Jump to content

2008.10.04 Sunderland B


Charlie George

Recommended Posts

Ja takk til video dømming. Blir lei av at avgjørende situasjoner hele tiden skal gå imot oss. Mens hos United er det helt omvendt (senest: straffen mot Bolton). Hele ballen hadde aldri krysset linjen, faktisk lå hele ballen på streken. Var ikke i nærheten av å være ute. Men selvsagt er linjedommeren den eneste i verden som ikke klarer å se det. Så senere får Sunderland frispark i farlig posisjon og Toure gult for å "felle" Whitehead. Noe som var mulig å se fra månen var filming. Song for 2-3 frispark mot seg hvor han bare tar ballen. Skandale spør du meg. Hvor mye du vil det eller ikke så er det hovedgrunnen til at vi tapte idag. Selvsagt har det også noe å si at vi spilte en helt elendig 1. omgang, og ikke noe særlig mye bedre 2. Men det er ikke lett å spille mot ett lag som forsvarer seg med ti mann i sin egen 16meter. Synes formasjonen vi startet med var helt feil. Persie er spiss ikke midtbane spiller. Fabregas syntes jeg dessuten sto alt for høyt på banen. Sagna spiller dårligere enn aldri før, og Clichy på den andre siden er ikke mye bedre men sine latterlig dårlige "innlegg". Denilson glimter til med veldig stor usikkerhet og noen håpløse pasninger. Altså veldig mange faktorer som slår feil idag.

Ser at der er noen her inne som snakker om managerbytte... Dette er et forum så det er lov til å debutere, men jeg må ærlig innrømme at det er det dummeste, latterligste og flaueste jeg noen gang har lest. Veldig mange her inne ville aldri ha vært Arsenal supporter hvis det ikke hadde vært for Wenger (ja, kanskje inkludert meg også). Det var han som fikk oss opp, og hvis det er noen som skal ta oss ned, så skal det være ham. Da får vi ihvertfall stilen og æren i behold. Men vi skal jo selvsagt ikke ned ;)

Ett lite pluss er att Bendtner hadde ett godt innhopp. Håper han starter neste kamp, det har han fortjent.

 

Edit: 5 minutter etter at jeg skriver dette skårer Manu ett veldig tvilsomt mål. Nesten så det er morsomt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Først må jeg si at vi fortsatt kan vinne ligaen. Men da MÅ vi få mange poeng mot de andre topplagene, noe som kan bli vanskelig. Det er såvidt Oktober og folk sier allerede at det er over. Greit nok, 2 tap på 6 kamper er langt ifra godt nok de to lagene neppe kommer til å ta mange poeng fra de andre toppklubbene.

 

Kampen i seg selv var svak. Arsenal prøvde å spille seg gjennom et lag som spilte ultra defensivt på hjemmebane. Det går sjelden bra - i alle fall ikke når bevegelsene er så dårlige som de var i dag. Det at Ade aldri var inne i felte gjorde ikke det lettere for vingene / backene å slå inn. Dagens prestasjon av Ade er noe av det svakeste jeg har sett av en arsenal-spiller på lenge. Han var aldri inne i feltet når han skulle vært der, og ikke fikk han til noe da han først fikk ballen. Denilson hadde også en svak kamp med mange feilpasninger. Jeg kommer tilbake med en lengre post seinere, for nå orker jeg ikke å tenke mer på kampen og marginer som nok en gang går imot oss (mens Man U allerede har fått tildelt en feilaktige straffer og et feilaktig mål).

Link to comment
Share on other sites

Dette var så slapt at Adebayor kun klarte å gå i en skarve offside i løpet av hele kampen. Høres flåsete ut, men det forteller en hel del om kampen. Meget skuffende.

 

Dagens kommentar!

 

Fikk meg nesten til å trekke på smilebåndet igjen - det har jeg ikke gjort siden kl 16.00.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende forestilling. Vi er ikke med i krigen, og da vinner man ikke fotballkamper mot Sunderland når vi heller ikke klarer å spille dem ut. Enkelt og greit. Vi stanga og stanga, og skapte skuffende lite. Er usikker på om ballen var ute når Walcott la inn til Van Persie og scoringen ble annulert, men linjedommeren skal være 100% sikker på at ballen er over dødlinjen når han først velger å heve flagget.

