Jump to content

2007.09.19 Sevilla H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

89 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal 3-0 Sevilla

(Fabregas, van Persie, Eduardo)

19. september klokka 20.45 norsk tid!

 

ArsenalvSevilla.gif

 

TV Kanaler:

Viasat 3

Viasat 4

(Opptak klokka 23.00)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Dommer:

Peter Frojdfeldt (Sverige)

 

Lagene:

Arsenal

Manuel Almunia

Bacary Sagna

Kolo Toure

Philippe Senderos

Gael Clichy

Aleksandr Hleb

Cesc Fabregas

Mathieu Flamini

Tomas Rosicky

Emmanuel Adebayor

Robin van Persie

 

Subs:

Lukasz Fabianski

Lassana Diarra

Denilson

Gilberto

Abou Diaby

Theo Walcott

Eduardo

 

Sevilla

Andres Palop

Daniel Alves

Federico Fazio

Julien Escudé

Ivica Dragutinovic

Jesus Navas

Christian Poulsen

Jose Luis Soler Marti

Diego Capel

Luis Fabiano

Frederic Kanoute

 

Subs:

Morgan De Sanctis

Khalid Boulahrouz

Duda

Renato

Seydou Keita

Enzo Maresca

Alexander Kerzhakov

 

Utilgjengelige spillere:

Jens Lehmann

William Gallas

Emmanuel Eboue

 

Skade Info:

Arsenal.com - Injury News

 

Klipp fra kampen:

YouTube.com

ArsenalClips.tk

Dailymotion.com

Verdensvevet.com

 

Info:

Arsenal.com - MatchMenu

 

Formkurve:

Arsenal: S U S S S S

Sevilla S S S L S S

 

Siste fem møter

(Første gang)

 

Før avspark:

Sevilla gjester Emirates til første gruppespill kamp. Dette blir et meget spennende oppgjør, der det kan gå begge veier. Jeg tror og håper vi får Gallas tilbake, samt Lehmann og Eboue blir klare + at Senderos er tilbake fra suspensjon. Og jeg sjekket hvor den går, ser ut som den kun går i opptak på Visat4 klokka 23.00 samme dag. Streams er jo et annet alternativ da.

Edit: Selvfølgelig, Viast 3 går den live på.

 

Lykke til ihvertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Med seier i denne kampen har vi allerede et godt tak om førsteplassen. Med uavgjort i denne kampen, trenger vi mest sannsynlig et sterkt resultat borte for å klare førsteplassen. Vi er i kjempeform, og med Senderos tilbake i midten betyr det at Gilberto er tilbake på midten. Dudu ble nok hvilt for at han skal spille i denne kampen. Problemet er hvem han skal erstatte. Ade endte opp med å ha en herlig kamp mot Spurs, selv om det så en stund ut som at han skule bli syndebukken. Så spørsmålet er om han fortjener en ny kamp eller om RvP skal få spille for å komme seg i den formen vi ønsker å se han i. Siden straffemissen har ikke RvP helt vært den samme :P. Jeg tror likevel det løsner mot Derby for RvP siden han ofte er god mot de dårligere lagene.

 

Ellers tror jeg at Diarra får sjansen i denne kampen. Diaby synes jeg fortjener å spille litt i midten, han har vist hva han kan. Synd han mangler litt på avslutningsevnene, men det kommer nok fort når han får flere kamper under beltet :D

Link to comment
Share on other sites

Egentlig so brude wenger brukt 4-3-3 formasjon. det er jo egentlig det som passar Arsenal best, med tanke på kas spelarar vi har.

 

Eksempel :

 

----------Almunia-------------

 

Sagna-Touré-Gallas-Clichy--

 

-Fabregas-Gilberto-Diaby---

 

-------Rosicky----RvP---------

 

----------Adebayor-----------

 

Denne formasjonen trur eg kunne verdt noke. :P

 

Mot Sevilla trur eg laget blir:

 

 

Almunia

Sagna-Touré-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor-RvP

 

Skulle gjerne ha sett et anna lag, men trur kanskje det blir sann. :D

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut som Gallas og Eboue blir klare. Kun Senderos blir klar, Lehmann blosser jeg egentlig i akkurat nå (burde skjerpe seg foran media). Håper vi får en god start, som jeg tror kan bli viktig. Laget jeg tror/håper de spiller med:

 

=========Almunia==========

Sagna==Toure==Senderos==Clichy

Hleb===Fabregas==Flamini==Rosicky

=====Adebayor==van Persie====

 

Velger å starte med Flamini ved siden av Fabregas, Gilberto burde hvile, kanskje sitte på benken.

