Jump to content

2008.10.04 Sunderland B


Charlie George

Recommended Posts

Sunderland – Arsenal

Lørdag 4. oktober 2008, klokka 16.00

Kampen vises på Canal +

 

FØR AVSPARK

Arsenal reiste seg voldsomt etter den svake forestillingen hjemme mot Hull. På tirsdag ble Porto nedsablet med 4-0 på Emirates. Arsenal fikk ingen nye skader i kampen mot Porto. Song er friskmeldt. Sunderland på sin side sliter med en del skader.

 

Sunderland har så langt 7 poeng, mens Arsenal har sine 12 poeng.

 

Arsenal.com: Injury News

 

SISTE FEM MØTER

11/05/2008 - Sunderland 0 - 1 Arsenal

07/10/2007 - Arsenal 3 - 2 Sunderland

01/05/2006 - Sunderland 0 - 3 Arsenal

05/11/2005 - Arsenal 3 - 1 Sunderland

25/10/2005 - Sunderland 0 - 3 Arsenal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Borte mot Sunderland er ingen lett kamp, men jeg tror Arsenal kommer til å vinne :D . Arsenal har hatt et godt tak på Sunderland og Sunderland sliter jo med skader. Det er veldig viktig med tre poeng for å ikke havne bakpå. Jeg forventer at Ade og RVP bygger videre på det bra fra portomatchen sånn at de scorer de målene vi trenger til seier. Jeg håper på ett tidlig mål sånn at resten av kampen går på skinner.

 

Med seier legger vi Hull kampen bak oss for godt og fortsetter å se framover mot seriegull! :)

Men igjen ingen enkel match :)

Link to comment
Share on other sites

Som Dagi sier, så vil Arsenal med en seier her legge den tragiske Hull-kampen bak seg. Arsenal svarte bra på tiltale i Porto-kampen. Her ble det vist mye bra fra samtlige spillere. Skal man sette fingeren på noe i den kampen, så må det være antall gode muligheter som ble brent.

 

Tror ikke på de helt store endringene til denne kampen. Kanskje Wenger rydder plass til Silvestre og Song. Ellers er det bare å håpe at spissparet fortsetter der de slapp mot Porto. Tipper på dette laget:

 

Almunia

Sagna, Toure, Gallas, Silvestre

Walcott, Song, Cesc, Nasri

Adebayor, Van Persie

 

Tipper på 2-0 til Arsenal. Lykke til folkens!

Link to comment
Share on other sites

Endelig har vi fått Canal Digital, så nå kan jeg endelig følge favorittlaget mitt på en 32" TV-skjerm, i stedet for på en dårlig dataskjerm... Song er tilbake, så jeg tror han tar over for Denilson, til tross for at han har spilt mye bedre enn Cesc i det siste. Toure har spilt dårlig i det siste, i tillegg til at han har utrykket sin frykt for å spille mot dårlige lag, så jeg tror kanskje at Silvestre får debuten sin i morgen. Spissparet vårt greide endelig å score mål, så jeg tviler på at det skiftes ut. Jeg tror på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Silvestre - Gallas - Clichy

Walcott - Fàbregas - Song - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

Forhåpentligvis får også formsterke Denilson og Carlos Vela sjansen ut i 2. omgang. Jeg tror også på 2 - 0 til Arsenal etter mål av Nasri og Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

En veldig vrien bortekamp i Nord England dette. Generelt sett liker vi oss ikke særlig godt der oppe, og Roy Keane's Sunderland er neppe noe unntak. De har et hardtarbeidende lag, som ifølge meg selv var den engelske klubben som kom best ut av sommerens overgangsvindu. Spillere som Ferdinand, Cisse, Diouf og Malbranque er meget gode spillere, som kan skape trøbbel for Arsenal på hver deres måter. Priser meg forøvrig lykkelig for at Jones ennå ikke er skadefri. Tør ikke tenke på hva han, med sin enorme fysikk, hadde kunnet utrette mot et noe passivt Arsenal-midtforsvar.

