Jump to content

Benik Afobe


The Gunner

Recommended Posts

Nå var det på tide at vårt unge supertalent Benik Afobe fikk sin egen tråd. Etter å ha storspilt på U16-laget vårt er han nå forfremmet til U18-spiller i en alder av 16 år. Han har også spilt for Englands U17-landslag.

 

Les mer om Afobe her.

 

Edit: Han fylte faktisk 16 for bare noen få dager siden. Han er jo på min alder, gitt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Like alvorlig har jeg ikke sagt det er.. langt ifra. Men enkelte ting treffer folk på en uheldig måte. Ikke mange her som ser det som en god spøk å påstå at ett av klubbens største talenter har brukket benet. Tipper du skal lete lenge etter noen som finner den spøken morsom.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig nødvendig å ta så hardt i for en harmløs aprilsspøk? Poenget med aprilsnarr-konseptet er jo at du skal sette en støkk i noen, for så å lette dem ved å si at det var en spøk. Hvis jeg for eksempel heller hadde sagt at Afobe hadde scort hattrick og fått førstelagskontrakt, og så sagt at det var en spøk så hadde dere garantert blitt skuffet. Da syntes jeg heller det er bedre å si noe som får dere til å bekymre dere, så dere heller blir lettet når sannheten kommer frem.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig nødvendig å ta så hardt i for en harmløs aprilsspøk? Poenget med aprilsnarr-konseptet er jo at du skal sette en støkk i noen, for så å lette dem ved å si at det var en spøk. Hvis jeg for eksempel heller hadde sagt at Afobe hadde scort hattrick og fått førstelagskontrakt, og så sagt at det var en spøk så hadde dere garantert blitt skuffet. Da syntes jeg heller det er bedre å si noe som får dere til å bekymre dere, så dere heller blir lettet når sannheten kommer frem.

 

Det er der hele feilen ligger. Den første du sier er ganske grei, dog ingen god aprilsnarr heller, men den andre er faktisk ganske uakseptabel spør du meg. Vi husker ALLE sammen hvordan vi reagerte etter å se Eduardo bli meid ned, deretter se Cesc og de andre snu seg vekk når de ser beinet til Eduardo.

 

Man kødder ikke med liv og helse i en aprilsnarr. Hadde jo ikke vært så tøft om mamma hadde ringt meg og fortalt meg at broren min akkurat hadde vært i en trafikkulykke og fikk rivd av seg beinet, og deretter fortalt at det hele er en spøk.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke helt kritikken her, 1 April er en dag for spøker, store og små. Har da helt klart opplevd verre spøker enn at en relativt ukjent spiller på favorittlaget sitt blir skadet. Det er jo nettopp dette som er så spesielt med 1 April, det er en dag man faktisk kan spøke med alt.

 

Hentet fra Wikipedia, eksempel på hvor langt en aprilsnarr faktisk kan gå:

 

"I 1988 rapporterte de lokale radiovertene Opie og Anthony at borgemesteren i Boston, Thomas Menino, hadde blitt drept i en bilulykke. Menino satt på dette tidspunktet om bord i et fly, noe som førte til at flere trodde at dette stemte siden han ikke kunne nås."

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke helt kritikken her, 1 April er en dag for spøker, store og små. Har da helt klart opplevd verre spøker enn at en relativt ukjent spiller på favorittlaget sitt blir skadet. Det er jo nettopp dette som er så spesielt med 1 April, det er en dag man faktisk kan spøke med alt.

 

Hentet fra Wikipedia, eksempel på hvor langt en aprilsnarr faktisk kan gå:

 

"I 1988 rapporterte de lokale radiovertene Opie og Anthony at borgemesteren i Boston, Thomas Menino, hadde blitt drept i en bilulykke. Menino satt på dette tidspunktet om bord i et fly, noe som førte til at flere trodde at dette stemte siden han ikke kunne nås."

 

Det var sikkert en ufattelig populær spøk.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke helt kritikken her, 1 April er en dag for spøker, store og små. Har da helt klart opplevd verre spøker enn at en relativt ukjent spiller på favorittlaget sitt blir skadet. Det er jo nettopp dette som er så spesielt med 1 April, det er en dag man faktisk kan spøke med alt.

Veldig enig.

 

Men la oss droppe off topicen og heller gå over til noe positivt: Afobe scorte to av målene i 5-0 seieren mot Pompeys U17 i går :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...