Jump to content

Benik Afobe


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Har ikke fulgt så mye med på Aneke i år da han har vært på utlån (noe som ikke gikk spesielt bra i Stevenage), men gjorde det bedre i Preston. Herjer som regel alltid når han spiller for reservene, men trenger å jobbe litt hardere. Er blant annet litt treig til tider med ballen i beina, men har en fantastisk teknikk, styrke og overblikk. Scorer også godt med mål, men er fortsatt et stykke unna. Har også nærmest en telepatisk forbindelse med Afobe.

 

Skulle dog gjerne sett han i Carling Cupen neste sesong sammen med Afobe, Miyaichi, Ozyakup og Campbell.

 

Edit:

2011/12 Player Review: Chuks Aneke

 

Ikke så veldig detaljert fra Arsenal.com, men 6 mål på 10 kamper for reservene. Trenger dog å imponere mer på utlånene sin som sagt.

Video Review 2011/12

Link to comment
Share on other sites

Nja. JET hadde jeg aldri spesielt stor tro på, mens Aneke har jeg stor tro på. Dog ikke like stor tro på som Afobe. Tror Aneke kan trenge et par ekstra år og er redd for at han muligens kan bli litt utålmodig og gjøre/si noe dumt..

Link to comment
Share on other sites

Ikke? :P Jeg hadde kjempetrua på JET. Synes han viste en fysikk, en teknikk og en ro

man veldig skjeldent ser hos så unge.Husker AW roste han opp i skyene på et intervju, men

så forsvant han året etterpå. Det gikk nok på det utenomsportslige samt at han trolig ikke

var dedikert nok.

 

Når jeg sammenlignet Aneke med JET tenkte jeg på det du skrev om styrke, teknikk og målscorer-

egenskaper

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skaffet straffe mot Hellas og har nå scoret et mål. Var dog en dommerfeil som førte til straffen og rødt kort til Hellas sin keeper. Afobe divet visstnok ikke og reiste seg rett opp etter at Hellas sin målvakt fikk en hånd på ballen idet Afobe prøvde å runde han.

 

Afobe

Thanks for all for your amazing support to the team and myself today. Very disappointed and still not sure how we lost that game. Now... 1/2

 

Afobe

I'll have a few days off and then can't wait to get back to the club I love playing for @Arsenal and working hard this pre season. #AFC 2/2

 

Riktig innstilling på Afobe hvertfall. Har stor tro på denne gutten!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal starlet Afobe set for reunion with Clark in Birmingham loan deal

 

 

Tror ikke denne går igjennom med det første. Tipper Wenger vil se han litt under preseason og hvis han føler at han ikke er klar til å bidra litt mer fra benken o.l. så går han på lån til Birmingham.

 

Afobe kan forøvrig spille på begge kantene ved behov. Har fart så det holder og god teknikk. Pluss at han har jobbet mye med å bli bedre på oppbyggingsfasen av spillet så han er ikke helt "lost" der ute heller.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en spiller jeg faktisk har tro på. Har putta i EM U-19 i disse dager og virker å være i god form. Blir spennende å se han i pre-season og håper han kan slå gjennom slik Welbeck har gjort i United.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gleder meg til å se han i preaseason, et utlån til Championship vil være et naturlig neste steg, men er ikke fremmed for å beholde han i stallen et år heller!

Bra "gjetta" for han blir lånt ut til Bolton. Det har jo vært en suksess for både Wilshere og Ryo, så satser på at han får masse tillit av Coyle og skyter Bolton tilbake i PL :)

Link to comment
Share on other sites

Bra "gjetta" for han blir lånt ut til Bolton. Det har jo vært en suksess for både Wilshere og Ryo, så satser på at han får masse tillit av Coyle og skyter Bolton tilbake i PL

 

Var ikke en gjetning, vil nok helst spille i England, er ikke Mark Randall så er ferdig med League 1, er ikke god nok for PL, dermed er utlån til Championship eller femtevalg på topp alternativene. Bolton er en bra destinasjon.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette dessverre blir en ny JET...

 

Kan fortsatt ikke fatte hvordan han ikke slo gjennom for oss. Sjeldent har vi hatt en spiller som har herjet så mye for reservelaget som JET. Han har vell også spilt veldig godt i Championship etter det jeg har hørt.

 

Dette er jo bare helt utrolig:

 

Link to comment
Share on other sites

Afobe med knallstart i Bolton. Kom inn ved pause (tror jeg) i treningskamp mot League One laget Tranmere Rovers og scoret 3. Bolton vant 3-1. Det er jo svært lovende og håper virkelig han tar plassen som førstevalg på topp ved seriestart etter en slik start i klubben.

 

http://www.bwfc.co.uk/news/article/live-updates-tranmere-v-wanderers-7.8.12-297504.aspx

http://www.tranmererovers.co.uk/news/article/report-bolton-070812-297467.aspx

Link to comment
Share on other sites

GOAL! Bolton lead! Afobe smashes home after a terrible defensive mistake! (50) 1-0

Terrible defending. Mark McChrystal gets it all wrong, and chests the ball the ball into Benik Afobe who slams the ball high into the net!

 

GOAL! Afobe at the double! This time he powers home a header from Eagles' free-kick! (74) 2-0

Simple simple stuff from Wanderers. Chris Eagles flights a free-kick over from the right, Afobe rises and powers home a header.

 

GOAL! HAT-TRICK FOR AFOBE! He skips around a marker on the edge of the area before drilling into the bottom corner! (77) 3-0

 

Litt kommentarer fra BWFC supportere:

 

 

Comment From OasisFan

Looking good on afobe! Well done lad!

 

Comment From dingdangdo looks like we've found our goal machine!

 

Comment From Alex Jackson from Bolton

There's OBI-WAN AFOBE, There's OBI-WAN AFOBE, WE SING A SONG , AS WE GOING ALONG , WALKING IN AFOBE WONDERLAND

 

Comment From idbwfc

WOWWWWWWWWWWWWWWWW

 

Comment From Trotter17

I'm practically speechless... struggling to say anything to the ONE AND ONLY AFOBE!!!! GET IN SON

 

Comment From Lucy Weir

oh hello afobe! i think we've found our starting striker! finally some goals! :'D WE ARE GOING UP!

 

Comment From Re.Tpanzee

Very excited about Benik Afobe, the boy can play football! More loan magic from Coyle hopefully

 

Håper han får sitt gjennombrudd for Bolton. Som sagt nå i årevis så har jeg knalltro på denne gutten.

 

AzuJe6VCcAAauTM.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...