Jump to content

Benik Afobe


The Gunner

Recommended Posts

Når vi prater om pris på spelarar og spesielt engelske spelarar som vi var inne på tidlegare i tråden. Ein liten fugl sang meg i øret at Charlie Austin går til Southampton for 4 (!) millionar pund! Ein engelsk spelarar som scora 18 mål for QPR (!) i fjor. Har 226 mål eller noko på 366 kampar i heile karriera. Særdeles lite pund for en spelarar så imponerte alle forrige sesong og har opprettholdt statistikken i Championsship denne sesongen. Kvifor er ikkje lag som Villa, Sunderland,WBA etc interessert i han i sumar og ikkje minst i dette vinduet for den prisen,og kvifor er prisen så låg. Eg skjønar ingenting

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Bellerin er vel et godt bevis på at fortsatt har et øye for talent.

Ja, det kan du si, men eg mistenker at dette var eit lite tilfelle av slumpetreff og, dog kanskje meir kamuflert enn Coquelin sin. Kjøpet av Chambers i 2014 styrket ikkje Bellerins posisjon som backup for Debuchy og det var skader på nettopp desse to i tillegg til Nacho som gjorde at Bellerin fekk sin debut. Kven veit kva planar Wenger hadde for Bellerin er ikkje godt å seie, men teikn eg tolkar dithen at han ikkje såg han som så klar for fystelaget som han no faktisk er når han var det.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan du si, men eg mistenker at dette var eit lite tilfelle av slumpetreff og, god kanskje meir kamuflert enn Coquelin sin. Kjøpet av Chambers i 2014 styrket ikkje Bellerins posisjon som backup for Debuchy og det var skader på nettopp desse to i tillegg til Nacho som gjorde at Bellerin fekk sin debut. Kven veit kva planar Wenger hadde for Bellerin er ikkje godt å seie, men teikn eg tolkar dithen at han ikkje såg han som så klar for fystelaget som han no faktisk er når han var det.

Jepp nevnt dette før, Bellerin er egentlig ganske lik case som Coq, bortsett fra at han ikke var utlånt. Det er mer tilfeldig enn genialitet fra Wenger. Ganske usikker på om noen av de ville vært i klubben om ikke tilfeldighetene gjorde at de fikk spille så mye som de gjorde!

Link to comment
Share on other sites

Bellerin er vel et godt bevis på at fortsatt har et øye for talent.

 

 

Ja, det kan du si, men eg mistenker at dette var eit lite tilfelle av slumpetreff og, dog kanskje meir kamuflert enn Coquelin sin. Kjøpet av Chambers i 2014 styrket ikkje Bellerins posisjon som backup for Debuchy og det var skader på nettopp desse to i tillegg til Nacho som gjorde at Bellerin fekk sin debut. Kven veit kva planar Wenger hadde for Bellerin er ikkje godt å seie, men teikn eg tolkar dithen at han ikkje såg han som så klar for fystelaget som han no faktisk er når han var det.

 

 

Jepp nevnt dette før, Bellerin er egentlig ganske lik case som Coq, bortsett fra at han ikke var utlånt. Det er mer tilfeldig enn genialitet fra Wenger. Ganske usikker på om noen av de ville vært i klubben om ikke tilfeldighetene gjorde at de fikk spille så mye som de gjorde!

 

Til tross for min "skepsis" til Wenger så betviler jeg på ingen måte at han fremdeles har et øye for unge talenter. Men samtidig så kan det være en lang vei fra å være et ungt talent til å bli en god "voksen" spiller.

 

Vedrørender "tilfellet" Coquelin så var vel Wenger klar på at han (før skadene på Arteta/Flamini) ikke hadde planer om å tilby Coq ny kontrakt og Wenger var vel like overrasket som de fleste av oss når Coquelin slo ut i full blomst å nyåret 2015. Hva Wenger "tenkte" om Bellerins fremtid i forkant av skadene på backen skal jeg ikke synse om, kanskje var han en del av hans fremtidige planer eller kanskje var det også et rent lykketreff.

 

Rent generelt så har vi og vil forhåpentligvis også i fremtiden ha mange lovende talenter i akademiet, de fleste vil forsvinne fra klubben uten å få prøve seg så mye på førstelaget og det er en naturlig utvikling. De fleste som drar til andre klubber gjør det fordi de ikke klarer å ta det siste steget fra å være ungt talent til å være gode nok til å "danke" ut etablerte spillere i A-laget. Enkelte av de som drar vil "blomstre" under en annen trener i en annen klubb, andre vil vi knapt nok høre noe mer om da de ender i mindre klubber nedover i ligasystemet (eller i utlandet)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan du si, men eg mistenker at dette var eit lite tilfelle av slumpetreff og, dog kanskje meir kamuflert enn Coquelin sin. Kjøpet av Chambers i 2014 styrket ikkje Bellerins posisjon som backup for Debuchy og det var skader på nettopp desse to i tillegg til Nacho som gjorde at Bellerin fekk sin debut. Kven veit kva planar Wenger hadde for Bellerin er ikkje godt å seie, men teikn eg tolkar dithen at han ikkje såg han som så klar for fystelaget som han no faktisk er når han var det.

