Jump to content

2008.10.04 Sunderland B


Charlie George

Recommended Posts

ja vi må vel si oss enige i at dette var en møkkakamp. like dårlig som mot hull. til og med sagna var svak i går. med de som skuffer meg nok en gang, er adebayor, denilson, song og wenger. wenger fordi ikke bendtner kommer inn tidligere. adebayor fordi han ser helt ufarlig ut. denilson får ikke til noe. men aller verst var song. tror han er litt naiv. når han fører ballen, ser det ut til at han tror at det andre laget er interessert i å ta fra han ballen. han kløner det til gang på gang, og er også ubestemt når han skal vinne ballen selv. jeg mener at han er direkte skyldig i baklengsmålet. hvis det såkalte 1. laget ikke presterer bedre enn dette, bør wenger starte med liga cup laget. der er det i hvertfakk spillere som vil vise seg frem!

 

Helt uenig. Song var vår klart beste spiller i går. Den eneste som faktisk prøvde å sette opp balltempo, tok de tunge løpene og gikk i duellene. Kan ikke forstå hvordan du kan trekke frem han som den dårligste i går. Han var dårlig og svak i situasjonen som fører til scoringen, det er jeg enig i. Ellers så kan jeg ikke huske at han hadde nevneverdige balltap.

Derimot: Fabregas gjorde absolutt alt galt hele veien, Walcott en vandrene misforståelse og Sagna var usikker fra første berøring.

 

Flere andre som faktisk nå klarer å kritisere Ade for ikke å gå i offside. Dette er i ferd med å bli like dumt som hetsingen av Wiltord og Eboue. Gjør de noe riktig så er det flaks, gjør de noe galt så skal de spikres på veggen.

 

Jeg syns faktisk Ade var god i går. Gode bevegelser, tok med seg ballen i riktige rom og frispilte medspillere flere ganger. Han unngikk offsidene og prøvde gjentatte ganger å få opp tempoet. Men, med Cesc liggende i en posisjon hvor han ble helt ufarlig og sinket spillet hver gang han fikk ballen var det ikke lett hverken for van Perise eller Ade å skaffe seg gode posisjoner.

 

Noe av problemet i går var at passene kom med så lite fart at Sunderland kunne løpe seg opp i spilleren som mottak ballen. Spesielt Sagna, Denilson, Cesc , Gallas og Toure slet med å slå ballen med nogenlunde tempo og dette tok brodden fra mange av angrepene.

 

Hjem og øv gutter. Dette var for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply
Flere andre som faktisk nå klarer å kritisere Ade for ikke å gå i offside.

 

Hvordan skulle han kunne klare å gå i offside med halve Sunderland omtrent på egen dødlinje og pasninger som kun unntaksvis gikk i lengderetning. Ingen kritikk av Adebayor, kun en ironisk oppsummering av kampbildet.

Link to comment
Share on other sites

Vi må bare se reaiteten i øynene: Vi er i år et lag som må kjempe hardt for 4.plass. Det er nemlig 3 andre lag som ser utrolig imponerende ut. Chelsea virker ekstremt gode, Liverpool nesten like gode, mens Manu nok kommer enda sterkere enn de har vært så langt. I tillegg har alle disse tre lagene hatt et langt tøffere kampprogram enn oss i starten (spesielt Manu), så alt tyder på at forskjellene bare kommer til å bli større.

Hvorfor klarer vi ikke å slå Sunderland borte?? Jo, fordi at vi presser dem for høyt oppe. Vi skulle heller latt dem komme, for da hadde det vertfall vært MULIGHET for kontringer. Vi gjør selv at de ligger seg lavt. Hadde vi presset lavere, hadde de kommt lenger opp i banen, og det hadde skapt mer rom.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett skuffende! Kan i utgangspunktet leve med et uavgjortresultat borte mot Sunderland. Det som skurrer, er hvordan Arsenal fremstår. Fikk tidlig noen dårlig flashback til Hull-kampen. Skuffende etter 4-0 kampen mot Porto.

 

Det er mange som gå i seg selv. Fabregas er en av mange. Lite som stemmer for spanjolen. Og gudene vet hvorfor Nasri startet på benken. Wenger?

 

Neste kamp er Everton hjemme. På tide å reise seg etter to mindre imponerende kamper.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen, men leste et antatt godt referat på forsiden her. Ble ikke fansen og Wenger enig etter 06/07-sesongen at 4-5-1 ikke funker? 1-1, greit nok mot et sterkt Sunderland, vi er fortsatt bare 4 poeng unna tabelltopp, men bak kommer bla. manu i et forrykende tempo med en kamp mindre spilt. Dette er for dårlig etter 4-0 mot porto der vi gikk i oss selv og tok i et tak.

