Jump to content

Benik Afobe


The Gunner

Recommended Posts

Arsenal in FA talks over Afobe

 

Håper vi får medhold. Hadde vært utrolig artig å se Afobe i preseason.

 

Med tanke på hvor lite alternativer vi har fremover, så burde absolutt Afobe være en spiller som blir vurdert nøye denne sommeren. Han er 18.5år, og vi har sett flere i den aldersgruppa som har fått prøve seg tidligere, om de holder nivået.

Har gjort sine saker meget bra i Huddersfield i de kampene han har spilt, og kunne kanskje ha godt av å trene med våre beste gutter denne sesongen. B-kamper, og noen innhopp i ny og ne....

Spennende spillertype, som vi ikke har fra før i troppen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Just hearing that Benik Afobe has been withdrawn from England U20 squad. Replaced by Saido Berahino. FA will confirm shortly.

 

Gode nyheter hvis det stemmer. Tror Afobe kan dra skikkelig nytte av å ha en ordentlig preseason med førstelaget og et par andre talenter.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Afobe var forøvrig tilbake i trening i går. Lurer på om han forsvinner på lån eller om han rett og slett hopper foran Park/Arshavin i køen i løpet av våren. En spiller jeg har meget store forhåpninger til og som fyller 19 år den 12 februar. Så nå burde han sakte, men sikkert begynne å nærme seg førstelaget. Er temmelig sikker på at han ville vært involvert for førstelaget nå hvis det ikke hadde vært for skaden han pådro seg i begynnelsen av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I dag var Afobe (ifølge Jay Sanderson) på stand-by for å sitte på benken grunnet en liten skade på Park. Forhåpentligvis så dropper han enten Park eller Chamakh ut fra benken til neste kamp. Slik begge disse to har prestert (særlig sistnevnte) så rangerer jeg Afobe foran de. Og selv om han er ung så er han hvertfall ikke uredd og vil gjøre nærmest hva som helst for å få scoret et mål eller lage trøbbel for motstanderene sine.

 

Håper virkelig han får et innhopp mot Newcastle for Chamakh og Park er langt unna Arsenal kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har fått en god del sjanser. For en mann som nå er i sin aller beste alder (27) så vitner det ikke akkurat om står iver etter å vise seg frem. Mannen ble elsket på kort tid fordi han ga absolutt alt i samtlige minutter på banen i sine 4 første måneder i Arsenal trøya, men etter det har han rett og slett vært ufattelig dårlig. Arbeidsinnsatsen hans og rett og slett viljen er helt borte. Før var han en av få spillere som konstant prøvde å løpe i bakrom og strekke forsvaret. Nå derimot står han stille eller møter hver gang og senker tempoet i spillet. Målfarlig er han heller ikke lenger og hans største styrke som tidligere var hodestyrken har forsvunnet totalt.

 

Park derimot er jeg enig. Han har ikke fått nok spilletid, men når Chamakh rangeres som å være bedre enn deg så forteller vel det kanskje alt? Fra mitt synspunkt så syntes jeg Park virker temmelig målfarlig, men han er ingen tilrettelegger f.eks. og det er hva jeg tror ødelegger for ham. Vi vet jo at Wenger ikke liker endimensjonale spillere.

Link to comment
Share on other sites

I dag var Afobe (ifølge Jay Sanderson) på stand-by for å sitte på benken grunnet en liten skade på Park. Forhåpentligvis så dropper han enten Park eller Chamakh ut fra benken til neste kamp. Slik begge disse to har prestert (særlig sistnevnte) så rangerer jeg Afobe foran de. Og selv om han er ung så er han hvertfall ikke uredd og vil gjøre nærmest hva som helst for å få scoret et mål eller lage trøbbel for motstanderene sine.

 

Håper virkelig han får et innhopp mot Newcastle for Chamakh og Park er langt unna Arsenal kvalitet.

Syns ikke Chamakh gjorde seg helt bort mot Milan, gutten gikk i alt av dueller og fikk i alle fall ballen videre, Park hadde ikke en pasning som gikk gjennom som jeg så, det verste var når han skulle begynne å drible på midten av banen når hele laget lå foran han slik at Milan kom 3 mot 2.

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke Chamakh gjorde seg helt bort mot Milan, gutten gikk i alt av dueller og fikk i alle fall ballen videre, Park hadde ikke en pasning som gikk gjennom som jeg så, det verste var når han skulle begynne å drible på midten av banen når hele laget lå foran han slik at Milan kom 3 mot 2.

