Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Etter som jeg har forstått nå så skal FA avgjøre om avtalen er gyldig eller ikke. Der står saken.

 

Og det må vere en grunn til at det tar så langt tid. Det er nærligende å tro at noe må være i grenseland på hva FA kan godta.

I følge rapportene så var papirene levert i god tid, men flere overganger som ble levert inn etter Arsenal sin har blitt godkjente. Så det må med andre ord vere en grunn til at Arsenal må vente på svar.

 

Det som virker sikkert er at det kun er papirarbeidet det står på, alt annet skal være i orden.

 

Virker som dette aldri tar slutt.

Men det betyr vel at vi har han uansett? spørsmålet er vel bare når han kan spille..eller bommer jeg helt nå?

 

Det er jeg sannelig ikke sikker på. Kommer vel litt ann på problemet. Om FA sier at avtalen ikke er gyldig, så er den vel ikke gyldig og Arshavin er vel da fortsatt Zenit spiller...... Men dette kan jeg egentlig ingenting om, så det blir bare spekulasjone, slik som alt annet som blir sagt før vi har den endelige bekreftelsen fra de involverte parter.

 

 

Og nå er Arsenal.com nede?

 

Virker fint her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Midtbanen vår frem til skadene opphører.

Arshavin - Nasri -Denilson/Song - Vela

 

Denne er kanskje mer sannsynlig? :

Denilson - Nasri - Song - Arshavin

 

Midtbane i mai:

Nasri - Fabregas - Denilson/Song - Rosicky

Arshavin - v.P

+ Eduardo, Bayor,Wallcott,Bendtner.

Tror dette kan bli ganske bra jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Det som også bør sies er at da arsenal leverte papirene i god tid og at FA ikke har hatt mulighet til å gi noen direkte svar med en gang så har også arsenal ikke hatt mulighet til å rette evt feil, noe som de MÅ ta til følge i dag! Rykter hører jeg ikke mer på nå. Det har vi vel lært etter igår?! Arsenal.com er stedet nå ja.

Link to comment
Share on other sites

Så var det igang igjen. Fortsatt ingenting bekreftet..

 

Men, hvis alt går etter planen og vi har skaffet oss Arshavin til 10 mill som kan stige til 12 og en lønn som ikke engang er høyest i klubben er dette helt utrolig godt gjort av Wenger og styret. Mange her inne som burde bite i seg både det ene og andre som er sagt om nevnte personer. Dette er rett og slett fantastisk forhandlingsteknikk og så prinsippfast som det kan få blitt. Jeg er mektig imponert og stolt av klubben nå.

 

I denne situasjonen viste det seg faktisk at den var perfekt (hvis alt går bra med registreringen). I andre tilfeller så har det kostet oss spillere. Er fortsatt ikke fornød med Arsenals transferpolitikk.

 

Det er mulig, og kanskje Alonso dealen hadde blitt noe av i sommer hvis de hadde betalt det Liverpool ang forlangte? Jeg kan imidlertid ikke nok om hva som foregikk da til å uttale meg om det. Jeg har tidligere vært kritisk til klubbens håndtering av Cole-sagaen hvor jeg mener at styret må ta sin store del av skylden for at ting utviklet seg som det gjorde, dog var det en litt annen setting, så jeg mener slett ikke at klubben gjør alt riktig hele tiden.

 

Men, for meg er det viktigst at vi har en klubb med ryggrad og forståelse for fornuftig drift. Det er enormt imponerende at de ikke lar seg lokke til å betale skyhøye overgangssummer og lønninger tiltross for den vanskelige situasjonen klubben er i per idag. Når det er sagt så må de ha følt seg veldig sikre på at spilleren hadde veldig lyst til å komme til oss. Det er alltid lettere å være tøff når man er 2 mot 1 ;)

 

Det er lett å være etterpåklok. :)

 

Går denne handelen i boks, så er det jo overhodet ingen tvil om at Arsenal og Wenger har gjort en særdeles god jobb. Men hva hvis hele handelen kollapser? Vil vi da fremdeles være så stolte av våre forhandlingsevner?