 

Benk; Fabianski, Hoyte, Diarra, Eduardo, Diaby, Gilberto/Bendtner, Walcott

 

Benken eller's ok, pluss at vi har gode back-uper bak der igjen med foreksempel: Nordtveit, Bendtner, Denilson og Song. Og i tilegg har vi spillere som Gallas, Eboue og Lehmann skadet, stallen må jeg si er sterk, kanskje er forsvaret's bakc-up litt svak men.

 

Tips:

2-1 H

Link to comment
Share on other sites

Egentlig so brude wenger brukt 4-3-3 formasjon. det er jo egentlig det som passar Arsenal best, med tanke på kas spelarar vi har.

 

Eksempel :

 

----------Almunia-------------

 

Sagna-Touré-Gallas-Clichy--

 

-Fabregas-Gilberto-Diaby---

 

-------Rosicky----RvP---------

 

----------Adebayor-----------

 

Denne formasjonen trur eg kunne verdt noke. ;)

 

Mot Sevilla trur eg laget blir:

 

 

Almunia

Sagna-Touré-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor-RvP

 

Skulle gjerne ha sett et anna lag, men trur kanskje det blir sann. :)

 

Ser ingen grunn til å forandre en formasjon som åpenbart fungerer - "Never change a winning team".

 

Når det er sagt, så har jeg stor tro på seier. Vi er inne i en god steam, og våre unge gutter bare nekter å tape. Herlig med alle målene som kommer mot slutten av kampene. Det vitner om stor mental styrke (som Wenger sier etter hver kamp), at laget er godt trent og en stor vinnervilje.

 

Laget tror jeg blir som følger:

 

Almunia

Sagna - Toure - Dr. Phil - Clichy

Hleb - Cesc - Gilberto - Rosicky

Eduardo - Adebayor

 

Subs: Fabianski, Hoyte, Flamini, Diaby, Denilson, RvP , Wallcott.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer jeg igjen med litt forsvar av Flamini. Ser på lagene dere setter opp, og så og si ingen har med han. Har han spilt seg ut av laget? Stemmer også for å starte med Ed og la RvP begynne på benken (så skjønner han kanskje at den innsatsen han hadde mot Tott ikke er bra nok)

En annen ting er at jeg er helt enig i det som blir sagt her om Lehmann. Han virker ikke å være noen lagspiller. Han bør akseptere at han kanskje ikke lenger er verdens beste keeper (i hans egne øyne har han vel alltid vært det), og at de andre keeperne i klubben er konkurrenter (og lagkamerater), ikke folk som bar liker å sitte på en benk og se Lehmann gjøre tabber ute på gresset. Vi har 3 seiere på rad i serien, og alle med Almunia i mål. Greit, han var ikke 100% på målet til Bale, men det kan knapt kalles tabbe sammenlignet med Lehmann sine.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer jeg igjen med litt forsvar av Flamini. Ser på lagene dere setter opp, og så og si ingen har med han. Har han spilt seg ut av laget?

 

Forstår hva du mener. The Goalmachine har jobbet strålende i kampene han har fått spilt så langt i sesongen. Men likevel kan han ikke kreve å ta plassen fra Gilberto på laget når Phil er tilbake. Vi snakker tross alt om fjorårets kaptein her (ikke offisielt, men jeg kaller ham det), og han er bankers på laget, ihvertfall på midten.

Link to comment
Share on other sites

Håper disse 11 stiller opp på et fullsatt Emirates på onsdag:

 

Almunia

Sagna-Toure-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

RvP-Adebayor (For meg er det egentlig det samme hvem som starter av RvP, Adebayor og Eduardo)

 

Subs: Lehmann, Hoyte, Diarra, Diaby, Walcott, Eduardo og Flamini

 

Håper på seier, men tror dette kan bli vanskelig!

 

Tips: 2-2

Link to comment
Share on other sites

Håper disse 11 stiller opp på et fullsatt Emirates på onsdag:

 

Almunia

Sagna-Toure-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

RvP-Adebayor (For meg er det egentlig det samme hvem som starter av RvP, Adebayor og Eduardo)

 

Subs: Lehmann, Hoyte, Diarra, Diaby, Walcott, Eduardo og Flamini

 

Håper på seier, men tror dette kan bli vanskelig!

