Jump to content

2006.11.29 Fulham B


Magnus87

Recommended Posts

Eg er heilt tom. Kvar går vegen no? Vi må då ha nådd bunnen? Eller?

Er vi verkeleg ikkje betre, eller underpresterar vi?

 

Eg sit berre igjen med ein heil masse spørsmål, som eg ikkje får nokon fornuftige svar på av meg sjølv, eller andre i dag trur eg...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Har ikke settt kampen, men fy søren jeg er skuffa! Fulham er et lag vi skal slå, for å holde oss i toppen. Men etter de siste kampene har jeg en målsetning om å komme til CL. Da er jeg fornøyd!

 

Men vi ser det laget wenger stiller med, og har han ikke noen grunn til å sette ut eboue, og lar senderos spille i stedet for johan, så er det helt latterlig. Også clichy kunne gjort en jobb på venstrekanten tror jeg! Men dette viser hvor liten stallen til arsenal er, nå vi får noen skader og skal spare noen spillere!

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvordan i huleste det går an å foretrekke Senderos foran Djourou. Helt utrolig! Djourou spillte som alle så glimrende da han fikk sjansen, men det var tydeligvis ikke ikke godt nok. Inn kommer en annen sveitser som ikke har spilt fotball på måneder. Treig, elendig med ball og gjør mange merkelige taktiske valg. Denne spilleren når ikke Djourou til anklene engang.

 

Noe som også forundrer meg er "hatet" mot Adebayor. En dønn ærlig spiller som faktisk jobber for laget (i sterk motsetning til en viss annen spiss). Vi hadde aldri vunnet mot United med Henry som enslig spiss på topp. Han hadde aldri gjort det slavearbeidet som faktisk er nødvendig for å vinne kamper mot lag som United.

 

Å hvile spillere er helt greit, men når jeg ser på United ser jeg en stor forskjell: Ferguson starter med et relativt sterkt mannskap og gjør hvilebyttene når kampen er vunnet. Dette gjør ikke Wenger, når han starter med Song, Hoyte og Flamini. Høyresiden blir helt lam og vi får heller ikke etablert noe spill når vi har både Gilberto og Song sentralt. At vi taper i dag skyldes i stor grad taktiske feilgrep før kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett flaut. Vi slipper inn så ufattelig lette mål og skaper lite fremover. Dagens bestemann syns jeg var Justin Hoyte. Reddet oss mange ganger og hadde noen fine raid som skapte farligheter. Dagens dårligste er Gilberto og "kaptein" Henry. Gilberto taper masse dueller og treffer knapt på en pasning samt at han bommer på en megafeit sjanse. Henry virker rett og slett uinteressert. Enig med Tjærnås sin kommentar på Dagbladet i dag, Henry er veldig arrogant og lite interessert for tiden.

 

Nå får vi bare satse på CL-plass!

Link to comment
Share on other sites

Nei blir vel ikke 4 plass i år, nei et lag som Arsenal burde hatt nok penger til å hente de spilleren vi hadde trengt, men så lenger Wenger driver å henter bare 16-17 åringer blir vi ikke å kjempe i toppen på mange år..... Man Utd og Chelsea vinner i gjen mens vi taper og taper..... noen som kan forklare meg hva Wenger driver med? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eg såg ikkje 1. omgangen, men ut ifrå det eg såg i 2. var Senderos ganske god. Utvisningen var vel offside viss ikkje streamen lurte meg. Det som er viktig med Senderos er jo at han er den einaste i midtforsvaret vårt som kan vinne hodeduellar. Uansett kva ein seier om Kolo er han faktisk ein ganske dårlig hodespelar, og eg føler han treng ein Senderos på sida av seg.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor Wenger tar ut Hleb og setter inn Djourou. Burde heller kjørt med tre bak, eller bare hatt Gilberto bak der sammen med Toure. Så kunne vi beholdt Hleb på banen. Men men, nok et tap og United og Chelsea kan vi vinke farvel til. Nå får vi nok bare satse på en tredje plass og bare plukke så mange poeng vi bare klarer.

