Jump to content

Hva skjer med Arsenal nå


mmaelan

Recommended Posts

Synes folk stresser for mye her altså..jeg er ikke bekymra i det hele tatt hva er problemet? flamini har dratt..han er virkelig ikke uerstattelig.. adebayor er heller ikke noe krise hvis han vil vekk, fabregas er selvfølgelig det værste men er ett hav av gode spillere der ute!! jeg tror ikke det blir noe stor spilleflukt men til de som drar pga penger fortjener ikke den røde og hvite drakta, jeg har stor tro på at wenger og Arsenal drar inn noen tittler neste år

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Enig med Bendiksen.

 

Det er ikke verdens undergang at Flamini reiste. Det er et slag, men Arsenal kommer definitivt til å reise seg. Og kanskje bli enda sterkere. Et par kvalitetskjøp til sommeren nå, så blir det bra. La oss da håpe at våre talenter (Denilson, Diaby, Song, Traore) virkelig slår igjennom dette året. Da vil vi bli enda bedre!

 

 

Miklftw

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en tafatt gjeng!

 

I år har vi spillt verdens beste fotball store deler av sesongen. Vi ligger bare 4 poeng bak serielederen i Premier League. Vi ble snytt for semifinale i Cl pga dommerfeil. Vi har vært veldig uheldige med skader denne sesongen.

 

Jeg ser ikke noe problem. Selvfølgelig kunne vi trengt en spiller eller to til, men poenget er at alt ser ikke svart ut fordi Flamini drar.

Kanskje noen andre spillere vil blomstre opp i Flaminis fravær? (Song/Diaby )

 

Jeg kan garantere at vi fortsatt kommer til å spille fantastisk fotball neste sesong, og at vi kommer til å kjempe helt i toppen!

Jeg skjønner hva du mener, men husk at i denne debatten diskuteres et "hvisomatdersom"- scenario, som jo har livets rett etter de siste ukers hendelser om Flam, Fab og Hleb. Selvsagt har du rett til å mene det du mener med bakgrunn i at Arsenal har overlevd andre ting før, men de som er skeptiske nå har også grunn til det, ettersom det nå, som jeg har skrevet før, er unge spillere som er max viktige for klubben som forlater/ kan forlate klubben. Det er ikke snakk om en Vieira, Ljungberg, Pires, et Edu-4.valg osv, men unge spillere med mesteparten av årene på banen foran seg.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om det er wenger som bryr seg om økonomien ikkje styre. Mitt tips er å virkelig kjøpe en klasse spiller som fks nasri eller ben arfa. Sannheten er viss vi ikkje satser, vinner vi ikkje noe! Så plis Wenger hent heim noen spillere med klasse. Slik som da du hentet Tomas Rosicky <3 plus en plan har han hatt i alle år, la oss vinne noe da! Noe til å være stoltover! ;)

 

 

Arsenal = the beauty full game !

 

Hadde vi hatt litt mer tur denne sesongen, samt hatt spillere som RVP, Rosicky og Eduardo friske gjennom hele sesongen så ville vi vunnet ligaen, det er jeg temmelig sikker på. Med RVP og Eduardo helt friske så kunne Adebayor hvilt flere kamper og helt sikkert vært i bedre form i den dalende perioden han hadde. Rosicky ville gitt oss enda bedre bredde på kant hvis han var skadefri gjennom en hel sesong.

 

Man kan skylde på den ene og det andre gjennom en hel sesong, og ja vi kunne kanskje trengt en eller to spillere til, men det å kjøpe en stjernespiller betyr ikke automatisk at vi vinner gull. Ifjor kom Sagna og Eduardo inn som mer eller mindre ukjente spillere, men har hatt en fantastisk sesong. Sagna har vært solid defensivt og Eduardo har scoret viktige mål. Hvis Wenger gjør to slike kjøp til i sommer så kan det være mer enn nok til at vi henter hjem gullet neste sesong.

 

Vi har såpass mange unge spillere at de hele tiden spiller på seg erfaring og blir bedre. De blir mer voksne, de tåler flere påkjenninger og de lærer seg hele tiden hvordan de skal takle presset i store og viktige kamper. Vi kan ikke tro at et såpass ungt lag blir ferdig utviklet på en sesong eller to. Det tar tid, men jeg tror vi er veldig nære å nå det målet Wenger har satt seg.

