Jump to content

Tennis


Legend14

Recommended Posts

Noe andre som så den fantastiske finalen fra centre court idag?

Hvilken idrett, blir rørt av slike atleter.

Har vært stor Rafa fan i noen år nå, og utrolig deilig og se han løfte det trofeet. Tennis er en altfor undervudert sport, er jo heilt utrolig for en nerve det blir i slike kamper, og jeg kan bare ane hvordan de greier og holde det gående på det nivåeti nærmere fem timer.

 

Helt utrolig og Gratulerer Rafael Nadal.

 

For en sommer Spania må ha....

Link to comment
Share on other sites

Noe andre som så den fantastiske finalen fra centre court idag?

Hvilken idrett, blir rørt av slike atleter.

Har vært stor Rafa fan i noen år nå, og utrolig deilig og se han løfte det trofeet. Tennis er en altfor undervudert sport, er jo heilt utrolig for en nerve det blir i slike kamper, og jeg kan bare ane hvordan de greier og holde det gående på det nivåeti nærmere fem timer.

 

Helt utrolig og Gratulerer Rafael Nadal.

 

For en sommer Spania må ha....

Enig der! Helt fantastisk idrett fra 2 av verdens største idretts menn.

Heiet også på Nadal, han fortjente virkelig dette! Hoppet mange ganger i sofaen da han fikk så mange match baller ;)

Link to comment
Share on other sites

Følger faktisk ganske mye med på tennis. Rafa er selvfølgelig min store favoritt, mens jeg heier på Ivanovic på damesiden.

 

Fantastisk kamp i dag, mellom to giganter. Hadde trodd at Federer trakk det lengste strået på forhånd, da Nadal ikke har vært helt patent på gress tidligere. Men han viste hvilken enorm fremgang han har hatt de siste årene, og det er kun et tidsspørsmål når Nadal tar over som verdensener.

 

Ellers fryktelig sterkt av Williams-søstrene å møtes i finalen i går.

Link to comment
Share on other sites

Fikk med meg slutten av finalen, det var utrolig spennende. Heiet som de fleste andre på Rafael Nadal, trodde dessverre han skulle tape, men slik gikk det jo ikke. Gratuler, Nadal! Meget sterkt av spanjolen. Tror jeg må begynne å se litt mer på tennis. ;)

Link to comment
Share on other sites

Har vel aldri vært noen tennisentusiast, og ser svært sjelden på denne sporten. Men pga det dårlige været ble jeg sittende å se på finalen i går, og jeg ble dypt imponert av det jeg så. Dette må vel ha vært tidenes kamp? Så jevnt som det er mulig å få det, og med så mange fantastiske prestasjoner fra begge spillerne. Og sett på bakgrunn av at federer hadde vunnet de to foregående finalene mot Nadal, og totalt vunnet fem seire på rad, var det vel både rett og rimelig at det var Nadals tur denne gangen, selv om begge definitivt hadde vært verdige vinnere. Ja, egentlig fortjente vel ingen å tape dette, men selv om jeg var nøytral synes jeg det var moro at Nadal vant. Kanskje det er et tegn i tiden; Spania vinner endelig en fotballturnering, en av tidenes mest fortjente vinnere. Så vinner Nadal Wimbledon høyst rettferdig, så kanskje det endelig er Arsenals tur neste sesong? Dersom rettferdigheten skjer fyllest også der mener jeg...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvem av Williams-søsterne vant egentlig finalen?

 

Venus Williams vant..

 

Så også finalen i går å ble dyktig imponert. Sjelden jeg ser tennis, men det var den klart beste tenniskampen jeg noen gang har sett. ;) De snakket jo om at det var tidenes Wimbeldon finale!

Link to comment
Share on other sites

Tennis er en suveren sport. Når Tennis spilles på det ypperste nivå så er det en fryd å se på. ;)

 

Fikk ikke sett mye av kampen i går, noe som var veldig surt, men har sett kamper mellom Nadal og Federer før og det pleier ofte å bli mange timer med ulidelig spenning ;)

Link to comment
Share on other sites

Litt av en finale ja. For meg den beste siden Ivanisevic vant mot Rafter :P ;) Hyggelig er det også å se att det er litt stemning på tribunene. Tenk hvor irriterende det må være for resten av deres generasjon tennis spillere. De er sjangseløse til å vinne noen som helst større turnering ;) Jeg heiet på Federer, liker ikke personligheten til Nadal. Kvalmt å se hver gang før en serv at han drar den stramme langshortsen sin ut av rompa... Synes han er litt overlegen og kvalm. Men litt av en tennis spiller er han. Og han vant vell fortjent B)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tar opp denne tråden igjen, for igår var jeg vitne til en fantastisk tennis kamp mellom Rafael Nadal og Fernando Verdasco. Semifinale i Austrialian Open. Jeg har fått meg en ny favoritt. Verdasco spilte som en gud,

og fortjente virkelig å gå til finalen. Men Nadal gir seg jo aldri, og kunne til slutt juble. Til og med han klappet

Verdasco av banen sammen med de 15.000 tilskuerne. Fantastisk spill gjennom hele kampen. To venstre hånds

spillere med gode server, og et fantastisk grunnlinjespill. Settsifrene ble som følger;

 

Nadal-Verdasco: 6-7,6-4,7-6,6-7,6-4!

Kampen var over etter 5t14min. Helt sykt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Det er noe Arsenalsk over Murray. Ferdighetene er der, men store spørsmålstegn forblir rundt det mentale. Klarer hodet hans å ta steget fra toer-/firer-stempelet og helt til topps? 1/6 break points i første sett understreker det hele. Han er der - nesten..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...