 

Litt Off-Topig: I forrige sesong tok målene nesten slutt for Ade etter at han klippet håret rundt-etter juletider. Nå har fabregas langt hår og jeg mener å huske at han spilte mye bedre med kort hår...

Link to comment
Share on other sites

ja vi må vel si oss enige i at dette var en møkkakamp. like dårlig som mot hull. til og med sagna var svak i går. med de som skuffer meg nok en gang, er adebayor, denilson, song og wenger. wenger fordi ikke bendtner kommer inn tidligere. adebayor fordi han ser helt ufarlig ut. denilson får ikke til noe. men aller verst var song. tror han er litt naiv. når han fører ballen, ser det ut til at han tror at det andre laget er interessert i å ta fra han ballen. han kløner det til gang på gang, og er også ubestemt når han skal vinne ballen selv. jeg mener at han er direkte skyldig i baklengsmålet. hvis det såkalte 1. laget ikke presterer bedre enn dette, bør wenger starte med liga cup laget. der er det i hvertfakk spillere som vil vise seg frem!

 

Helt uenig. Song var vår klart beste spiller i går. Den eneste som faktisk prøvde å sette opp balltempo, tok de tunge løpene og gikk i duellene. Kan ikke forstå hvordan du kan trekke frem han som den dårligste i går. Han var dårlig og svak i situasjonen som fører til scoringen, det er jeg enig i. Ellers så kan jeg ikke huske at han hadde nevneverdige balltap.

Derimot: Fabregas gjorde absolutt alt galt hele veien, Walcott en vandrene misforståelse og Sagna var usikker fra første berøring.

 

Flere andre som faktisk nå klarer å kritisere Ade for ikke å gå i offside. Dette er i ferd med å bli like dumt som hetsingen av Wiltord og Eboue. Gjør de noe riktig så er det flaks, gjør de noe galt så skal de spikres på veggen.

 

Jeg syns faktisk Ade var god i går. Gode bevegelser, tok med seg ballen i riktige rom og frispilte medspillere flere ganger. Han unngikk offsidene og prøvde gjentatte ganger å få opp tempoet. Men, med Cesc liggende i en posisjon hvor han ble helt ufarlig og sinket spillet hver gang han fikk ballen var det ikke lett hverken for van Perise eller Ade å skaffe seg gode posisjoner.

 

Noe av problemet i går var at passene kom med så lite fart at Sunderland kunne løpe seg opp i spilleren som mottak ballen. Spesielt Sagna, Denilson, Cesc , Gallas og Toure slet med å slå ballen med nogenlunde tempo og dette tok brodden fra mange av angrepene.

 

Hjem og øv gutter. Dette var for dårlig.

Enig! Song var vår kanskje beste spiller. vPersie var også bra, men det var helst defensivt han viste ting... Jeg er meget skuffet over Clichy og Sagna i det siste. Kanskje ikke Domenech sine prioriteringer for EM var helt galne likevel???

Link to comment
Share on other sites

Nok engang viser vi at vi ikke takler å spille mot lag som legger hele laget i forsvar. Det har ingen ting med vår spillestil å gjøre, det er rett og slett pga dårlig innsats og lite kreativitet.

 

Jeg velger faktisk å legge skylden på Wenger i dette tilfellet. Ikke fordi at spillerne underpresterer, men fordi han fortsetter å starte med spillere som underpresterer kamp etter kamp, og spillere som ikke er i form.

 

Alle snakker om at vi mangler en makker til Fabregas. Jeg er enig i det, men det er faktisk mer påfallende at vi mangler en Fabregas. Fabregas er for tiden langt under pari, noe vi lider veldig mye av. Fabreags trenger å spille seg i form. Spørsmålet er om vi er tjent med at han gjør det på førstelaget. Ramsey imponerte stort i Fabregas sin rolle mot Sheffield United. Kanskje er det på tide at han får sjansen fra start. Ingen spillere i Arsenal bør være sikret plass på laget.

 

I tillegg har vi vår kjære Adebayor på topp, som ikke har prestert for Arsenal siden han skrev under på ny kontrakt. I ligaen står han bokført med 3 mål mot Blackburn. Men faktum er at han spillte en rævva kamp også da. På tide å benke han, og la Bendtner eller Vela få spille fra start.

 

Sagna er en skygge av seg selv. Problemet her er vel at vi stort sett har leid ut eller solgt alt som heter forsvarsspillere.