 

Ellers er det noe med hele setting i klubben. Vi er på hæla når det gjelder den viktig fjerdeplassen, skadelisten er lang som bare av det og spillet som vi er kjent for har stort sett vært fraværende store deler av sesongen. Jeg er ikke komfortabel med situasjonen. Uten Arshavin (eller noen andre) så tror jeg Arsenal skal få kjørt seg skikkelig utover våren. Derfor er det viktig at f.eks. denne handelen går i boks. Sånn sett kunne/burde kanskje handelen allerede vært i boks..

Link to comment
Share on other sites

Men tenk for et år for R Keane:

Sign on fee i Liverpool pluss klekkelig lønnstillegg. Fått prøve litt CL spill for første og siste gang i karrieren. Sittet på benken og fått applaus av PL kanskje beste supportere mer enn en gang. Nytt sign on fee og bli feiret som en hjemvendt sønn, og ikke den pengegriske glory hunteren som han egentlig er.

Håper dog han er blitt litt blasert av alt han har opplevd og prøver seg på litt primadonnaspill på søndag..

 

For Liverpool er jo dette helt tragisk. 20 mill+ sign on fee+ skyhøy lønn i 6 mnd. Så selger de ham til 12 som kan stige til 15. Ikke rart de sliter med bunnløs gjeld og bankvesenet hengende over nakken. Blir veldig spennende å se om de kan innfri lånene i juli, hvis ikke er bankgarantien visstnok en mann med navn Torres..

Tottenham derimot har for en gang skyld kommet økonomisk godt ut av et innkjøp: Keane er mektig overpriset selv med 12 mill, men med tanke på salgssummen kommer de likevel ut i pluss. De har dog brukt godt med penger siden sommeren: Bentley+Pav....+Palacio+Keane+Defoe+Modric+Corluka+Gomez+Chimbonda..

og sikkert noen jeg har glemt i farten. Herregud så mye penger det må ha kostet. Hvis noen har summene kunne jeg godt tenke meg å regne ut totalen. Helt vanvittig.

 

Dette overgangsvinduet understreker bare forskjellen i økonomisk politikk mellom de forskjellige klubbene i PL, og jeg syns Arsenal kommer særdeles godt ut.

 

Charlie:

Hvis ryktene stemmer (etter alt vi har hørt er det vel vanskelig å stole på noe som helst..) om at problemet har ligget mellom Zenit og Arshavin er det vel lite Arsenal har kunnet gjøre for å løse det.

Link to comment
Share on other sites

Men går handelen i boks har Arsenal fått dette meget bra til.

Pool tapte f.eks £8 mill på salget av Keane til Spudz. Det må jo

være en gedigen fiasko å regne.

 

Ellers går også ryktene på at Arshavin selv har betalt noe.

En spiller som virkelig vil spille for Arsenal.

Nå er det bare å håpe at dette blir bekreftet slik at det endelig

er offisielt.

Link to comment
Share on other sites

Ser at de på TV sidene er desperate etter at han ikke skal komme til oss, btw de er nesten oppe i 80 sider om Arshavin, så er vel ikke bare vi som har lyst på denne russerern i klubben vår... ;)

 

Og vi har nok 100 før det er over...

Foreslår at vi sletter denne og oppretter en ny Arshavin-tråd om han kommer, slik at vi ikke bare flytter denne til "Arsenal". Denne tar jo 40 % av forumkapasiteten. :)

Link to comment
Share on other sites

Charlie:

Hvis ryktene stemmer (etter alt vi har hørt er det vel vanskelig å stole på noe som helst..) om at problemet har ligget mellom Zenit og Arshavin er det vel lite Arsenal har kunnet gjøre for å løse det.