 

Tips: 2-2

 

Enig i lagoppstillingen din. Kanoute er meget god i lufta og det samme er Senderos. Jeg har kun sett et par Sevilla-kamper, men de virker veldig agressive og hardtarbeidende. En ting jeg synes er merkelig med dette laget er hvordan de angriper med hele laget. De sender opp begge backene uten noen form for sikring og de ble hardt straffet for det mot f.eks Milan. Vi gjør forsovet det samme, men vi har alltid andre spillere som tar på seg det defensive ansvaret når f.eks Clichy går opp i angrep.

 

Jeg tror dette blir en festforestilling og at vi vinner 3-1. Men Wenger burde la Eduardo starte denne kampen. Van Persie har vært litt "tam" hittil og Dudu fortjener å starte med tanke på alt det positive han har vist til nå.

Link to comment
Share on other sites

Sevilla er det hardeste laget i gruppen, men jeg tror det ikkeblir så alt for vanskelig. Har sitt et par kamper av Sevilla, de er god på døballer de har gode hodespillere.. Men viss Arsenal jobber stein hardt skal dette være en "lett" match..

 

Tror på dette laget :

Manuel/Jens

Bacary-Kolo-Philippe-Gael

Alexander-Francesc-Gilberto-Tomas

Robin-Emmanuel/Da Silva

Link to comment
Share on other sites

Å si at dette ikke blir en vanskelig kamp er både dumt og respektløst. Ikke mange lag klarer å kjempe i toppen uten å bruke veldig mye penger på spillerkjøp. Arsenal er et lag som har klart det. Sevilla et annet. Sevilla har mange gode, aggresive spisser (Kerzhakov, Kanoute etc) og mange andre hardtarbeidende spillere, og jeg tror det blir en tøff kamp. Jeg tror det blir 1-1, men at vi slår de på bortebane.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig so brude wenger brukt 4-3-3 formasjon. det er jo egentlig det som passar Arsenal best, med tanke på kas spelarar vi har.

 

Eksempel :

 

----------Almunia-------------

 

Sagna-Touré-Gallas-Clichy--

 

-Fabregas-Gilberto-Diaby---

 

-------Rosicky----RvP---------

 

----------Adebayor-----------

 

Denne formasjonen trur eg kunne verdt noke. :P

 

Mot Sevilla trur eg laget blir:

 

 

 

 

 

Almunia

Sagna-Touré-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Rosicky

Adebayor-RvP

 

Skulle gjerne ha sett et anna lag, men trur kanskje det blir sann. ;)

 

Ser ingen grunn til å forandre en formasjon som åpenbart fungerer - "Never change a winning team".

 

Når det er sagt, så har jeg stor tro på seier. Vi er inne i en god steam, og våre unge gutter bare nekter å tape. Herlig med alle målene som kommer mot slutten av kampene. Det vitner om stor mental styrke (som Wenger sier etter hver kamp), at laget er godt trent og en stor vinnervilje.

 

Laget tror jeg blir som følger:

 

Almunia

Sagna - Toure - Dr. Phil - Clichy

Hleb - Cesc - Gilberto - Rosicky

Eduardo - Adebayor

 

Subs: Fabianski, Hoyte, Flamini, Diaby, Denilson, RvP , Wallcott.

 

Greit det at den nåverande formasjonen funka. Men hadde ikkje skada og prøvd med en slags 4-3-3. Rosicky og van persie hadde nok fått brukt skudd foten sin meir. Eller dei kan komme rundt på kantane og legge inn til Adebayor som rager høgt over bakken. + at vi har 2 glimrande pasnings spelara i Fabregas og Diaby + en litt Deffensiv Gilberto heilt sentralt.

 

Nåverande formasjon lika eg godt. Men den eg nevnte i 4-3-3 er mitt Arsenal "drømmelag" ;)

 

Vi skal nok klare å dra 3 poeng i land og få ein god start i CL. men det er klart det blir vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

For å vinne gruppen bør vi vinne denne kampen. Dette er hjemmekampen mot de antatt beste i gruppa, bortsett fra oss selv. Dette må vi vinne om vi skal få lettest mulig motstand ut av gruppespillet, noe som er absolutt mest ønskelig.

 

Jeg har troa.

Link to comment
Share on other sites

For å vinne gruppen bør vi vinne denne kampen. Dette er hjemmekampen mot de antatt beste i gruppa, bortsett fra oss selv. Dette må vi vinne om vi skal få lettest mulig motstand ut av gruppespillet, noe som er absolutt mest ønskelig.

