Jump to content

2006.11.29 Fulham B


Magnus87

Recommended Posts

Når Wenger kom til klubben henta han spillere som Overmars, Pires, Vieira, Henry, Anelka, Edu, Peti, Kanu.... og masse andre go spillere og vi var alltid med i Toppen vært år. Men nå starter motgangen og han har henta masse spillere som ikke passer inn i England, vet ikke jeg skal si 4 plassen fikk vi på sølvfat i fjor for de Tottenham tapte på grunn av de spilte med et lag som var matforgifta. Vi tar aldri i værden 4 plassen i år og vi er blitt enda dårligere en i fjor, vet ikke hva Wenger gjør feil men når vi flere år på rad nå slepper inn lette mål på døballer mot oss. Alle andre stor klubber sparker trenere i hytt og pine vis dem ikke kjemper i toppen, Arsenal styre burde seriøst gjøre noe snart, sier ikke vi skal sparke Wenger men noe må gjøres snart. :blink:

Vil du vedde? Om Arsenal kommer på 4. eller over betaler du ett års medlemsskap for meg, og omvendt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Når Wenger kom til klubben henta han spillere som Overmars, Pires, Vieira, Henry, Anelka, Edu, Peti, Kanu.... og masse andre go spillere og vi var alltid med i Toppen vært år. Men nå starter motgangen og han har henta masse spillere som ikke passer inn i England, vet ikke jeg skal si 4 plassen fikk vi på sølvfat i fjor for de Tottenham tapte på grunn av de spilte med et lag som var matforgifta. Vi tar aldri i værden 4 plassen i år og vi er blitt enda dårligere en i fjor, vet ikke hva Wenger gjør feil men når vi flere år på rad nå slepper inn lette mål på døballer mot oss. Alle andre stor klubber sparker trenere i hytt og pine vis dem ikke kjemper i toppen, Arsenal styre burde seriøst gjøre noe snart, sier ikke vi skal sparke Wenger men noe må gjøres snart. :blink:

Vil du vedde? Om Arsenal kommer på 4. eller over betaler du ett års medlemsskap for meg, og omvendt.

 

Skal vi vedde om det? he he la meg si det slik vi snakker mer om det etter alle jule kampene da ser vi lett hvor Arsenal havner på tabelen, taper vi mot Pompy og Tottenham og Chelsea så er nok toge gått for 4 plassen. natta :D

Link to comment
Share on other sites

Alle som "halshugger" enkeltspillere bør skamme seg. Vi har et lag som ikke fungerer og det er Wengers ansvar. Når laget igjen fungerer vil det også være mye enklere for perifere spillere som Song å prestere. Inntil videre bør Wenger kjøre med et så rutinert mannskap som mulig.

 

Og til alle som har ropt etter 442, i dag spilte vi 442, og det hjalp jo ikke nevneverdig. Løsningen på våre problemer er nok mer kompliserte enn "ut med Ade", "ut med Flamini" eller "4-4-2".

 

 

en spiller som song kommer aldri til og prestere, kanskje i en klubb som charlton eller borough ett eller anna slik, skal ikke si scum navnet, men det er ikke langt unna, ikke noe galt med han, han er bare ikke bedre, og han mangler en vesentlig del, han er jo dønn treig.

 

Først og fremst; jeg så ikke kampen i dag, så uttaler meg mer på generelt grunnlag. Song har knapt nok blitt byttet inn i år, og så skal han plutselig starte sentralt på midten i den kampen hvor vi går tilbake fra 5 til 4 på midten. En utakknemmelig oppgave som Wenger ikke burde pålagt Song.

 

Forøvrig fikk f.eks en spiller som Johan Djourou nøyaktig samme dom som du gir Song for et par år siden. Plutselig ble han allikevel bra nok...

 

selvsagt ikke den letteste kampen å skulle komme inn i nei, men jeg synes bare de gangene jeg har sett han, i fjor og i år så virker han utrolig treg, alt går liksom så utrolig seint..men bevares, jeg sier som jeg alltid gjør når jeg spår noe negativt med laget og spillerne våre, ingenting hadde gleda meg mer hvis de hadde motbevist meg.

