fort ende opp med 0 poeng på sine to kamper, noe som gir både Hull, Castle, S'land og Pompey en sjanse til å gå forbi disse og sende en av dem ned med Boro og WBA.

 

Newcastle får vanskelige kamper mot Fulham og Villa, mens jeg tviler sterkt på at Hull slår Manchester United om ikke disse velger å spare spillere til CL-finalen. Boro, Hull og WBA må satse alt på at lagene over snubler i innspurten i tillegg som at de tar godt med poeng de siste kampene, mens Castle nå har alt i egne hender siden de nå ligger over streken foran Hull.

 

Hvem tror/håper dere rykker ned/klarer seg?

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at jeg vil at WBA holder seg. De har gjort noe i år som svært få nyopprykkede lag gjør; de har spilt en type fotball som gjør at det er artig å se kampene deres. De rundspilte bl.a Everton borte, men pga Evertons effektivitet og WBAs manglende effektivitet tapte WBA.

 

Boro kan godt rykke ned selv om jeg liker Tuncay. Han er noe så sjeldent som en teknisk god tyrker med en "britisk" hardtarbeidende moral.

 

Hull ønsker jeg langt ned. De spiller kjip fotball og de startet nedturen vår i år. Alt toppet med at Brown er sjefen der i gården. Tror forresten at dette er første gang at Hull er under streken i år!

 

Newcastle hadde hatt veldig godt av å rykke ned, men jeg tror de klarer seg.

 

Sundrland vil jeg ha ned. Spiller kjedelig, frarøvet 4p mot oss, og det er noe "Manu-light" over hele klubben.

 

Bolton kan i praksis ikke rykke ned.

 

Blackburn har WBA i siste kamp, et WBA-lag som da sannsynligvis ikke har noe å spille for...

 

Portsmouth vil jeg ha oppe, for de har så mange eks-Arsenalspillere.

 

 

Opp vil jeg ha Burnley!

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil Blackburn ned. De har toppet kort- og frispark statistikken de siste årene. Spiller sjelden underholdende og er stygge i stilen. Ned med Sunderland og Boro også, de er ikke bedre når det kommer til underholdning.

 

Newcastle skal være i ligaen, så enkelt er det. WBA ønsker jeg at blir, men det tror jeg nok blir for tøft for dem. Veldig synd at et lag som spiller så bra for å være der de er, har en stor sjanse for å rykke ned .VI er ikke de eneste som har fått kamper ødelagt av dårlig forsvarsspill i år ;)

Link to comment
Share on other sites

Uten tvil Blackburn ned. De har toppet kort- og frispark statistikken de siste årene. Spiller sjelden underholdende og er stygge i stilen. Ned med Sunderland og Boro også, de er ikke bedre når det kommer til underholdning.

 

Newcastle skal være i ligaen, så enkelt er det. WBA ønsker jeg at blir, men det tror jeg nok blir for tøft for dem. Veldig synd at et lag som spiller så bra for å være der de er, har en stor sjanse for å rykke ned .VI er ikke de eneste som har fått kamper ødelagt av dårlig forsvarsspill i år ;)

Kunne ikke sagt meg mer enig. Vertfall newcastle må få holde seg, dem er vel laget som har 3-4 mest tilskuere i snitt. Fortener å være PL, nesten i toppen av PL. Svnd på dem at dem har et styre som er så ubrukelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes synd på Newcastle nå. Jeg trodde egentlig at de kunne være på vei mot noe bra da de startet sesongen med Keegan som sjef, poeng på Old Trafford og generelt stor optimisme, men så begynte ting etterhvert å gå helvete for "skjærene". Nå ser det vanskelig ut med tanke på overlevelse i Premier League, men merkligere ting, enn at Newcastle overlever, har skjedd før. Villa har slitt både hjemme på Villa Park i år, og slitt generelt de siste månedene, så at Shearer motiverer gutta sine til å gunne på og klare hvertfall ett poeng er ikke helt usannsynlig.

