Jump to content

Champions League 2007/2008


Runcie McAdams

Recommended Posts

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Dette klarer vi. L'pool imponerte hvertfall ikke meg, selv om de gikk videre mot Inter. Den kampen var det dommerne som avgjorde, hvertfall hjemme hvor Materazzi feilaktig ble vist ut etter 30min.

Nå skal vi få det drittlaget ned på jorda, og slå de 3 ganger på 8 dager :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke dette var noe gunstig trekning, men bring 'em on!

Liverpool presterer mye bedre i CL enn PL og er ofte god og rutinert over to kamper.

Antageligvis blir det vel Liverpool som spiller hjemme sist.

Holder vi tett og vinner med et par mål på Emirates tror jeg vi går videre.

 

Så blir det vel trolig Chelsea i semi'n..

 

Syns Manure var som vanlig heldig igjen og har kanskje lettere vei mot en finale enn resten av de engelske.

Link to comment
Share on other sites

2005: Liverpool slår Milan.

2006: Barcelona slår Arsenal.

2007: Milan slår Liverpool.

2008: Arsenal slår Barcelona!

 

Finfin trekning, og hjemmekamp først har utvilsomt blitt en fordel.

 

Celtic-Barca

Lyon-United

Olympiakos-Chelsea

Arsenal-Milan

Liverpool-Inter

Schalke-Porto

Roma-Real Madrid

Fenerbache-Sevilla

Link to comment
Share on other sites

 

Finfin trekning, og hjemmekamp først har utvilsomt blitt en fordel.

 

 

 

Det var absolutt ikkje det verste laget å møte, men vil absolutt ikkje sei at heimekamp først er ein fordel. Det er bedre å få eit godt resultat borte og vite kor bra du må gjere det heime for å gå vidare.

Link to comment
Share on other sites

 

Finfin trekning, og hjemmekamp først har utvilsomt blitt en fordel.

 

 

 

Det var absolutt ikkje det verste laget å møte, men vil absolutt ikkje sei at heimekamp først er ein fordel. Det er bedre å få eit godt resultat borte og vite kor bra du må gjere det heime for å gå vidare.

Nja vi har ikke alltid vært so gode på å spille på resultater. Liker det best slik som det er nå jeg, vinne hjemme og kontre borte.

Link to comment
Share on other sites

Synes faktisk det er en spennende trekning på flere måter.

 

Roma har hjemmekamp mot Utd først, noe som betyr at Utd må stille sitt beste lag i Italia.

Chelsea tar vel også med de beste til Tyrkia, mens Arsenal og Liverpool er mer på hjemlige trakter i begge kampene.

 

Hvordan blir påskeduellene i forhold til CL, vil enkelte lag "gamble" med spillemateriallet under evt supersøndag?

søndag 23/3:

Man United - Liverpool

Chelsea - Arsenal

 

Liverpool:

Har hatt en knallform i det siste, og har fått et lite psykologisk overtak på 4.plassen. Jeg tror vel at Liverpool fort kan nedprioritere Utd kampen (mot fansen sin vilje), med tanke på Everton kampen uka etterpå. De vil jo også møte Arsenal i 3 kamper etter disse kampene, og kanskje vi kan møte et Pool lag som ikke satser alt i seriekampen på Emirates? Litt avhengig av utgangspunkt i den første CL-kampen.

 

Man Utd:

Hjemme mot Villa uka etter supersøndag, og jeg frykter at de kan ha flyt frem mot CL-kampene. Om det er slik som jeg frykter at Pool tenker mer på Everton kampen, og CL kampene....ja, da frykter jeg Utd med 6 poeng før Roma kampen. Med Boro borte imidt imellom CL kampene, så kan alt ligge til rette for en sterk Utd periode :P

 

Chelsea:

Møter spurs på whl onsdagen før supersøndag, noe som vi skal være heldige for. Selv om jeg ikke har helt trua på spurvene, så er dette et klassisk hatoppgjør. Chelsea må jo nesten vinne om de skal vinne ligaen?

Har også City borte i mellom CL kampene, og det behæver ikke bety 3 lette poeng......tiden vil vise.

 

Nei, alt ligger til rette for store fotballdager med masse nerver, dueller, og atmosfære. Må gud la dommerene ikke påvirke for mye i enkeltes lag sitt favør.

 

Jeg tror at vi har en 50/50 sjanse mot Liverpool, og formen de har vært inne i kan fort bli en hvilepute. (eller en enorm medgangsfaktor....) Tiden vil vise, men jeg er glad det er fortsatt over 2 uker til alvoret starter:

 

Nå er det bare å handle inn Cola, Guinness, Kilkenny, Murphy`s, og endel Ringnes til kjøleskapet. Om det ikke bare blir kamper på pub, så må man iallefall sikre seg når kampene skal følges i fotballstua i kjelleren.

Dæven!

Link to comment
Share on other sites

Noken som veit kva dag vi spela?

 

Tirsdag 1. april. Returkampen spilles tirsdag 8. april.

 

Kor har du sett det?

 

UEFA sjefen sa at kampene ble spilt 1. og 2. april, og returkampene uka etter. Og ettersom vi var den første kampen som ble trekt, regner jeg med at vi spiller tirsdag 1. april, og samme dag uka etterpå.

 

Er vel vanlig at det byttes dager fra første til andre kampen. Dvs dersom første kampen er tirsdag er andre kampen onsdag. Sånn har det hvertfall vært før.