 

Skulle ikke forundre meg om vi plutselig slår tilbake nå og banker både Tottenham og Chelsea i de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Noe som også forundrer meg er "hatet" mot Adebayor. En dønn ærlig spiller som faktisk jobber for laget (i sterk motsetning til en viss annen spiss). Vi hadde aldri vunnet mot United med Henry som enslig spiss på topp. Han hadde aldri gjort det slavearbeidet som faktisk er nødvendig for å vinne kamper mot lag som United.

 

Det som irriterer meg mest med Adebayor, er innstillinga hans! Det idiotiske smilet hans når han bommer på en 100% sjangse, måten han opptrer på banen mot lagkamerater, gått i lære hos Henry muligens. Etter fulltid mot Bolton på Reebok, gikk han med armene rundt El Hadji Diouf å smilte og lo.

Link to comment
Share on other sites

hva skal en si etter å ha blitt overkjørt av fulham??lyspunktet idag er at man utd og chelsea vinner, så de vi kommer til og kjempe mot taper poeng, vi er en middelhavsfarer, og jeg tviler på om vi klarer topp fire slik som de spiller idag.Det er det samme i hver kamp, de sutrer og skal dytte og krangle.Lehmann har ett mål han burde tatt i hver kamp,det er en skam å se hvordan han alltid ALLTID skal ha ett problem med en eller annen, Henry er en skygge av seg selv, han er virkelig crap i år, kanskje for godt vant men det er nå slik i hvertfall, Gilberto treffer ikke med en pasning.vi bruker fjerdvalget på midtbanen som venstre back, i dagens kamp fikk vi bare bevist det, og endelig har jeg innsett det, vi er ikke et lag som hører med blant gullkandidatene, manu og chelsea er veldig mange hakk bedre enn oss per dags dato, og den avstande synes jeg øker for hver uke som går.

Sier ikke at vi skal sparke wenger og selge halve laget, men de får pinadø være ærlige med abisjonene sine, for og kalle seg en tittelutfordrer er en skam ovenfor supportere. og hvis ikke de begynner og blø litt for drakta snart så vet ikk jeg.dette er en utrolig trist kveld, og når jeg ser på lagbildet fra unbeaten sesongen så blir det bare værre, på to sesonger så har vi omtrent mista hele laget, greit nok jnoen er gamle, men de blir jo ikke erstatta, skal song erstatte edu? hvem erstatter Bergkamp?

tror nok Wenger har blitt litt blenda....ikke vet jeg hva som skjer på trening men de får det i hvertfall ikke ut i praksis. så kommer jo selvsagt spørsmålet med og ikke ha en stamme av engelske spillere, det er ett fåtall i denne troppen som jeg føler sloss for drakta, og på noen av spillerne virker det som de bare er ett sted for og heve lønna si. Men hva vet vel jeg, er jo bare en supporter som sikkert kommer til og høre at jeg ikke tåler motgang , medgangssupporter osv, men jeg var der når ligacupen var det vi jubla over og kjøpet av en svenske gjorde meg svimmel av glede, og manager tok bestikkelser,og ja jeg klaget da også, gråt en skvett gjerne, men det er så mye mer potensiale i dette laget, det var i hvertfall det, nedturen begynte med salget av Vieira, det tørr jeg påstå er Wengers største tabbe noensinne, og han kommer aldri til å begå en like stor tabbe ei gang til, det tror jeg ikke er mulig.vi har blitt plukket fra hverandre, fra ett uslålig lag til ett 4. plass lag som satser på cupen...men mye kan rettes på til søndag, selv om jeg ikke har en god følelse for det, 1-1 eller 3-0 hørte jeg??? :blink:

 

 

uansett hvilken kjip dag dette er og hvilken UTROLIG kjip følelse av tomhet jeg har nå. så er ståa den samme:

 

WE LOVE YOU ARSENAL WE DO, WE LOVE YOU ARSENAL WE DO, WE LOVE YOU ARSENAL WE DO, OOOHH ARSENAL WE LOVE YOU.

Link to comment
Share on other sites

Jo da Wenger skal jo bygge et nytt stor lag? mange år skal han bruke på det da? 4-5-6 år? folk må jo se det nå at det Wenger gjør er jo helt feil, henter masse 17-18 åringer kansje 2 blir go nok og resten blir lånt ut og solgt i gjen.... men de andre storlaga henter spillere som allt er go nok for topplaga. Tabelen juger ikke folkens, Wenger og Arsenal er ikke bedre så enkelt er det med de spilleren vi har per i dag, Chelsea og Man Utd har flere klasse spillere og flere spillere som passer bedre til å spille i England. Vi skal sloss med Liver Pool om 7-8 plassen hvem skulle tro det før sesongen starta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dette hadde jeg ikke trodd. Trodde faktisk at laget vil slå tilbake etter 1-3 tapet for Bolton.

