Jump to content

2008.10.25 West Ham B


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Viktig 2-0 seier. Så ut som om vi skulle slite med å få med oss tre poeng ettersom vi rett og slett ikke fikk ballen i mål, men med Adebayor på banen så løsnet det. Syns også Bendtner fikk gjort mye mer ut av seg etter at Adebayor kom på banen og han kom seg ut på kanten.

 

Ellers var Gallas god i dag syns jeg. Mye bedre enn på lenge i alle fall, ellers var Almunia nok en gang en reddende engel. Den store muligheten til West Ham i første omgang så jeg i mål og normalt pleier slike muligheter å ende opp i nettet, men jammen var han ikke der med et bein og fikk reddet ballen. :o Nå har vi hektet oss på igjen for fullt oppe i toppen, så da er det bare å håpe på flere 3-poengere fremover. :P

Link to comment
Share on other sites

Adebayor må benkes med jevne mellomrom. Da han føler han har noe å bevise er han en kjempespiller. Nå alt blir selvfølgelig blir han helt middelmådig. I dag vipper han kampen i vår favør. Meget bra.

 

Defensivt virker det som Gallas trives best på høyre stopperposisjon. Samme da han spillte med Djourou tidligere. Har ingen vettig forklaring på dette, bare noe jeg har registrert.

 

Almunia skal også få ros. Han er meget god en mot en. Det har han for så vidt alltid vært, men nå gir han oss poeng. På tide!!

Link to comment
Share on other sites

Ade gjør det han kan best! :D Får håpe han nå er på vei mot storformen... Det så ut som han trengte den tiden på benken. Ellers helt fantastisk pasning av Bendtner på 2-0-målet! 1-0 var så som så, men Ade bør krediteres fullt og helt.

 

Ellers moro å se at West Ham prøvde seg framover. Noe som ble sagt på forhånd. De kom til en del sjanser, men det gjør ikke så mye, vi var trygge nok deffensivt. Almunia fortsetter stabiliteten, og kan også se ut som backrekka er på god vei, selv med Eboue og Silvestre på banen. Kanskje det er løsningen framover, vi får se. Gallas er også godt på bedringens vei.

 

Vi er nå ennå med i toppen, og ser ut til å bli 3 poeng på onsdag. Men må gratulere tottene med seier i dag, de ser farlige ut i år!

 

- There's only one team in London! -

Link to comment
Share on other sites

 

Defensivt virker det som Gallas trives best på høyre stopperposisjon. Samme da han spillte med Djourou tidligere. Har ingen vettig forklaring på dette, bare noe jeg har registrert.

 

 

Eller best uten Toure.....

 

Det var det jeg tenkte da jeg skrev det, men det er jo dødssynd å fornærme maskoten.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere, Adebayor trenger virkelig å benkes fra tid til annen, for å få ut sitt potensiale. Når han gjør det, er han en av de beste spissene i Europa, men hvis han vet (tror?) at han har klippekort, blir det mye passivt og litt giddeløst. I dag gjorde han jo et fantastisk innhopp, og jeg tror at nå som han har funnet formen, kan gjøre en fantastisk sesong nok en gang.

 

Synes bendtner gjorde en glimrende kamp også. Lukter hele tiden mål av ham. Har sagt det før, og sier det igjen - han er nok klubbens soleklart beste avslutter, og det er godt å ha en slik spiller på benken. I tillegg er han sterk og god på hodet. Han viste også glimrende overblikk og pasningsfot på 2-0 målet. Fy steike for en vanvittig vakker pasning! Hans makker van Persie gjorde også en fin kamp. Lukter litt mål av ham igjen, etter en litt rusten åpning på sesongen. Ryggsekken er av, og han er mer skuddvillig enn aldri før. Frisparket var jo bare pure class...

 

Er litt misfornøyd med forsvaret. Midtforsvaret var, som jeg nevnte kunne bli tilfelle før kampen, veldig tregt. Carlton Cole brukte Silvestre som rundingsbøyle ved flere anledninger - tror ikke franskmannen er førstelagsmateriale. Hans landsmann og makker Gallas var dog stor. Oste av autoritet, rutine og spilleglede. Likte også hvordan han ga trøya til en Arsenalfan på tribunen etter kampen. Men som sagt, Silvestre og Gallas sammen blir for tregt. Tror den ultimate Gallas-makkeren er Djourou. Synes vi bør satse på sveitseren, ihvertfall foran Silvestre. Akkurat Toure vet jeg ikke helt hvor vi har for øyeblikket. Glimrende fotballspiller, men passer åpenbart ikke sammen med førstevalg Gallas.