Link to comment
Share on other sites

treyyy sin kommentar på forumet liverpool.no, er jo ganske bra:

 

"Tror faktisk vi tar oss av Arsenal greit. Så begge kampene til Arsenal mot Milan, uten å bli veldig imponert. Arsenal vant fortjent, men det tempoet var labert og det var langt høyere kvalitet i våre kamper mot Inter. Tror dessuten Arsenal er på nedtur. Spillerne virker slitne og presterer ikke veldig bra for tiden. Vi derimot har funnet storformen nå. Dette klarer vi greit"

 

Så han virkelig begge kampene mot Milan? Om han ikke ble imponert, hva skal til da for å imponere? Da ser han på Arsenal som storfavoritt, om han mener de underpresterte i de to kampene mot Milan....eller nei: Han tror at det blir greit for Liverpool....

 

Patetisk!

Link to comment
Share on other sites

Finfin trekning, og hjemmekamp først har utvilsomt blitt en fordel.

 

Celtic-Barca

Lyon-United

Olympiakos-Chelsea

Arsenal-Milan

Liverpool-Inter

Schalke-Porto

Roma-Real Madrid

Fenerbache-Sevilla

 

 

 

Det var absolutt ikkje det verste laget å møte, men vil absolutt ikkje sei at heimekamp først er ein fordel. Det er bedre å få eit godt resultat borte og vite kor bra du må gjere det heime for å gå vidare.

 

 

Ok, efter å ha tatt de senere års CL-resultater nærmere i øyesyn er jeg villig til å modere meg litt. Fordelen av hjemmekamp først er nok ikke "utvilsom". Likevel mener fordelen av bortekamp først gradvis har forvitret de senere år, og at fordelen nå kan være snudd. Årets resultater taler ihvertfall tungt for dette. (Kun Man Utd videre som "bortelag" fra en mer eller mindre åpen 1/8 finale). Og skulle kvartfinalen gå til ekstraomganger vil mål man scorer som bortelag i praksis telle dobbelt så mye som hjemmelagets.

 

Jeg mener således vi skal være godt fornøyd med trekningen.

Link to comment
Share on other sites

treyyy sin kommentar på forumet liverpool.no, er jo ganske bra:

 

"Tror faktisk vi tar oss av Arsenal greit. Så begge kampene til Arsenal mot Milan, uten å bli veldig imponert. Arsenal vant fortjent, men det tempoet var labert og det var langt høyere kvalitet i våre kamper mot Inter. Tror dessuten Arsenal er på nedtur. Spillerne virker slitne og presterer ikke veldig bra for tiden. Vi derimot har funnet storformen nå. Dette klarer vi greit"

 

Du verden. Jeg så, i likhet med treyyy, alle de fire kampene. Og jeg trakk nøyaktig motsatt konklusjon. Tempoet til 10-mann Inter skuffet meg stort.

 

Jaja, vi har vel alle våre briller.

Link to comment
Share on other sites

Har lest det og stusser litt på det. Selvfølgelig kan det bare være en som har gulla maks, men sannsynligheten for det er fryktelig liten. OM bookmakerne virkelig sluttet å ta i mot veddemål, er det hele ganske snodig...

Link to comment
Share on other sites

Dette var en bra trekning for oss, bryr meg ikke noe spesielt om de andre kampene. Vi møter Liverpool 3 ganger på omtrent en uke, dette blir en utfordring for stallen vår. Vi får vite om stallen vår er for tynn eller ikke. Jeg gleder meg til å møte Liverpool så sykt, er 60-40 sikker på at vi går videre.

Link to comment
Share on other sites

Trekningen er kanskje fikset! Noen som fikk vite hva trekningen kom til å bli! "The bookies" tok ikke imot noen som veddet på at dette skulle bli utfallet.

Innlegget der ble skrevet idag tidlig kl 10.18.

 

http://forums.icnorthwest.co.uk/viewtopic....der=asc&start=0

 

Nå har The Mirror fått saken opp - Det samme har Liverpool Echo

 

UEFA spokesman William Gallard said: "He must have supernatural powers. I know the people who did the draw and I am 150% certain it is completely honest.

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig tøffe kamper dette, men jeg tror vi kan klare det. Liverpool kommer nok til å komme til Emirates kun for å få med seg 0-0, men vi får håpe at vi klarer å komme oss igjennom og få ett mål eller to :)

Link to comment
Share on other sites

treyyy sin kommentar på forumet liverpool.no, er jo ganske bra:

 

"Tror faktisk vi tar oss av Arsenal greit. Så begge kampene til Arsenal mot Milan, uten å bli veldig imponert. Arsenal vant fortjent, men det tempoet var labert og det var langt høyere kvalitet i våre kamper mot Inter. Tror dessuten Arsenal er på nedtur. Spillerne virker slitne og presterer ikke veldig bra for tiden. Vi derimot har funnet storformen nå. Dette klarer vi greit"

 

Du verden. Jeg så, i likhet med treyyy, alle de fire kampene. Og jeg trakk nøyaktig motsatt konklusjon. Tempoet til 10-mann Inter skuffet meg stort.

 

Jaja, vi har vel alle våre briller.

 

Begge kampene til Liverpool var utrolig kjedelige tempoet var labert, Inter var utrolig dårlige og skuffanes.

 

Arsenal kjørte fullstendig over Milan med at de hadde støre tempo i spille sitt.

 

Begge kampene var utrolig bra, bare Milan og Italia fotball som går i sirup fart =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...