Jump to content

2008.10.25 West Ham B


Bergkamp88

Recommended Posts

West Ham vs Arsenal

Søndag 26 oktober 2008

 

Årets 9 kamp tar oss østover i London, nærmere bestemt Upton Park hvor vertene West Ham, som befinner seg på 8 plass med 4-0-4, tar oss imot. Gianfranco Zola`s menn håper på en opptur etter 2 tap på rappen mot Bolton og kometen Hull. Tilvarende møte ifjor endte 0-1 etter et skjeldent godt hodestøt av van Persie. På Emirates vant vi 2-0 med Eduardo og Ade som målgjørere.

 

Skader West Ham: Mark Noble er ute til denne kampen etter å ha skadet seg på trening tidligere i uken. Fra før av er Ashton, Tristan, Spector og Dyer ute. Muligens flere.

 

Skader Arsenal: Toure og Gallas som begge sto over i midtuka er ventet tilbake. Sagna ser vi nok mest sannsynlig ikke her, men kan rekke Bottenham kampen. Altså uvanlig lite fravær.

 

Fredag kveld og ingen match-post var oppe, så da tok jeg det i egne hender selv om andre her er MYE flinkere på akkurat dette!

 

Lykke til!

 

Victoria Concordia Crescit

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Bør bli en seier det her, med tanke på hvem som er skadet på motstanderlaget. Likevel må vi ikke ta altfor lett på oppgaven, da kan en god Carlton Cole og WHam straffe oss. Håper angrepet fortsetter som mot Fenerbahce.

 

håper på:

 

Almunia

Eboue-Gallas-Silvestre-Clichy

Theo-Diaby-Cesc-Nasri

RvP-Ade

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir latterlig om Gallas kommer rett inn i midtforsvaret etter at de som har vikariert der har gjort det ganske så bra. Men det er nok dessverre det som skjer. Gallas trenger et spark bak, og det får han ikke ved å få vite at han har klippekort uansett.

Hvem bør da spille? Song, Djourou?? Heller ikke Toure har vært veldig god den siste tiden så enten skal kapteinen få sjansen, ellers mener jeg kanskje Johan bør, men Djourou-Silvestre tror jeg funker dårlig..

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir latterlig om Gallas kommer rett inn i midtforsvaret etter at de som har vikariert der har gjort det ganske så bra. Men det er nok dessverre det som skjer. Gallas trenger et spark bak, og det får han ikke ved å få vite at han har klippekort uansett.

 

Synes du midtforsvaret mot Fenerbache var ganske så bra? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir latterlig om Gallas kommer rett inn i midtforsvaret etter at de som har vikariert der har gjort det ganske så bra. Men det er nok dessverre det som skjer. Gallas trenger et spark bak, og det får han ikke ved å få vite at han har klippekort uansett.

 

Synes du midtforsvaret mot Fenerbache var ganske så bra? :huh:

Funket vertfall bedre på dødball mot i de to siste kampene enn i kampene med Gallas

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok en relativ grei kamp ser jeg for meg. 0-2 etter Nasri og Cesc scorer.

 

Tipper disse 11.

 

---------------Almunia------------------

--Eboue - Gallas - Silvestre - Clichy--

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

-------Van Persie - Adebayor----------

Link to comment
Share on other sites

Etter ett poeng på United i dag og Chelsea - Liverpool i morgen så har vi en gyllen sjanse til å rykke i fra/ta innpå våre argeste konkurrenter. Etter alt for mye poengsløseri i innledningen så er det på høy tid å sette standarden borte mot West Ham.

 

For det første må vi holde nullen bakover. Gallas/Toure/Silvestre/Song har alle stått i kø for hovedrollen som julenisse. Mye tyder på at Wenger kan velge hvem han vil i midtforsvaret til kampen i morgen. Nå er det avgjørende at han velger en formula som fungerer og at gavepakkene uteblir. Skulle gjerne sett at Djourou fikk sjansen men av en eller annen grund ser det ikke ut til at sveitseren har Wengers tillitt. Synd.

 

For det andre tror jeg dette er en kamp der West Ham setter mye inn på å vinne midtbanen. De vil krige og forøke å nekte Fabregas å spille ball. Denne sesongen har vi sett mange forsøk på å anonymisere Fab. Flere har lykkes og det er ett tankekors. Grunnen er selvfølgelig at Fabregas med en "svak" partner sentralt på midtbanen ikke får det spillerommet han er så avhengig av. Det er her jeg vil se Diaby. Spørsmålet er om han er klar for 90 minutter i morgen og like viktig på onsdag etter det lange skadeavbrekket. Diaby er ihvertfall mitt soleklare valg sentralt. Han har potensiale til å virkelig å kick starte Arsenals sesong.

 

Håper på dette laget i morgen:

Almunia

Sagna(Eboue) Toure Djourou Clichy

Walcott Fabregas Diaby Nasri

Van Persie Ade

 

Hadde vært artig å sett Vela fra start i en kamp men dette er ikke tida for eksperimenter...

 

Tror på en 2-0 seier i morgen der Diaby og Nasri scorer to mål i andre omgang.

Krysser det jeg har :huh:

Link to comment
Share on other sites

Så på forskjellige nettsider i dag at Zola sier de skal angripe Arsenal i morgen. Da får vi se om de blotter seg litt for mye defensivt da, slik at vi kan utnytte det til det fulle.