 

Ifjor havnet vi 21 poeng bak Man Utd som vant ligaen. I år hvor sesongen fikk en værst tenkelig start (noe vi trodde der og da) så gikk Henry til Barca. Ingen trodde vi kunne komme i nærheten av ligagull. Allikevel ligger vi bare 4 poeng bak Man Utd og Chelsea som har pøst ut penger på å skaffe seg det laget de har i dag. Vi har nådd kvartfinalen i Champions League og var milimetere unna semifinaleplass, og de to lagene som "slår" oss i PL (Man Utd og Chelsea) er de to klubbene som spiller i finalen av Champions League. Det at vi i det hele tatt har "tatt" innpå Man Utd og Chelsea så mange poeng fra fjoråret og igjen nådd langt i Champions League beviser at dette laget har et stort talent. Og selv om Flamini forsvinner så vil Wenger ta de grep han føler er riktig. Hvorfor skal vi tvile på han? Han har gjort gull av gråstein tidligere og vet hva han holder på med. Føler han at Diaby er mannen til å erstatte Flamini så vil Diaby bli satset fullt og helt på og gi Wenger svar på tiltale. Føler Wenger at Diaby og Denilson ikke er gode nok erstattere så vil han kjøpe en ny midtbanespiller. Han ser disse spillerne på trening hver dag og ser bedre enn noen hvor man trenger å forsterke laget.

 

Jeg tror det kommer til å skje et par spennende og kanskje overraskende ting i sommer. Det behøver ikke å være stjernekjøp, men det kan være kloke kjøp som beviser at det er kvaliteten på spillerne som skaper et storlag og ikke navnet på spillerne.

 

Vinduet for kjøp og salg har jo ikke åpent enda, så å sitte og frykte hva som skjer med Arsenal fordi en fast spiller forlater oss nå er jo ikke noe å ta sånn på vei for. Det som er positivt i dette med at Flamini forsvinner er jo at det skjer før sesongen faktisk er slutt - vi vet det allerede nå, og gir Wenger ekstremt masse tid på å finne den rette erstatteren.

Link to comment
Share on other sites

tror ikke vi skal bekymre oss så mye egentlig ;) har mistet viktige spillere før (eks. Vieira, Henry etc.) og vi har vel ikke tapt fantastisk stor kvalitet på det.. tror Wenger har den perfekte erstatter for Flamini i sikte, om han er fra klubben eller han henter inn en.. tror neste sessong blir en stor sessong for Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligvis spillere også som er opptatt av at ikke flere spillere forlater Emirates. Clichy som jeg syns har vært særdeles positiv utad i mediene med klar beskjed.

Selv som han sier at en 4 sesong uten trofeer kan holde gribbene unna Emirates. (Litt usikker på om han henviser til andre storklubber på spillerjakt el media....kan være begge;-)).

 

Adebayor har også gitt klar beskjed. Han blir i Arsenal og sier nei til Barcelona:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1137430.ece

 

Hleb er jeg usikker på ennå,men ifølge Wenger er ikke the Webster clause så enkel som enkelte vil ha det til.

 

What people say about the buy-out clause, it is not as simple as it looks. It is much more difficult and the clubs are reluctant to do that.

 

http://www.channel4.com/sport/football_italia/may7o.html

 

Ellers var det mye snakk om matchvinnere i artikkelen ovenfor.

Ikke tvil om at en Pires/Ljungberg type hadde vært gull verdt for oss neste sesong. Ser ikke helt for meg at Eboue med 0 mål i hans første sesong som ving skal bli noen notorisk målgjører .

Kanskje en skadefri Rosicky kan fikse den delen for oss...

 

Jeg mener bestemt at denne sommeren blir en av de viktigste i Wengers periode i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hver sesong er den viktigste sesongen for Wenger og Arsenal. Jeg finnes ikke bekymret foran neste sesong. Vi er mye mer klar for store prestasjoner enn de tre foregående årene. Og det tror jeg vi er uten Flamini.

 

Og, jeg tror ikke Adebayor og Hleb forsvinner. Wenger henter nok inn et par spillere som forsterker troppen. Så sommeren tror jeg blir fin, jeg! :)

Link to comment
Share on other sites

Hver sesong er den viktigste sesongen for Wenger og Arsenal. Jeg finnes ikke bekymret foran neste sesong. Vi er mye mer klar for store prestasjoner enn de tre foregående årene. Og det tror jeg vi er uten Flamini.