 

Hull er også i en utsatt posisjon. Jeg tror de har en god sjans hjemme mot et (sannsynligvis) reservepreget United lag, og frem til jeg ser hvilke 11 Ferguson sender ut er dette egentlig ganske åpent. Sunderland tror jeg overlever, til tross for at de får besøk av Chelsea til helga. For Sunderland må bli passert av både Hull og Newcastle, og det tror jeg ikke skjer. Middlesborough har ett ben og fire tær i Championship allerede, og vi snakker virkelig mirakler om de skal overleve nå.

 

Slik jeg ser det er det er West Brom og Middlesbrough er Championship lag neste år, og Sunderland klarer seg. Det står mellom Hull og Newcastle, og har håper jeg virkelig Hull må ta veien ned. Etter flakseseiren på Emirates, alt bråket med den episoden mellom Horton (?) (assistenten) og Cesc gjør ikke Hull populære i min bok. I tillegg bør en så stor klubb som Newcastle selvsagt ha Premier League status.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle burde ikke rykke ned nei, de har flere landslagsspillere, men dårlig styre, dårlige managere(som oftest) og dårlig oppsett generelt.

La det være sagt: jeg vil heller ha Hull ned enn Newcastle. Men hvem er disse landslagsspillerne du snakker om. Joda, det er mange som har vært landslagsspillere, men ikke mange på Newcastle er det nå. Man kan dele Newcastle inn i 4 kategorier:

 

De som var bedre før: Owen, Butt, Nolan, Martins, Viduka, Duff, Coloccini, Barton, Alan Smith, Geremi,Ameobi.

De som kom fra intet (og fortsatt er intet): Enrique, Cacapa, Beye, Ignacio.

De litt unge, men som enda ikke har tatt det siste steget: Steven Taylor, Carrol, Edgar, Guthrie

HAN som har vært god i år: Jonas.

 

Selv om det er mange gode navn her, mener jeg ikke Newcastle sin stall er så vanvittig bra... Alle spillerne med de gode navnene var bedre før...

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan Newcastle har blitt drevet de senere år vil det være et sunnhetstegn for fotballen om nettopp de rykker ned.

 

Gareth Southgate virker å være en sympatisk kar, og Boro skal ha kreditt for ikke å ha blitt grepet av panikk i vår. Eller var det handlingslammelse? Uansett håper jeg Middlesbrough klarer seg. Men magefølelsen sier at "mannen som i '96 ga allverdens tapere et ansikt" må ta turen ned, sammen med Hull.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan Newcastle har blitt drevet de senere år vil det være et sunnhetstegn for fotballen om nettopp de rykker ned.

 

 

Forsåvidt greit argument Safe Hands, men samtidig er fotballinteressen enorme ved tyneside, Premier League har god bruk for en publikumsmagnet som Newcastle kontra halvfulle tribuner i Wigan, Bolton og Blackburn.(Nå er riktignok disse klubbene på trygg grunn..)

Jeg går for at Newcastle (og Sunderland) klarer seg. Det betyr at Middelsbjørg tar turen ned sammen med Hull og WBA.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle burde ikke rykke ned nei, de har flere landslagsspillere, men dårlig styre, dårlige managere(som oftest) og dårlig oppsett generelt.

La det være sagt: jeg vil heller ha Hull ned enn Newcastle. Men hvem er disse landslagsspillerne du snakker om. Joda, det er mange som har vært landslagsspillere, men ikke mange på Newcastle er det nå. Man kan dele Newcastle inn i 4 kategorier:

 

De som var bedre før: Owen, Butt, Nolan, Martins, Viduka, Duff, Coloccini, Barton, Alan Smith, Geremi,Ameobi.

De som kom fra intet (og fortsatt er intet): Enrique, Cacapa, Beye, Ignacio.