Han er jo en av de råeste på FM i tredje og fjerde sesong, så hvem vet, da gjorde jeg jo en dårlig førsteseong ( årets) og har vunnet serien og cl de to neste, så gjerne for meg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dette snur vi. Mark my words. Dette snur vi.

 

hva som fikk deg til og tro at vi skulle snu dette???

 

dette er faen meg det tristeste jeg har sett i hele mitt liv :( til dere som tror at vi har noe på gang i arsenal bare glem det med en jævla gang, dette blir jo bare værre og værre for hver jævla kamp!!!!

 

vi blir rundspilt av et elendig fullham lag, som med en smule mer flaks og efektivitet kunne vunnet denne kampen 5-1...

bygger ny stor stadion for og bli pisset på av knapt nok middel mådige lag, grunnen til at den stadionen ble bygget var at vi skulle kjempe med de virkelige stor-lagene i europa :blink: :D :angry:

hamstrer inn noen talenter og blander de med middelmådige spillere som veier 55 kg og tror vi skal knuse alle...

 

noen her inne sier det er en mellom sesong, jeg har aldri hørt wenger si at det skulle hvære noen mellom sesong hverken i år eller i fjor...

 

lehmann, ljungberg, adeboyor, flamini, hoyte, gilberto,song er spillere som ikke har noen ting i arsenal og gjøre, er langt ifra god nok...

 

rosicky, hleb, henry må prestere på et annet nivå, skjerpe seg spesielt han siste, han viser et kroppsspråk som ikke lingner grisen og er en kaptein verdig i det hele tatt, driter seg ut for hele england... rosicky har vist mye bra, men i dag er han så dårlig at det er ikke tidig engang samme med hleb, dette er spillere vi er avhengi av skal prestere kamp etter kamp

 

cesc, (senderos), djourou, eboue, toure, walcott, rosicky, hleb, clichy, RVP, babtista er de som er fremtiden til arsenal etter min mening, og de må blandes med kompetente spiller med litt fighter instingt og som kan dra lasset..

 

det kroppspråket arsenal spillere viser når det går litt imot oss, har jeg aldri sett hos gerard, nolan, parker som heller virker som blir bedre når de blir litt forbanna....

tror vi må ha noen sånne!!!!

 

og ka faen er det wenger driver med????

sier det er sesongens viktikste kamp så langt, og så starter han med song, flamini og hoyte, i tillegg får vi en mann utvist og ligger under og då tar han ut en offensiv midtbanespiller og setter inn en midtstopper????

 

forstår ingenting lenger jeg...

 

lenge leve cupene!!! eneste mulighetene i år... tror vi skal få slite med og ta 4 plassen i år, skal være fornøyd med eufa cup :( :(

Link to comment
Share on other sites

Et fortjent tap og årets dårligste Arsenal-kamp.

For første gang i år taper vi sjansestatistikken ganske klart også og igjen blir vi felt av sjokkerende dårlig forsvarsspill.

 

Ellers skjønner jeg ingenting av å spare spillere i denne kampen. Av en eller annen grunn kan alle andre lag i PL stille med tilnærmet samme 11'er 3 kamper i uka, men Wenger bare MÅ spare spillere og sier det er umulig å spille 3 kamper i uka?? Det vil jo si at laget er for dårlig trent da... :D

Eboue og Clichy burde vært med og kanskje også Baptista på benken.

 

Song og Flamini var elendig, Senderos en rotkopp, Hleb ustabil og vi kan vel heller ikke skryte av Gilberto og Henry som gjør mye feil.

Ellers har jeg vel fått bekreftet det jeg har sagt om Senderos hele tiden, at han er for treig, udugelig med ball, særdeles klønete og lager frispark i farlige posisjoner. Jeg vil si han ødela et mulig poeng for oss i dag med den utvisningen. Med 11 mann kunne vi tatt poeng.