Vi kan ikke fortsette på dette viset om vi skal henge med oppe i toppen

Link to comment
Share on other sites

Dæven så kritiske vi er. Og det er vel bra.

Men gutta er da ikke slappe, selv om spillet ikke glir som vi er vant til.

Og det å snakke om at løpet er kjørt er i beste fall et symptom på skuffelse og oppgitthet, for det er egentlig bare tull å snakke om. Vi er et poeng bak Manu om de vinner i dag og hengekampen. Vi har ikke møtt noen av de store.

Vi må tåle litt motgang i starten av en sesong, uten ar vi blir sutrete.

Vi skal være tøffe gutter og jenter som støtter et kjempelag og ikke sutrete bortskjemte drittunger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Arsenal klarer 4. plassen i år. Men ike høyere. Hvor er Fabregas sin midtbane makker? Synes det rett og slett er patetisk av Wenger og droppe å kjøpe en erstatter for Flamini. Han satser på ungutt, og det er nå bra det. For det er det alt for få lag i internasjonal toppfotball som gjør. Ser nok ut som om Wenger en smule begynner og innse at Denilson ikke fyller rommet etter Flamini. Han er jo en helt annen spiller, med en helt annerledes spillertype. Mere lik Fabregas. Men som vi alle vet trengs det ikke en andre Fabregas. Når vi har den beste midtbanespilleren i verden. Men det mangler en defensiv type. En terjer som jager alle baller. Som vinner alle dueller. Jeg er redd Song ikke har disse kvalitetene. Men han er på god vei. Om 2 år kan han nok fylle den posisjonen. Akkurat som Denilson. Kanskje de for sitt store gjennombrudd neste sesong? Men jeg tviler på denne sesongen. Og jeg tror det blir ett slit dene sesongen. Men jeg tror vi klarer en kvalik-plass til CL. Noe jeg så inderlig håper.

 

Arsenal er ikke gode nok til å gå for tittelen i år, mener jeg. Jeg er redd vi blir nødt til å se enda en trofeeløs sesong. Jeg håper Arsene tørr å bruke litt penger og få kjøpt inn en god midtbane ved siden av fabregas!

 

Kampen i dag var tragisk. Det var selvfølgelig kult og se Fabregas åpne målkontoen men det var trist og se at vi ikke fikk 3-poeng. Noe jeg esten var bombesikker på før kl. 16.00.

 

Neste kamp, Gutta!! Da blir det 3-poeng!

Link to comment
Share on other sites

Dæven så kritiske vi er. Og det er vel bra.

Men gutta er da ikke slappe, selv om spillet ikke glir som vi er vant til.

Og det å snakke om at løpet er kjørt er i beste fall et symptom på skuffelse og oppgitthet, for det er egentlig bare tull å snakke om. Vi er et poeng bak Manu om de vinner i dag og hengekampen. Vi har ikke møtt noen av de store.

Vi må tåle litt motgang i starten av en sesong, uten ar vi blir sutrete.

Vi skal være tøffe gutter og jenter som støtter et kjempelag og ikke sutrete bortskjemte drittunger.

riktig som du sier at ingenting er kjørt, og vi kan forsatt få en topp 4 plassering, men da kan vi ikke FORTSETTE som vi gjør nå. Og ja, vi skal være tøffe, men det må for søren meg spillerne våre også være, spesielt på dager som idag hvor vi ikke spiller skjorta av motstanderen. Og det at vi ikke har møtt noen av de store, gjør meg enda mer "urolig", vi taper poeng mot lag som kommer til å ha nok med å kjempe for plassen i PL.

Men vi skal reise oss vi, både oss supportere og spillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Dæven så kritiske vi er. Og det er vel bra.

Men gutta er da ikke slappe, selv om spillet ikke glir som vi er vant til.

Og det å snakke om at løpet er kjørt er i beste fall et symptom på skuffelse og oppgitthet, for det er egentlig bare tull å snakke om. Vi er et poeng bak Manu om de vinner i dag og hengekampen. Vi har ikke møtt noen av de store.