De litt unge, men som enda ikke har tatt det siste steget: Steven Taylor, Carrol, Edgar, Guthrie

HAN som har vært god i år: Jonas.

 

Selv om det er mange gode navn her, mener jeg ikke Newcastle sin stall er så vanvittig bra... Alle spillerne med de gode navnene var bedre før...

Geremi, Martins, Viduka, Beye og Jonas er nyttige landslagsspillere, de har også mange britiske spillere som er nesten best i landet hele tiden, men akkurat for dårlige for landslag

Link to comment
Share on other sites

Newcastle burde ikke rykke ned nei, de har flere landslagsspillere, men dårlig styre, dårlige managere(som oftest) og dårlig oppsett generelt.

La det være sagt: jeg vil heller ha Hull ned enn Newcastle. Men hvem er disse landslagsspillerne du snakker om. Joda, det er mange som har vært landslagsspillere, men ikke mange på Newcastle er det nå. Man kan dele Newcastle inn i 4 kategorier:

 

De som var bedre før: Owen, Butt, Nolan, Martins, Viduka, Duff, Coloccini, Barton, Alan Smith, Geremi,Ameobi.

De som kom fra intet (og fortsatt er intet): Enrique, Cacapa, Beye, Ignacio.

De litt unge, men som enda ikke har tatt det siste steget: Steven Taylor, Carrol, Edgar, Guthrie

HAN som har vært god i år: Jonas.

 

Selv om det er mange gode navn her, mener jeg ikke Newcastle sin stall er så vanvittig bra... Alle spillerne med de gode navnene var bedre før...

Geremi, Martins, Viduka, Beye og Jonas er nyttige landslagsspillere, de har også mange britiske spillere som er nesten best i landet hele tiden, men akkurat for dårlige for landslag

Joda, Geremi, Martins, Viduka spiller sikkert på landslagene sine, men de var bedre før. Selv Martins som bare er 23 var bedre før. Når det gjelder Jonas mener jeg han er Newcastles klart beste spiller denne sesongen.

Når det er sagt. Jeg VIL ikke ha Newcastle ned, men tror det hadde vært veeeeldig godt for dem slik at de kunne rensket opp i stallen sin. Fått ut mye av det gamle, og inn med nytt friskt blod både på adm-siden og spillersiden.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle burde ikke rykke ned nei, de har flere landslagsspillere, men dårlig styre, dårlige managere(som oftest) og dårlig oppsett generelt.

La det være sagt: jeg vil heller ha Hull ned enn Newcastle. Men hvem er disse landslagsspillerne du snakker om. Joda, det er mange som har vært landslagsspillere, men ikke mange på Newcastle er det nå. Man kan dele Newcastle inn i 4 kategorier:

 

De som var bedre før: Owen, Butt, Nolan, Martins, Viduka, Duff, Coloccini, Barton, Alan Smith, Geremi,Ameobi.

De som kom fra intet (og fortsatt er intet): Enrique, Cacapa, Beye, Ignacio.

De litt unge, men som enda ikke har tatt det siste steget: Steven Taylor, Carrol, Edgar, Guthrie

HAN som har vært god i år: Jonas.

 

Selv om det er mange gode navn her, mener jeg ikke Newcastle sin stall er så vanvittig bra... Alle spillerne med de gode navnene var bedre før...

Geremi, Martins, Viduka, Beye og Jonas er nyttige landslagsspillere, de har også mange britiske spillere som er nesten best i landet hele tiden, men akkurat for dårlige for landslag

Joda, Geremi, Martins, Viduka spiller sikkert på landslagene sine, men de var bedre før. Selv Martins som bare er 23 var bedre før. Når det gjelder Jonas mener jeg han er Newcastles klart beste spiller denne sesongen.

Når det er sagt. Jeg VIL ikke ha Newcastle ned, men tror det hadde vært veeeeldig godt for dem slik at de kunne rensket opp i stallen sin. Fått ut mye av det gamle, og inn med nytt friskt blod både på adm-siden og spillersiden.