Djourou er definitivt et bedre valg, men Wenger er tydeligvis blind på dette. Uansett er det fryktelig å se hvor dårlig organisering det er i forsvaret...egentlig uansett hvem som spiller. Null press på ballfører, går på finter lett som bare det og taper nesten alle dueller..ikke minst på hodet.

Hva med å trene litt forsvarorganisering??

 

Black november beholder sin tradisjon, men på lørdag SKAL dette snu og Spudz skal bankes. Det må bli andre takter nå for dette rotet tåler vi ikke lenger.

 

Og hva er dette her for noe da Wenger??

 

Intervju etter kampen:

 

"The game was played at a high pace, I can't fault the team but it's difficult when you're 2-0 down early on.

 

"We're playing many games at the moment but the team showed great spirit and reactions, we fought until the end but it just doesn't seem to be going for us at the moment.

 

"Of course we are down and disappointed, but it's part of your job to cope with that - if you want to play at the top level, sometimes it doesn't got your way.

 

"We have character and we will respond, don't worry."

 

Hvor mange ganger har vi hørt "great spirit" og "we have characher and we will respond"....det har han sagt lenge nå.

 

 

Og her skylder han på kampoppsettet:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169529

 

Kan ikke se at andre managere klager på dette og har det ikke alltid vært sånn??

Nei, dette anser jeg som sutring fra Wenger.. unødvendig! :blink:

Vi må kunne tåle å spille 3 kamper i uka!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si han ødela et mulig poeng for oss i dag med den utvisningen.

 

Det andre gule kortet hans i dag er ene og alene Toure sin skyld. Senderos har full kontroll på mannen sin som ligger godt på innsiden av han, men Toure opphøyer offsiden med gode fem meter.

Link to comment
Share on other sites

Noen tanker igjen...

 

Nok et tap, og nok en motsander som egentlig ikke er i Arsenal sin klasse. Men jeg spør meg om de kanskje er det likevel. Kan ikke huske å ha sett Arsenal så dårlig på lenge.

 

Alt blir veldig forutsigbart. Motstander bryter passninger over hele banen og spillet til Arsenal fungerer ikke. I kveld synest jeg også det var veldig dårlig bevegelse på topp av spissene våre. Utenom frisparket til Van Persie utgjorde ikke dagens angrep noen trussel ovenfor Fulham. Joda, uflaks med skuddet til Walcott, men det er sånn det fungerer for tiden.

 

Nevnte Walcott spilte gjennom Hoyte på slutten av kampen, og Hoyte slo en killer passning foran mål. Ingen var på stedet for å ekspedere denne i mål. Med en spiss på laget hadde det da stått 2-2.

 

Vi så også hvor tynn stallen er når Wenger med rett hvilte blant annet Fabregas fra start. Ingen av dem som kom inn i dag er god nok til å kjempe om en plass der hver enkelt av dem stilte. Det går ikke å kun satse på unge tallenter. Det var for noen år siden mye snakk om Wenger som ikke satset på tallentene sine, så vi får nå se hva som skjer når unge spillere med mye potensial får prøve seg litt for mye. Plenty med tallent, men uansett hvor stort tallent du har kan du ikke ta ansvar og drive et lag i Premier League.

 

Spillestilen er også i mine øyne veldig forutsigbar for tiden. Både på hjemmebane og bortebane. Forskjellen ser ut til å være at motstander kommer ut når de er hjemme, og legger seg på 16 meter på The Grove. For meg ser det ut som Wenger prøver å spille samme type fotball som tok Arsenal fram dit de er i dag. Dette fungerer ikke med dagens lag. Alt blir som før sagt forutsigbart, og spillertypene i dagens lag er ikke de samme som de vi hadde. Er vel ikke nødvendig å nevne navn på stammen av laget i Wengers første 7-8 år som sjef.

