Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Nå kjenner jeg egentlig at jeg unner Fabregas å dra tilbake til Barca. Jeg hater virkelig den klubben noe inderlig, men om det er dette Cesc vil, så bør han nå få lovt til å dra. Fabregas har oppført seg eksemplarisk, tiltross for stort press fra både Barcaspillere og media. Han elsker virkelig Arsenal, det er jeg ikke i tvil om, men det er forståelig at han ønsker å spille for barndomsklubben, med spillerne han spilte med i barndommen. Tror ikke vi får over £50 mill for han fra Barcelona, da måtte vi ha solgt til Real Madrid, og det tror jeg ikke er aktuelt for Fabregas selv. Så tipper vi håver inn £35-40 mill.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Så ja, jeg velger Nasri fremfor Fabregas. Om jeg må velge!

Egentlig ganske utrolig hvis man ser på statistikken til Fabregas helt siden han etablerte seg på laget i 2005. Han er verdensklasse, han er kanskje ligaens beste spiller. Nasri er ikke i nærheten ennå, og har kun fire-fem måneder med solid form å vise til.

Link to comment
Share on other sites

Cesc er den soleklart viktigste spilleren vår. Jeg ville valgt han foran Nasri anyday. Men som nevnt over her, så unner jeg nesten Cesc og dra, siden Arsenal viser ikke klare nok ambisjoner for å vinne noe. Cesc har vært utrolig lojal og prestert fantastisk i løpet av mange år, uansett om han er i Arsenal eller Barca når sesongen starter så har han legende status hos meg! Men som sagt, jeg vil heller beholde Cesc en Nasri.

Link to comment
Share on other sites

For min del går også Cesc lang utenpå Nasri. Mens Cesc har bevisst at han er i verdenseliten i flere sesonger har Nasri spilt 1/2 meget god sesong i Arsenal drakta. Selv om det er langt fra ønskelig kan jeg leve med at Nasri forsvinner, men Cesc derimot ville vært en kjempe nedtur og sannsynligvis meget utslagsgivende både for tittelmulighetene neste år og muligheten til å hente inn klassespillere denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt vil alle ha Cecs. Men problemet er at selvom Cesc blir og Nasri drar, så har vi samme situasjon neste år. Cesc er på vei ut dørene. Det er det ingen tvil om. Jeg ser rett og slett ingen fremtid for ham og Arsenal, sammen. Så da velger jeg heller Nasri, og inkluderer tre nye kvalitetsspillere i troppen. En midtstopper, en defensiv midtbanespiller og en venstrekant (Nasri dras inn i midten). Regnestykket går dermed opp;-)

 

Uff, det er lenge til midten av august...

Link to comment
Share on other sites

Som Maestro sier: Minimum £50-60M for Cesc.

 

Selv om vi kanskje ikke ville hatt en av verdens beste spillere i laget lenger så ville vi blitt styrket av et salg såfremt hele summen gikk ut på spillerkjøp. La oss si vi allerede har kjøpt Christopher Samba og Gervinho, men deretter selger Fabregas. Så kjøper vi inn en ordentlig klasse venstreback, en verdensklasse DM og til slutt f.eks. Eden Hazard.

 

Vi ville ha styrket enhver plass og ville kommet styrket ut av et salg, men dette er selvfølgelig bare ønsketenking.

 

Tja, jeg tror ikke en DM (finnes det så mange bedre enn Song på markedet?), en Hazard (ja, vi trenger en kantspiller), og en ny venstreback (Clichy er en god back, og vil fremstå bedre om stopperleddet og organiseringen ville vært bedre) ville øket kvaliteten på Arsenal, i forhold til Fabregas på laget. Å komme styrket ut av et Fabregas salg på slike spillerkjøp, er jeg totalt uenig i.

Fabregas er en nøkkelspiller i laget, som er hjernen bak mye av Arsenal sitt spill. Vi vil få et enormt tap, om Fabregas forsvinner. Vi må hente en spiller som skal ersatte vår nummer 4 i denne possisjonen, for vi har ingen som kan fylle denne rollen pr.d.d.

Synes det er rart å tro at Nasri skal fylle denne rollen, når han ikke har samme overblikk for spillet på distanse, eller når det gjelder å plassere seg ut ifra spillets gang. Nasri har en høstsesong i ypperste klasse, og da spilte han på kant. Om han skal inn sentralt, så må det jo være som offensiv midtbanespiller og ikke som en general som styrer spillet?

 

Virker nesten som om Fabregas betydning i laget blir undervurdert på forumet, det hadde jeg aldri trodd..... At han ikke er uerstattelig er jeg helt med på, men de har vi ikke i stallen nå. Jeg grøsser, om Nasri skal fylle Fabregas sin rolle......

