Jump to content

Zepp blatter


afc2007

Recommended Posts

"Årsaken til dette er at han vil legge bedre til rette for at talenter skal kunne blomstre."

 

Talenter kan vel blomstre i andre land enn sitt hjemland vel? Bare se på klubben som vi elsker.... Da burde det vel heller vert en regel om at alle lag må ha noen spillere under en viss alder da om det er dette som er begrunnelsen....

Link to comment
Share on other sites

Fyren er jo en komplett idiot!

Først er han i mot videodømming, så er han i mot utlendinger!

hva med å få han ut av UEFA, dette kommer aldri til å gå bra!

Ja, talenter har det jo bedre i England enn i f.eks: Frankrike, Afrika o.l. der har de bedre treningsfasiliter og støtteapparat som tar vare på og hjelper spillerne hele tiden!

Link to comment
Share on other sites

"Blatter quota would protect bad players", som Wenger så godt sier til Arsenal.com.

 

Helt enig med le Boss, vi kan ikke bare ødelegge gode talenter fra utlandet for å prøve å få fram engelskmenn. "When you represent a club it's about values and qualities, not passports" som Wenger også har sagt. Jeg misliker Blatter mye nok fra før, så nå skal han prøve å ødelegge Arsenal også. Så lenge utlendingene har dårlig kvalitet driter jeg i det, men se på hvordan Arsenal gjør det for tiden, 11/12 seire (?) nå. F.eks. Derby, har jo nesten bare briter, å se hvordan det går med dem :)

 

Bentley, Pennant, Sidwell, Thomas, Upson... Til syvende og sist ville jeg ikke hatt dem tilbake. De er ikke gode nok til å danke ut Fabregas, Djourou, van Persie, Clichy osv. Tror og håper det ikke blir noe av denne kvoten nei. Og så gir jeg ordene videre til Arsene Wenger, og håper han får Blatter til å holde kjeft! In Arsene we trust! ;)

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik så vil neppe noen lag fra England, med bare Engelsk menn på lage som hadde klare å heve seg i CL.

 

For min del så er det ikke mange Engelsk menn som er goe nok, de er bare et hakk bedre en de Norske.

 

Er nok alle stjernen fra fra utlande som hever standarern i Engelsk fotball, ser jo er ikke en Engelsk Manger heller uten om Alex som er fra Scottland som klarer å gjøre det bra.

 

Det er jo det Engelske lanslaget bevis på de er bare ræva år etter år i store turneringer.

Link to comment
Share on other sites

Nevn et lag i PL/ CL som har bare har 5 utelandske menn på start elveren ?!

Link to comment
Share on other sites

"Årsaken til dette er at han vil legge bedre til rette for at talenter skal kunne blomstre."

 

Talenter kan vel blomstre i andre land enn sitt hjemland vel? Bare se på klubben som vi elsker.... Da burde det vel heller vert en regel om at alle lag må ha noen spillere under en viss alder da om det er dette som er begrunnelsen....

 

Helt enig!

 

ungutter fra andre land må jo å få sjansen med bra støtteapparat fasiliteter osv....

Link to comment
Share on other sites

Fyren er jo en komplett idiot!

Først er han i mot videodømming, så er han i mot utlendinger!

hva med å få han ut av UEFA, dette kommer aldri til å gå bra!

Ja, talenter har det jo bedre i England enn i f.eks: Frankrike, Afrika o.l. der har de bedre treningsfasiliter og støtteapparat som tar vare på og hjelper spillerne hele tiden!

 

Helt enig!!

 

den fyren er en komplett idiot!!

 

Få han lang bort fra UEFA!! :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig mange gode innlegg her. En kvote for utenlandske spiller vil føre til at engelske spillere kommer inn på laget på grunnlag av nasjonalitet - ikke kvalitet. Følgende blir at lagene blir dårligere. Dersom man har utenlendinger på lagene vil disse lagene bli bedre og dermed heve standarden på ligaen siden alle lagene generelt blir bedre, og når motstanden er bedre blir man også selv bedre. Vidre vil det at lagene blir bedre føre til at de hjemlige talentene som faktisk kommer gjennom nåløyet bli mye bedre ettersom nivået er høyere. Man må heller ikke glemme at spillere fra eget hjemland alltid er mye dyrere enn spillere fra utenlandet, og prisen samsvarer dermed ikke med ferdighetene til spilleren.