 

Lurer på hva kapteinen Henry tenker. For noen år siden fikk han passninger fra Vieira, Petit, Edu, Pires og Bergkamp (sikkert flere). I dagens mannskap er det ingen slike typer med samme blikk som ovennevnte. Han må jobbe på en annen måte enn før, og det tar tid å få til. Han gjør ikke samme løpene som før, og ser ut til å ikke fungere i dagens lag. I forrige sesong hadde han fortsatt Pires og Bergkamp der. Disse spillerne hadde mange år med samspill bak seg. I dagens lag er det Van Persie og Fabregas (Gilberto også, men han har vel ikke stått for så mange av assistene til Henry) som har spilt med han over tid. Dessuten har de vært squad players/unge tallent også, så de har ikke spilt sammen over lang tid. Dette ser ikke ut til å passe Henry foreløpig, men kanskje han kan tilpasse seg. Nå var det måten vi spilte på for noen år tilbake som virkelig tok frem målmaskinen Henry og ikke dagens måte å spille på.

 

Wenger skal ha honnør for å være enormt troende til sin egne tanker om hvordan han vil et lag skal spille fotball. Men kanskje han også må fire på kravene? Det skal noe til å få det til å stemme over så lang tid som han har vert sjef i Arsenal. Det finnes ikke ord som kan beskrive de siste 10 årene vi har hatt med Arsenal. Alle snakket om transition year forrige sesong. Tror det kan bli noen transition sesonger fremover. Bare se på Man Utd. De har vært i transition noen sesonger nå, og først denne ser det ut til at de kan henge med helt inn. Enda ser det ikke ut som Ferguson helt har stallen som skal til for å ta de Røde Djevlene tilbake til der de var. Om det er det han prøver på da. Wenger har ikke mistet hodet eller idéene rundt Arsenal. Det er bare det at han ikke har det mannskapet som skal til for å utføre planene. Ser hvertfall slik ut for meg.

 

Første målet i dag var vel ingen bombe med tanke på det vi har sett før denne sesongen. Ikke bare denne sesongen, men tidligere har vi kunnet slå tilbake. Egentlig er det flaks vi ikke tapte mer i denne kampen. Som Wenger sa tidligere i uken var dagens kamp den første av fire kamper på 10 dager. Det er nå vi kanskje får se hva resten av sesongen innebærer. Får håpe de kan bruke de siste dagers hendelser til å finne en djevel i laget som fører til noe godt mot Spurs og Porto. Kampen mot Chelsea kan kanskje også være en fin kamp å snu den negative trenden. De slo jo Man Utd borte, og kan slå Chelsea. Men da må alt av tåpelige feil på dødballer spesielt, ryddes bort.

 

Hadde ikke tenkt å skrive mye om spillere, men har nevnt Henry, og vil goså nevne Lehmann. Han har vært en enorm keeper synes jeg for Arsenal. Men liker ikke måten han kommuniserer med laget på for tiden. Er heller ikke særlig imponert over hans stadige klaging på motstandere. I kveldens kamp kjefter han åpenlyst etter et par frispark som blir slått over muren. Det er ikke så mye å gjøre med slike frispark. Sjelden en ser motstanderlag kjefte på hverandre etter at Henry har satt ballen i krysst. Når en spiller klare rå slå ballen over muren og i motsatt hjørne av keeper er det ikke mye en kan gjøre. Håper bare Jens er like frustrert som sikkert alle som spiller for, jobber med, og holder med Arsenal er for tiden.

 

Jeg synes dagnes mannskap har for mye teknikk og talent. Litt for mange like spillertyper. Kanskje det er derfor de fleste lag for tiden har ganske få problemer med Arsenal. Savner noen ”grisespillere” i troppen. Wenger har ført klubben til toppsjiktet av europeisk fotball, og vi har egentlig levd i en fest i 10 år. Ingen grunn for at det ikke skal vedvare, men kanskje vi må innse at årets lag ikke kan levere det som er forventet av mange, ligagull. Jeg håper og tror vi klarer en Champions League plass. Ellers bør vi hylle Wenger og laget for det de har gjort for oss de siste årene. Generasjonen som jeg tilhører (fulgt med siden 87) har egentlig opplevd for mye medgang med klubben.

