Jump to content

Hva skjer med Arsenal nå


mmaelan

Recommended Posts

Wengers satsing på unge spillere har ført til en underholdende fotball, men lite trofeer.

Jens Lehmann hintet til Wenger at dette er underholdende men 'resultatløst'.

 

http://www.guardian-series.co.uk/sport/ars...rsenal_boss.php

 

Flamini sin exit ut døra er det et tegn på at spillere ikke har troen på trofeer og Wenger? Jeg begynner å bli en smule bekymra når det kommer opp historier om Hleb på vei til Inter og at Fabregas nå er i tenkeboksen.

I Fabregas sin situasjon så holder det ikke engang å gi han kapteinsbindet. Han er tydeligvis sjokkert over at to av hans beste venner forsvinner ut av Arsenal.

Og for Fabregas sin del må Wenger handle og vise at klubben har ambisjoner. Dette gir meg flashbacks til Henry sin situasjon da han og forventet solide forsterkninger for å vise at Arsenal ville vinne noe. Da skjedde det lite. Og med tanke på at disse ord har kommet fra både Henry,Vieira og Bergkamp...før....

 

http://www.dailystar.co.uk/football/view/3...ht-to-keep-Fab/

 

Nå er det også klubber som har vist interesse for Adebayor og Sagna. Og ikke hvem som helst heller. Barca,RM og Juve.

At Diarra ble solgt har vel heller ikke kommet heldig ut for vår del. Han ville garantert spilt på førstelaget nå.

 

En ting er iallefall sikkert..mister Arsenal to-tre av de beste spillerne etter hver sesong så blir det garantert mindre attraktivt for spillere som Fabregas,Sagna,Hleb og Adebayor å fortsette i Arsenal.

 

Arsenal er en storklubb, ikke en farmerklubb og jeg håper Wenger på et fornuftig vis klarer å overbevise spillerne at Arsenal har store ambisjoner neste sesong og årene som kommer.

En ting er sikkert er at tro kan flytte fjell. Og har ikke spillerne troen på Wenger kan det fort bli

en del spillere ut av klubben.

Dette kan bli en mer spennende sommer en vi ønsker...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Enig i det du skriver.

Jeg håper at "utvelgelsen" av Edelman er ett uttrykk for en ny politikk fra Arsenals side. Dersom vi ikke har råd til å beholde gode spillere i Arsenal så har vi ett problem.

Hvor lenge vil fansen fortsette å strømme til Emirates hvis resultatene uteblir. Vi er vel avhengig av at pengene fortsetter å rulle inn?

 

Det har vært merkbart lettere å skaffe seg billetter til kampene denne sesongen kontra første året på Emirates. Dersom vi går en ny trofeløs sesong i møte og vi i tillegg sliter mer med å holde følge i Premier League, ja da kan fort Emiratesprosjektet bli en enorm belastning for Arsenal.

 

Blir en utrolig spennende sommer dette. Vi MÅ faktisk styrke første ellveren og stallen. Arsenal med gjeld opp til skuldrene må ha råd til ett mer enn konkurransedyktig lag. Dersom utenlandske investorer er løsningen så "let it be". Personlig håper jeg at Fizmann, Wenger og co. har tanker og løsninger rundt dette uhyre viktige spørsmålet.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si Arsenal er som regel tapere vært år på overgangmarkedet.

 

Wenger nekter å strekke seg litt etter spillerens krav på spille lønninger.

 

Vi er et hav etter de Chelsea og Man Utd både på bredde på stallen og Lønninger.

 

Vi har fått et stort bevis på alle de som sa selger vi Patrick Vieira raser laget sammen.

 

Vieira sa ofte at Wenger måtte hente inn flere etablerte stjerner.

 

Wenger gjore ikke noe for å forsterke laget etter Vieiras ønske.

 

Etter han dro har vi mista flere goe spillere og ingen pokaler er vunnet.

 

Wenger er flink med talenter og å gi mange unge spillere tilitt og sjangser.

 

Men den mannen har også forandra seg til de grader.

 

Før henta han spillere som som allerede var begynte å bli stjerner det sto ikke så mye på penger den tiden.

 

Men de siste 4 åra har Wenger spart penger, hva han sparer penger til vet ikke jeg.

 

Men vi mister stadig de beste spillere vi har og Wenger henter heller ikke noen av samme kaliber.