 

Arsenal lagoppstilling sier seg vel etter hvert selv, hvis vi ikke hviler noen. Almunia har forbedret seg svært mye det siste året, ved tillit, våre franske sidebacker har omsider begynt å finne formen, Denilson har blitt den relativt klare Flamini-erstatteren, Nasri er tilbake fra skade, Theo har spilt på seg selvtillit og våre spisser har begynt å score mål. Det meste ser altså lyst ut for Arsenal om dagen, til tross for det mye omtalte Hull-tapet forrige lørdag. Allikevel er det to - særdeles viktige - tinh jeg har utelatt fra oppsummeringen. Midtforsvaret er veldig skjelvent. Bedre enn i fjor, men jeg synes ikke Kolo og Billy passer sammen. Den andre tingen er, som dere kanskje forsto, Cesc Fabregas. Han fikk en sen sesongstart pga forlenget ferie og småskader. Dette er han fremdeles tydelig preget av, og er ikke i godt gammelt maestro-slag. Heldigvis løfter han laget bare ved sin tilstedeværelse, men den dagen han begynner å strø lekre lissepasninger igjen, kan det se stygt ut for motstanderen.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Kolo Toure - William Gallas - Gael Clichy

Theo Walcott - Denilson Neves - Cesc Fabregas - Samir Nasri

Robin van Persie - Emmanuel Adebayor

 

Benk: Fabianski, Djourou, Silvestre, Song, Eboue, Vela, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Endelig har vi fått Canal Digital, så nå kan jeg endelig følge favorittlaget mitt på en 32" TV-skjerm, i stedet for på en dårlig dataskjerm... Song er tilbake, så jeg tror han tar over for Denilson, til tross for at han har spilt mye bedre enn Cesc i det siste. Toure har spilt dårlig i det siste, i tillegg til at han har utrykket sin frykt for å spille mot dårlige lag, så jeg tror kanskje at Silvestre får debuten sin i morgen. Spissparet vårt greide endelig å score mål, så jeg tviler på at det skiftes ut. Jeg tror på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Silvestre - Gallas - Clichy

Walcott - Fàbregas - Song - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

Forhåpentligvis får også formsterke Denilson og Carlos Vela sjansen ut i 2. omgang. Jeg tror også på 2 - 0 til Arsenal etter mål av Nasri og Adebayor.

 

Nei forresten, jeg tror på DETTE laget:

 

Almunia

Sagna - Song - Gallas/Toure - Clichy

Walcott - Fàbregas - Denilson - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

Denilson har spilt så bra i det siste at han fortjener plassen på sentral midt. Verken Gallas eller Toure har overbevist meg så langt, så jeg håper at en av dem blir benket i dag, til fordel for Song.

Link to comment
Share on other sites

Den andre tingen er, som dere kanskje forsto, Cesc Fabregas. Han fikk en sen sesongstart pga forlenget ferie og småskader. Dette er han fremdeles tydelig preget av, og er ikke i godt gammelt maestro-slag. Heldigvis løfter han laget bare ved sin tilstedeværelse, men den dagen han begynner å strø lekre lissepasninger igjen, kan det se stygt ut for motstanderen.

 

 

Vel, han strødde vel rimelig bra med lissepasninger mot Porto, og det så rimelig stygt ut for motstanderen :-| Men enig i at han ikke har vært særlig dominerende hittil i år, men det kommer :-|

Link to comment
Share on other sites

Drømte i natt at Wenger sjokkerte alle med å spille med Eduardo og RVP på topp i dagens kamp. Det spørs vel om akkurat det skjer, men ellers i drømmen så vant vi i alle fall. Så vi får i alle fall tro at det stemmer. :-|

 

Jeg tror på dette laget i dag:

 

Almunia

Sagna, Toure, Gallas, Clichy

Walcott, Song, Fabregas, Nasri

RVP, Adebayor

 

Jeg velger Song sentralt på midtbanen i dag. En tøff bortekamp, og da trenger vi en spiller som Song på midtbanen. Dessuten gir han oss større tyngde defensivt på dødballer, noe jeg tror vi kan trenge i dag.

Link to comment
Share on other sites

Drømte i natt at Wenger sjokkerte alle med å spille med Eduardo og RVP på topp i dagens kamp. Det spørs vel om akkurat det skjer, men ellers i drømmen så vant vi i alle fall. Så vi får i alle fall tro at det stemmer. :-|

 

I min drøm sjokkerte han alle med å putte Wilshere fra start, han ble også matchvinner :-|

 

Tror på dette:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Fabregas - Denilson - Nasri

RvP - Adebayor

 

Selv kunne jeg heller tenkt meg Song istede for Denilson. Trenger den deffansive styrken hans idag føler jeg. Det ble 2-1 seier i drømmen, btw.