 

For alle som synes dagens, og helgens tap (og de andre tapene denne sesongen) er for mye å tackle, foreslår jeg dvder og bøker. Ingenting som slåt en god bok med Arsenal historie i høstregnet etter et surt nederlag (funker fint etter seiere også).

 

Vil også si at gjengen som drar på bortekamper for å støtte Arsenal er fantastiske. De fortjener premie. De synger kampen gjennom med godt volum og gjør meg som pub og sofa supporter rørt. Når en ligger under 2-0 som i kveld, eller 3-1 som mot Bolton, og de synger ”and it’s Arsenal, Arsenal...” av full hals, går det frysninger langt nedover ryggen min. Forstår spesielt da hvorfor Arsenal var, er og forblir laget i vårt hjerte.

 

Nå skal jeg holde kjeft.

 

Up the Arse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si han ødela et mulig poeng for oss i dag med den utvisningen.

 

Det andre gule kortet hans i dag er ene og alene Toure sin skyld. Senderos har full kontroll på mannen sin som ligger godt på innsiden av han, men Toure opphøyer offsiden med gode fem meter.

 

Ok, Toure opphever offsiden, men hvis Senderos har "full kontroll" på mannen sin, hvorfor er han da 3 meter på etterskudd? Jo, fordi han er for treig, ikke i bra nok posisjon og rekker ikke å takle ballen...kløner det til...og dermed utvisning.

Link to comment
Share on other sites

Dette tapet var eit resultat av den manglande evna denne sesongen til å avgjere kampar der me er spelemessig overlegne. Det er alvorleg at spelargruppa ikkje maktar å takle motgang, og eg synest synd i dei yngste spelarane som ikkje fortener å være i denne situasjonen. Heile laget manglar sjølvtillit, og kva som verre er : Ein dårlegare lagmoral kan det ikkje ha vore sidan slutten av Graham-tida. Me har ingen på bana som tek ansvar når det buttar imot. Henry burde hatt eit spark bak. Det kostar ikkje mykje å i alle fall prøve å setje litt mot i dei unge spelarane. Eit katastrofalt kapteinsval spør de meg.

 

Kva er det som gjer at Carling Cup laget kan reise til Goodison Park og heilt fortent slår ut eit toppa Everton lag. Ligacuplaget har gjort det heilt strålande dei siste åra, og slått ut lag dei etter alle naturlover å døme skulle fått rundjuling av. Kan det være fordi det her herskar eit samhald og ei lagånd som er eineståande. Kan det være fordi dei har entusiasme og tru på det dei driv med, samt ein fantastisk evne til å vokse med oppgåvene. Alt dette savnar eg hjå dei etablerte spelarane, og det smittar over til dei yngre.

 

Det er ikkje særleg morosamt å få ein tidleg baklengs i fleisen i kvar einaste kamp. Det er etter kvart blitt einsbetydande med eit sikkert tap. Det er ikkje morosamt å bli audmjuka og latterleggjort gong etter gong.

Desto større grunn er det for oss supportarar til å stå saman, og slå ring om klubben.

Det fortener både Arsenal og Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Med den formen vi er i for tiden blir det nok litt vel spennende til helga. Kanskje Berbatov gjør som han truet med før sesongen - senke AFC. Han var god mot Wigan.

Che£$ea skal vi ikke snakke om engang. Satt og så litt på kampen deres mot Bolton i går (da jeg ikke har kanaler som viste AFC), og de hadde enormt fete sjanser. At de kun vant med ett var vel flatterende for Bolton. Et Bolton som grisebanket oss.

 

Er stygt å si det, men det er et hav mellom oss og Che£$ea. De har en stall som er ufattelig bred/dyp, og de har skikkelig fighting spirit. Hvordan Moaninho får et kjøpelag med feterte stjerner til å ha sånn fighting spirit er meg en gåte. AW kunne lært noe av ham der tror jeg.

