Jump to content

Thor-Rune Haugen


taugooneren

Thor-Rune Haugen  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg synes Thor-Rune Haugen bør få seg en tråd å dette forum!

Okay! Da begynner jeg:

 

For det første så kan han komme med noen alldeles "merkelige" (om vi kan kalle det det)

f.eks: En ulve flokk ser en haltende buffel! Haugen om Arsenal og Anton Ferdinand

En tånegl på den ballen og den hadde gått i mål!

"En veldig hyggelig start for Sunderland"

 

For det andre: Så han elendig å kommeneter, syns jeg, hva syns du?

Link to comment
Share on other sites

 

 

For det første så kan han komme med noen alldeles "merkelige" (om vi kan kalle det det)

f.eks: En ulve flokk ser en haltende buffel! Haugen om Arsenal og Anton Ferdinand

En tånegl på den ballen og den hadde gått i mål!

"En veldig hyggelig start for Sunderland"

 

 

 

har ikke canal +, men det der høres bare helt utrolig ut! De som har canal + og betaler nok i måneden så burde det være litt mer seriøse komentator. Er han slik hver kamp?? I så fall skjønner ikke at han har den jobben!

 

 

vurderer å kjøpe canal + jeg å, men venter til budrunden for de neste 4 åra er ferdig ;)

Link to comment
Share on other sites

For det første så kan han komme med noen alldeles "merkelige" (om vi kan kalle det det)

f.eks: En ulve flokk ser en haltende buffel! Haugen om Arsenal og Anton Ferdinand

 

Det herligste var jo da han presterte å si i omtrent samme setning: "Arsenal kjører på nå som Ferdinand har vondt." Da hadde faktisk Arsenal omtrent ikke vært borti ballen siden Ferdinand ble skadet ;)

 

Dog la jeg ikke merke til at han var en spesielt dårlig kommentator. Som Chaz sier er jeg stort sett fornøyd med Canal+-kommentatorne, bortsett fra en fyr som bare kommenterer en og annen United-kamp. Nærmest som å høre Alex Ferguson direkte oversatt fra indre bane :angry:

Link to comment
Share on other sites

Må føye meg til flertallet, synes de fleste kommentatorene på Canal+ er gode. Kompetansen er det ingenting og si på iallefall, samt har de fleste en litt humoristisk vinkling på ting. (Som Haugen da Ferdinand var skadet)

 

Øyvind Alsaker er dog en av Norges fremste fotballkommentatorer synes jeg.

 

Drillo og Scheie kan bli i drøyeste laget, de prater ofte aaaltfor mye geografi og historie så det faktisk går utover kvaliteten på sendingen. Hvor mange ganger i løpet av VM dro ikke Scheie ut om hvor bra og gammel Cafu var? Tror han nevnte alderen på vingbacken til Brasil omtrent 20+ ganger pr. kamp. Helt ok at det er en bragd å opprettholde så høyt nivå som Cafu gjør i den alderen, men det får da være måte på.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

For meg er en god kommentator litt som en god dommer. En du ikke legger merke til og som ikke overtar showet, gjør en god jobb.

Generelt sett vil jeg si at Canal + har landets beste kommentator-team. Godt ordforåd, godt tonefall, saklige, men ikke kjedelige. Samtidig må det sies at de har en takknemlig jobb. PL-kampene er gjerne rike på "talking-points" og lydbildet gjør det ofte mulig for kommentatorene å ta pauser. I motsetning til f.eks. Tippeligakommentatorer, som må "bære" kampene på en annen måte, og dermed blir mer dominerende.

 

Så ja, Thor-Rune er god!

Link to comment
Share on other sites

canal+ har gode kommentatorer, men eg må bare si de er ein skam at Nils Johan Semb skal vere kommentator på TV2 B) :D

Personlig synes jeg Semb kanskje er den beste kommentatoren vi har i Norge. Ja, han er tørrere enn kjeks og eier ikke innlevelse i det han snakker om. Men du lærer faktisk noe når du hører på han. De andre bare skriker og forteller om kampen - Semb forklarer taktikk og lignende. Jeg setter mye mer pris på dette, men hvis dere liker kommentatorer som skriker og lager liv er det klart at Semb ikke er noe god kommentator. Jeg må innrømme at jeg ikke har godt nok grunnlag til å si noe om Canal+ kommentatorene, men jeg må si at kommentatorene på tv2 og nrk er helt latterlige. Likevel har jeg ikke lagt merke til en kommentator på Canal+ som jeg synes har vært veldig god.

