Jump to content

Benik Afobe


The Gunner

Recommended Posts

Når jeg ser han spille så syntes jeg fortsatt at han ikke er tilbake på det nivået han hadde før hofteskaden i fjor som holdt han ute av spilt i omtrent et halvt år. Han er rask, sterk, grei teknisk, intelligent og målfarlig med enhver kroppsdel. Problemet hans er bare at han må bli mer nådeløs. Ikke være redd for å "impose" seg selv.

 

Kvalitetene er der og han er som sagt fortsatt ikke 20 engang. Teknikken hans (førstetouchen særlig) må nok jobbes litt mer med og kanskje bli litt mer presis i pasningsspillet sitt, men han har absolutt alt som egentlig trengs for å bli en knakanes god spiss.

 

Husker jeg ble vanvittig glad når han debuterte under Emirates Cupen i fjor og var meget farlig og rett og slett et konstant uroelement på en ellers svak dag og ifølge Jamie Sanderson så hadde Wenger planer om å begynne å gi Afobe noen minutter i ny og ne i Premier League utover sesongen som supersub. Dessverre så kom hofteskaden og 6 måneder (var nærmere 8 egentlig mtp. at han trengte opptreningstid og så matchtrening) på sidelinjen og Afobe har som sagt ikke kommet seg helt etter det.

 

Håper og tror han vil komme seg. Har allerede fått en god del spilletid i Bolton og forhåpentligvis så vil han klare å finne godformen igjen, men er skeptisk til at Bolton er det laget Afobe passer best inn i. De spiller ikke akkurat "The Arsenal way" for å si det slik. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...
  • 11 months later...

Benik gikk på utlån til Wednesday for noen dager siden. De har slitt litt denne sesongen og spilte i dag borte mot Reading. The Royals har vært uhyggelig sterke på hjemmebane og var store favoritter. Sheff Wed vant 0-2 og Afobe scoret andremålet. Grei debut.

Link to comment
Share on other sites

Benik gikk på utlån til Wednesday for noen dager siden. De har slitt litt denne sesongen og spilte i dag borte mot Reading. The Royals har vært uhyggelig sterke på hjemmebane og var store favoritter. Sheff Wed vant 0-2 og Afobe scoret andremålet. Grei debut.

 

Er vel strengt talt ikke debuten til Afobe, men herlig å se han finne tilbake til gamle takter. Håper fortsatt at både han og Aneke tar steget opp.

Link to comment
Share on other sites

Benik gikk på utlån til Wednesday for noen dager siden. De har slitt litt denne sesongen og spilte i dag borte mot Reading. The Royals har vært uhyggelig sterke på hjemmebane og var store favoritter. Sheff Wed vant 0-2 og Afobe scoret andremålet. Grei debut.

Afobe var virkelig i sentrum i denne kampen. Tidlig i første omgang slang han seg i bakken etter en liten skjorteholding. Wednesday fikk straffe og Reading rødt kort. Med 11 mot 10 klarte Wednesday og Afobe å ro det i land med en siste scoring i andreomgang. Sjekk snutten denne snutten. Jeg synes det minner om en dive.

 

http://www.getreading.co.uk/sport/football/football-news/video-alex-pearces-sending---6690978

Link to comment
Share on other sites

Utvilsomt at Afobe kaster seg i den situasjonen, men i mine øyne burde det ha vært et straffespark uansett der mtp. hvordan Alex Pearce desperat prøver å dra i skjorta til Afobe er ekstremt kynisk og han er kun ute etter å holde han igjen der så han ikke får scoret. Er to tilfeller fra Afobe får ballen at Pearce tar skikkelig tak i skjorta hans og ikke akkurat går etter ballen.

 

Rødt kort er meget diskutabelt for å si det slik, men jeg mener det burde vært straffe enten Afobe falt der eller ikke. Problemet er vel bare det at man utrolig sjeldent faktisk får straffespark i situasjoner som det der om man holder seg på beina..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Herlig å se Afobe score litt igjen. Trodde lenge at han skulle ta steget opp og at vi endelig skulle få en "lokalgutt" på topp. Dessverre så kom det to alvorlige skader som gjorde at han var ute i nesten 2 år. Etter dette har han aldri helt funnet tilbake til det nivået han var på, men forhåpentligvis så gir disse 2 målene han mye selvtillit. Er 21 år gammel så det er fortsatt ikke for sent, men mest trolig blir han nok aldri god nok for Arsenal dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

26 - Benik Afobe has now scored more goals this season in all comps than any other player to play for a PL or Football League team. Ace.



Flott å se at han gjør det bra. Alltid hatt troen på at gutten ville bli en god spiller. Blir artig å se om han kommer seg til PL etterhvert.


Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Bournemouth har signert Afobe for £10m.

 

Blir veldig moro å se Afobe i Premier League! Håper han viser hva han er god for.

Ja, blir moro å sjå, men tykkjer prislappen var noko høg, utan at det er verken mitt eller Arsenals problem. Dersom eg skulle ha grovt gitt eit overslag på verdi ville eg sagt i 8 millionar pund segmentet. Vel detaljar detaljar, blir noko ekstra å følge Bournemouth dei kampane ein set seg ned for å sjå dei.

Link to comment
Share on other sites

Engelsk 22 år gammel spiss som scoret 19 mål på 30 kamper for MK Dons og 23 mål for Wolves på 48 kamper.

 

Syntes ikke akkurat den prisen på £10m er for høy da engelske spillere som regel går for £10m bare for at de klarer å dempe en ball sånn nogenlunde greit.

Link to comment
Share on other sites

Engelsk 22 år gammel spiss som scoret 19 mål på 30 kamper for MK Dons og 23 mål for Wolves på 48 kamper.

 

Syntes ikke akkurat den prisen på £10m er for høy da engelske spillere som regel går for £10m bare for at de klarer å dempe en ball sånn nogenlunde greit.

hehe, det er jo godt poeng, men såg han hadde 10 mål på siste 27 ein plass. 23 på 48 høyres jo betre ut.

Link to comment
Share on other sites

Artig at han har tatt en annen vei til Premier League, når han ikke klarte det via Arsenal. Jeg synes ofte at de mindre lagene i PL kjøper middelmådige spillere altfor dyrt, så også Afobe, er han verdt 10 mill pund? Nå er vel vi som følger Arsenal vandt med å se at vår manager tyner prisen ned på spillere som kommer til vår klubb.

Link to comment
Share on other sites

Det positive med prisen er at Arsenal sikret seg videresalgsklausul når de solgte han. Vi skal visstnok ha krav på £1.8m.

Syns vi sikret oss for lav klausul, greit nok at han ikke tok steget her, men hadde et lovende utlån og jeg trodde vi hadde klausul om 20-25% av neste salg...

 

og nå er Shelvey linka for 12 mill pund til N'castle.... Jeez.

Syns Shelvey er en helt okei spiller, ikke noen klassespiller akkurat, men en god pasningsspiller som kan slå dødballer og han har et godt skuddbein. Langt bedre enn f.eks Joe Allen som Swansea fikk solgt for det dobbelte.

Tror faktisk han er en spillertype Newcastle kan nyte godt av også :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...