Jump to content

Football Manager 2008


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Hvor mye har dere spilt?

 

Har nettopp fullført min tredje sesong..

Meritter:

3-PL (sesong 1,2 og 3)

2-FAcup (sesong 2 og 3)

2-CL (sesong 1 og 3)

3-Carling cup (sesong 1,2 og 3) (med reservelag!!!)

2-Community shield (sesong 2 og 3)

1-Supercuppen (sesong 2)

1-VM for klubblag (sesong 2)

 

Kjøpte spillere:

Mascherano (0, før sesong 2), Agliardi (225 mill, sesong 1), Mathias Fernandez (150 mill før sesong 1) +

ungutter for mindre betydlige summer

Solgte spillere:

Eboue (150 mill, før sesong 2), Rosicky (0, før sesong 3), Hleb (0, før sesong 3), Gilberto (0, før sesong 3) +

ungutter for mindre betydlige summer

Flest seire på rad: 16

Flest kamper på rad uten tap: litt over 50

Største sier: 8-0

Største tap: 3-0

 

Lagoppstilling:

FM20082.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? :D

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

Link to comment
Share on other sites

eg skal vente til den endelige patchen kommer ut, for det går rett og slett ikke an å spille FM 08 med alle de bugsene, det værste som har hendt meg er at eg tapte 5-1 hjemme for Reading som er helt fjernt, men kampen etterpå klarte eg å vinne 3-0 borte mot Roma i CL (hvor er logikken??)..nei, vi får bare vente på den..

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? :P

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

 

 

har du sjekka i spam/søppelkassa di?

er mulig den er blitt stoppet der?

 

taktikken til a_1886 er lik den jeg bruker, men har ikke piler på backene pga jeg vil at de skal vare hele kampen(med alle den løpinga varer de ikke ut hele kampen, men kommer ned på 60%) Korte pasninger, bruker vingspill. Prøver å kjøpe billig i god gammel wenger ånd!

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? :P

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

Har egentlig ikke så mange råd å gi, men jeg spiller slik:

 

Lagoppstilling: se bildet

Mentalitet: offensivt (ca 75 prosent) - endrer utover i andreomgang om nødvendig

Pasninggstype: kort (spilte direkte i første sesong og det funket det også, men ønsket større ballinnhav)

Bredde: bredt

Hurtighet: Hurtig

Taklinger: normalt

Forsvarslinje: normal

 

Playmaker: Ja, Fabregas

Targetmann: Nei

Offsidefelle: Ja

Mannsmarkering: Ja

 

*Husker ikke resten akkurat nå, men bruker mye langskudd på de i laget som har gode skuddføtter....

 

MEN skal jeg gi ett råd må det være å kjøpe Matias Fernandez. Sist sesong (sesong 3) ble han toppscorer, fles assist, høyest gjennomsnittsrating og flest ganger banens beste i klubben.

 

 

 

 

EDIT: Prøv å sende mail til Petter på fmnorge.com så kan han registrere deg (Det måtte jeg), eller prøv www.spamavert.com

Link to comment
Share on other sites

Har nesten spilt en hel sesong nå, og ligger på en 3. plass.

Spillet er vanskeligere enn i fjor synes jeg, men som Helmikn påpeker er det egentlig bare positivt.

 

Jeg spiller en 4-2-3-1 formasjon med pil ned på en av de sentrale og piler opp på backene.

 

Spillere inn:

Cissè

Van der Vaart

Riquelme

Mika Ääritalio (eller noe sånt)

Ever Banega

Dalla Valle (15 år)

Wijnaldum (16 år fra feyenoord)

Breno (Sykt god stopper som er 18 år)

Rafinha

 

Spillere ut:

Diaby

Walcott

Adebayor

Song

Eboue

Sagna

Almunia

Link to comment
Share on other sites

Har 2 saver som jeg driver på. Ene med Arsenal og andre med Leeds.

 

Arsenal har jeg bare spillt en halv sesong, ligger på 4plass med 1kamp minde spillt. Vinner jeg den er jeg likt med Chelsea.

 

Leeds driver jeg på 2 sesong rykka opp første sesong til championship. Kjøpte MIka Ååritale første sesongen for 3mill og solgte han andre for 100mill. Kjøpte da inn Nordtveit, Ryhs Murphy og noen andre gærninger jeg ikke husker. Ligger på 14plass etter 13kamper. Satser på 6 eller 5 plass.

Link to comment
Share on other sites

Virker som også du kan dine ting, KabelJo! ;)

Misunner deg og de andre med FM 08 stort, skulle gjerne hatt det. Men trenger nok da en ny PC først. Ihvertfall lykke til videre, KabelJo...

 

Takker hermz ;) Mye flaks :huh: Håper på opprykk da skal jeg sate på å overleve i noen år :) hehe!

 

Takla Pcen din FM 07?

 

Da vet du hva du må ønske deg til jul, PC med Fm 08 :)

Link to comment
Share on other sites

Virker som også du kan dine ting, KabelJo! ;)

Misunner deg og de andre med FM 08 stort, skulle gjerne hatt det. Men trenger nok da en ny PC først. Ihvertfall lykke til videre, KabelJo...

 

Takker hermz ;) Mye flaks :huh: Håper på opprykk da skal jeg sate på å overleve i noen år :) hehe!

 

Takla Pcen din FM 07?