 

Spiller for spiller i første-elleveren står vi ikke tilbake for dagens serieleder, ManU. Men det jeg har sett av kamper med dem i år, så fighter de for hver eneste ball. Det har de bestandig gjort. Derfor de er en sånn lagmaskin som klarer å få resultater, selv med spillere med begrensede ferdigheter. De leder over Che£$ea selv med en tynnere stall. ManU har dog vært heldige hittil, og unngått skader på nøkkelspillere.

 

 

 

Må være fullt ut berettiget å stille spørsmål med Wengers disposisjoner når hele verden ser at Song ikke holder nivå, mens han selv ikke gjør det. Ville ikke Muamba som er på lån til Birmingham vært et bedre valg? Eller Seb Larsson? Kan ikke se at Song holder høyere nivå enn disse. Som Paul Merson sa om ham: "He looks like a fish up a tree.".....

Flamini? Jordfreser, men dårlig med end-product. Han var god som fill-in venstreback i fjor, og i L'pool-kampen i år.

Hoyte? Utmerket seg ikke på tidenes dårligste PL-lag i fjor. Eneste jeg blir å huske ham for var målet han scoret mot N'castle på Stadium of Light når jeg var der i påska i år.

 

Noe som irriterer meg hver eneste gang jeg ser N'castle spille, er at vi ikke snappet opp Scott Parker når han gikk fra Che£$ea. En spiller som jobber og sliter og takler og blør for drakta, en skikkelig kaptein som går foran med et godt eksempel. Jeg elsker TH14, men mener han var et katastrofalt kapteinsvalg. Jeg vil vi skal kjøpe en spiss som er en reel trussel mot TH14. Han er ikke større en klubben. Han har ikke klippekort. Han hater benken. Vel, BEVIS DET, din latsabb! Hvor er løpene og initiativene på egen hånd vi husker deg for? Når du får ballen nå venter du på deg en motstander du kan drible. Sett på Daniel Braathen på tv?

Når man ser på "unbeatable"-dvd'en så ser man litt av en forskjell i spillet! Jeg husker kommentatorer som sa at når et lag fikk corner mot Arsenal, så var det en kjempestor målsjanse for Arsenal, og at motstanderen potensielt var 5sek unna å få et mål i mot når de hadde corner mot oss. Nå er de garantert å score mot oss!

 

Nei, nå må "gamlingene" i laget stå frem og ta ansvar!

Link to comment
Share on other sites

For en skuffelse.Er sjelden jeg har sett Arsenal så svake som igår.Pasningsspillet som normalt har vært vår styrke var rett og slett tragisk.

 

Å se Dioup leke seg med spillerne våre gang på gang var en skikkelig nedtur.Fulham var best i alt igår.Det var menn mot mus for å si det hardt.

 

Vi trenger sårt en lederskikkelse med stor L på midtbanen ser det ut som etter hvert.Nå er vi rett og slett for svake fysisk.

 

Vil ikke kritisere spillere men det er vel kun VP og Hoyte som får godkjent av meg etter denne kampen.Resten spilte langt under pari.

Dette hadde aldri skjedd med Adams som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

For en skuffelse.Er sjelden jeg har sett Arsenal så svake som igår.Pasningsspillet som normalt har vært vår styrke var rett og slett tragisk.

 

Å se Dioup leke seg med spillerne våre gang på gang var en skikkelig nedtur.Fulham var best i alt igår.Det var menn mot mus for å si det hardt.

 

Vi trenger sårt en lederskikkelse med stor L på midtbanen ser det ut som etter hvert.Nå er vi rett og slett for svake fysisk.

 

Vil ikke kritisere spillere men det er vel kun VP og Hoyte som får godkjent av meg etter denne kampen.Resten spilte langt under pari.

Dette hadde aldri skjedd med Adams som kaptein.

