Jump to content

2008.10.25 West Ham B


Bergkamp88

Recommended Posts

Det så vondt ut, men er nok ikke noe rødt kort...

 

Ikke rødt. Meget farefullt spill. Hadde C.Cole truffet leggen til Song skikkelig er jeg redd det kunne blitt noe lignende Eduardo skaden.

 

 

Helt grei kamp vi gjør det vi må for å slå West Ham.

 

Det så vondt ut, men er nok ikke noe rødt kort...

 

Ikke rødt? Meget farefullt spill. Hadde C.Cole truffet leggen til Song skikkelig er jeg redd det kunne blitt noe lignende Eduardo skaden.

 

For en gangs skyld må jeg si at Phil " Doubt " Dowd gjør riktige avgjørelser.

 

 

Helt grei kamp vi gjør det vi må for å slå West Ham.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Fantastisk seier idag :D Vi får betalt for å være tålmodige når ikke alt går vår vei, og holder hodet kaldt. West Ham fikk et par gode kontringsmuligheter fordi vi ikke får avsluttet angrep, og fordi vi har en lang vei å gå i å ta ut kontringspunkter (noe som egentlig bør være greit). Ellers gjør vi en god kamp, og jeg blir hvertfall veldig glad når klarer å holde nullen, meget bra :)

Link to comment
Share on other sites

 

Defensivt virker det som Gallas trives best på høyre stopperposisjon. Samme da han spillte med Djourou tidligere. Har ingen vettig forklaring på dette, bare noe jeg har registrert.

 

 

Eller best uten Toure.....

Enig i at det er tåpelig at alle skal forsvare Toure heile tida,men syns faktisk Gallas har vore hakket meir rævva enn Toure. Men det eg lurer på er om Toure - Djourou nokon gong har spelt seg ut? Uansett så har me eit stopparproblem, og om me ikkje vinner ligaen er det fordi denne lagdelen rett og slett er for svak

Link to comment
Share on other sites

+ Almunia med nok en matchvinnende redning!! Har de to siste kampene hatt flere matchvinnende redninger en mesterparten av fjorårsesongen. Den spilleren med mest fremgang denne sesongen.

+ Ade tilbake til sitt gamle jeg. Han spiller alltid når han kommer innpå som innbytter. Hadde en småstygg bom rett etter det første målet, men ellers var han god.

+ RvP's artillerikanon begynner å bli innstilt. Nå må han klare å holde seg skadefri.Jeg var virkelig redd da han lå nede og holdt seg til kneet!

+ Gallas gjorde en av sine beste kamp for oss i dag. Meget solid!

+ Vi scorer et møkkamål :D

+ Vi holder endelig et clean-sheet.

+ Eboue fortsetter sin fine form på backen.

+ Song vinner mange dueller - både langs bakken og i lufta. Meget bra defensiv!

+ Walcott har endelig prestert stabilt på et godt nivå over en liten periode.

 

- Silvestre skuffet meg en del i dag.

- Cesc fortsatt ikke der vi håper han skal være. Helmik'n har nok rett i det han sier.

- Nasri ikke helt på topp han heller. Gi han hvile, vi har andre som kan spille i posisjonen hans.

- Bendtner var svak før Ade kom innpå. Mye bedre spiller når han er rettvendt enn når han er targetman!

- Til tider veldig slapp kamp offensivt. Jeg forventer en bedre innstilling ved neste kamp mot erkerivalen. Alt annet enn seier er ikke godkjent - ny-trener-effekt eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Spillervurdering:

 

Almunia: Sikker i alt han gjorde. Gode redninger på 0-0. Har fin ro og kommuniserer bra med forsvaret. 9

Ebouè: Sikker bakover. Litt liten framgang i det offensive, men også trygg her. 7

Gallas: Vinner duellene mot Cole i lufta og langs bakken. God til å sette igang angrep istedenfor å skyte ballen opp. 8

Silvestre: Litt for treg i forhold til hvor høyt Arsenal stod. Dårlig igangsetter, men er god i luftduellene. 6

Clichy: Full kontroll bakover. Vinner ofte ballen og starter angrep. Løpsmaskin, men er ikke like mye med oppover som vanlig. 7

Walcott: Var veldig farlig de drøye 60 min. han spilte. Bruker farta si riktig, men burde kanskje scoret. 8

Song: God defensivt. Litt treg i det offensive spillet og satser på de sikre pasningsvalgene. 7

Fabregas: Dro ned tempoet i kampen. En del håpløse pasninger, men også en del bra pasninger og trygg med ballen i bena. 6

Nasri: God til å holde på ballen, men kommer ikke noe særlig fremover. Ble etterhvert usynlig på kanten. 6

Van Persie: Var ved siden av Walcott farligst i førsteomgang. Farlige avslutninger. Bra frispark. Fortjente mål. 7

Bendtner: Vimset ute på kanten i starten av kampen. Ble utover i andre omgang veldig god med blant annet en nydelig pasning til Adebayor på 2-0. 8

Adebayor: Satte fart i kampen. Sender innlegg til 1-0 og scorer selv 2-0 etter å ha rundet keeper flott. Bra samarbeid med Bendtner er flott å se etter episoden mot Tottenham 8

Diaby: Var langt i fra like god som mot Fenerbache, men er fortsatt ikke helt i kampform. Greit inhopp. 6

Link to comment
Share on other sites

almunia litt usikker i ett par situasjoner. gallas i ena flere! cesc får ikke til mye, og eboue treffer ikke i det hele tatt med pasningene. bra kamp av clichy og ok av bendtner og silvestre. de resterende kan prestere svært mye bedre. bra innhopp av ade og diaby. viktig med tre poeng selv om det ikke var det helt store spillet.