 

Da vet du hva du må ønske deg til jul, PC med Fm 08 :)

PC'en er egentlig ganske bra, men FM 07 virket ikke. Fikk ikke installert det. Kom bare opp feilmelding. Har prøvd alt i min makt. Men det funket ikke, så må nok vente til jeg får meg en ny PC. Har prøvd spillet, det er det beste spillet! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? :rolleyes:

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

 

Hvis du ikke har skaffet det ennå prøv her

 

På min PC plasserte jeg den her:

 

Min datamskin -->Lokal disk C -->Programfiler -->Sports Interactive -->

Football Manager 2008 -->Data --> languages

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? ;)

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

 

Hvis du ikke har skaffet det ennå prøv her

 

På min PC plasserte jeg den her:

 

Min datamskin -->Lokal disk C -->Programfiler -->Sports Interactive -->

Football Manager 2008 -->Data --> languages

 

Tusen takk! Fungerte helt fint den!

 

Takker så meget! ;)

Link to comment
Share on other sites

Spiller for tida med vårt elskede Arsenal på FM2008. Er i begynnelsen av andre sesong, men foreløpig har det egentlig gått ganske ræva. Etter å ha prestert kunststykket å bli slått ut i kvalifiseringen til CL endte jeg opp i UEFA Cupen. Kom til semifinalen, men ble der slått ut. I ligacupen valgte jeg å spillep å samme måte som Wenger gjør i virkeligheten, brukte stort sett bare juniorspillere. Det bar helt til kvarten, men der ble City for sterke. FA Cupen gikk heller ikke så bra, nådde kvarten der og, men tapte i ekstraomgangene i omkampen mot Blackburn, tror jeg det var. Heller ikke i PL gikk det helt min vei. Fikk en tøff start på sesongen da jeg reiste til Old Trafford i første runde og Stamford Bridge i andre, ble sendt hjem poengløs i begge. Fulgte så opp med et par skuffende uavgjortresultater før vi tok oss sammen og kom inn i en meget god periode. Da vi avsluttet år 2007 hadde jeg klatret helt opp i ryggen til United og Chelsea i toppen, og var kun to eller tre poeng bak lederlaget. Det skal sies at derfra og ut gikk det heller trått, endte til slutt opp på fjerdeplass. Reading hadde en forrykende sesong og sikret en fenomenal og faktisk fortjent tredjeplass, United forsvarte gullet.

 

Mange spillere har kommet og gått siden jeg tok over. I begynnelsen av sesong 1 forsvant Song, Diarra, Sagna, Almunia og Gilberto for litt over £25M, mens kaptein Gallas fikk til Inter for £17M i januar (dette var en stor tabbe, tenkte at prisen var god for en 30 åring, noe den forsåvidt var, for da Toure forsvant til ANC ble det for tynt i de bakre rekker og jeg tapte mange poeng). Jeg handlet også spillere til klubben, Adam Johnson fra Boro ble hentet inn som backup på venstrekant, og endte opp som et fantastisk kjøp. Tillitssøyla hos fansen var helt full, og det ble sett på som sesongens nest beste kjøp av ekspertene ved sesongslutt. Lagkameraten Lee Cattermole kom også da speiderne mine mente han ville bli en ledende sentral midtbanespiller. Han kom for å fylle tomrommet etter Gilberto. Ibrahima Sonko var den tredje spilleren jeg hentet, han kom for å forsterke midtforsvaret. Talentene John Bostock og Lucas Trecarichi ble også hentet inn. Jeg slanka stallen ytterligere før sesongstart av andre sesong. Eboue ønsket nye utfordringer og gikk til Milan, Senderos hadde for mange foran seg i køen og dro til Valencia, det samme gjelder Flamini som dro til Villa mens Bendtner og Diaby for andre året på rad ble sendt på lån. Styret aksepterte et bud på £12M for Clichy så han dro til Roma. Inn kom Micah Richards fra City etter at han valgte Arsenal foran nesten alle andre topklubber i hele Europa, Taye Taiwo erstatter Clichy og backen Liam Rosenior kom for å tilføre bredde i laget.

 

Justin Hoyte spilte 29 kamper for Arsenal sist sesong og overraskende nok endte han opp som den spilleren av samtilige med høyest gjennomsnittsrating. Eduardo, Emmanuel Adebayor og RvP scote alle et sted mellom 25 og 30 mål sist sesong, i tillegg utvikla stortalentet Rhys Murphy seg og fikk omtrent 15 kamper for førstelaget, halvparten som innbytter, og scora 7 mål. Jeg er usikker på hva jeg gjør med Fabianski , han er ganske god, men jeg er usikker på om jeg tørr satse på ham allerede fra neste sesong. Cesc Fabregas er svingod, men sliter litt med å få han til å prestere på et jevnt høyt nivå. Har han som playmaker, noen som har noen tips til innstillinger på Cesc? Jeg prøver også å få så mange engelskmenn som mulig til klubben da det gir en litt annerledes og kanskje mer krevende utfording. Er dog ingen "tvungen politikk", så jeg henter masse utenlandske spillere og. Juniorspillere som James Dunne , Rhys Murphy, Fran Merida og Nacer Barazite har fått prøve seg litt på førstelaget, og ingen har gjort seg bort. Murphy er som nevnt mest imponerende så langt. Alle disse spiller til vanlig på Reservelaget.

 

 

Sesongen var en stor skuffelse sportslig sett, men det hadde jeg egentlig bare forventet. Litt uvandt å spille FM08 og jeg har ende ikke funnet noen "supertaktikk", selv om den jeg driver å utvikler nå fungerer periodevis meget bra. Defensivt er den god, hadde 21 cleansheets, noe jeg er fornøyd med. Neste sesong satser jeg på å vinne noe, helst PL. Blir digg uten ACN, det ødela en del i sesongen som gikk ettersom mange faste spillere forsvinner. Uansett dødsfett å være Arsenal :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...