 

Det går vel på at Zenit vil loppe hovedpersonen for et beløp. Kanskje Arsenal kunne ha kommet med en hjelpende hånd? Uansett, gjort er gjort. Vi krysser armer og ben for at dette går i boks.

 

Ellers ler jeg godt når du beskriver Keane og Liverpool. Nok en bekreftelse på at Rafa har gjort mange rare kjøp. Forklarer også hvorfor klubben sliter økonomisk. :)

Link to comment
Share on other sites

Charlie:

Hvis ryktene stemmer (etter alt vi har hørt er det vel vanskelig å stole på noe som helst..) om at problemet har ligget mellom Zenit og Arshavin er det vel lite Arsenal har kunnet gjøre for å løse det.

 

Det går vel på at Zenit vil loppe hovedpersonen for et beløp. Kanskje Arsenal kunne ha kommet med en hjelpende hånd? Uansett, gjort er gjort. Vi krysser armer og ben for at dette går i boks.

 

Ellers ler jeg godt når du beskriver Keane og Liverpool. Nok en bekreftelse på at Rafa har gjort mange rare kjøp. Forklarer også hvorfor klubben sliter økonomisk. :)

 

Det er den lette måten å kjøpe seg ut av konflikten på. Problemet er bare at det setter standard for neste forhandling: Her vil det kunne bli brukt mot Arsenal at de kjøpte ut sign-on fee etc og både spiller og motpart vil kunne kreve at det skal skje igjen. Nå har det sett at dette ikke nytter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger vakler om dagen. Han har hatt to uttalelser i forbindelse med denne saken. At det skulle være en avgjørelse før WH kampen og at han skulle komme med en god nyhet i går kveld. Dette minner meg om i sommer da han lovet to spillere før mesterskapet, og alt det andre han lovet som han ikke klarte å holde.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger vakler om dagen. Han har hatt to uttalelser i forbindelse med denne saken. At det skulle være en avgjørelse før WH kampen og at han skulle komme med en god nyhet i går kveld. Dette minner meg om i sommer da han lovet to spillere før mesterskapet, og alt det andre han lovet som han ikke klarte å holde.

 

BE

 

Wenger sa jo i etterkant at det kunne gå helt til deadline. http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...go-down-to-last

 

At han sa at det ville kom en nyhet i går kveld var jo sikkert før de fikk beskjed om at FA ikke fikk gjort noe med dette før i dag.

 

Sikkert ikke så enkelt for Wenger å gi korrekte opplysninger hele tiden fordi han har vel ikke vært med på forhandlingene. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger vakler om dagen. Han har hatt to uttalelser i forbindelse med denne saken. At det skulle være en avgjørelse før WH kampen og at han skulle komme med en god nyhet i går kveld.

 

Ja, selv om Wenger har vært sparsom med å uttale seg inntil nylig, er det jo helt nytt at han i det hele tatt kommenterer transfers før de er 100% i boks. Selv om Arsenal åpenbart har vært noen råskinn i sluttfasen her, og de har fått papirene avgårde før fristen gikk ut, er jeg slett ikke sikker på at dette går igjennom. Og hvis det skjærer seg i gjennomgangen hos FA, ja da står jo Arsenal og Wenger der litt med skjegget i postkassa...? Og siden det ikke har kommet noen avklaring enda, kan man ane at det fortsatt er noen snags, skjønt det kanskje ikke er så merkelig at det er mer komplisert å gjøre avtaler med utenlandske klubber, og at det derfor kan ta litt lenger tid med den formelle gjennomgangen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger vakler om dagen. Han har hatt to uttalelser i forbindelse med denne saken. At det skulle være en avgjørelse før WH kampen og at han skulle komme med en god nyhet i går kveld. Dette minner meg om i sommer da han lovet to spillere før mesterskapet, og alt det andre han lovet som han ikke klarte å holde.