Jonas var god i starten, men har hverken mange assists eller mål. Innleggsfot på nivå med backene våre. Det han derimot er knallgå på er defensive og offensive løp. Han jobber hardt og har et fint drivv. Newcastles beste i år er ifølge de aller fleste Newcastle-supportere Bassong. Overaskende at ingen har nevnt han. Franskmannen er ganske ung og har stått fram i et ellers så svakt forsvar. Martins duger fortsatt. Så klart lider de av at Given dro.

 

Feiten Ashley må komme seg ut av klubben og de må ha mange utskiftninger. Disse utskiftningen bør være så gode at de som sitter de, er der lenge. Klubber uten kontinuitet på ledersiden kommer aldri til å bli en toppklubb.Det er en grunn til at Man U og Arsenal har vært i toppen lenge, mens Tottenham og Newcaslte er så ustabile som de er. Unntaket er f.eks. Real Madrid, men slike lag lever så mye på rykte og pengene sine at de kunne klart seg med selv Souness som trener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke helt at det skal hjelpe Newcastle å rykke ned. Det er ikke noen automatikk i at det renskes opp i ledelsen fordi en klubb rykker ned.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke helt at det skal hjelpe Newcastle å rykke ned. Det er ikke noen automatikk i at det renskes opp i ledelsen fordi en klubb rykker ned.

Nei, men når klubben styrter pga ledelsen er det det

 

Hvis ledelsen ennå ikke har innsett at de burde ta sin hatt å gå, så tviler jeg sterkt på om disse tar sin hatt og går bare fordi klubben rykker ned

Link to comment
Share on other sites

Leit at Newcastle rykket ned. Fantastisk stadio og publikum. De kommer nok sterkere tilbake så fort de får rensket opp. Spørsmålet e så klart hvor lang tid dette vil ta. Klubben må bli kjøpt opp og nye spillere må inn.

 

Med tanke på at vi sliter så mye med Boro som vi gjør, er det fint at de rykker ned ;). Sunderland og Blackburn unner jeg ikke ny Premier League kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Verden vil bedras. Da Sam Allardyce ledet Newcastle mot en trygg plassering midt på tabellen, gikk supporterne lei og fikk ham kastet etter massive "You don't know what you're doing"-tilrop. Etter dette har klubben vært i stødig resesjon. Og 4 managere i én og samme sesong vitner om en klubb blottet for retning, ryggrad og godt lederskap.

 

Newcastle har en overvurdert spillerstall (og den femte best betalte i PL). Men er den virkelig dårligere enn Hulls, Stokes, Wigans og Boltons? Jeg mener bestemt nei, og således må nedrykket for klubben som sådan sies å være fortjent. At supporterne er mange og lydnivået høyt finner jeg uinteressant. De har sannelig også levd i en fantasiverden.

 

I morgen våkner Newcastle opp til en hverdag som består av Plymouth, Blackpool, Doncaster mv. Kanskje vil det gjøre klubben godt.

Link to comment
Share on other sites

Tror nedrykket over tid vil gjøre klubben godt. Men selvfølgelig er det masse tapte penger ved nedrykk, noe som kan gå inn på det økonomiske.

 

Tror nok Castle er oppe igjen i løpet av et par år. Gjenstår å se om styret klarer å føre dem på rett spor igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Siste dag blir mildt sagt spennende:

 

Wolves - Blackburn

Tottenham - Birmingham

Man Utd - Blackpool

Stoke - Wigan

 

15.Blackburn 40p - 43-57 (-14)

16.Wolves 40p - 44-62 (-18)

17.Birmingham 39p - 36-56 (-20)

--------------------------------------

18.Blackpool 39p - 53-74 (-21)

19.Wigan 39p - 39-61 (-22)

 

Wolves og Blackburn bør vel være trygge. For de andre kan det bli en kamp om å tape minst mulig..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...