 

Styret i Arsenal har gang på gang sakt Wenger har penger til å hente nye spillere vis han vil.

 

Var snakk om 700 i fjor?

 

Vi solgte spillere for ganske så mye mere en det Wenger brukte på å hente noen talenter.

 

Greit man ikke skal pøse ut penger på lønninger og nye spillere.

 

Men Arsenal skulle vel snart være på nivået med de største penge sterke klubbene i europa.

 

Greit mange kan si Wenger er den beste i værden som Manager?

 

Men er han egetlig det? klare å utvikle talenter eller er det å klare, vinne flest mulig pokaler som teller?

 

Greit Man Utd er hata av alle oss som følger Arsenal....

 

Men det Alex har gjort i Man Utd er nok støre en det Wenger har klart med Arsenal.

 

Husker Man Utd for en del år siden lå på 6-7 plass i serien før Alex for alvor utvikla Man Utd til å bli en virkelig gigant.

 

De klarte å få utvida stadioen og de fikk et storlag i europa, greit Man Utd har alltid vært en stor klubb.

 

Men det Alex har fått til alle de åra han er vært der er helt utrolig og iriteranesess for oss som hater dem.

 

Alex kjøper nye bra spillere og talenter vis han mister noe eller velger å kvitte seg med noen.

 

Ja Alex bruker penger men han vinner også mange Pokaler.

 

Wenger stadig spillere men henter som regel bare talenter og vi vinner ingen Pokaler lenger.

 

For men hjelper det ikke å ha det beste 16-17 år laget i England, er nok A-laget som alltid vil telle og det vi fans betaler for å se.'

 

Talenter kommer og går mense det er på en måte de som spiller på A-laget som består.

 

Gerit alt jeg sier klirer ikke like bra i alles ører, men på en måte er det slik det er nå i dag.

 

Føler vi detter et skritt tilbake vært år, mens Man Utd og Chelsea går et skritt lenger framover.

 

:) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Wengers satsing på unge spillere har ført til en underholdende fotball, men lite trofeer.

Jens Lehmann hintet til Wenger at dette er underholdende men 'resultatløst'.

 

http://www.guardian-series.co.uk/sport/ars...rsenal_boss.php

 

Flamini sin exit ut døra er det et tegn på at spillere ikke har troen på trofeer og Wenger? Jeg begynner å bli en smule bekymra når det kommer opp historier om Hleb på vei til Inter og at Fabregas nå er i tenkeboksen.

I Fabregas sin situasjon så holder det ikke engang å gi han kapteinsbindet. Han er tydeligvis sjokkert over at to av hans beste venner forsvinner ut av Arsenal.

Og for Fabregas sin del må Wenger handle og vise at klubben har ambisjoner. Dette gir meg flashbacks til Henry sin situasjon da han og forventet solide forsterkninger for å vise at Arsenal ville vinne noe. Da skjedde det lite. Og med tanke på at disse ord har kommet fra både Henry,Vieira og Bergkamp...før....

 

http://www.dailystar.co.uk/football/view/3...ht-to-keep-Fab/

 

Nå er det også klubber som har vist interesse for Adebayor og Sagna. Og ikke hvem som helst heller. Barca,RM og Juve.

At Diarra ble solgt har vel heller ikke kommet heldig ut for vår del. Han ville garantert spilt på førstelaget nå.

 

En ting er iallefall sikkert..mister Arsenal to-tre av de beste spillerne etter hver sesong så blir det garantert mindre attraktivt for spillere som Fabregas,Sagna,Hleb og Adebayor å fortsette i Arsenal.

 

Arsenal er en storklubb, ikke en farmerklubb og jeg håper Wenger på et fornuftig vis klarer å overbevise spillerne at Arsenal har store ambisjoner neste sesong og årene som kommer.

En ting er sikkert er at tro kan flytte fjell. Og har ikke spillerne troen på Wenger kan det fort bli

en del spillere ut av klubben.

Dette kan bli en mer spennende sommer en vi ønsker...

 

Tror vi skal ta det Daily Star skriver med en stor klype salt. Ikke akkurat en seriøs avis.

Spillerne har jo lov til å spille spørsmålstegn til visse ting i klubben og tar det sikkert opp med Wenger, men først og fremst er det jo spillerne selv som skal prestere på banen.

Tror mange glemmer hvor nærme vi egentlig var å vinne serien denne sesongen. I fjor var vi langt unna.