 

Men alarmklokkene ringer faretruende nå jeg ser lagoppstillingen. Får et inntrykk av at dette er en ”lett” kamp hvor man kan spare spillere.

 

Ellers kan man jo lure på hvorfor vi har en stygg tendens til å slippe inn baklengsmålene først. Vi takler dette dårlig.

 

Et meget svakt resultat mot et på papiret svakt lag. Faktum er at Fulham viser seg som et bedre lag enn Arsenal. Det skremmer.

Link to comment
Share on other sites

Alle som "halshugger" enkeltspillere bør skamme seg. Vi har et lag som ikke fungerer og det er Wengers ansvar. Når laget igjen fungerer vil det også være mye enklere for perifere spillere som Song å prestere. Inntil videre bør Wenger kjøre med et så rutinert mannskap som mulig.

 

Og til alle som har ropt etter 442, i dag spilte vi 442, og det hjalp jo ikke nevneverdig. Løsningen på våre problemer er nok mer kompliserte enn "ut med Ade", "ut med Flamini" eller "4-4-2".

Link to comment
Share on other sites

Den her trur eg va dårligere enn borte kampen mot CSKA. Lurer egentlig på hva spillerne driver med? for, det her var helt hodeløst spill. Fulham rundspiller oss til tider, og det er egentlig flaks at det ikke ble et 4-5 måls tap. Nå må spillerne gå inn i seg selv og prøve å forbedre seg til neste kamp, ellers kan dette bli katastrofalt for klubben. Wenger virket flau over dagens kamp , men jeg gidder ikke å bruke energi på å klage mer, for det er nok av ting å sette fingeren på. Det er bedre å se fremover til nye kamper.

 

November måned er nok engang den verste.

 

Get a grip gunners!!

Link to comment
Share on other sites

OK. Nå må Wenger vurdere denne situasjonen litt bedre enn han har gjort til nå. Vi har en masse problemer i laget, og det dukker opp nye for hver eneste kamp som går.

 

I dag tapte vi pga at vi stilte med et for svakt lag i kombinasjon med at noen spillere ikke spiller opp mot sitt beste. Det sier seg selv at Hoyte og Flamini på hver sin back + Song på midtbanen er dømt til å feile. Og det gjorde det selvfølgelig også. Song og Hoyte var rett og slett elendige i 1. omgang, Flamini feilet i flere avgjørende situasjoner. Når attpåtil Henry og Jensemann er under pari så blir det ganske vanskelig, selv mot et formsvakt Fulham.

 

Det som bekymrer meg mest er at vi ikke evner å score spillemål denne sesongen. Det må et frispark fra 30 meter til for at vi skal score mål. Eller en corner, hvor utrolig det enn høres ut. Spillet sitter ikke offensivt, vi skaper utrolig lite ut av ekstremt høyt ballinnehav (ikke det at dette er representativt for dagens kamp, men mer generelt for sesongen til nå).

 

Fakta er vel at vi for øyeblikket ikke vet hvordan vi skal spille. 4-5-1 har ikke vært en suksess den siste tiden, og når vi da går over til 4-4-2 (Faen Wenger, du kunne funnet en bedre kamp til å skifte formasjon i), så blir vi rett og slett rundspilt på midtbanen av Claus Jensen & co. Vi har ingen venstreving i laget, Van Persie trives ikke der ute, Ljungberg er for dårlig, Walcott er også for dårlig i mine øyne og Rosicky trives helt klart bedre sentralt. Vi har heller ingen andre målscorere enn Henry i laget, og han er helt ute av det, så hvor skal målene komme fra?

 

En mann har ansvar for at sesongen har blitt som den har blitt og det er Wenger. Det er han som har lagt opp til et særdeles ambisiøst banespill med kun unggutter. Henry skal plutselig bli omskolert til en eller annen Gøran Sørloth-kloning og alle må trille ball til de kommer til 5-metern. Publikum roper shoot, men får kjeft av lagkapteinen og andre som mener fotball skal spilles slik Arsenal gjør det. Vi er kraftig ute og kjøre, noe må skje snarest.