Link to comment
Share on other sites

Patrick Vieira/Real Madrid og Cesc Fabregas/Barcelona. Same shit every year. Barcelona er eneste sansynlige destinasjon for Cesc, men de har ikke pengene som trengs. Ergo spiller Cesc videre for oss. Det er min avslappede holdning til dette så lenge det ikke finnes troverdige kilder som sier noe annet.

 

Time will show.

Link to comment
Share on other sites

@vieira04

 

Vi har hatt denne diskusjonen tidligere og nei selvfølgelig vil ikke problemet med den defensive organiseringen bli løst ved å kjøpe inn en venstreback, DM og kantspiller. Dette må gjøres på treningsfeltet og det er trolig noe av det viktigste klubben vil gjøre i sommer (sammen med å beholde Nasri og forhåpentligvis Cesc. Hvis det siste ikke lykkes så må det presses ut hver minste krone av overgangen).

 

Clichy er en god spiller, men jeg føler han har lite å bidra med på det offensive hvor han 2-3 sesonger siden var langt bedre. En ny venstreback med skikkelig endeprodukt og med hakket vassere konsentrasjonsnivå er å foretrekke. Samt det faktum at Clichy ikke virker å være interessert i å signere en ny kontrakt.

 

På DM plassen ved siden av Song som essensielt kan fungere som en boks-til-boks rolle (Wilshere spilte denne rollen temmelig godt) eller en defensiv playmaker (det er her jeg egentlig vil ha Fabregas neste sesong hvis vi spiller 4-2-3-1, selv om jeg foretrekker 4-1-2-3 eller 4-1-3-2). Daniele De Rossi, Moussa Sissoko, Yann M'Vila, Scott Parker osv. er alle spillere som passer meget godt inn i denne rollen her og de fleste av disse er bedre spillere på denne rollen (posisjonen) enn hva Jack Wilshere er.

 

Når det gjelder Nasri som overtar Cesc sin posisjon vil det være at han gjør den til sin egen. Han vil ikke være den playmakeren Cesc er som dropper dypt og slår lange baller, men han vil være den spilleren som spiller temmelig likt til hva Kaká gjorde i AC Milan. Dette er hva Wenger egentlig prøvde å gjøre med Fabregas, men dessverre er ikke Fabregas denne typen spiller mtp. at han er en playmaker alá Xavi Hernandez som trenger å ligge dypere. Nasri vil dermed få brukt farten, teknikken og skuddfoten sin skikkelig.

 

Uten Cesc:

Szczesny

 

Sagna - Samba - Vermaelen - Clichy/ny venstreback

 

Song - De Rossi

 

Gervinho - Nasri - Hazard

 

v. Persie

 

Med Cesc:

Szczesny

 

Sagna - Samba - Vermaelen - Clichy

 

Song - Fabregas

 

Gervinho - Nasri - Arshavin?

 

v. Persie

 

 

Begge lag er utrolig gode bortsett fra Arshavin som jeg mener ikke burde spille på venstrekanten.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Sky sports Transfer clockwatch: News: Barcelona have taken the unusual step of announcing their summer transfer budget will be "45 million euros for new signings, plus money that may be obtained from sales".

 

45 millioner euro + salgpenger fra bl.a. Bojan som er på vei til Udinese tror jeg er nok til å kjøpe Cesc fra Arsenal. Skal vi selge han i sommer, bør vi gjøre det så tidlig som mulig. Samt hente inn spillere i verdensklasse for å beholde spillere som Nasri i klubben. Et kjøp av f.eks. Benzema ville nok gitt ut et veldig bra signal til våre nøkkelspillere.

Link to comment
Share on other sites

 

Sagna - Samba - Vermaelen - Clichy/ny venstreback

 

Song - De Rossi

 

Gervinho - Nasri - Hazard

 

v. Persie[/center]

 

 

Ser ut på dine to sammenligninger som du vurderer Daniele de Rossi som en direkte erstatter for Cesc!? I mine øyne er ikke de Rossi i nnærheten av å besitte Cesc sine kvaliteter, han når ikke Cesc opp til ankelen engang. Den eneste likheten jeg kan se er den enorme vinnerviljen og at begge er kapteinsemner.. de Rossi er kanskje bedre defensivt, men Fabregas er milevis foran på det offensive..

Link to comment
Share on other sites

StefanB:

 

Song-De Rossi vil være en god duo på det defensive planet, men jeg ser ikke for meg at Rossi tar rollen til Fabregas som det han har idag. Milimeterpasninger på 1-touch, 40-50meters pasninger i perfekt vinkel, og hvordan han hele tiden oppdager muligheter før alle andre, det har ikke De Rossi i samme klasse. Muligens har han et bedre skuddbein fra distanse.....

Ellers setter jeg store spørsmålstegn på hvordan Gervinho (takler han PL?)-Nasri-Hazard ville fungert sammen, uten at det blir blottlagt bakover. Mye teknikk, offensiv tankegang, men store mangler bakover på banen. Lukter ikke noe spesielt mer dynamikk i den trioen, enn det vi har idag......