 

Song har etter hvert lagt inn en solid søknad til fast plass på laget ved siden av Cesc. I dag gjorde han en iherdig innsats som det defensive ankeret, og gjorde jobben som ballvinner utmerket. God på hodet, og god med ball i beina. Dog ikke særlig rask, men det er heller ikke Denilson eller Diaby.

 

Så har vi Fabregas. Han lider nok litt av det samme som Cristiano Ronaldo gjør om dagen. Kommer sent i gang med sesongen, av forskjellige grunner, og må rett ut i kamper etter å ha gått glipp av sesongoppkjøringa. Og å komme inn i dette meget tette kampprogrammet, og være selve bærebjelken i laget, uten å være helt i kampform, kan slett ikke være enkelt. På grunn av kampprogrammet har de ikke fått hvilt skikkelig, og Wenger har tydeligvis ikke "guts" nok til å gi ham en ukes pause. Derfor vil han nok slite med denne svake formen en stund til, helt til det blir en anledning til å hvile. For Cesc synes jeg faktisk er en av våre svakeste spillere kamp etter kamp om dagen. Greit at han muligens må ta i et tak defensivt nå som Flamini er borte, det er ikke det jeg klager på. Det jeg klager på er utallige dårlige og sløve feilpasninger. Vi klager på Denilsons mange feilpasninger, men her er nok faktisk Cesc verre - ihvertfall med tanke på hans skyhøye standard.

 

Walcott har virkelig funnet formen. Farten hans er virkelig enorm - tror Usain Bolt skulle slitt med å fulgt ham til tider. Fart har han dog hatt så lenge han har vært i Arsenal, det han har fått nå i det siste er giftighet foran mål, bedre fotballhode og det de så fint kaller 'composure' på engelsk - skal vi oversette det til 'ro'? Han har jo ved flere anledninger nevnt at han begynte å spille fotball veldig sent, faktisk i ti-års alderen om jeg ikke tar helt feil. Og det har jeg merket på laget jeg spiller på - de som begynner så sent har veldig lite kunnskap om det "teoretiske" innen fotballen, og det har vi tydelig sett at Theo også har manglet. Nå har han derimot vist at han forstår mer i spillet, vet hva han bør gjøre ved enhver anledning, og slipper ballen mye mer enn før i tillegg til å sjeldnere og sjednere gå seg fast i tre-fire motstandere. Dette er et talent vi virkelig må ta vare på.

 

Nasri på den andre vingen har dog fått en liten brems på sin Arsenalkarriere. Han startet sesongen glimrende, og fant virkelig tonen med Clichy på venstresiden. I dag støttet ikke Clichy opp på samme måte som tidligere, og da forsvant Samir totalt. Det virker ikke helt som han har klart å restituere seg helt etter skaden, og jeg tror han også kunne hatt godt av et par uker på sidelinjen. Her har vi i tillegg alternativer som Diaby, Vela og Ramsey som backup - så jeg tviler på han ville blitt merkbart savnet. Tror alle hadde hatt godt av å fått hvilt ham, slik at han kan komme tilbake og virkelig vise hva han er god for - for nå får han ikke ut sitt (enorme) potensiale.

 

Ellers gjorde både Eboue og Clichy gode kamper defensivt, og spesielt førstnevnte det samme offensivt. Her var ikke Clichy like skarp som tidligere, men får så absolutt godkjent. Eboue imponerer forøvrig stort på backen.

 

Sist men ikke minst må jeg ta med vår utroli sisteskanse. For en utvikling Manuel Almunia har hatt det siste halvannet året. Fra å være benkesliter har han tatt steget opp som en av Premier Leagues beste målvakter. Det har vært en genistrek av Wenger å vise denne mannen tillit så han fikk vokse, for nå er han en virkelig matchvinner. Noen store utrusninger, spesielt èn meget viktig, på 0-0 i dag. I tillegg har han fått mer selvtillit i feltarbeidet, og er som han alltid har vært meget god på strek.

 

Livet som Gooner er flott! Vi er ett poeng bak "fantastiske" Chelsea, selv om vi har hatt en "middelmådig" sesongstart. Vet ikke hvordan vi har klart det jeg, men... Fire poeng til Liverpool på topp bør være overkommelig. Har hatt mye marginer på sin side så langt. Kun mot United og Chelsea har de virkelig imponert - når flaksen slutter, kommer de nok tilbake på landjorda. Godt de vant i dag, for jeg frykter Chelsea langt mer. Å ha 1-3 poeng til gode på United er også herlig.

 

COME ON YOU GOONERS!! Nå banker vi Spurs i midtuka, så er vi virkelig back on track!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...