Link to comment
Share on other sites

En gjennomført dårlig kamp av Arsenal. Besynderlig nok var vi best med en mindre banen. Greide å spille oss til noen fete sjanser men det ville vært blodig uretferdig å reise fra Craven Cottage med poeng. Fulham var helt enkelt best. :blink:

 

De som skuffer aller mest i dag er ikke Flamini Hoyte eller Song... Disse vet vi ikke holder mål. Værre er det med de "voksne" erfarne spillerne som Lehmann Gilberto og Henry. Det er f... meg de som svikter mest.

 

Henry er jo en levende katastrofe for tida. Han er ikke i stand til å ta i mot en pasning og virker helt vaksinert mot scoringer.

 

Gilberto vet vi har mange svake pasninger i løpet av en kamp men i dag satte han personlig rekord.

 

Verst av alt... hva tenkte Wenger på da han plukket ut laget? Han framstår som helt rådløs for tida.

 

Poengbørs:

 

Lehmann 4

Hoyte 4

Flamini 3

Toure 6

Senderos 3

Rosicy 5

Gilberto 3

Song 1

Hleb 4

vanPersie 5

Henry 3

 

Fabregas 4

Walcott 5

 

 

Wenger 3 plusss pga byttene

Link to comment
Share on other sites

Alle som "halshugger" enkeltspillere bør skamme seg. Vi har et lag som ikke fungerer og det er Wengers ansvar. Når laget igjen fungerer vil det også være mye enklere for perifere spillere som Song å prestere. Inntil videre bør Wenger kjøre med et så rutinert mannskap som mulig.

 

Og til alle som har ropt etter 442, i dag spilte vi 442, og det hjalp jo ikke nevneverdig. Løsningen på våre problemer er nok mer kompliserte enn "ut med Ade", "ut med Flamini" eller "4-4-2".

 

 

en spiller som song kommer aldri til og prestere, kanskje i en klubb som charlton eller borough ett eller anna slik, skal ikke si scum navnet, men det er ikke langt unna, ikke noe galt med han, han er bare ikke bedre, og han mangler en vesentlig del, han er jo dønn treig.

Link to comment
Share on other sites

Etter dette tapet hær tror jeg at slaget om 1 og 2 plassen allerede er tapt. Chelsea og United vinner igjenn mens Arsenal taper. dette er rett og slett ikke godt nokk. men vi må bare nå prøve og konsentrere oss om 3 plassen nå, vi har en henge kamp og vinner vi den har vi 3. plassen, klarer vi og få 3 plass, syns jeg vi skal være rimelig fornøyde etter en middelmodig sesong, men den er ikke ferdig ennå så alt kan fortsatt skje.

Link to comment
Share on other sites

Nå så ikke jeg kampen idag, og kan derfor ikke uttale meg om spillernes prestasjoner, men det virker som om vår kjære Henry f.eks trenger å bli strammet litt opp av wenger. Han fremstår ikke som den kapteinen vi trenger i laget vårt. Vieira hadde evnen til å få laget til å yte maks på dager som idag mot fulham. Tror Wenger må få tilbake litt av den mentaliteten han hadde når han kom til klubben. Da var jo alkoholen på ville veier blandt spillerne, men han lærte dem at sånt ikke var akseptabelt. Nå bør han prøve å få samme vieira mentaliteten inn i henry. Vi trenger en kaptein som står frem som et godt eksempel, og det gjør ikke henry per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger kom til klubben henta han spillere som Overmars, Pires, Vieira, Henry, Anelka, Edu, Peti, Kanu.... og masse andre go spillere og vi var alltid med i Toppen vært år. Men nå starter motgangen og han har henta masse spillere som ikke passer inn i England, vet ikke jeg skal si 4 plassen fikk vi på sølvfat i fjor for de Tottenham tapte på grunn av de spilte med et lag som var matforgifta. Vi tar aldri i værden 4 plassen i år og vi er blitt enda dårligere en i fjor, vet ikke hva Wenger gjør feil men når vi flere år på rad nå slepper inn lette mål på døballer mot oss. Alle andre stor klubber sparker trenere i hytt og pine vis dem ikke kjemper i toppen, Arsenal styre burde seriøst gjøre noe snart, sier ikke vi skal sparke Wenger men noe må gjøres snart. :blink:

Link to comment
Share on other sites

gøy lesning med tabbellen, 3 poeng opp til 3.plass, 13 til 2. plass og 16 til 1. plass.