 

gleder meg til onsdag...

Link to comment
Share on other sites

 

Defensivt virker det som Gallas trives best på høyre stopperposisjon. Samme da han spillte med Djourou tidligere. Har ingen vettig forklaring på dette, bare noe jeg har registrert.

 

 

Eller best uten Toure.....

 

Det var det jeg tenkte da jeg skrev det, men det er jo dødssynd å fornærme maskoten.

 

Haha :)

 

Voldsomt deilig med 3 poeng idag. Synes vi tidligere har hatt problemer med å ta tre poeng når, spesielt,

United ikke vinner, så dette var viktig. Godt at Ade fikk et pust i bakken, uten at det hindret han fra å nette, sånn at han kan gjøre som han gjorde mot Scum ifjor:) I tillegg får Denilson hvile etter å ha vært blant de mestspillende sålangt.

 

Likte at Wenger turte dette og virket også som han holdt tilbake Clichy litt i sine meget agressive høy-press. Tiltross for at Gael er unik på dette, var det godt å se at man valgte å være tryggere, ved å redusere de velkjente pressene hans. Gallas var imponerende idag, etter å ha innrømmet å ikke ha vært på topp i det siste. Måtte han holde seg på dette nivået!

 

Tror jeg skal fortsette å satse "store" penger på oss. Da blir`e siger :D

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner på en middelmådig dag. Det er et bra tegn. Ellers er det lite trøkk i offensiven. Folk står og venter på ballen i stedet for å gå på løp. Da er det vanskelig å komme gjennom et forsvar. Ade river istykker motstanden med sin innsats og bevegelse når han kommer inn, men det skal sies at West Ham kanskje var litt mørna da. Dette er min spillervurdering:

 

Almunia; 7,5

Hadde ikke stort å gjøre, men gjør en klasseredning når Bellamy er igjennom. Ellers er han trygg og til å stole på, noe som er en veldig viktig egenskap hos en keeper. Hadde en kommunikasjonsfeil med Gallas, ellers så har jeg ingenting å trekke.

 

Clichy; 6,5

Kommer mer inn i kampen etter hvert. Er litt i etterkent offensivt i første timen, men det sier en del om Clichy at løpene etter 90 min er med full gass og innsats. God kontroll defensivt.

 

Gallas; 7

Ikke så mye å gjøre. Men Gallas virker konsentrert og god.

 

Silvestre; 6

Vinner mye i lufta. Ikke så trygg på bakken som en normal Arsenalstopper, men Silvestre gjør det meste trygt og godt.

 

Eboue; 6

Har god kontroll defensivt. Men får minus for noen farlige balltap på offensiven i førsteomgang.

 

Nasri; 5,5

Han dårligste kamp i en Arsenaltrøye som jeg har sett. Bruker for lang tid, trekker litt mye inn, og mister ballen en del. Virker lite farlig i denne kampen.

 

Fabregas; 6,5

Det er LANGT igjen til Fabregas på sitt beste. I midtuka hadde han to flotte assists. Idag blir det en del feilpasninger. Men han viser også enkelte stikkere som kun han kan slå i Arsenal, og det er sånne genialiteter som gjør ham så stor. Han får også pluss for god defensiv jobbing.

 

Song; 6

Gjør ting stort sett enkelt. Har allikevel en del balltap, og uforklarlige pasningsvalg. Viser god duellstyrke.

 

Walcott; 6,5

Viser hva han kan i glimt. Det er ikke bare han sin feil siden han aldri får sjansen mot et West Ham lag i ubalanse. Kunne fort ha scora, men Green er som alltid god mot Arsenal.

 

van Persie; 6

Altfor usynlig i store deler av kampen. Mener han bør møte mer enn Bendtner. Det positive er at det begynner å lukte svidd av skuddfoten. Utur på frisparket! I tillegg et godt skudd.

 

Bendtner; 6,5

Trekker litt mye ut på kant. Virker også litt uengasjert. Kommer seg utover kampen, og er med å avgjøre kampen.

 

Adebayor; 7,5

Avgjørende for kamputfallet. Endelig skikkelig intensitet og kraft i jobbinga til Ade. Sånn spill i 90 min hadde vært en 10-er.

 

Diaby; 6

Kommer inn samtidig med Ade, men viser seg ikke fram i samme grad. Er helt OK. Ikke mer eller mindre.

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett brukbart, men heller ikke så mye mer. Bevares, tre velfortjente poeng er vi fornøyd med, og den siste halvtimen var det enveiskjøring. Og Arsenal viste i glimt hva som bor i laget, men de viste også i glimt hva som er lagets problem. Etter målorgien mot Fenerbache var effektiviteten tilbake på "vanlig" nivå, og det er stadig for mye rufs bakover. Derfor bra at Almunia nå fremstår som en matchvinner. Men det er ikke til å komme i fra at laget fremstår som mindre solide enn for eksempel Liverpool, da hjelper det ikke så mye (om enn litt) at de har et større offensivt potensiale, ihvertfall medmindre man klarer å ta det ut i større grad. Det går litt for mye på tilfeldigheter, og da er det alltid større risiko for at man før eller senere blir straffet, slik vi allerede har sett mot Fulham og Hull. Jeg sier ikke at Arsenal IKKE blir mester, men etter det jeg har sett til nå tillater jeg meg å tvile. De vil nok henge med i toppen utover, men det gjenstår å se om de klarer å ha den nødvendige stabiliteten. Og er det robuste nok? Det blir særlig spennende å se hvordan de fikser kampene mot de beste, og om de blir straffet for defensivt slurv da?

 

PS: Den store prestasjonen i kampen var for øvrig Bendtners krempasning til Adebayor i forkant av 2-0 scoringen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...