 

Adams ja... det var tider det! Men nå håper og tror jeg vi vil oppleve fine stunder med dette laget også. Vi er fremdeles i november, folkens. Det kommer en tid etter dette også! ;)

Link to comment
Share on other sites

Om ikke annet så var det endelig en utrolig spennende kamp å se på. Litt gode gamle dager, med ett gammelt stadion med tribunen oppå banen og en skikkelig kamera vinkel som vel kun Highbury kunne matche.

 

Vet ikke om jeg er enig i at jeg aldri har sett Arsenal så dårlig. Synes det var masse guts og tæl. Men hoved problemet i denne kampen og også tidligere denne sesongen er ett hårreisende forsvarsspill. Kun Hoyte som gjør en godkjennt kamp bak der, de andre er helt ute av det. Både plassering og kommunikasjon var helt ute av kontroll. Som kommentatoren så korrekt sa, Arsenal seems to be all over the place.

 

Song var ikke mannen man burde satset på i denne kampen, Hleb var ikke bra men Senderos var værst av alle. Han spiller med en enorm risiko sånn som han ruser inn i dueller, blir han lurt har han ikke sjans på grunn av dårlig tempo. Flamini var heller ikke heldig på backen.

 

Om henry bør starte kamper i den formen han er nå er også ett godt spørsmål, men som manager hadde jeg aldri satt han på benken selv så det kan vel forsvares av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Alle som "halshugger" enkeltspillere bør skamme seg. Vi har et lag som ikke fungerer og det er Wengers ansvar. Når laget igjen fungerer vil det også være mye enklere for perifere spillere som Song å prestere. Inntil videre bør Wenger kjøre med et så rutinert mannskap som mulig.

 

Og til alle som har ropt etter 442, i dag spilte vi 442, og det hjalp jo ikke nevneverdig. Løsningen på våre problemer er nok mer kompliserte enn "ut med Ade", "ut med Flamini" eller "4-4-2".

4-4-2 blir fort en enkel loesning dersom man setter inn nye spillere som enten ikke duger (Song), er for urutinert (Hoyte) eller blir satt i feil posisjoner (flamini). alle disse tre byttene er jo helt unoedvendige. har i vaert fall ikke sett noe sted at Eboue og Clichy maatte hvile. saa da kunne Flamini spilt i den posisjonen han er skapt for i stedet for Song, som bare skulle holdt seg paa Sardinia. at Flamini spilte godt paa venstrebacken i fjor betyr ikke at han kommer til aa gjoere det videre. det er mer et unntak. kan fortsaa at Cesc maa hvile, men da maa man ikke gjoere resten av laget svakere samtidig. og hvorfor spiller ikke Freddie som har hatt et kjempe comeback etter skaden, som setter fart paa laget og motiverer medspillerne med sitt energiske spill??

 

det ser ut som Wenger har tatt lett paa dette. det er en gylden regel at for mange bytter paa en gang vil foere til daarlig spill. det sier over hodet ingenting om hvordan 4-4-2 fungerer naar man gjoer saa mange daarlige valg allerede fra kampstart.

 

forhaapentligvis betaler disse dumhetene seg mot Spurs paa loerdag. hvis det spilles som mot det har blitt gjort i det siste er jeg meget bekymret for de kommende kampene: Porto, Chelsea, Wigan, Portsmouth, Liverpool...

Link to comment
Share on other sites

 

Kva er det som gjer at Carling Cup laget kan reise til Goodison Park og heilt fortent slår ut eit toppa Everton lag. Ligacuplaget har gjort det heilt strålande dei siste åra, og slått ut lag dei etter alle naturlover å døme skulle fått rundjuling av. Kan det være fordi det her herskar eit samhald og ei lagånd som er eineståande. Kan det være fordi dei har entusiasme og tru på det dei driv med, samt ein fantastisk evne til å vokse med oppgåvene. Alt dette savnar eg hjå dei etablerte spelarane, og det smittar over til dei yngre.