Link to comment
Share on other sites

Drømte i natt at Wenger sjokkerte alle med å spille med Eduardo og RVP på topp i dagens kamp. Det spørs vel om akkurat det skjer, men ellers i drømmen så vant vi i alle fall. Så vi får i alle fall tro at det stemmer. :-|

 

I min drøm sjokkerte han alle med å putte Wilshere fra start, han ble også matchvinner :-|

 

Tror på dette:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Fabregas - Denilson - Nasri

RvP - Adebayor

 

Selv kunne jeg heller tenkt meg Song istede for Denilson. Trenger den deffansive styrken hans idag føler jeg. Det ble 2-1 seier i drømmen, btw.

Tror nok de to kantene blir litt for like i spillestilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være en 3-poenger. Dette er en kamp som vi i fjor høst ville ha vunnet med veldig god margin.. (husker ikke hvordan det gikk. Men er ganske sikker på at vi tok 3 poeng) .. Men denne høsten synes jeg ikke gutta har vært så stabile. Vi har vunnet kamper med både 3 og flere mål. Men vi har jo også tapt unødvendige kamper. som hjemmekampen mot Hull. Som burde ha vært den enkleste matchen i årets PL for Ungutta på Emirates. Men ingen kamper i PL er enkle, og det blir heller ikke denne. Forsvaret må være veldig oppmerksomme på denne kampen. Cisse er en god bakromspiss. Oppover på banen er vi sterke. Hvis van Persie og Adebayor fortsetter fra der de slapp sist så kan vi fort se et hatrick i ettermiddag. Men vi må bli bedre til å utnytte sjansene våres. Gunners skulle ha vunnet 9-0 mot Porto på tirsdag. Men jeg er optimist. Og jeg tror nesten helt sikkert at gutta våre fikser denne matchen.

 

-------------------------Almunia-----------------------

-----------------------------------------------------------------

--Sagna----------Toure--------Gallas-------Clichy--

---------------------------------------------------------

--Walcott-----------Cesc--------Denilson----Nasri--

---------------------------------------------------------

------------------Adebayor--v. Persie----------------

 

To i kassa fra Robin, En fra Adebayor og Gallas! .. VI VINNER 4-1!!

 

:-|

Link to comment
Share on other sites

Dette burde være en 3-poenger. Dette er en kamp som vi i fjor høst ville ha vunnet med veldig god margin.. (husker ikke hvordan det gikk. Men er ganske sikker på at vi tok 3 poeng) .. Men denne høsten synes jeg ikke gutta har vært så stabile. Vi har vunnet kamper med både 3 og flere mål. Men vi har jo også tapt unødvendige kamper. som hjemmekampen mot Hull. Som burde ha vært den enkleste matchen i årets PL for Ungutta på Emirates. Men ingen kamper i PL er enkle, og det blir heller ikke denne. Forsvaret må være veldig oppmerksomme på denne kampen. Cisse er en god bakromspiss. Oppover på banen er vi sterke. Hvis van Persie og Adebayor fortsetter fra der de slapp sist så kan vi fort se et hatrick i ettermiddag. Men vi må bli bedre til å utnytte sjansene våres. Gunners skulle ha vunnet 9-0 mot Porto på tirsdag. Men jeg er optimist. Og jeg tror nesten helt sikkert at gutta våre fikser denne matchen.

 

-------------------------Almunia-----------------------

-----------------------------------------------------------------

--Sagna----------Toure--------Gallas-------Clichy--

---------------------------------------------------------

--Walcott-----------Cesc--------Denilson----Nasri--

---------------------------------------------------------

------------------Adebayor--v. Persie----------------

 

To i kassa fra Robin, En fra Adebayor og Gallas! .. VI VINNER 4-1!!

 

:-|

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen er veldig viktig å vinne.. Ser at alle de fire store har rimelig vanskelige kamper, og alle kommer ikke ut av denne helgen med 3 poeng.. Måtte vi være en av de som får 3 poeng :-|

 

Håper/tror på dette laget:

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Denilson - Nasri

Van Persie - Adebayor

 

Mulig Eboue tar Walcott sin plass, pga det deffansive.. Men Sunderland er hjemme, og da kan Walcott få litt bakrom å løpe i :-|

Link to comment
Share on other sites

Almunia, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Walcott, Denilson, Fabregas, Song Billong, Van Persie, Adebayor

Laget i følge VG, merkelig med Song på kanten istedenfor Nasri..

 

Vi så mot Porto at Nasri var ganske rusten. Hvis vi er i trøbbel kan vi hive innpå spillere som kan snu kampen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...