 

Gjør det helt greit som oppspillspunkt, men han bidrar med ingenting annet. Når han på det ene tidspunktet fikk tatt ned ballen og distribuert den ut til Gibbs som kom i stormfart så bare jogget Chamakh etter og hadde ikke på noe tidspunkt planer om å være mottager på et eventuelt innlegg fra Gibbs. Hva er det så han bidrar med? Verken får han målgivende eller mål selv. Han er som en dårlig offensiv midtbanespiller uten spesielt god teknikk og fart. Pasningsferdighetene er helt greie.

 

Park ble forøvrig plassert ute på kanten og han er virkelig ingen kantspiller. Så at han ikke hadde noe å bidra med der ute var kanskje ikke så rart. Fremstår som jeg sier som en meget endimensjonal spiller og ville nok vært temmelig målfarlig hvis vi hadde spilt 4-4-2, men når vi ikke gjør dette så står jeg fortsatt på at han er et av de rareste kjøpene Wenger har gjort i nyere tid..

Link to comment
Share on other sites

Noen spillere flopper bare, Park er en av dem. Når han ikke får flere sjanser og er rangert bak Chamakh kan det bare indikere en ting: Han er håpløs. Om noen år vil Park ha samme kultstatus som Diawara, Wreh, Jeffers etc. Rett og slett ikke god nok. Om han ikke passer i Arsenal, i spillergruppa, i england eller ikke er motivert vites ikke. Denne 4-4-2-forklaringen vi hører om spillere som ikke gjør det bra kjøper jeg ikke, av samme grunn som at jeg ikke kjøper at Arshavin visnet fordi han måtte spille på kanten.

 

Chamakh har jeg gitt opp. Han leverte ikke i afrikamesterskapet, ble tatt av midtveis i reservelagskampen mot Norwich, og han har virket uinspirert i Arsenal helt siden Van Persie ble frisk på tampen av 2010 og det har ikke bedret seg siden. Få han ut, Arsenal skal ikke huse middelmådigheter som tar plassen fra de som vil opp og frem.

 

Da bør heller spillere som Afobe må muligheten nå når han endelig er skadefri. Han vet konkurransen blir tøffere, og dette er hans sjanse. Sett han på benken fremover istedenfor Park og Chamakh. Det er han som er fremtiden og vil etablere seg på laget. De to andre har allerede resignert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da håper jeg han gjør suksess med Reading, og hjelper dem med opprykk, slik at han neste sesong kan ta nok et utlån til klubben. Det hadde vært gull for Afobe, og om han holder seg skadefri er jeg ikke i tvil på at han kan greie å bli en viktig del av Reading. Kjempe talent!

Link to comment
Share on other sites

Debuterte for Reading i dag og fikk 70 minutter på banen. Vet ikke om hvorvidt han hadde en assist eller ikke, men han scoret ikke på debuten sin hvertfall, men gjorde visstnok en temmelig god kamp!

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har hørt var han en av de svakeste i Reading laget. Ikke involvert i noen av målene og dårlige bevegelser. Men fyren har bare hatt en trening med laget, så man kan vell egentlig ikke forvente stort mer.

Link to comment
Share on other sites

Viser hvor lovende han er mener jeg, etter EN dag med trening får han plass i start-elleveren og spiller en grei kamp virker det som. Nylig tilbake fra langvarig skade og brukte litt tid i starten i Huddersfield også. Ville ikke satt penger på at Afobe slår gjennom, men føler meg rimelig sikker på det. Alt i alt så får vi ikke vite hvor god denne spilleren virkelig er før han får prøvd seg i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Mtp. at han går rett inn i Reading sitt førstelag etter èn dag med trening og attpåtil så kan man se at han fortsatt er rusten etter skadeoppholdet så vitner det om at gutten er kvalitet. Reading ligger tross alt på førsteplass i the Championship og holder nesten Premier League nivå.

 

Ellers viser videoen at han fortsatt er veldig rusten og at han er langt unna form, men det var nok til å få mange av Reading supporterne til å sperre opp øynene for talentet til Afobe.

Link to comment
Share on other sites

Husker Derby sin forrige sesong i Premier League, selv om et lag rykker opp er de ikke nødvendigvis bra nok. Rykker han opp med Reading i år og får inn et par mål så ser jeg gjerne at han går tilbake til Reading(Eller til Bolton) på lån så vi får testa han i en "ordentlig" liga.

 

Er litt frustrert over at spillere som Lansbury fortsatt er i Championship nemlig, for all del ikke dårlig å være der i ung alder, men for å ha potensiale til å bli en nøkkelispiller for The Arsenal føler jeg at du må venne deg til øverste nivå kvikkest mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Reading: Federici; Cummings, Harte, Gorkss, Pearce; Mullins, Tabb, Kebe, McAnuff ©; Hunt, Roberts

Subs: McCarthy, Gunnarsson, Afobe, Church, Le Fondre

 

Starter på benken, ja. Det gjør også Le Fondre som scoret begge målene mot Leeds, som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...