 

Jeg har troa.

 

Troen har jeg hatt hele tiden :( Dette skal gå Arsenals vei i CL i år!!!!!

Link to comment
Share on other sites

For å vinne gruppen bør vi vinne denne kampen. Dette er hjemmekampen mot de antatt beste i gruppa, bortsett fra oss selv. Dette må vi vinne om vi skal få lettest mulig motstand ut av gruppespillet, noe som er absolutt mest ønskelig.

 

Jeg har troa.

 

Troen har jeg hatt hele tiden :( Dette skal gå Arsenals vei i CL i år!!!!!

Snakker vi kun ett redigert opptak av kampen på viasat 4!? Ser ut som sendingen bare varer i 1 time!?

I så fall må man finne alternative kilder for å se kampen. De redigerte opptakene som TV3 viste tidligere var jo helt håpløse. Umulig å finne roen og ikke minst få noe overblikk av kampen,

Link to comment
Share on other sites

For å vinne gruppen bør vi vinne denne kampen. Dette er hjemmekampen mot de antatt beste i gruppa, bortsett fra oss selv. Dette må vi vinne om vi skal få lettest mulig motstand ut av gruppespillet, noe som er absolutt mest ønskelig.

 

Jeg har troa.

 

Troen har jeg hatt hele tiden :( Dette skal gå Arsenals vei i CL i år!!!!!

Snakker vi kun ett redigert opptak av kampen på viasat 4!? Ser ut som sendingen bare varer i 1 time!?

I så fall må man finne alternative kilder for å se kampen. De redigerte opptakene som TV3 viste tidligere var jo helt håpløse. Umulig å finne roen og ikke minst få noe overblikk av kampen,

Virker da som om Viasat Sport 3 viser kampen i sin helhet direkte... Står både på førstesia av denne tråden, og på viasat.no. Så da er nok det rett.

Bare søk på feks Sport 3 som kanal, eller søk etter Arsenal i fritekst... og husk å velg onsdag :huh:

http://viasat.no/cm/2.10/2.118

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk sett kampen da Milan spilte mot Sevilla i cupen. Sevilla var absolutt farlige, men Milan ble for sterke etter hvert. Tror det samme skjer hjemme på Emirates, og at Arsenal vinner, men det blir helt sikkert en kamp med sjanser til begge lag.

Sevilla har giftige kontringer og raskt spill, men dette er jeg sikker på at gutta er obs på.

Kanoute er vell den på Sevilla som er farligst fremover?

Satser på at det blir en veldig underholdende kamp.

Link to comment
Share on other sites

håper på følgende lag:

 

Lehmann

Sagna-senderos-toure-clichy

Hleb-Cesc-Gilberto-Rosicky

ADE-Eduardo

 

benk: almunia-gallas-diarra-diaby-flamini-walcott-RvP

 

 

begrunelse:

1. almunia er en god keeper, men har langt opp til Lehmann(SELV med alle tabbene), Lehmann har mye større rekkevidde,(målet til bale, cl finalen)..Men en ny keeper hadde ikke vært å forakte..

2. phil må spille pga gode hodespillere på sevilla..

3. Giberto må spille på midten, som stabilisator, å det eneste alternativet jeg ser for han er Flamini(mulig diarra), å han mangler endel offensift.

Dette pga det defensive, der de er gode til å posisjonere seg, en spiller som diaby er IKKE det, å ser/er litt slapp ut når han skal vinne ball i forsvar, osv..(diaby er derimot perfekt i arsenal sin stil som venstre kant, med sin SLEPNE teknikk fremover på banen)

4. Rvp, har ikke vært god siste 2-3, tror han har godt av litt benkesitting..

pluss at det er enklere for eduardo å bli kjent med klubbens spillestil i cl, der fotballen ikke er like fysisk og rask som den er i pl, tror også Wenger har dette i tankene..

5. har alltid vært motstander av all sytinga om ade på forumet her..

jeg mener helt seriøst at bare et par av gutta i stallen er bedre en ade(kolo-cesc), fotball handler ikke bare om å være den som dytter ballen i mål, å på det resterende er ade FANTASTISK..(å nå skårer han litt mål også :( )vi har mye i vente fra ade :huh:

 

 

2-0, cesc og ade(på pasning fra cesc :D )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...