 

Og, jeg tror ikke Adebayor og Hleb forsvinner. Wenger henter nok inn et par spillere som forsterker troppen. Så sommeren tror jeg blir fin, jeg! :)

 

Enig med Helge her.. Eg trur absolutt ikkje vi har nokon grunn til å stresse..! Eg gler meg til å sjå Vela i Arsenal-trøye, og eg gler meg til å sjå kva Wenger finner på i sommar.. Neste sesong tar vi PL-trofèet!

Link to comment
Share on other sites

Vi må ha stabilitet i laget. Vi må klare no etterkvart å behalde våre nøkkelspelarar. Det nyttar ikkje på sikt å erstatte dei med nytt talent som gjerne treng ein sesong for å bli varm etc, skal vi fortsatt henge med i toppen og Europa.

 

Flamini har reist. Vi har mykje skadeproblemer gjennom ein sesong, om det er tynnslitt stall som avslører oss, eller om vi bare var riktig uheldig denne sesongen er uvisst, men Gallas, Van Persie, Rosicky har vert spesielt gjengangere. Da må vi ha ein kvalitetserstatter, Senderos held ikkje mål, enkelt og greit, han har nokon korte gode periodar, men veeeeldig lange down-perioder. Selg, og få inn ein god erstatter.

 

Vi må ha bredare stall, og ein erstattar for Flamini som raskt kan tilpasse seg Arsenal og England og Premier League.

 

Adebayor er eg usikker på, i haust var han strålande, men viste mer sitt gamle jeg på vårsesongen. Håper ikkje vi er avhengige av at det er han som skal skyte oss til PL-gull og Europatrofeèr, mao eg vil gjerne ha ein etablert toppspiss. Van Persie er svært skadeforfulgt og må nesten reknast som backup denne sesongen så får vi se korleis det går med skadeproblema hans, for ein Van Persie i form er ein meget målfarleg og pasningssterk spiss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter ikke ett scenario om at Hleb skal forlate Arsenal. Jeg mener han er langt fra uerstattelig. Jeg er mer bekymret for ringvirkningene av en eventuell Hleb-exit. Hvordan vil eventuelt Fabregas reagere på at hans to beste venner i klubben har dratt?

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier han vil kjempe for å beholde Hleb, men hvis han selv ønsker å bli solgt ser jeg ikke for meg at Wenger prøver å forhindre det. Det har han aldri gjort før og jeg er ganske sikker på han lar han gå hvis prisen er riktig.

Kanskje det er et negativt inntrykk Fabregas får, men jeg tror egentlig han er inntilt på å fortsette å styre Arsenal-skuta. Ihvertfall til vi vinner noe.

Forsvinner det 3-4 spillere må det jo et par til inn, men vi skal ikke se bort fra at Wenger har planer om å gi spillere som Song, Denilson og kanskje også Merida spilletid neste sesong.

 

Det ble vel også nevnt at Wenger ønsker å hente en forsvarsspiller og en offensiv kreativ spiller i sommer.

Altså ingen defensiv midtbaneanker.

Dette kan jo tolkes på mange måter hvilke planer han har foran neste sesong.

 

Er Toure ferdig som midtstopper? Kanskje han er tiltenkt en rolle som defensiv midtbane?

Skal Senderos selges?

Blir Gallas skjøvet ut i kulden og samtidig mister kapteinsbindet?

Blir Song erstatteren etter Flamini og Gilberto blir cover èn sesong til?

Skal det inn en ny kreativ spiller pga. en Hleb-exit? eller er det pga. skadene til Rosicky? evt. mer bredde offensivt?

 

Ser ikke helt for meg hvem den nye midtstopper skal være, men det er jo opplagt at vi trenger en "sjef" baki der. Gallas er god, men jeg anser ikke han som noen leder i forsvaret.

Uansett må det generelt trenes bedre på duellstyrke i forsvaret. Få inn Tony Adams som coach!

 

Må innrømme jeg er bekymret for om kvaliteten på noen av "reservespillerne" våre bra nok til å ta steget opp på førstelaget neste sesong, men jeg ser for meg at Wenger nå gir et par av dem mer tillit.

F.eks. Song, Denilson, Diaby...

 

Blir spennende å se...men jeg ser også fram til å få inn litt nytt blod i dette laget..kanskje med litt nye kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Fabre og Hleb får ikke lov til å dra!

Det som hadde vært gøy var å kunne fått Henry tilbake:)

Rykter er rykter, men hvis barca vil selge Henry er det bare en klubb for han!

 

Henry har nok innerst inne et ønske om å komme tilbake, men jeg tror han går til en annen klubb i Europa.