Skader, svake dommere og en liten formglipp i mars ødela den muligheten, men vi er jammen meg ikke langt bak Chelsea og Manure.

Wenger har valgt å gå for en ung spillerstall med stort potensialet og kommer garantert til å holde på det i årene fremover også. Det kan selvsagt diskuteres om vi mangler erfarne spillere, men det hjelper ingenting hvis ikke kvaliteten er like bra som de unge. Vanskelig å forutse sånt.

Derimot kunne bredden vært bedre...siden vi hver sesong sliter med mange skader.

 

At det blir utskiftninger i sommer må vi regne med. 90% av tilfellene er det spillerne selv som vil dra og jeg er ganske sikker på at det i 50% av tilfellene er økonomiske årsaker til det.

Kanskje Arsenal burde strekke seg litt lenger på lønnsbudsjettet for å kanskje øke sjansen for å beholde de som ønsker mest, men ser ikke for meg at det skjer. Har man et snev av lojalitet for klubben, i den situasjonen Arsenal er i økonomisk, bør spillerne skjønne at penger er ikke alt. De fleste tjener 500.000 kr. i uka....og har ingenting å klage over. Sånn sett er de veldig bortskjemt. Wenger har hovedansvaret for at trofèene kommer inn, men det er like mye spillerne sin skyld for at vi ikke har vunnet noe siste 3 årene.

 

Ang. ryktene tør jeg garantere at Fabregas ikke skal noen steder. Han har kontrakt til 2014 og gjentatte ganger sagt at han vil bli i Arsenal. Kanskje han drar til Spania om noen år, men jeg tror han blir i Arsenal ihvertfall til vi vinner serien og kanskje CL. Not for sale at any price.

Flamini tror jeg har hatt et ønske om å dra til Italia lenge nå. Han ga alt for oss denne sesongen, men tipper han også anså det som er godt utstillingsvindu hvis han presterte maksimalt den siste sesongen for oss. Jeg tror faktisk ikke han hadde særlig planer om å fortsette i Arsenal uansett. Frustrerende, men han kan erstattes.

Situasjonen med Hleb er vel litt mer usikker siden han kan kjøpe seg ut av kontrakten selv, men det har heller ikke kommet noe uttaleser om han ønsker å bytte klubb. Han kan også erstattes greit.

Adebayor og Sagna kommer ihvertfall ikke til å bli solgt. Begge ligger vel an til å få tilbudt nye kontrakter nå.

 

Uansett at interessen for spillerne våre er stor vil jo si vi har mange av de beste spillerne i verden og storklubber i Spania og Italia sikler etter å få kjøpt dem.

Derimot er måten de går fram på noe frekk til tider. Med pengeglade agenter som øyner millioninntekter og gjør spillerne våre "unsettled".

 

Ryktene og spekulasjonene kommer til å florere i hele sommer. Jeg tror det blir langt mindre dramatisk mange frykter.

Jeg tror vi kommer til å ha et vel så bra lag neste sesong og har stor tro på at ligagullet havner på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet med at de tjener 500.000 i uka og at det er bra er egentlig uvesentlig for Fabregas,Flamini.Gallas og resten.

Lønn er et utgangspunkt for mange spillere for hva de presterer og hvor dyktige de er.

Og da er 500000 lite når du ser at mange spillere i andre klubber rundt deg ligger på det dobbelte.

Så det argumentet holder ikke i det hele tatt.

 

Når det gjelder United så har de fått det bra til, men økonomien deres virker noe skakk kjørt. Mye takket være Glazer som har pøst sin gjeld inn i Inited.

 

http://blog.emiratesstadium.info/2008/05/0...erious-trouble/

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke nødvendigheten med å lage oppstyr for at èn spiller forlot oss (selv om han på sikt ikke er den første). Personlig er jeg 100% fornøyd med måten Arsenal gjør ting på i dag, og utenlandske investorer er i motsetning til en del andre noe jeg ikke ønsker. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med noen sesonger uten pokaler. Det er ikke vanskelig å se at laget har noe på gang, og i år har vi som i fjor vært veldig uheldige på flere områder. Hva er det vi egentlig kunne gjort bedre? Bruke hundrevis av millioner på nye spillere litt her og der? Tror dere ikke at det vil skape misnøye blant mange og nye salg?

 

Mitt tips er at vi vinner PL og FA-cupen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet med at de tjener 500.000 i uka og at det er bra er egentlig uvesentlig for Fabregas,Flamini.Gallas og resten.