 

Vi må få lagdeler som utfyller hverandre, og som gjør at spillet flyter. Da er balansen på midtbaneleddet meget viktig(både offensivt og defensivt), og at det er mulig å spille kjapt i lengderetningen for å utnytte de kvalitetene vi har i laget.

4-4-2 er et system jeg har sans for, spesielt når man har spillere som Fabregas og Song/Jack sentralt, samt bl.a Persie som den kreative i angrep....... Men; den diskusjonen har vi tatt i en annen tråd.

 

Clichy mener jeg er en av de aller beste backene i Europa, men han trenger en sikker og trygg stopperduo som styrer linja med jernhånd. De siste sesongene har det vært alt for mye usikkerhet på stopperplass, keeperplass, samt en blottleggelse av midtbaneleddet. Dette påvirker både spillet generelt, og hvordan spillere opptrer. Clichy har nok lidd under dette, men jeg håper virkelig han skriver under ny kontrakt.

Inn med Cahill som makker til Vermaelen, så vil 4-eren bak være en meget spennende lagdel. (Sagna-Cahill-Vermaelen-Clichy)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut på dine to sammenligninger som du vurderer Daniele de Rossi som en direkte erstatter for Cesc!? I mine øyne er ikke de Rossi i nnærheten av å besitte Cesc sine kvaliteter, han når ikke Cesc opp til ankelen engang. Den eneste likheten jeg kan se er den enorme vinnerviljen og at begge er kapteinsemner.. de Rossi er kanskje bedre defensivt, men Fabregas er milevis foran på det offensive..

 

Nei.

 

På DM plassen ved siden av Song som essensielt kan fungere som en boks-til-boks rolle (Wilshere spilte denne rollen temmelig godt) eller en defensiv playmaker (det er her jeg egentlig vil ha Fabregas neste sesong hvis vi spiller 4-2-3-1, selv om jeg foretrekker 4-1-2-3 eller 4-1-3-2). Daniele De Rossi, Moussa Sissoko, Yann M'Vila, Scott Parker osv. er alle spillere som passer meget godt inn i denne rollen her og de fleste av disse er bedre spillere på denne rollen (posisjonen) enn hva Jack Wilshere er.

 

De Rossi vil fungere som en boks-til-boks spiller og vil gjøre den jobben Wilshere har i laget til perfeksjon. Han vil ikke nødvendigvis ha tonnevis med målgivende pasninger, men fyren har en vanvittig skuddfot og er en god pasningsspiller. Han er også meget god på hodet. Som en "box-to-box" type spiller ville han passet perfekt inn i dagens formasjon. Blir Fabregas i Arsenal nok en sesong så håper jeg han spiller denne rollen ved siden av Song som en dyptliggende playmaker (hvor han hører hjemme).

Link to comment
Share on other sites

Fra Skysports:

 

Speculation: Eminent Spanish daily Marca claim Cesc Fabregas has a preliminary agreement with Barcelona and they are set meet his agent this weekend after Arsenal said he could leave - although the two clubs are yet to agree a fee.

 

Uff.... Ny slik sommer igjen?

Link to comment
Share on other sites

Fra Skysports:

 

Speculation: Eminent Spanish daily Marca claim Cesc Fabregas has a preliminary agreement with Barcelona and they are set meet his agent this weekend after Arsenal said he could leave - although the two clubs are yet to agree a fee.

 

Uff.... Ny slik sommer igjen?

570840-4-1261591147321.jpg

Link to comment
Share on other sites

På tide å la denne gutten gå.

 

Cesc har vært en fantastisk spiller for klubben, men spekulasjoner, mind games og murring vil ikke forsvinne før han drar hjem til Catalonia. Får vi en ok pris for han nå mener jeg vi burde selge og starte livet uten han. Prisen burde absolutt være over £50 mill, men det får vi aldri av Barca. Håper på rundt £40 mill + et par unge talenter, evt. rundt £35 mill + Affelay..

Link to comment
Share on other sites

At det vil bli en ny sommer med massive rykter om Cesc exit til Barcelona er det vel liten tvil om, vi er vel alle vant til det etter de siste sommerene. I år syns jeg derimot Wenger virker langt mer standhaftig enn i fjor på at Fabregas blir i Arsenal. Hvis det skal bli snakk om noe salg av Cesc tror jeg klubben som skal få napp virkelig må legge enorme pengesummer på bordet. £35 millioner som ofte nevnes når han linkes til Barca tror jeg er langt unna hva Arsenè og Arsenal er villig til å slippe han for.

Så forhånpentligvis har vi fortsatt vår kaptein i laget når sesongen sparkes igang i august, kanskje også mer motivert enn noengang om Wenger henter inn en del klassespillere så vi virkelig kan anses som en tittelkanditat i alle konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...