Kanskje tilbake til Frankrike?

Jeg tror han hverken har lyst eller tør å gå til en annen Premier League-klubb.

Da vil han i tilfelle miste all respekt blant Arsenal-fansen. Det er Arsenal eller utlandet...that's it.

 

Jeg ville sagt velkomme tilbake til Henry, men jeg tror faktisk ikke så mange spillere på laget ville følt det noe særlig positivt. På sitt beste er han fortsatt veldig god, men vi har nå vi har 5 spisser som kjemper om 2 plasser og med mindre et par av dem skal selges kommer ikke Henry eller noen andre til å bli kjøpt inn på spissplass.

 

Wenger har vel heller i sin periode som Arsenal-manager aldri hentet tilbake spillere han har solgt så det skjer neppe nå heller.

Link to comment
Share on other sites

Hver sesong er den viktigste sesongen for Wenger og Arsenal. Jeg finnes ikke bekymret foran neste sesong. Vi er mye mer klar for store prestasjoner enn de tre foregående årene. Og det tror jeg vi er uten Flamini.

 

Og, jeg tror ikke Adebayor og Hleb forsvinner. Wenger henter nok inn et par spillere som forsterker troppen. Så sommeren tror jeg blir fin, jeg! :)

 

Ja ja jeg er uenig. Som jeg har sagt før. Supportere tåler flere år uten trofeer. Spillere gjør det ikke. Så enkelt er det.

Nå er også Hleb på vei ut portene. Pris £3 mill:

 

Something about Hleb’s departure leaves a bad taste in the mouth. I suspect it’s the fact he will presumably cite our failure to win trophies, ignoring the fact that his plain refusal to score goals is a major factor in that failure.

 

Alex is preparing to make one of the most important moves of his life.

He is leaving even though Arsenal want to offer him a new long-term contract.

Only time will tell if it is the right decision but there’s no way back now. Everything will be settled in the next two weeks.”

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1143082.ece

 

Nå er 2 av the Spice Boys ute. Fabregas var ifølge Mirror ute med sine 2 beste venner Hleb og Flamini igår.

Begge går og Real Madrid puster faretruende i bakgrunnen.

Å beholde Fab er uhyre viktig for Wenger.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...89520-20410996/

 

 

En liten anekdote fra Petr Cech om akkurat det å vinne trofeer.

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...nning-a-trophy/

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1140718.ece

 

Nå er 2 av denne sesongs beste spillere på vei ut portene.

Og er litt overrasket over at så få evner å se dette fra spillerenes synspunkt.

Nå er det bare å håpe at ikke flere forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter ikke ett scenario om at Hleb skal forlate Arsenal. Jeg mener han er langt fra uerstattelig. Jeg er mer bekymret for ringvirkningene av en eventuell Hleb-exit. Hvordan vil eventuelt Fabregas reagere på at hans to beste venner i klubben har dratt?

Akkurat det ser jeg ikke på som noe problem. Hva er forskjellen på å savne bestevennene sine, da man ikke spiller i samme klubb som dem uansett?

Link to comment
Share on other sites

Skrev omtrent det samme i fjor og året før, minnes jeg, tror jeg.

Hva er det egentlig å frykte?

En spiller har forlatt oss og kanskje går en til. Dette har vi opplevd før og kommet knallsterkt tilbake. Kanskje vi neste år også klarer å ordne oss et trofe.

Vi har verdens fineste stadion, som etterhvert vil generere mye penger. Og 40000 i kø for årskort. Er på tredjeplass med hensyn til økonomi i fotballverden. Vi har på nytt plass i Champions League, så sant ikke en ulykke skulle skje, at vi ble slått ut i kvalifiseringen. Vi har en manager som vi har erklært som gudsbenådet og som vi i fjor fryktet skulle forlate oss. Jeg husker fra forumet i fjor at mange mente at det verste som kunne skje var nettopp da. Hva som helst, men ikke det. Vi spiller helt spesiell fotball.

Når det gjelder lønninger så er det kanskje slik at de største stjrnene tjener enormt. La oss si de hundre største ikke er mulig for oss å tilfredsstille økonomisk. Men spillerne bak der vil jeg tro hungrer etter å komme til oss. Og det er fullt mulig å lage et verdenslag ut av dette. Som vi gjør hvert år.

Vi betaler ned gjeld. Det er en investering. Etterhvert kan vi også bli økonomisk kapable til å betale mer i lønninger, om vi ønsker det.