Lønn er et utgangspunkt for mange spillere for hva de presterer og hvor dyktige de er.

Og da er 500000 lite når du ser at mange spillere i andre klubber rundt deg ligger på det dobbelte.

Så det argumentet holder ikke i det hele tatt.

 

Når det gjelder United så har de fått det bra til, men økonomien deres virker noe skakk kjørt. Mye takket være Glazer som har pøst sin gjeld inn i Inited.

 

http://blog.emiratesstadium.info/2008/05/0...erious-trouble/

 

Ja, det kan man si, men man kan uansett ikke bruke penger over evne.

Forteller vel bare hvor vanvittig fotballsirkuset har nådd angående lønninger og hvor "griske" spillerne har blitt. Men det er en annen diskusjon.

 

Selv om vi har høy inntekt og anses som 3. rikest klubben i verden er nok utgiftene rundt Emirates-prosjektet dyrere enn vi aner og de har lagt seg på en forsiktig linje angående spillerkjøp og lønninger.

Sånn kommer det nok til å fortsette fremover også.

Selvfølgelig synd at vi mister en del spillere pga. det, men sånn er realiteten og et valg Wenger og Arsenal-styret har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet med at de tjener 500.000 i uka og at det er bra er egentlig uvesentlig for Fabregas,Flamini.Gallas og resten.

Lønn er et utgangspunkt for mange spillere for hva de presterer og hvor dyktige de er.

Og da er 500000 lite når du ser at mange spillere i andre klubber rundt deg ligger på det dobbelte.

Så det argumentet holder ikke i det hele tatt.

 

Når det gjelder United så har de fått det bra til, men økonomien deres virker noe skakk kjørt. Mye takket være Glazer som har pøst sin gjeld inn i Inited.

 

http://blog.emiratesstadium.info/2008/05/0...erious-trouble/

 

Ja, det kan man si, men man kan uansett ikke bruke penger over evne.

Forteller vel bare hvor vanvittig fotballsirkuset har nådd angående lønninger og hvor "griske" spillerne har blitt. Men det er en annen diskusjon.

 

Selv om vi har høy inntekt og anses som 3. rikest klubben i verden er nok utgiftene rundt Emirates-prosjektet dyrere enn vi aner og de har lagt seg på en forsiktig linje angående spillerkjøp og lønninger.

Sånn kommer det nok til å fortsette fremover også.

Selvfølgelig synd at vi mister en del spillere pga. det, men sånn er realiteten og et valg Wenger og Arsenal-styret har gjort.

 

 

Den nøysomheten som Arsenal bedriver nå er en meget hårfin balansegang. Jeg regner med at vi er rimelig avhengig av den intektsmassen vi har i dag og den vil IKKE være der med ett lag som ikke er konkurransedyktig. Vi vil ikke fylle Emirates eller selge like mye mat, drikke, supportereffekter etc dersom Arsenal går inn i en årrekke uten å være i nærheten av triumfer. Det er naivt å tro...

Link to comment
Share on other sites

At vi brukar mindre pengar enn Man U, Pool som er store klubbar kan eg til ein viss grad forstå, spesielt med tanke på alle utgiftene vi har i forhold til Emirates. At vi brukar mindre enn Chelsea er vel sjølvsagt, her snakkar vi om økonomisk doping i stor skala. Det som det er vanskligare for meg og mange andre å forstå er vel at vi heile vegen må bruke mindre pengar enn klubbar som Villa, Newcastle, og ikkje minst Spurs? Klubbar som heller aldri har inntekter frå CL...

 

Er det slik at det berre er Arsenal som kan drive fornuftig og at alle andre går på ein kjempe smell som gjere at det berre er Arsenal som får lov til å vere i ligaen om ti år? Eller er det rett og slett gått prestisje for i det for Wenger at han skal bruke mindre pengar og at spelarar i Arsenal skal få mindre betalt fordi dei får lov til å spele pen fotball.....

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe spillerne klarer å presse Wenger til å gjøre et par-tre kanonkjøp.

 

Wenger har ambisjoner, men han kan ikke oppnå de allerede neste sesong hvis han ikke henter inn et par store navn i sommer.

Link to comment
Share on other sites

This is a big summer for Arsenal. Det er ordene til Perry Groves, og jeg kunne ikke vært mer enig. Denne sommeren kan bli bra, men denkan også bli katastrofal. Skulle alle de tre gå fra Arsenal, følger gjerne flere etter.