Ser ut som vi er der vi var for 12 år siden, i enn annen idrett en topplagene, for i øyeblikket er det det vi er. manu og chelsea er mange divisjoner bedre, ikke bare enn oss selvsagt, men enn hele premier leauge.

 

DET var det for i år, men selvsagt, vi kan jo vinne noen kule kamper, og tar vi tre på rappen nå så snakker nok jeg om seriegull igjen :blink: , humøret er veldig avhengig av hvordan Arsenal gjør det.Men godt og se at med seier i hengekampen så ligger vi på tredje :D

 

Godt natt alle sammen, gå med heva hue imorra, det kan bli tøft nok bare det, så er det kamp igjen mot scum til lørdag, lenge siden ett derby har betydd så mye...

Link to comment
Share on other sites

Nå så ikke jeg kampen idag, og kan derfor ikke uttale meg om spillernes prestasjoner, men det virker som om vår kjære Henry f.eks trenger å bli strammet litt opp av wenger. Han fremstår ikke som den kapteinen vi trenger i laget vårt. Vieira hadde evnen til å få laget til å yte maks på dager som idag mot fulham. Tror Wenger må få tilbake litt av den mentaliteten han hadde når han kom til klubben. Da var jo alkoholen på ville veier blandt spillerne, men han lærte dem at sånt ikke var akseptabelt. Nå bør han prøve å få samme vieira mentaliteten inn i henry. Vi trenger en kaptein som står frem som et godt eksempel, og det gjør ikke henry per dags dato.

 

 

Det du skriver er ganske så rett du da Vieira dro solgte vi oss som topplag Henry er ikke den rette som kaptein det har vi sett i år og i fjor, men Henry er ikke den spilleren han var før heller det ser vi tydelig i år. Han har vært så dårlig i så mange kamper nå at noe er galt her....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier at vi kommer til å slåss om 4. plass og nedover. Bortsett fra de to siste kampene har vi fortjent å vinne alle kampene. Hvis ikke det kvalifiserer til en overlegen 3. plass, så vet ikke jeg. Vi er det ENESTE laget som har vunnet mot Man U, og det på BORTEBANE. Greit, vi har ikke settet sjansene våre i år, men spillemessig har vi til tider vært meget gode.

 

Jeg er helt sikker på at spillerne skammer seg over de to siste kampene, og derfor kommer til å slå hardt tilbake i de to neste ligakampene. Utvisningen av Senderos ser jeg på som positiv ettersom Djourou kommer til å få sjansen. Toure har et mye bedre samarbeid med han, og han er mye mer spillende, noe som vi fikk se et godt eksempel på i dag.

Link to comment
Share on other sites

Alle som "halshugger" enkeltspillere bør skamme seg. Vi har et lag som ikke fungerer og det er Wengers ansvar. Når laget igjen fungerer vil det også være mye enklere for perifere spillere som Song å prestere. Inntil videre bør Wenger kjøre med et så rutinert mannskap som mulig.

 

Og til alle som har ropt etter 442, i dag spilte vi 442, og det hjalp jo ikke nevneverdig. Løsningen på våre problemer er nok mer kompliserte enn "ut med Ade", "ut med Flamini" eller "4-4-2".

 

 

en spiller som song kommer aldri til og prestere, kanskje i en klubb som charlton eller borough ett eller anna slik, skal ikke si scum navnet, men det er ikke langt unna, ikke noe galt med han, han er bare ikke bedre, og han mangler en vesentlig del, han er jo dønn treig.

 

Først og fremst; jeg så ikke kampen i dag, så uttaler meg mer på generelt grunnlag. Song har knapt nok blitt byttet inn i år, og så skal han plutselig starte sentralt på midten i den kampen hvor vi går tilbake fra 5 til 4 på midten. En utakknemmelig oppgave som Wenger ikke burde pålagt Song.

 

Forøvrig fikk f.eks en spiller som Johan Djourou nøyaktig samme dom som du gir Song for et par år siden. Plutselig ble han allikevel bra nok...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...