Jeg har hatt et inntrykk av at Bellerin og Toral helt siden overgangen fra Barcelona har vært meget høyt ansett og at de begge skulle satses på. Timingen på gjennombruddet er alltid vanskelig å spå, men jeg føler at Bellerins gjennombrudd er et meget godt eksempel på god talentutvikling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt et inntrykk av at Bellerin og Toral helt siden overgangen fra Barcelona har vært meget høyt ansett og at de begge skulle satses på. Timingen på gjennombruddet er alltid vanskelig å spå, men jeg føler at Bellerins gjennombrudd er et meget godt eksempel på god talentutvikling.

 

Det er nok litt tilfeldig hvem som slår igjennom. Bellerin hadde vel et forferdelig dårlig låneopphold hos Watford før han returnerte. Akkurat da var det vel ikke så mye så tydet på at han skulle blomstre slik han nå har gjort.

Link to comment
Share on other sites

og jeg må si at jeg er ikke overbevist om at Bellerin skal spille høyreback for Arsenal nødvendigvis til han er 35 år heller. Han er en god spiller, og å slå igjennom hos Arsenal er ikke lett, men han er ikke så forbanna god bakover på banen. Han er ofte ute av posisjon, men redder seg inn ved å løpe opp på sine raske ben. Jeg likte f.eks. Sagna mye bedre, han bidro både offensivt (ikke så ofte som Bellerin) og var mer stabil defensivt. Synes vi i de siste ukene har sett en dalende formkurve også på Bellerin, i likhet med mange andre på laget (kan ha en sammenheng)

 

og tilbake til tema: Benik Afobe er en god spiller, men tror han passer bedre inn i et "svakere" lag.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Til tross for min "skepsis" til Wenger så betviler jeg på ingen måte at han fremdeles har et øye for unge talenter. Men samtidig så kan det være en lang vei fra å være et ungt talent til å bli en god "voksen" spiller.

 

Nja, det er no langt mellom Vieira, Henry og Anelka-gjennombrotet, og kortare mellom Edu, Denilson, Vela, Jenkinson, Lupoli, Chamakh, Miyachi satt det litt på spissen.

Edit: Og Tapapa som legger ved denne berre for å toppe spissen [http://www.ketteringtownfc.com/news/under-16s-arsenal-3-13-kettering-town]

 

Men eg vil presisere at eg er ikkje ein anti-Wenger, men dette talentauge han får så mykje heder og ære for tykkjer eg har bleika (les: bleknet) litt

Link to comment
Share on other sites

Polljen, on 04 Feb 2016 - 08:32 AM, said:snapback.png

Til tross for min "skepsis" til Wenger så betviler jeg på ingen måte at han fremdeles har et øye for unge talenter. Men samtidig så kan det være en lang vei fra å være et ungt talent til å bli en god "voksen" spiller.

 

Nja, det er no langt mellom Vieira, Henry og Anelka-gjennombrotet, og kortare mellom Edu, Denilson, Vela, Jenkinson, Lupoli, Chamakh, Miyachi satt det litt på spissen.
Edit: Og Tapapa som legger ved denne berre for å toppe spissen [http://www.ketteringtownfc.com/news/under-16s-arsenal-3-13-kettering-town]

Men eg vil presisere at eg er ikkje ein anti-Wenger, men dette talentauge han får så mykje heder og ære for tykkjer eg har bleika (les: bleknet) litt

 

Det meste har vel "bleknet" den siste halvdelen av Wengers tid i Arsenal, så jeg er på ingen måte uenig med deg i det du skriver.

 

Jeg tror nok at Wenger (det betyr han og apparatet rundt han med speidere o.l.) fremdeles har et godt øye for talenter, og vi har vel flere i klubben i dag som har et potensiale f.eks, Iwobi og Reine-Adelaide. Det betyr ikke nødvendigvis at dei til slutt blir "toppspillere" i Arsenal, men pr. idag så ser det lovende ut. Det vil alltid være et problem for et lovende talent å etablere seg på et førstelag det etablerte spillere normalt vil bekle en posisjon over en god del år, så det kan ofte føre til at det er tilfeldigheter som avgjør om det talentet som en manager og hans apparat har funnet får mulighet til å bli en fremtidig "stjerne" i klubben.

 

PS!! at U16 får "grisebank" finner jeg ingen grunn til å legge vekt på i akkurat denne "debatten" ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...