Har ikke spillere forlatt oss før? Jo, men det er hovedsaklig spillere som er noenlunde over the top (bortsett fra Anelka, og Reyes som var værsjuk). Hvis Fab, Flam og Hleb går nå, er vi meget ille ute og det vil markere en endring for Arsenal. En klubb som selger spillere som er litt over the top (Henry, Pires, Vieira, Ljungberg osv) er ikke nødvendigvis en "farmrklubb"/selgerklubb, men en klubb som selger/mister sine unge verdensklassespillere er faktisk å batrakte som nettopp det!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke nødvendigheten med å lage oppstyr for at èn spiller forlot oss (selv om han på sikt ikke er den første). Personlig er jeg 100% fornøyd med måten Arsenal gjør ting på i dag, og utenlandske investorer er i motsetning til en del andre noe jeg ikke ønsker. Jeg skjønner ikke hva som er så ille med noen sesonger uten pokaler. Det er ikke vanskelig å se at laget har noe på gang, og i år har vi som i fjor vært veldig uheldige på flere områder. Hva er det vi egentlig kunne gjort bedre? Bruke hundrevis av millioner på nye spillere litt her og der? Tror dere ikke at det vil skape misnøye blant mange og nye salg?

 

Mitt tips er at vi vinner PL og FA-cupen neste sesong.

 

Nei det tror jeg definitivt ikke. Det er jo nettopp det en del spillere selv etterlyser.

Og en toppklubb skal ha konkurranse om plassene. Det gir spillerne det lille

ekstra,men også en sjanse til å rullere i et tettpakket program.

 

Og det er ingen tvil om at Wenger har en plan,men nå har vi gått 3 sesonger uten et trofe.

Du og meg som supportere overlever,men skal Arsenal virkelig ta mål av seg

for å bli blant den ypperste eliten så må det midler til.

Og å ha en lønnstruktur som matcher sånn noenlunde de beste. Det må være mer attraktivt økonomisk

å spille i en klubb som Arsenal enn en middelhavsfarer som Newcastle el Spurs. Det er nemlig uhyre få Tony Adams typer igjen som prioriterer klubbfølelse først.

 

Ser også ut som Real Madrid virkelig er ute etter Fabregas nå:

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...89520-20408257/

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på at vi kunne invistert i en eller to superstjerner med vår nåværende økonomi. Med tanke på at vi hadde råd til Henry sin lønning det siste året, skulle ikke det være noe problem med den "billige" stallen vi har i dag. Tror ikke superlønningene florerer blant våre unggutter akkurat.

 

Men jeg tror bare ikke Wenger mener det er nødvendig. Han kunne hentet Gattuso som erstatter for Flamini og betalt gubben en haug med penger. Men Song kunne likevel vært det beste alternativet til Fabregas.

 

Jeg skulle gjerne forstått Wengers innerste tanker. Men er det noe jeg er rimelig sikker på, så er det at Wenger oppriktig trodde vi kunne vinne noe i år. Med 80 poeng og uflaks i mesterligaen mot Liverpool, ja så mener jeg faktisk at vi har prestert sportslig på øverste nivå. Ja, jeg mener faktisk at det er tilfeldigheter som gjør at Man U vinner serien og ikke oss. Det har absolutt ingenting med lønninger å gjøre, og det tror jeg Wenger er fullstendig klar over.

 

Vi trenger ikke stjernenykker til Arsenal for å vinne noe. Tre år uten pokaler er tilfeldig. Både i finalen mot Barcelona og i år har vi vært svært, svært nære.

 

Nei, jeg mener vi skal bygge videre på det vi er i gang med. Kvalitet er ikke alltid synonymt med lønninger. Det mener jeg faktisk Arsenal er et bevis på.

 

Så mens Man U og andre rike klubber bygger gjeld, betaler vi ned. Til slutt kan vi kanskje drive mer som Barcelona. Det må vel være et bra forbilde? ;)

 

Dersom ikke spillerne er fornøyde med Wengers arbeid, kan de svært gjerne forlate klubben for min del. Enten de heter Flamini, Hleb, Adebayor m.fl.