 

BE

 

Wenger sa jo i etterkant at det kunne gå helt til deadline. http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...go-down-to-last

 

At han sa at det ville kom en nyhet i går kveld var jo sikkert før de fikk beskjed om at FA ikke fikk gjort noe med dette før i dag.

 

Sikkert ikke så enkelt for Wenger å gi korrekte opplysninger hele tiden fordi han har vel ikke vært med på forhandlingene. :)

 

Hvis Wenger ikke er med på forhandlingene så bør han heller ikke uttale seg om når ting skal være klart etc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg skvatt litt til da jeg så at det var ny toppsak på Arsenal.com. :) Desverre var den ikke om Arshavin. Nå må vel FA ha hatt noen timer på seg til å få behandlet saken? Noe må virkelig være galt. Regner med at Arshavin-saken er prioritet 1 i lokalene deres akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men dette kom jo fra han i SSN studioet. Kan jo hende Wenger sier til han at det kommer en god nyhet etterhvert, mens han i studio gjør det om til god nyhet i kveld. Vi vet ikke, vi har faktisk ikke sett Wenger si dette, hørt det etc. Vi har det kun fra han i SSN studioet.

 

Iflg SSN nå så skal Zenit ha bekreftet at Arshavin er Arsenal-spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger vakler om dagen. Han har hatt to uttalelser i forbindelse med denne saken. At det skulle være en avgjørelse før WH kampen og at han skulle komme med en god nyhet i går kveld. Dette minner meg om i sommer da han lovet to spillere før mesterskapet, og alt det andre han lovet som han ikke klarte å holde.

 

BE

 

Wenger sa jo i etterkant at det kunne gå helt til deadline. http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...go-down-to-last

 

At han sa at det ville kom en nyhet i går kveld var jo sikkert før de fikk beskjed om at FA ikke fikk gjort noe med dette før i dag.

 

Sikkert ikke så enkelt for Wenger å gi korrekte opplysninger hele tiden fordi han har vel ikke vært med på forhandlingene. :)

 

Dette som Frank sier stemmer, Wenger sa vel at han ønsket en avklaring før WH kampen, en ting er å ønske, noe annet er å si at det kommer til å være en avklaring. Men som Frank sier så gikk det ikke mange minutter etter denne uttalelsen før han sa at det kunne gå til siste minutt.

 

Det siste jeg har hørt i saken nå er fra en blogg og derfor sikkert bare tull og tøys. Men det er at FA har nedsatt en gruppe som skal se på saken, og at de skal ha møte 13.00 engelsk tid. (og møte tar sikkert en evighet, så om dette stemmer så blir vi sittende her i hele dag også.....)

Link to comment
Share on other sites

Nei, men dette kom jo fra han i SSN studioet. Kan jo hende Wenger sier til han at det kommer en god nyhet etterhvert, mens han i studio gjør det om til god nyhet i kveld. Vi vet ikke, vi har faktisk ikke sett Wenger si dette, hørt det etc. Vi har det kun fra han i SSN studioet.

 

Iflg SSN nå så skal Zenit ha bekreftet at Arshavin er Arsenal-spiller.

 

 

Du har vel ikke tilfeldig link till SSN? tenker på nettkanalen hvis det er tilgjengelig..

Link to comment
Share on other sites

Nei, men dette kom jo fra han i SSN studioet. Kan jo hende Wenger sier til han at det kommer en god nyhet etterhvert, mens han i studio gjør det om til god nyhet i kveld. Vi vet ikke, vi har faktisk ikke sett Wenger si dette, hørt det etc. Vi har det kun fra han i SSN studioet.

 

Iflg SSN nå så skal Zenit ha bekreftet at Arshavin er Arsenal-spiller.

 

 

Du har vel ikke tilfeldig link till SSN? tenker på nettkanalen hvis det er tilgjengelig..

 

Nei har ikke det dessverre. Var bare noe jeg leste på et annet forum som hadde sett det nettopp på SSN.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...