 

Roysannnn har et ekstremt godt poeng. La det heller være en alderskvote, det vil føre til at talentene vil blomstre.

Link to comment
Share on other sites

Helt idiotisk!

 

Da vil kvaliteten i alle ligaer falle betraktelig og det vil ødelegge fotballen fullstendig etter min mening.

 

Støtter det Wenger sier fullt ut! Og hvis man vil se lag med flest mulig engelske spillere f.eks, så får man se på landslaget. Det er ikke værre enn det.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hva Blatter tenker på her :P

Er bare rett og slett utrolig tåpelig. Prøv å sette opp et Arsenal-lag med kun 5 utlendinger.

Det må vel nesten bli noe sånt:

 

Almunia/Lehmann

Hoyte---Toure-----Gallas----G. Hoyte

Walcott--Fabregas---Lansbury----Gibbs

-----v. Persie----Simpson---

 

Dette vil nok heve nvået betraktelig :P

 

Nei, han kan umulig få igjennom dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i alt som blir skrevet i topicen, men for kuriositetens skyld.

 

David Seaman

Lee Dixon, Martin Keown, Tony Adams, Nigel Winterburn

Ray Parlour, Patrick Vieira, Emmanuel Petit

Nicolas Anelka, Dennis Bergkamp, Marc Overmars

 

Wengers første "the double" 1998.

Fem ikke engelskmenn, innenfor Blatters kvote.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i alt som blir skrevet i topicen, men for kuriositetens skyld.

 

David Seaman

Lee Dixon, Martin Keown, Tony Adams, Nigel Winterburn

Ray Parlour, Patrick Vieira, Emmanuel Petit

Nicolas Anelka, Dennis Bergkamp, Marc Overmars

 

Wengers første "the double" 1998.

Fem ikke engelskmenn, innenfor Blatters kvote.

Nå må du ikke glemme Steve Bould ;)

Og Ljungberg hadde vel også "noen kamper" til fordel for Parlour...

Link to comment
Share on other sites

Zepp Bladder er en sur, gammel k*k som sårt trenger seg en god r*nk!

 

Men dette klarer han neppe å få til, da det strider mot en av EU's grunnpillarer. Tviler på at han klarer å få nok støtte til dette forslaget uansett.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge tatt det meste fra denne mannen med en klype salt. I utgangspunktet høres tanken litt fornuftig ut, at for eksempel Arsenal skulle ha satset mer på egne engelske unggutter. Når det er sagt, så er det jo ingen ting som tilsier at talenter ikke kommer til nå. Arsenal må jo være et glimrende eksempel på det.

 

Man kan si hva man vil om importen til PL. Faktum er at en kjempestor rekke med store utenlandske spillere har hevet de engelske klubbene til store høyder. PL fremstår i dag som verdens mest attraktive liga.

 

Sepp’ern kan fade ut. Korrupt er han også!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Et ugjennomtenkt forslag som er helt urealistisk. Det er trolig en tapt sak å forsøke å sette seg opp mot EUs regler for fri flyt av arbeidskraft. Og sånn som forslaget til Blatter ser ut i utgangspunktet vil det svekke PL, helt enig med Wenger der. Men samtidig har jeg jo litt sans for de som ønsker flere nasjonale spillere i klubbene. Det er bare det at dette er en HELT feil måte å gjøre det på...

Link to comment
Share on other sites

Et ugjennomtenkt forslag som er helt urealistisk. Det er trolig en tapt sak å forsøke å sette seg opp mot EUs regler for fri flyt av arbeidskraft. Og sånn som forslaget til Blatter ser ut i utgangspunktet vil det svekke PL, helt enig med Wenger der. Men samtidig har jeg jo litt sans for de som ønsker flere nasjonale spillere i klubbene. Det er bare det at dette er en HELT feil måte å gjøre det på...

 

Dette er et forslag vi ikke trenger å frykte. I en global verden vil et sånt forslag bli umulig å få gjennom. Jeg er ikke redd for at dette skal bli en virkelighet. Ikke i det hele tatt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...