Link to comment
Share on other sites

Personlig liker jeg Kenneth Fredheim best. Han er utrolig flink til å kommentere kampene, og selv om han er Arsenal supporter er han utrolig objektiv når The Gunners spiller mot et annet lag. Må nevnes at programlederen Dag Solheim også er Arsenal-supporter.(selv om de fleste vet det :D

Link to comment
Share on other sites

Satt på søndag bare å venta på ein kommentar: "kampen står og balanserer på en knivsegg"! Thor Rune kommer alltid med den på uavgjort uti 2.omg. Syns ikkje han er så veldig imponerende, nei! Han er kanskje bedre som speaker på Ullevaal. Kenneth Fredheim er bra, men best var Øyvind Alsaker. Ellers er det stort sett bedre med engelsk kommentator. Halvar Thoresen er bra som ekspert i studio, og har fått større sans for "kula" som programleder også i det siste!

Link to comment
Share on other sites

canal+ har gode kommentatorer, men eg må bare si de er ein skam at Nils Johan Semb skal vere kommentator på TV2 :P ;)

Personlig synes jeg Semb kanskje er den beste kommentatoren vi har i Norge. Ja, han er tørrere enn kjeks og eier ikke innlevelse i det han snakker om. Men du lærer faktisk noe når du hører på han. De andre bare skriker og forteller om kampen - Semb forklarer taktikk og lignende. Jeg setter mye mer pris på dette, men hvis dere liker kommentatorer som skriker og lager liv er det klart at Semb ikke er noe god kommentator. Jeg må innrømme at jeg ikke har godt nok grunnlag til å si noe om Canal+ kommentatorene, men jeg må si at kommentatorene på tv2 og nrk er helt latterlige. Likevel har jeg ikke lagt merke til en kommentator på Canal+ som jeg synes har vært veldig god.

 

Eg er enig i det du sier :blink: Bare at eg ikkje liker Semb:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er en skam at noen sånne som Hauge får kommentere Topp-Fotball i England.

Klart det kan være komisk og humoristisk i det han sier, men han er langt i fra en god PL-Kommentator ;)

 

Så er jeg uenig i det Magnus sier, Alsaker og Semb er den beste kombinasjonen du kan finne i Norge av fotball kommentatorer. Alsaker er det liv i (kommentator) og Semb har peiling (ekspert).

Altså TV2 kommentatorer

Link to comment
Share on other sites

Thor rune haugen er god som gull han, eneste kommentatoren jeg liker i canal+!

Skulle ønske Drillo kom over dit, han synes jeg er den klart beste å høre på.

moro å høre hvor engasjert han blir når det blir spillt god fotball.

Link to comment
Share on other sites

Kommentatorene på Canal+ er stort sett bra alle sammen. Fredheim er (klart) best, han er mye bedre enn Alsaker (som nå er i TV2). Haugen i bua er bra han, men han har noen fraser han burde ha kvittet seg med. Særlig når han omtaler sjanser som "livsfarlige". Sjanser i fotball er ikke livsfarlige, det er derimot kanskje det å svelge tunga, eller som Petr Cech, å få et kne i hodet. Metaforen med ulver og bøfler var for øvrig god nok den....

Link to comment
Share on other sites

Alsaker er den beste kommentatoren, med Fredheim på en god andreplass.. Arve Fuglum klarer jeg ikke å venne meg til enda.. Jeg har hørt han for mye på radio. Men Thor-Rune Haugen er helt grei som kommentator. Men skulle ønske Semb var med som ekspert i studio. Han har virkelig peiling, og forklarer på en måte som gjør at man forstår.

 

Når jeg hører Haugen tenker jeg på middels gode PL-kamper uten så altfor mye godfotball. Litt mer engasjerende å høre Fredheim, for da er det som regel Arsenal som spiller!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...