 

Vil være veldig viktig med poeng i morgen, ettersom United snublet i dag og jeg tror Chelsea - Liverpool fort kan ende uavgjort i morgen. På tide at vi får en rekke med seire nå og setter press på Chelsea, Liverpool & Hull (de skal få æren av å motta respekt for sin tabellplassering) i front. :huh:

 

På mange måter tror jeg det kunne vært smart å kjøre med 4-5-1 formasjon igjen i morgen. Det har funket veldig bra tidligere i tøffe bortekamper, og jeg tror det kan være lurt å gjenta det etter seieren på tirsdag, selv om jeg forventer at forsvaret opptrer vesentlig bedre i morgen.

 

Mitt lag:

 

Almunia

Eboue, Toure, Silvestre, Clichy

Walcott, Denilson, Fabregas, Diaby, Nasri

Adebayor

 

Subs: Fabianski, Gallas, Bendtner, Ramsey, RVP, Song, Gibbs

Link to comment
Share on other sites

Så på forskjellige nettsider i dag at Zola sier de skal angripe Arsenal i morgen. Da får vi se om de blotter seg litt for mye defensivt da, slik at vi kan utnytte det til det fulle.

Det er vel et drømmeopplegg det. Har på følelsen at en slik taktikk ikke er gunstig mot Arsenal i dag. Legger lag seg lavt derimot mener jeg oppskriften er selv å ligge noe lavere og ikke bare etablere pingpong-spill ved motstanderens 16-meter.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel sett nok tilfeller på hva som lønner seg mot Arsenal. Komme tett opp i spillerne og ødelegge mulighetene for pasningsspill. Det krever voldsom løpsstyrke og muskler. Tipper West Ham savner Noble!

 

Jeg tror vi inkasserer 3 poenger mot West Ham med følgende lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Fabregas - Denilson - Nasri

Van Persie - Adebayor

 

... men jeg ser ikke borti fra at Wenger også kan gå for Fenerbache-løsningen:

 

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

Diaby

Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Har endret litt mening når det gjelder lagoppstilling og formasjon. Jeg glemte i farta at Diaby var tilbake, og han kan bli en nøkkelspiler også i denne kampen. Han har muskler og løpskraft, noe vi kan trenge mot kraftige West Hamspillere. I tillegg så vi mot Fenerbahce at han alltid vil være en offensiv trussel.

 

Manuel Almunia

Manu Eboue - Johan Djourou - William Gallas - Gael Clichy

Cesc Fabregas - - Alex Song

Theo Walcott - - - Abou Diaby - - - Samir Nasri

Emmanuel Adebayor

 

Personlig er denne 4-2-3-1 formasjonen en av mine favoritter. Her vil Sam, Theo og Diaby ha veldig mye frihet fremover på banen, mens først og fremst Song vil ligge i rommet mellom forsvarsfireren og Cesc. Cesc på sin side vil måtte ta litt i bakover, men også kunne utføre sine mirakler på West Hams banehalvdel. I tillegg mener jeg Adebayor gjør det best med mye bevegelse bakfra, rundt seg. Det er da han virkelig får utnyttet sine kvaliteter, og ikke bare går i offside.

Link to comment
Share on other sites

Diaby har virket positiv så langt, og jeg håper han får sjansen igjen fra start i dag. Han er en spillertype vi trenger i slike tøffe bortekamper.

 

Ettersom vi spiller igjen allerede på onsdag, så kan det vel hende at Wenger kommer med noen overraskelser fra start i dag - selv om dette er en veldig tøff og viktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Blir et tett oppgjør dette, håper på en sentral midtbane med Diaby og Cesc. Denilson sin defensive jobbing har

ikke vært veldig bra, og han bør benkes. Regner også med at Van Persie starter i dag.

 

 

Deilig at kampen går i HD :blink:

 

Må nok skuffe deg der. På grunn av at Canal+ Sport HD er skandinavisk kanal (mulig svensk?), sender de

innspurten i allsvenskan direkte i stedet. Så vår kamp går i opptak kl 19.10. Rimelig irriterende når vi først

spiller på et tidspunkt som produseres i HD. Så da må man nøye seg med SD..

Link to comment
Share on other sites

Kjempelag! Veldig fornøyd med Nicklas - RvP på topp, og at Song får sjansen ved siden av Cesc på midten. Forsvarsrekka ser god ut. Litt usikker på farten i midtforsvaret, men når det er sagt så har ikke West Ham noen meget raske spisser heller. Flott med Eboue på backen nok en gang.

 

3-1, Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Kjempelag! Veldig fornøyd med Nicklas - RvP på topp, og at Song får sjansen ved siden av Cesc på midten. Forsvarsrekka ser god ut. Litt usikker på farten i midtforsvaret, men når det er sagt så har ikke West Ham noen meget raske spisser heller. Flott med Eboue på backen nok en gang.

 

3-1, Arsenal.

 

Enig med deg ved rvp-nicklas, men heelt uenig ved valget av song.. heller Diaby på midten med Fabregas..

og Eboue på backen er også helt fantastisk!

 

Du er litt pessimistisk der helmik'n, tipper 5-0 til Arsenal:P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...