Vi må tåle litt motgang i starten av en sesong, uten ar vi blir sutrete.

Vi skal være tøffe gutter og jenter som støtter et kjempelag og ikke sutrete bortskjemte drittunger.

riktig som du sier at ingenting er kjørt, og vi kan forsatt få en topp 4 plassering, men da kan vi ikke FORTSETTE som vi gjør nå. Og ja, vi skal være tøffe, men det må for søren meg spillerne våre også være, spesielt på dager som idag hvor vi ikke spiller skjorta av motstanderen. Og det at vi ikke har møtt noen av de store, gjør meg enda mer "urolig", vi taper poeng mot lag som kommer til å ha nok med å kjempe for plassen i PL.

Men vi skal reise oss vi, både oss supportere og spillere ;)

Sunderland vil gjøre det rimelig bra. Tror nå jeg

Men poenget med innlegget mitt er at dette ikke er nedtur.

Nedtur var det for Arsenal i mange år etter 1971. Dette vi er inne i er bare litt turbulens.

Vi kommer sikkert til å henge med på mange hold til jul og så kanskje Wenger handler litt. Og da er vi tilbake in business igjen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjedelig kamp. Det virket som om ingen ville vinne, og dermed fikk alle viljen sin. Det er ingen som får en pluss i margen av våre spillere av meg i dag. Dette var rett og slett kollektivt dårlig.

 

Ben Lakris: Jeg beundrer din evige positivitisme. Jeg skjønner ikke hvor du henter fra

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjedelig kamp. Det virket som om ingen ville vinne, og dermed fikk alle viljen sin. Det er ingen som får en pluss i margen av våre spillere av meg i dag. Dette var rett og slett kollektivt dårlig.

 

Ben Lakris: Jeg beundrer din evige positivitisme. Jeg skjønner ikke hvor du henter fra

 

BE

Takk for det kjære ben elfen.

Jeg er født i vektens tegn. Søker vel derfor balanse.

Men du er vel også gammel nok til å huske en tid som ikke har vært så lys som den vi

har nå og de siste 10-12 årene.

Link to comment
Share on other sites

Det fremsto vel som rimelig klart at Sunderland på forhånd ville være fornøyde med ett poeng fra denne kampen. De spilte med 10 mann bak ballen og satset nærmest utelukkende på hurtigheten til Cisse når de en sjelden gang kom fremover. Dermed ble det lite rom for våre tekniske spillere fremover på banen.

 

Likevel: dette var ikke godt nok av Arsenal. For å si som Wenger: "we were not sharp enough to make the difference". Vi holdt et altfor lavt tempo, og til tross for vår overlegne possession klarte vi aldri å legge skikkelig press på Sunderland over lengre perioder. Selvsagt ikke lett når Sunderland lå så defensivt, men det er nettopp da vi er avhengige av mer bevegelse og initiativ fra våre spillere.

 

Sånn sett er jeg mer optimistisk enn mange andre her når vi får et tøffere kampprogram. Selv om det har vært fremgang på området, trives vi fortsatt ikke mot lag som er så defensivt orienterte og til dels destruktive som det Sunderland var i dag. Jeg tror derfor vi vil ha bedre muligheter til å spille "vår" fotball når vi i tiden fremover vil møte sterkere lag.

 

Når det gjelder enkeltspillere, var det etter min mening ikke noen som utmerket seg nevneverdig. Fabregas prøver, men er avhengig av mer bevegelse fra sine medspillere for å briljere. Synes forøvrig at det var merkelig at ikke Nasri startet idag?

Link to comment
Share on other sites

BE

Takk for det kjære ben elfen.

Jeg er født i vektens tegn. Søker vel derfor balanse.

Men du er vel også gammel nok til å huske en tid som ikke har vært så lys som den vi

har nå og de siste 10-12 årene.

 

...også så fantastisk godt det smaker når en først vinner noe, etter lang tids trofe-tørke.

One-nil-down Two-one-up - That's how we won the Littlewoods Cup!

Link to comment
Share on other sites

Dårlige lag= Arsenal spiller på dems tempo eller værre!

Gode lag= Arsenal spiller på sitt beste + Mye mer!