 

Poenget med det jeg skriver her, er at vi sender feil signal til de som er i andre rekke hva spilletid angår. Hvordan skal de få troen på førstelagspill, og hvordan skal de greie å holde motivasjonen oppe, når de er vitne til at de samme spillerne får spille kamp etter kamp uansett hvor dårlig de spiller? Det er rett og slett på tide å makulere klippekortene, og stille med de til envher tid 11 spillerne som er mest motiverte til å blø for drakten, og som er i best form.

Link to comment
Share on other sites

Tror grunnen til at Fabregas ikke er helt på topp er ganske enkel. Andre spillere blir bedre av å spille med bedre spillere, så hvorfor skulle ikke dette også gjelde han. Han spilte med Rosicky/Gilberto, Hleb og Flamini før, og de er nok en del bedre enn de han er sammen med på midten nå...

Link to comment
Share on other sites

Tror grunnen til at Fabregas ikke er helt på topp er ganske enkel. Andre spillere blir bedre av å spille med bedre spillere, så hvorfor skulle ikke dette også gjelde han. Han spilte med Rosicky/Gilberto, Hleb og Flamini før, og de er nok en del bedre enn de han er sammen med på midten nå...

Mulig en bedre teori enn min med håret B)

Link to comment
Share on other sites

Vi gir de mulighet for kontringer ved å spille five-a-side utenfor motstanderens sekstenmeter på bortebane.

Det er naivt i grunn. Det er jo dette som er vårt sterkeste våpen når vi leder 1-0 selv. Det vi må gjøre er enkelt og greit: Spille five-a-side ved egen sekstenmeter og derved lokke de fram. Er jo flaut ikke å prøve få tak i ballen på egen bane. Og så? Ja da setter vi fart.

Minnes en kamp mellom Sogndal, tror jeg, og Rosenborg for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Tror grunnen til at Fabregas ikke er helt på topp er ganske enkel. Andre spillere blir bedre av å spille med bedre spillere, så hvorfor skulle ikke dette også gjelde han. Han spilte med Rosicky/Gilberto, Hleb og Flamini før, og de er nok en del bedre enn de han er sammen med på midten nå...

 

Dette har helt sikkert en innvirkning på spillet til Fabregas. Men så må vi også tenke på at Fabregas er såpass garvet og rutinert, hans unge alder til tross, at vi bør forvente mer av han. Vi må forvente at de rutinerte og etablerte spillerne står frem og tar i ett tak når vi sliter. Men det er faktisk de etablerte spillerne som har sviktet mest i de kampene vi har slitt

Link to comment
Share on other sites

Tror grunnen til at Fabregas ikke er helt på topp er ganske enkel. Andre spillere blir bedre av å spille med bedre spillere, så hvorfor skulle ikke dette også gjelde han. Han spilte med Rosicky/Gilberto, Hleb og Flamini før, og de er nok en del bedre enn de han er sammen med på midten nå...

Mulig en bedre teori enn min med håret B)

 

HEHE.. Flott kommentar, Oedegaard.

I denn kampen ligger jo Fabregas som hengende spiss. Dette er helt feil bruk av ham etter min mening. Det er jo i det oppbyggende spillet han er best. van Persie på kant er jo også dumt. Skal det spilles med fem på midten må van Persie ut. På kanten blir det bare tull. Han klarer ikke å fungere som kant, og han klarer ikke å komme inn og støtte Ade.

Link to comment
Share on other sites

Tror grunnen til at Fabregas ikke er helt på topp er ganske enkel. Andre spillere blir bedre av å spille med bedre spillere, så hvorfor skulle ikke dette også gjelde han. Han spilte med Rosicky/Gilberto, Hleb og Flamini før, og de er nok en del bedre enn de han er sammen med på midten nå...

 

Dette har helt sikkert en innvirkning på spillet til Fabregas. Men så må vi også tenke på at Fabregas er såpass garvet og rutinert, hans unge alder til tross, at vi bør forvente mer av han. Vi må forvente at de rutinerte og etablerte spillerne står frem og tar i ett tak når vi sliter. Men det er faktisk de etablerte spillerne som har sviktet mest i de kampene vi har slitt

Det med medspillere er nok bare en del av grunnen. En god spiller som Fabregas må kunne stå frem i et dårlig lag istedenfor å synke ned på deres nivå(selv om Arsenal er langt fra dårlig). Hvis Fabregas kommer til å være like dårlig resten av sesongen fordi det du sier er ikke Fabregas den kjempegode spilleren, men Hleb og Flamini. Så kkan ikke si meg helt enig med deg her B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...