 

Men jeg tror neppe sommeren blir så vond og vanskelig for oss som enkelte tror. Jeg tror neppe andre enn Flamini og Lehmann forsvinner. Kanskje Gilberto. Men rykter om Hleb, Fabregas, Adebayor, Sagna.... forblir rykter tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Akurat det med rykter om overganger no det avis sel på no når vi kjem inn i silly season.

Hadde alle overgongar media skriv om blitt gjennomført hadde det blitt store utskiftningar i dei fleste store klubbar kvart år, spelera hadde skifta klubb opptil fleire gongar og Tottenham hadde hatt verdens beste lag.

Link to comment
Share on other sites

Men er det noe jeg er rimelig sikker på, så er det at Wenger oppriktig trodde vi kunne vinne noe i år. Med 80 poeng og uflaks i mesterligaen mot Liverpool, ja så mener jeg faktisk at vi har prestert sportslig på øverste nivå. Ja, jeg mener faktisk at det er tilfeldigheter som gjør at Man U vinner serien og ikke oss. Det har absolutt ingenting med lønninger å gjøre, og det tror jeg Wenger er fullstendig klar over.

 

Vi trenger ikke stjernenykker til Arsenal for å vinne noe. Tre år uten pokaler er tilfeldig. Både i finalen mot Barcelona og i år har vi vært svært, svært nære.

 

Nei, jeg mener vi skal bygge videre på det vi er i gang med. Kvalitet er ikke alltid synonymt med lønninger. Det mener jeg faktisk Arsenal er et bevis på.

 

 

Det absolutt ingenting med lønninger å gjøre om en vinner noe el ei. Men det har definitivt noe å gjøre om spilleren fortsetter i klubben el ei. En vet at spillere ikke forlater United etter sesongen. Lønn,trivsel og trofeer er mye av årsaken vil jeg tro. Det å vinne noe betyr mye for en spiller.

 

Jeg er av den mening at det ikke er tilfeldig at United er i CL finale og sannsynligvis vinner PL. De har avgjort kamper,mens vi har spilt for mange uavgjort.

Ser du på de avgjørende kampene for oss Helge så ledet vi faktisk 1-0 over både United,Liverpool og Chelsea og endte opp med 1 poeng. Med tanke på at vi spilte oss opp til 2-2 mot Pool med 3 min igjen og fremdeles tapte, kan en ikke skylde på tilfeldigheter lengre.

Det går mye på spillerene ikke har den nødvendige rutine til å låse slike kamper. Det har United og Chelski etter min mening.

 

Det tar tid å bygge opp et storlag, det er også avhengig av at nøkkelspillere forblir i Arsenal.

Jeg håper og tror at Wenger løser dette.

 

PS: Tottenham har ikke evner til å bli verdens beste lag. Det har derimot vi;-)

Link to comment
Share on other sites

Begynner gå litt lei av slike ting som oppstår hver eneste sommer. Alle raider arsenal og de får lov til det. Hvis Fabregas går, så er ikke arsenal noen toppklubb. Ingen toppklubber selger deres største stjerne. Det er bare slik. Og uten fabregas og flamini, vil vi ikke vinne trofeer på fler år. Selv om man kan leve i håpet, og Wenger kan gjøre utroolige ting. Mange sier at dette bare er rykter. Men hvor er ryktene om Man utd stjerner som skal vekk, og hvor er rykter om at Mascherano skal vekk. Joe Cole osv. Det er ikke slike rykter. Arsenal har de heteste ryktene. Til og med ikke Aston Villa har fått like mange rykter rundt seg. Det er nesten trist å være arsenal supporter om sommeren. Det har vært en nedtur hver eneste sommer. Når man mister de man elsker mest. Håper virkelig Wenger klarer holde resten av spillerne i klubben, eller så vil jeg råde meg til å si at han ikke er mann nok for jobben. Ikke av de taktiske og utviklings egeneskapene han har, men grunnet at han ikke klarer å holde store stjerner i laget. Det må da være en grunn for at flamini vil bort. At Henry gikk, og at Vieira ble borte. Hvorfor vil ikke gode etablerte spillere bli i en klubb som arsenal. Vi har en stor stadion, stor stemmning. Flotte fasiliteter. Og godt personell. Er det store indre konflikter, er det vanskligheter med språk bosetting osv. Man kan undre når man ser spillere forsvinne.