 

Altså, det er ca 6 "Gode" lag i pl og 14 "Dårlige" lag... Det vil si at vi IKKE vil vinne premier league i år...

 

Greit at spillerne våres er unge talenter og wenger mener atte de er modne nok og "erfarne" Men jeg mener at arsenal er et utrolig godt lag fysisk, men dårlige psykisk...

 

Livet er hardt! Arsenal Premier league mestre 2010-2011 sesongen:)

Link to comment
Share on other sites

Dette ble en kjedelig kamp, hvor vi gjorde det meste vi kunne for å angripe sentralt, noe Sunderland visste at vi skulle så alt for godt. De kjempet utrolig tøft og spilte oss ut av stilen det meste av kampen. Vi fikk trille ball frem til 30 meter og derfra og inn var de alltid i kraftig overtall og sjeldent feilplasert.

Vi fikk jo også et feil-annulert mål, Walcotts fot som toucher ballen er innenfor og det kan umulig ha vært luft mellom ballen og dødlinjen. Frem til scoringene var kampen veldig lik Stabæk-Hamkam

Sunderland fikk et heldig men veldig bra mål, på et skummelt bra tidspunkt, men problemene i Premier League for vår del tror jeg endte med Fabregas sin HEADING.

Neste hjemmekamp på Emirates blir minst "tomålsseier" ;)

 

Veldig skuffende kamp, men etter å ha tenkt lenge på kampen, så føler jeg meg sikker på at noen i nærmeste fremtid får smake vår vrede! :)

 

GO GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Nok ein svak kamp, og igjen går mykje på innstilling og vilje. For mange av våre spelarar føler dei er "for gode" til å møte middels gode lag. I tillegg vil eg stille store spørsmålsteikn ved laguttak og formasjon i går.

 

Kva var poenget med ein spiss i Ade, og van Persie på kant? Og kvifor legge cesc i ei offensiv rolle der han mest ikkje er involvert i spelet i det heile. Eg meiner at Wenger feilar stort med å spele svært feigt å tette igjen på midten. Wenger virkar sjølv livredd for å tape med det laget han sender utpå.

 

Ein annan ting. Wenger har mast i det uendelig no at han må rotere på laget, osv. Vi er vel dei som roterer minst. Wenger seier at han har ei masse unge spelarar som må få spele tid, og at han dermed ikkje kan kjøpe inn nye. Eg syns vi stort sett startar med samme lag kamp etter kamp eg? Kva med å gi ein spelar som Bendtner som igjen skaper meir enn ade på den tida han får på bana???

Link to comment
Share on other sites

ja vi må vel si oss enige i at dette var en møkkakamp. like dårlig som mot hull. til og med sagna var svak i går. med de som skuffer meg nok en gang, er adebayor, denilson, song og wenger. wenger fordi ikke bendtner kommer inn tidligere. adebayor fordi han ser helt ufarlig ut. denilson får ikke til noe. men aller verst var song. tror han er litt naiv. når han fører ballen, ser det ut til at han tror at det andre laget er interessert i å ta fra han ballen. han kløner det til gang på gang, og er også ubestemt når han skal vinne ballen selv. jeg mener at han er direkte skyldig i baklengsmålet. hvis det såkalte 1. laget ikke presterer bedre enn dette, bør wenger starte med liga cup laget. der er det i hvertfakk spillere som vil vise seg frem!

Link to comment
Share on other sites

Hurra dette vil vi ha mer av! Fans som gir opp laget sitt når det går trått

 

Vi har ikke GITT opp laget, du burde få litt mer forståelse over hva vi skriver her på forumet:)

Ingen har skrevet " til H******* med Arsenal, eller F*** Arsenal jeg heier på man utd istedenfor"

 

Vi diskuterer hva de har gjort galt, og KANSKJE hva de kan gjøre bedre osv:)

Bare å melde seg på et norsk kurs ett eller annet sted:)

Link to comment
Share on other sites

Det var en jævlig kamp for vår del, og at man viser følelser når ting ikke går som det burde!

Men jeg er fortsatt tilhenger av å prøve å holde debattene rimelig objektive. Det skal være lov å være kritisk til Wenger, men noen kommentarer syntes jeg er i overkant barnslige og spontane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...