 

 

Dette er absolutt et godt og viktig poeng. Og det er også grunnen til at jeg mener det ikke er potensialet, formasjon eller enkeltspillere dette står og faller med. Det sitter i huet til gutta. Men her har jo Wenger i lang lang tid jobbet målbevisst. Han skryter alltid av potensialet til unguttene sine, og påpeker hvor viktig det er at de tror på seg selv. Vel, kanskje har Wenger gitt gutta for mye belief? Kanskje har Wenger oppi alt dette glemt å fortelle at ingen er allikevel dårligere i denne ligaen enn at vi kan tape for hvem som helst hvis vi ikke yter 100%. Kanskje har Wengers i utgangspunktet sunne selvtillit-bygging gått litt for langt? Ikke vet jeg...

 

Når det gjelder benkingen av Clichy og Eboue, så kan det godt hende at ingen av dem trengte hvile, men at Wenger allikevel mente at de ikke kunne spille alle de nært forestående kampene. Og da støtte jeg forsåvidt Wenger i at hvile mot Fulham er å foretrekke framfor hvile mot Spurs..

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si han ødela et mulig poeng for oss i dag med den utvisningen.

 

Det andre gule kortet hans i dag er ene og alene Toure sin skyld. Senderos har full kontroll på mannen sin som ligger godt på innsiden av han, men Toure opphøyer offsiden med gode fem meter.

 

Ok, Toure opphever offsiden, men hvis Senderos har "full kontroll" på mannen sin, hvorfor er han da 3 meter på etterskudd? Jo, fordi han er for treig, ikke i bra nok posisjon og rekker ikke å takle ballen...kløner det til...og dermed utvisning.

 

Det sier seg vel selv hvorfor han er på etterskudd? Fordi mannen hans SKULLE vært tre meter offside, hadde bare ikke Toure kløna det til. Når han så er onside istedenfor er Big Phil i en utakknemlig posisjon han overhodet ikke kan lastes for!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si han ødela et mulig poeng for oss i dag med den utvisningen.

 

Det andre gule kortet hans i dag er ene og alene Toure sin skyld. Senderos har full kontroll på mannen sin som ligger godt på innsiden av han, men Toure opphøyer offsiden med gode fem meter.

 

Ok, Toure opphever offsiden, men hvis Senderos har "full kontroll" på mannen sin, hvorfor er han da 3 meter på etterskudd? Jo, fordi han er for treig, ikke i bra nok posisjon og rekker ikke å takle ballen...kløner det til...og dermed utvisning.

 

Det sier seg vel selv hvorfor han er på etterskudd? Fordi mannen hans SKULLE vært tre meter offside, hadde bare ikke Toure kløna det til. Når han så er onside istedenfor er Big Phil i en utakknemlig posisjon han overhodet ikke kan lastes for!

 

Det kjem vel an på kven som styrer linja. Toure eller Senderos? Kanskje var alle andre enn Toure feil? ;)

Uansett tykkjer eg, uavhengig av denne situasjonen, at Senderos ikkje har vore god etter at han kom tilbake. Var skeptisk i utgongspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen skulle egentlig ha endt 1-1..

 

med den begrunnelsen at i det første Anelka målet som forsåvidt var praktfult. Men der ble Hleb?(husker ikke helt?) felt av Nolan bakfra som var et kalrt frispark.

 

I det andre Anelka målet var det en klar offside.

Link to comment
Share on other sites

 

Og det er også grunnen til at jeg mener det ikke er potensialet, formasjon eller enkeltspillere dette står og faller med. Det sitter i huet til gutta.

 

 

Spot on. Nettopp difor er det at kritikken av stakkars 19 år gamle Alexandre Song går over alle støvleskaft.

La gå at det han viste mot Fulham ikkje er godt nok, men til likes med sine lagkameratar kan han mykje betre enn det han fekk vist. Det manar til ettertanke at 8 av dei som spelte mot Fulham og spelte E-cupfinalen mot Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...