 

Det er vikrelig ikke en toppklubb verdig å selge så mange store stjerner. Vi kjøpte Sagna og gjorde han til en stjerne. Men vhordan kan Wenger tro at han vil lykkes så godt med laget uten slike stjerner. Dette med gjeld burde jo bety at vi kan handle for litt mer enn man utd. Sier ikke at store beløp skal bli brukt. men vi kan jo bruke beløp på å holde stjernespillere i klubben. I Flamini sin situasjon vil nok ikke lønningene ha så mye å si når vi må hente en spiller til en dyr pris som skal erstatte han. Skjønner ikke helt den økonomiske politikken rundt det. Det vil alltid være billigre og holde spillere i klubben, enn det vil være å måtte kjøpe forsterkninger. Selvfølgelig kan man jo tjene på å lage talenter. Men vi er Arsenal ikke Ajax. Men er redd at vi kan lide en samme skjebne som det Ajax gjorde.

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg har tro på Wenger, men at det ettervært må bli spørt et spørsmål om hvorfor spillere vil forlate klubben. Trofeer vil jo de ha stor sjans på i arsenal hvis de blir. Tror det kanskje ligger mer rundt alle disse ryktene rundt arsenal. Ville jo selv tenk at hvis Wenger lar stjernespillere gå hvordan skal vi da klare å vinne trofeer. Men vi får se hva Wenger gjør nå. Syntes det er på tide å se forsterkninger og stjernespillere komme inn. Ikke fler 19 åringer. Kjøp heller 23 år gamle nesten stjerner. Det er trossalt mange som kan komme til arsenal

Link to comment
Share on other sites

Ro dere ned, det eneste KONKRETE som har skjedd er at Flamini har gått til Milan. Ikke noe annet, og det er ikke verdens undergang. Arsenal har opplevd verre ting enn det som har skjedd nå, og kommet sterkt tilbake.

 

Det er jo nettopp det denne diskusjonen går ut på hva skjer når vi har misten Vieira, Henry, Flamini. Hva er da det neste

Link to comment
Share on other sites

Ro dere ned, det eneste KONKRETE som har skjedd er at Flamini har gått til Milan. Ikke noe annet, og det er ikke verdens undergang. Arsenal har opplevd verre ting enn det som har skjedd nå, og kommet sterkt tilbake.

 

Det er jo nettopp det denne diskusjonen går ut på hva skjer når vi har misten Vieira, Henry, Flamini. Hva er da det neste

 

Ja, og legg til Liam Brady i lista di, så ser vi at dette bærer rett åt skogen. Championship neste!

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en tafatt gjeng!

 

I år har vi spillt verdens beste fotball store deler av sesongen. Vi ligger bare 4 poeng bak serielederen i Premier League. Vi ble snytt for semifinale i Cl pga dommerfeil. Vi har vært veldig uheldige med skader denne sesongen.

 

Jeg ser ikke noe problem. Selvfølgelig kunne vi trengt en spiller eller to til, men poenget er at alt ser ikke svart ut fordi Flamini drar.

Kanskje noen andre spillere vil blomstre opp i Flaminis fravær? (Song/Diaby )

 

Jeg kan garantere at vi fortsatt kommer til å spille fantastisk fotball neste sesong, og at vi kommer til å kjempe helt i toppen!

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det er wenger som bryr seg om økonomien ikkje styre. Mitt tips er å virkelig kjøpe en klasse spiller som fks nasri eller ben arfa. Sannheten er viss vi ikkje satser, vinner vi ikkje noe! Så plis Wenger hent heim noen spillere med klasse. Slik som da du hentet Tomas Rosicky <3 plus en plan har han hatt i alle år, la oss vinne noe da! Noe til å være stoltover! ;)

 

 

Arsenal = the beauty full game !

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det er wenger som bryr seg om økonomien ikkje styre. Mitt tips er å virkelig kjøpe en klasse spiller som fks nasri eller ben arfa. Sannheten er viss vi ikkje satser, vinner vi ikkje noe! Så plis Wenger hent heim noen spillere med klasse. Slik som da du hentet Tomas Rosicky <3 plus en plan har han hatt i alle år, la oss vinne noe da! Noe til å være stoltover! :P

 

 

Arsenal = the beauty full game !

 

Ord deling er kjempe bra <3 ;)

 

Wenger knows. Hvis Nasri er ein klassespelar, då treng ikkje Wenger foreta seg noko stort på transfer-fronten i sommar. For vi har minst 15 stk som går langt utanpå Nasri etter det eg har sett av han!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...