Og til slutt vi knuste Milan i best av de to viktigste kampene de spilte i fjor. Og vi ville gjort det igjen, selv uten en spiller med ukeslønn på 50000 pund, som nå spiller for Milan for en ukesslønn på 144000 pund.

Tenk det dere. Nyt sommeren, vi har hatt mange sesonger å herde oss ut av engstelsene for å gå i oppløsning. Med vårt fundament er jeg ikke redd for det i det hele tatt. Tenk hvor skummelt det måtte være å ha eksistensen sin avhengig av en blid russer, som kunne bli sur og gå ut døra og legge bak seg et dødsbo.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har funnet mange gode spillere, men det faktum at han i sin tid har takket nei til Eto´o, C Ronaldo, Rooney osv pga for høy pris synes jeg er utroig irriterende å tenke på.

 

Se til å kjøp noen virkelig gode spillere: neste år ma bli en bedre sesong (trofésesong), g da trenger vi 2-3 meeeget gode spillere. Hvis ikke blir det bare enda en av disse oppbyggningsfasene hvor alle sier: "de vinner ikke noe, men de er da så unge. Neste år kommer de til å vinne". Vel, det er jeg dritlei å høre på, for slik har det vært hvert år de siste årene. Vi kan ikke være i byggefasen av et lag i evighet....

Link to comment
Share on other sites

Wenger har funnet mange gode spillere, men det faktum at han i sin tid har takket nei til Eto´o, C Ronaldo, Rooney osv pga for høy pris synes jeg er utroig irriterende å tenke på.

 

Se til å kjøp noen virkelig gode spillere: neste år ma bli en bedre sesong (trofésesong), g da trenger vi 2-3 meeeget gode spillere. Hvis ikke blir det bare enda en av disse oppbyggningsfasene hvor alle sier: "de vinner ikke noe, men de er da så unge. Neste år kommer de til å vinne". Vel, det er jeg dritlei å høre på, for slik har det vært hvert år de siste årene. Vi kan ikke være i byggefasen av et lag i evighet....

 

På den tiden interessen var der fra Arsenal sin side ang disse spillerne var de ikke i nærheten av så gode som de nå er. En høy prislapp kan da selvfølgelig være nok hvis man ikke har trua på spillerne. Vi kommer nok til å fortsette å kjøpe ukjent og forholdsvis billig i fremtiden også.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har funnet mange gode spillere, men det faktum at han i sin tid har takket nei til Eto´o, C Ronaldo, Rooney osv pga for høy pris synes jeg er utroig irriterende å tenke på.

 

Se til å kjøp noen virkelig gode spillere: neste år ma bli en bedre sesong (trofésesong), g da trenger vi 2-3 meeeget gode spillere. Hvis ikke blir det bare enda en av disse oppbyggningsfasene hvor alle sier: "de vinner ikke noe, men de er da så unge. Neste år kommer de til å vinne". Vel, det er jeg dritlei å høre på, for slik har det vært hvert år de siste årene. Vi kan ikke være i byggefasen av et lag i evighet....

 

Det er nok ikkje bare at prislappen har vert for høg som har vert utslagsgivande for at Wenger ikkje har kjøpt. Ein må ta i betraktning at vi har hatt begrensa midlar i forhold til andre klubbar i forbindelse med stadionplanlegging/-bygging, i tillegg er det større press både på Wenger og spelar dersom ein handlar dyrt for å lykkes. At man er dyr er ikkje synomymt med suksess, og Wenger har nok nøye vurdert om kvar spelar passar i sitt spelesystem etc, og hvis han heller ser potensialet i yngre billegare spelarar så har han heller gått for dei, virkar det på meg. Men spørsmålet er om han ikkje har vert for forsiktig :blink:

 

Vi må heller ikkje gløyme at vi er i ein posisjon både i heimleg serie og Europa, som vi har komt med bruk av svært begrensa midler og storsatsing på unge, billege spelarar med potensiale, Wenger har forhåpentlegvis ein plan og erstatninger i siktet! Vi går mot nok ein spanande sumar!

Link to comment
Share on other sites

Noen som ser et mønster :) ?

Something else to consider is that for everything this team supposedly lacks and the turn of the 21st century team enjoyed, they boast one similarity: both went three years without a trophy.

 

The wiliness of Adams et al, Bergkamp, Vieira, Henry etc did us little good between 1999 and 2001. In 2001 we finished 10 points adrift on 70 points, in 2002 we finished champions on 87, which offers some perspective to our current position.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...